.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 08:04:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 90 2.3 NG skaczące obroty.
PostNapisane: 19.paź.2010 19:53:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2010 19:48:31
Posty: 4
Lokalizacja: Lubelskie
Witam .

Po regulacji potencjometru przepływomierza i odłączeniu na obecną chwilę gazu mam problem który przedstawię podając link do nakręconego przeze mnie filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=7hu7ftiKp80


Ustawiałem wg instrukcji Kornela ale u mnie jakieś mniejsze te wartości napięć wyszły w stosunku do obrotów.

Na zapalonym silniku mam takie samo napięcie co w chwili gdy przekręcony jest kluczyk w stacyjce czyli 0,05V.

Dopiero gdy dodaję gazu powyżej obrotów biegu jałowego napięcie wzrasta liniowo.

Dodam jeszcze że gdy odepnę na chwilę krokowy i podepnę go z powrotem to też się stabilizują obroty.

_________________
AUDI 90 2.3 10V NG QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 20:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak masz mniejsze napięcia to coś z potencjometrem, niekiedy już ustawienie go nie pomoże, tyllko wymiana na sprawny i nie "grzebany", jak odpinasz krokowy to normalne, że sie ustabilizują, jakie jest napięcie w momencie falowania

P.S.
Nie ma to jak katowanie zimnego silnika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 20:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2010 19:48:31
Posty: 4
Lokalizacja: Lubelskie
Nie był już taki zimny bo wcześniej chodził sobie na wolnych.


Napięcia w momencie falowania to nie pamiętam dokładnie jutro sprawdzę.

Tak to potencjometr nie ma skoków tylko dwie rzeczy mnie zastanawiają.

Mianowicie czy klapka przepływomierza od położenia spoczynkowego ma taki jakby luz ze 3mm po tym dopiero zaczyna się zmiana napięć.
Ten luz jest wyczuwalny poruszając klapką.

A druga sprawa to taka że wg. Kornela mierzyłem i ustawiałem potencjometr ale miałem dużą różnicę to przytrzymałem klapkę i śrubokrętem przesunąłem dźwigienkę na której są ślizgacze potencjometru lekko do dołu i też był taki lekki opór jakby się obróciła na ośce.

Czy tak powinno być?

_________________
AUDI 90 2.3 10V NG QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2010 20:50:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6207
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
lekki luz to ja mam jak ją doduszam lekko od stamu spoczynkowego a w góre łapie od razu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2010 12:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2010 10:49:03
Posty: 4
Lokalizacja: Poznań
marcin6666n napisał(a):
A druga sprawa to taka że wg. Kornela mierzyłem i ustawiałem potencjometr ale miałem dużą różnicę to przytrzymałem klapkę i śrubokrętem przesunąłem dźwigienkę na której są ślizgacze potencjometru lekko do dołu i też był taki lekki opór jakby się obróciła na ośce.


Czy potencjometr był odkręcany? Rozumiem że TAK i że nie jest wytarty. (Jeśli nie to pomiar rezystancj na pinach (układ wyłączony) lub napięcia na pinie 2 nie wystarczy do oceny sprawności potencjometru. (Pełnej oceny)
Być może w jednym miejscu już się przetarł.)

Czy klapka porusza się swobodnie w dół i z większym ale równomiernym oporem w górę?

Sonda lambda sprawna?

Regulowałeś dawkę paliwa imbusem 3mm na przepływomierzu?

###########################################
Przesuwanie ślizgaczy względem ramienia i klapki nie był dobrym pomysłem. Cały potencjometr można delikatnie przekręcać zmieniając kąt pomiedzy daną rezystancją a wychyleniem klapki. Kręciłeś srubką (zasilikonowaną przy złączu potencjometru) zmieniającą rezystancję?

Jeśli silnik nie dostaje lewego powietrza z jakiejś nieszczelności to masz poprostu nadal to wszystko źle ustawione.

_________________
Audi 80 B4, 2.0 ACE + (LPG w drodze)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2010 13:18:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Jaki masz silniczek krokowy w tym NG? Czarny plastikowy czy aluminiowy? Sprawdź kolego pracę potencjometra, nieszczelności i wyreguluj sobie mieszankę wg metody opisanej przeze mnie w poprzednim Twoim poście.
W stanie spoczynkowym na zapłonie potencjometr powinien być ustawiony w zakresie od 0,22-0,28V, a nie 0,05V. Wyreguluj go ale NIE ruszaj niebieskiego potencjometra zalanego silikonem! Napięcie na wolnych obrotach przy zagrzanym silniku pracującym z prędkością obrotową ~900obr/min masz mieć około 1,1V.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2010 23:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2010 19:48:31
Posty: 4
Lokalizacja: Lubelskie
Silniczek krokowy (zawór biegu jałowego ) mam aluminiowy.

Nieszczelności raczej nie zauważyłem.

Tym potencjometrem zasylikonowanym regulowałem ale czy miałem 0,05 czy nawet 0,25 to nic nie zmieniało.
Natomiast miałem taki luz od położenia spoczynkowego zanim napięcie zaczynało rosnąć i był dosyć sporo ale już go zlikwidowałem.
Teraz to ustawiałem znów tak że mam w spoczynku 0,05V i podnosząc klapkę ładnie mi napięcie liniowo rosło aż do maksymalnego wychylenia klapki do 4,33V.

Po tych zabiegach nie odpalałem auta bo zmontowałem mu z powrotem mikser od gazu i używałem sylikonu więc muszę poczekać do rana aż dobrze wyschnie.

Rano odpalę i zobaczę jak będzie się sprawować i jak będzie dalej to samo to wyreguluję według twoich danych.

_________________
AUDI 90 2.3 10V NG QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: