.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 21:47:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 ABC] nierówne obroty silnika i szarpnięcia
PostNapisane: 02.paź.2010 11:04:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Witam! Jak w temacie.
Większość czasu na biegu jałowym silnik nierówno pracuje tzn. obroty skaczą pomiędzy 1200-1500obr. czasami spada do normalnej wartości ok 800obr.
podczas jazdy przy niskich prędkościach 40-80km/h podczas puszczenia pedału gazu silnik jednorazowo "szarpie" i to samo dzieje się po ponownym przyciśnięciu pedału....
obstawiałem silniczek krokowy, który wymieniłem na nowy zamiennik, niedawno kupiłem oryginalną używkę i dalej to samo...
dodam, że kilka miesięcy temu pozapychały mi się katalizatory(nie wiem jakim cudem) i silnik zaczął brać olej (dużo oleju)...
katalizatory zostały wybite z obudów, i zrobione obie głowice.
od czasu tej awarii problem nie znika...
nie wiem już gdzie mam szukać przyczyny. czy to wina braku katów, czy jednak to żaden z silniczków nie jest sprawny, czy to wina przepustnicy...
proszę o sugestie!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 19:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
A więcej nie pali przypadkiem ?? Może to sonda lambda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 19:42:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Z tym szarpnięciem przy puszczaniu gazu i dodawaniu jest tak samo jak u mnie. Też poruszyłem podobny temat. Możesz zerknąć i poczytać. Narazie musze sprawdzić TPS.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 20:24:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Madness napisał(a):
A więcej nie pali przypadkiem ?? Może to sonda lambda.

pali normalnie ok 13-14l gazu "wkoło komina"

Klax napisał(a):
Z tym szarpnięciem przy puszczaniu gazu i dodawaniu jest tak samo jak u mnie. Też poruszyłem podobny temat. Możesz zerknąć i poczytać. Narazie musze sprawdzić TPS.


szczerze powiedziawszy, to już zastanawiałem się nad rozebraniem i czyszczeniem przepustnicy i w końcu będę musiał to zrobić, być może w tkwi problem...
btw: próbowałeś vagwać swoją smoczycę?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: .
PostNapisane: 04.paź.2010 08:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Miałem podobną historię w moim wozidle.
Sprawdź dokładnie cały układ dolotowy, wszystkie wężyki od podciśnień.
Jak już będziesz się zabierał za przepustnicę (pewnie będzie zasyfiona do odmoczenia w benzynce llub nafcie) to zdejmij kolektor ssący i zobacz czy w środku nie masz "sieczki".
U mnie rozleciała się w kolektorze ssącym pucha z językami plastikowymi i one zakłócały dopływ powietrza na poszczególne cylindry.
Silnik bujał obrotami jakby ktoś pod maską ciągnął linkę od gazu :peace:

_________________
bez komentarza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 09:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Nie mogę połączyć się ze swoim sterownikiem. Tu jest kolejny problem.
Przepustnicę już wyjąłem i czyściłem w benzynie. Żadnej różnicy nie odczułem.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 15:02:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
dzięki marcin! tak zrobię!
jutro wezmę się do roboty...
mam nadzieję, że w końcu wszystko wróci do normy, bo mnie już to zaczyna drażnić....

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 19:06:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
MarcinV6, a wstawiałeś tam jakąś puszkę po tym jak się stara rozleciała ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 16:48:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 11:02:17
Posty: 27
Klax, właśnie niestety nie :/ nie można tej części kupić osobno, w zasadzie nie można jej w ogóle kupić. Spóźniłem się bo mechanik, który robił mi auto zdążył wyrzucić ten element na śmieci. Teraz jakbym go miał to zrobiłbym kopię z blachy alu i miałbym na testy. Generalnie moje subiektywne odczucie jest takie, że bez tej puchy auto jest mniej elastyczne w dolnym zakresie obrotów i ciut gorzej idzie od dołu.

_________________
bez komentarza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 17:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
jeśli chcesz to podczas sprawdzania mojej puchy postaram się wykonać jej kopię za pomocą odlewu gipsowego, a później z włókna szklanego i epoksydu.
znowu przez pracę jestem zmuszony przełożyć grzebanie przy silniku, ale z pewnością wezmę się za to w weekend...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:17:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Czyli pozostaje zakup jakiejś sprawnej używki. Jestem ciekaw w jakim stanie jest ona u mnie, niedługo się przekonam pewnie. Co do tego odlewu to zapewne za dużo z tym roboty.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 12:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
no na pewno samo się nie zrobi, ale może pozostać dla potomnych...
i chyba się pobawię.... :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 12:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Kolektor ma dziurki od spodu. Miałem podobny przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 16:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
miłośnicy audi 100 Susz napisał(a):
Kolektor ma dziurki od spodu. Miałem podobny przypadek.


chodzi ci o nierówną pracę silnika i szarpanie?

problem rozwiązany!
wykręciłem cały kolektor, wyczyściłem i uszczelniłem, poza tym powymieniałem wszystkie podejrzane wężyki od podciśnienia...
na razie wszystko wróciło do normy, mam nadzieję, że na zawsze ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: