.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 10:04:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1,9TDI] Cykanie, świerszcz z rana
PostNapisane: 10.paź.2010 15:40:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:57:39
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Witam od dluzszego czasu nie moge uporac sie z pewnym problemem. Nagralem teraz krotki filmik. Slychac na nim takie cykanie, swiergotanie, nie wiem dzwonienie.
Mechanicy wciaz szukali problemu, zostal wymieniony napinacz paska, potem sam pasek, a kolo pasowe alternatora bylo wymienianie kilka miesiecy przed tym jak zaczelo cykac.

Slychac to jakby z okolic alternatora, wisko, a moze pompy wspomagania.
Wszystkie koła pasowe wygladaja na swieze.

Teraz wazniejsze rzeczy, slychac to z rana po odpaleniu przez kilka minut i ten dzwiek mija jak sie rozgrzeje auto troche, jak wlacze klimatyzacje to slychac to glosniej. Po wymianie napinacza na tydzien byl spokoj i potem znow to samo, po wymianie paska tak samo. Zatem to jest cos po drodze paska PK.

Macie jakis pomysl ?

http://w849.wrzuta.pl/film/3IZUg56Q5Vr/wierszcz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 16:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Hmmm... Słuchowo wydaje mi się, że gdzieś są jakby jakieś luzy na kole... Może coś z tym na wale? Jak nie to może coś z rozrządu. Tak czy inaczej to jeszcze nic co ja mam na zimnym silniku (znowu)

http://www.youtube.com/watch?v=OiM-YQtel0g

Byłem z tym w warsztacie - stwierdzili, że to napinacz paska... Wymienili - chciałem żeby zmienili też rolkę napinacza ale podobno nie było potrzeby... Przez jakiś czas od wymiany było w miarę ok - popiskiwanie było ale znacznie mniejsze, ale było też cieplej a... efekt taki pojawia się tylko w zimniejsze dni i znika po kilku min. pracy silnika lub na nieco wyższych obrotach...

Coś mi się zdaje, że to bardziej kwestia sprzęgła sprężarki klimy?

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 20:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Woda woda i jeszcze raz woda, lejecie na styk elementów podejrzanych i jak cichnie, to jest winowajca. Często piskowi winne są kamyczki wbite w PK, one skutecznie dobijają koła pasowe.
Może też być krótko mówiąc nieosiowe ułożenie rolki i paska(z różnych przyczyn).

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 21:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10297
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Puść kilka kropel gliceryny zakupionej w aptece na pasek, jak się uciszy to masz sprawce.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 21:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:57:39
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
mały v8 napisał(a):
Puść kilka kropel gliceryny zakupionej w aptece na pasek, jak się uciszy to masz sprawce.

tak było zrobione tydzień temu i przestało świergotać. Pasek został wymieniony a na drugi dzień tak samo cyka.

Zatem na pewno to nie jest pasek ani napinacz bo zostały wymieniony i nadal to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 09:04:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A moze sprzeglo sprezarki klimy nadaje...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 10:46:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:57:39
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
jak sie wylaczy klime czy zdejmie pasek to i tak slychac, z tym ze jak sie wlaczy klime to slychac to glosniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 12:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
yahooo8 napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Puść kilka kropel gliceryny zakupionej w aptece na pasek, jak się uciszy to masz sprawce.

tak było zrobione tydzień temu i przestało świergotać. Pasek został wymieniony a na drugi dzień tak samo cyka.

Zatem na pewno to nie jest pasek ani napinacz bo zostały wymieniony i nadal to samo.

Jakiej firmy zakupiłeś napinacz ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 13:02:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Czy napinacz zostal wymieniony zgodnie z procedura?? Jezeli nie to mozesz go wywalic do kosza. Po wymianie nalezy kilkanaście razy "na sucho" ruszyc silownikiem powoli na dół i w gore, jezeli sie tego nie wykona istnieje bardzo wysokie prawdopodobienstwo, ze napinacz nigdy nie bedzie spelnial swojej roli w 100%, mialem juz klika takich przypadkow.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 16:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:57:39
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
napinacz był wymieniany w świetnym serwisie, robie u nich cały czas auto. Cykało przed wymianą i cykało po wymianie więc raczej napewno to nie jego wina.

Dziś dałem auto do mechaników ostatni raz i jak nic nie znajdą to odpuszczam sobie i czekam aż nie zacznie świergotać na stałe albo pojawią się nowe objawy.
Narazie to jest kilka minut na zupelnie zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 18:20:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ja zaś spokojnie obstawiam napinacz ...
Coś poszło nie tak ...
Walczyłem ostatnio z AHU i napinaczem wymienionym przez norweskiego mechanika.
Żył miesiąc ...
Teraz założyłem klientowi Rouville`a i od tygodni ma spokój. Objawy były identyczne jak opisujesz.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2010 19:58:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:57:39
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Pojechałem dziś poraz n-ty z tym problemem, wymienili jeszcze koło pasowe pompy wspomagania na używke za grosze, bo stare było troche podejżane. Przeglądneli dosłownie wszystko, od rozebrania wiska, sprawdzenia wszystkich kół pasowych w tym wału korbowego i NIC !!!!
Nigdzie nie ma żadnego bicia ani luzów wszystko w jak najlepszym porządku. Wymienione koło pasowe alternatora i pompy, do tego nowy napinacz oraz nowy pasek PK.

Problem pozostał ale stwierdziliśmy, że narazie go olewam i czekamy aż coś się stanie albo zacznie cykać na stałe.

Obawiam sie tylko, że jeśli to coś sie rozpierdzieli to narobi niezłego bałaganu i unieruchomi mi gdzieś auto. Ale co tam miło mieć świerszcza pod maską z rana :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2010 20:54:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ponawiam pytanie o markę napinacza?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2010 21:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2010 22:57:39
Posty: 30
Lokalizacja: Szczecin
Wiec tak, nie pytałem się ich o marke. Wiem ze kosztował koło 300 zł.
Ale jak mówiłem, przedy wymianą cykało i po wymianie na nowy również cykało tak samo.
Jeśli by założyli źle albo napinacz by się rozwalił to by to potrwało i prawdopodobnie dźwięk byłby inny a tutaj pozostał taki sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: