.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 05:59:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A2 brak reakcji silnika i przekładni
PostNapisane: 04.paź.2010 09:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2010 08:50:51
Posty: 2
Jak to z małżonkami bywa ten i tylko ten. Staliśmy się posiadaczami Audi a2 1.2 tdi z automatyczną skrzynią z roku 2001. Niestety podczas testów po zakupie okazało się, że autko ma problem.


Nie zawsze ale zdarza się bez względu na to czy jest ciepły czy zimny. Przy postoju na światłach gdy wyłączony jest tryb eco lub włączona jest klima bez trybu eko czyli auto nie myśli o wyłączaniu silnika na biegu czy na luzie po jakiś 3-4 minutach przestaje reagować układ napędowy. Nie można dodać gazu, nie zmienia biegów słowem brak kontaktu z autem do momentu ponownego odpalenia silnika. Co robić? czy to czujnik w pedale gazu czy komputer. Coś skutecznie zawiesza i unieruchamia A2-jeczkę. :?:

ważna rzecz . nie zawsze występuje ten problem ale w korkach jest irytujący

_________________
Audi A2 tdi 1.2 automat 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 17:42:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A2 podobnie jak i Lupo 3L TDI to zwykłe skrzynie manualne z regulacją hydrauliczną sprzęgła i hydrauliczną zmianą biegów. Jeśli w cąłym tym systemie pojawi się jakikolwiek mały błąd , komputer nie wyda zgody na uruchomienie silnika , włacznie biegu , pozostawi napęd wyłacznie na wstecznym.

Co może być powodem waszego problemu , prócz tego ze wszystko :) to...

- zużyte sprzęgło tarcza , docisk czy jedno i drugie
- uszkodzony potencjometr siłownika sprżegła
- luz w układzie mechanicznym
- brak nastaw podstawowych
- zły płun w układzie hydraulicznym
- uszkodzone potnecjimetry wybieraka


I wiele innych , jedna z tych rzeczy lub więcej... :) Od tego jest diagnostyka , ale cięzko mówić o diagnostyce skoro te samochody w Polsce mają rzadko kiedy robioną obsługę okresową polegającą na nastawach i kontroli cąłego systemu ( co 30 000 km )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 09:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2010 08:50:51
Posty: 2
Lotus napisał(a):
A2 podobnie jak i Lupo 3L TDI to zwykłe skrzynie manualne z regulacją hydrauliczną sprzęgła i hydrauliczną zmianą biegów. Jeśli w cąłym tym systemie pojawi się jakikolwiek mały błąd , komputer nie wyda zgody na uruchomienie silnika , włacznie biegu , pozostawi napęd wyłacznie na wstecznym.

Co może być powodem waszego problemu , prócz tego ze wszystko :) to...

- zużyte sprzęgło tarcza , docisk czy jedno i drugie
- uszkodzony potencjometr siłownika sprżegła
- luz w układzie mechanicznym
- brak nastaw podstawowych
- zły płun w układzie hydraulicznym
- uszkodzone potnecjimetry wybieraka

I wiele innych , jedna z tych rzeczy lub więcej... :) Od tego jest diagnostyka , ale cięzko mówić o diagnostyce skoro te samochody w Polsce mają rzadko kiedy robioną obsługę okresową polegającą na nastawach i kontroli cąłego systemu ( co 30 000 km )




Fakt co do nastawów niesądzę by poprzedni właściciel brał do serca zalecenia. Oleje zmienione, Sprzęgło też wymienione ale pewnie w zakładzie zajmującym się wszystkim a jest to na tyle rzadko spotykane auto ,żę są problemy ze znaleziemniem diagnostyka oprócz oczywiście salonu audi.

Czy skierować sprawę do Audi czy szukać pana Kowalskiego specjalisty od Vag-a ? Co sądzicie?

_________________
Audi A2 tdi 1.2 automat 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: