.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 09:22:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 ACK]Problem z adaptacja przepustnicy - i po problemie ;)
PostNapisane: 16.maja.2010 22:19:26 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Auto raz na jakiś czas wypluwało błędy o przekroczonych adaptacjach. Jeździło ok, tak mi się wydaje. Zwalałem to zwykle na LPG (którego zresztą nie udawało się nigdy idealnie ustawić). Dla pewności zmierzyłem ciśnienie paliwa - było w normie. Świece nowe, wymiana przewodów WN też nic w tej kwestii nie zmieniła. Przy ostatnim podpięciu VAG'a nie było żadnych błędów, lecz kolega który diagnozował auto postanowił zrobić adaptację przepustnicy. Przepustnica nie ruszyła w ogóle (nie było w ogóle słychać by pracowała) a następnie wyskoczył błąd - nie osiągnięto dolnego położenia przepustnicy(niestety nie zapisałem kodu błędu). Mam wrażenie jakby auto dostawało zbyt dużo paliwa, szybko wypala się na rozruchach (przy jeździe na LPG). Auto na Pb jest trochę mułowate, a przynajmniej nie reaguje od razu na wciśnięcie pedału gazu, później na wyższych obrotach jest ok. Przy wkręcaniu w obroty mam wrażenie jakby były delikatne przeskoki, przy lekkim odpuszczeniu pedału gazu auto jakby lepiej reaguje. Nie wiem w którym momencie to mogło się pojawić i czy taki stan rzeczy nie istnieje od początku gdy jeżdżę tym autem (a przejechałem nim jak do tej pory ok.80 kkm ). Ma ktoś jakieś pomysły co można w dalszej kolejności z tym zrobić :?: Jest to małe niedomaganie, może bardzo nie utrudnia życia na codzień, jednak wolałbym to ogarnąć. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki ;)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Ostatnio edytowano 19.cze.2010 00:20:16 przez gitmar, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 07:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Przepustnica na warsztat, czyszczenie obowiązkowo ale zapewnie skończy sie wymiana nastawnika przepustnicy.

ps. Kornel Ci to mówił, zapomniałes ?

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK] Problem z adaptacją przepustnicy
PostNapisane: 17.maja.2010 08:19:49 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
gitmar napisał(a):
Przepustnica nie ruszyła w ogóle (nie było w ogóle słychać by pracowała) a następnie wyskoczył błąd - nie osiągnięto dolnego położenia przepustnicy(niestety nie zapisałem kodu błędu).

U mnie przepustnica byla troche przybrudzona i mialem ten sam blad. Wyciagnalem przepustnice, wyczyscilem przelot i nadal jest blad. Nie rozbieralem puszczki z mechanika/elektronika - podobno moga pojawic sie problemy przy skladaniu jak sie wrzystko rozlozy i przeczysci.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 09:59:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Hmmmm , ta sama sytuacja co u Speca , a może by tak całą przepustnicę na podmiankę - obstawiam uszkodzenie modułu.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 22:33:08 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Miałem zamiar od razu kupować drugą przepustnicę, ale wstrzymałem się narazie. Pierwszy "magik" do którego pojechałem by dokładnie mi ją sprawdził, zaczął kręcić nosem że to trzeba zdiagnozować w czasie jazdy, podpiąć kompa i że to raczej na pewno nie wina przepustnicy bo może być 15 innych przyczyn :): Poczułem z jego strony chęć naciągnięcia mnie na dodatkowy wydatek, dlatego powiedziałem mu do widzenia ;)
Osobiście znam 4 sztuki ACK (łącznie ze swoją i Speca) które mają z tym problem i zastanawiam się czy to nie jest jakaś wada tego silnika. Założyłem wątek by upewnić się, że jest to prawidłowy trop i aby dowiedzieć się jaki wpływ na adaptacje w sterowniku ma przepustnica. Najprościej rozumując przelewa za dużo/za mało paliwa :?: Na zimnym silniku, tuż po porannym uruchomieniu słabo wchodzi w obroty i wydaje mi się jakby właśnie wtedy pobierała najwięcej Pb. Obroty stoją na ok.1300 i później stopniowo opadają do 700. Jak się nagrzeje, jest już lepiej. Pracuje równo i jedzie w miarę normalnie.
Specu, jak u Ciebie to wygląda :?: Jakaś różnica Pb vs. LPG :?:

Pawlo napisał(a):
ps. Kornel Ci to mówił, zapomniałes ?

może i tak, ale raczej jestem pewien że Ciebie przy tej rozmowie nie było :):

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 23:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Bierz sie do roboty a nie ciagniesz temat na forum, wiesz dokładnie co masz robic wiec po co to ? Nastawnik się skończył , proste jak wymiana oleju.

Zrób i opisz jaka poprawa nastąpiła ;)

gitmar napisał(a):
Pawlo napisał(a):
ps. Kornel Ci to mówił, zapomniałes ?

może i tak, ale raczej jestem pewien że Ciebie przy tej rozmowie nie było :):



I co z tego że mnie nie było skoro z Kornelem osobiście omawiałem temat twojej przepustnicy :):

ps. Widze ze skler nie boli skoro zapomniałes jakie Kornel dał Ci wytyczne ;)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 23:11:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
pawlo i ja do ciebie dawno nie dzwoniłem z tymi adaptacjami musze sie zebrać :peace:

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 23:27:08 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Pawlo napisał(a):
Bierz sie do roboty a nie ciagniesz temat na forum, wiesz dokładnie co masz robic wiec po co to ? Nastawnik się skończył , proste jak wymiana oleju.

Zrób i opisz jaka poprawa nastąpiła ;)

I co z tego że mnie nie było skoro z Kornelem osobiście omawiałem temat twojej przepustnicy :):

ps. Widze ze skler nie boli skoro zapomniałes jakie Kornel dał Ci wytyczne ;)

To nie do końca tak. Powiedział że trzeba jeszcze sprawdzić tą przepustnicę co jest, czy zasilanie dochodzi itp. ale on na to nie ma czasu, ja w tej chwili też zresztą na jego nadmiar nie narzekam :( Ponieważ jestem zielony w te klocki i nie mam dostępu do VAG'a to pojechałem do kogoś innego, ale tak jak napisałem odjechałem jeszcze szybciej... Jeszcze z miesiąc i będę miał więcej luzu i pewnie dopiero wtedy będę mógł to ogarnąć...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 11:09:55 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zamierzam jutro wziąć się za ogarnięcie tematu. Jednak dużo wskazuje, że nie będzie to wina samej przepustnicy. U Speca jest błąd, a auto podobno śmiga aż miło, w kolejnym C4 ACK, które miało z tym problem, kolega (do którego to ACK należy) wyciął katy i wstawił przelotówki i podobno problem ustąpił.
Na tą chwilę problem wygląda następująco: przy porannym rozruchu auto czasem nierówno pracuje, czekam na postoju aż przełączy się na LPG i jadę - wtedy jest OK. Gdy temperatura wynosi poniżej 20 st.C i jadę w trasie auto pracuje normalnie. Przy obecnych upałach, zwłaszcza gdy stoję w korku, w pewnym momencie silnik zaczyna nierówno pracować i wraca na Pb. Na wolnych obrotach nie chce się już przełączyć. Przy dodawaniu gazu szarpie i ogólnie jedzie topornie. Jeśli podczas jazdy przełączy się na LPG, szarpanie jest bardziej odczuwalne, nie można dodawać zbyt dużo gazu. Jadać w korku, w wysokich temperaturach podpiera się Pb. Ogólnie na Pb jest dość mułowate z dołu. Najgorzej jest gdy włączam klimę - następuje baardzo odczuwalny spadek mocy i wtedy szarpanie właściwie uniemożliwia dalszą normalną jazdę. Paliwa (Pb) ubywa dosyć sporo. Czy wyżej wymienione objawy mogą świadczyć o uszkodzonej/nych cewkach :?: Chciałbym też sprawdzić szczelność dolotu - jak to najlepiej zrobić :?: Tak jak pisałem wcześniej świece mają ok. 5 tys. km przelotu, przewody ok.25 kkm, ciśnienie paliwa zmierzone - jest ok :!: Czasy wtrysku Pb wynoszą ok.2.7 ms na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.
Podczas jazdy przy normalnej temperaturze pracy, auto śmiga na LPG jak należy (pod warunkiem że jest wyłączona klima), na Pb tak jak napisałem powyżej.
Sorry za ten elaborat, ma ktoś jakiś pomysł czego jeszcze można się czepiać :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 11:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Musze przyznać ze troche Ci sie bałaganau narobiło :/

Zrób przepustnice najpierw (z czyszeniem i adaptacja) potem przevagować i jak nie bedzie ok szukać dalej.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2010 00:58:55 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Operacja zakończona powodzeniem :peace: Skończyło się na wymianie całe przepustnicy, padł nastawnik. Nie łatwo było dobrać drugą. Nie każde 2.8 30V to ACK i praktycznie każde 30V czymś się różni. Miałem możliwość szybkiego zakupu od silników AMX, APR, jednak tam przepustnica jest sterowana elektrycznie, u mnie jeszcze jest jest na lince. Trafiłem w końcu od ACK 1997 rocznik ( czyli taka jak moja) i też delikatnie się różniła. Nie miała dodatkowego wyjścia na podciśnienie, które było w mojej przepustnicy, jednak po lekkich modach udało się jej zamontować i przeszła adaptację bezproblemowo. Auto zdecydowanie odżyło. Reaguje od razu na pedał gazu, mieszanka paliwa jest odpowiednio bogata, ciągnie żwawo do odcinki, nie ma problemu z rozruchem ani z obrotami.
Pawlo asystował mi przy wymianie i użyczył VAG-owni za co w tym w miejscu składam serdecznie podziękowania :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2010 08:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
gitmar napisał(a):
Operacja zakończona powodzeniem :peace:
Pawlo asystował mi przy wymianie i użyczył VAG-owni za co w tym w miejscu składam serdecznie podziękowania :peace:


Taaaaaaa, nie ma to jak rezanko do 01.00 w nocy w garażu pod maską :peace: Stare czasy sie kłaniaja. ;)

Nowa przepustnica przeszła adaptacje bez problemowo, autem jeździ sie teraz zdecydowanie przyjemniej (brak delikatnych poszarpywań oraz przyduszeń) jeździ sie poporostu lżej i szybciej :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 16:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Podepnę się do tematu, bo podobny problem trapi i moje ACK.

Po krótce:

- samochód jest bardzo zmulony, jazda na 5 biegu (automat) praktycznie nie przyspiesza od 2 tys obr.
- szarpie gdy jedzie z niskich obrotów
- ożywia się nieco powyżej 3 tys obr, ale generalnie to nie jest to co kiedyś.

Czy ktoś podpowie, jak zdiagnozować ten nastawnik?
Jakie procedury w VAGu uruchomić aby sprawdzić?

Chciałbym też sprawdzić szczelność dolotu - jest na to jakiś sposób?

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2010 09:54:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
grupa 60 w sekcji 01 engine :)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2010 10:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Dziękuję :)
Powiedz mi jeszcze proszę jakie wartości tam powinien pokazywać?

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 19:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam,
miałem dziś czyszczoną przepustnice, próbowałem przeprowadzić adaptację według tego opisu: http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
Protokół w VAG-COMie wyświetla mi KWP-1281 więc spróbowałem pierwszy i drugim sposobem, pierwszy wywala error więc prawdopodobnie to nie ten sposób, drugi natomiast w miejscu gdzie powinno się pojawić "Przeprowadzam adaptację czy coś w ten deseń" przez cały czas pokazuje "00000" co może być tego powodem??

Błąd: 17973 P1565 4635 Sterowanie przepustnicą - dolne ustawienie nieosiągnięte > ISC, stycznik, - dalej powraca

Screeny z Vag-coma
Obrazek

Obrazek

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 20:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Ciekawa jest wartość "op condition"? Na pewno wiem, że adaptacje wykonuje się, gdy temperatura silnika jest powyżej 5 stopni... Ale nie wiem co to jest ta wartość -48 st cel.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 21:01:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
takie wartosci pokazuje jak jest przerwa na przewodach do czujnika

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 21:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
hans napisał(a):
takie wartosci pokazuje jak jest przerwa na przewodach do czujnika
Którego czujnika, potencjometru przy przepustnicy?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 21:47:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
ACK ma chyba przepustnicę na linkę - więc adaptacja w grupie 98. Grupa 60 jest do adaptacji przepustnic DBW.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 123 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: