.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 12:57:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 20:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Mamy w rodzinie 2.7 TDI i nie bierze ;) A przebieg prawie 2x taki jak piszesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 20:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
Probe041 napisał(a):
Mamy w rodzinie 2.7 TDI i nie bierze ;) A przebieg prawie 2x taki jak piszesz


Zgadzam się - ale ja mam 2.0 TFSI - jak przejrzysz forum to i w nówkach A5 i Q5 piją oleju więcej niż benzyny :-) zresztą pzostałe modele z tym samym silnikiem mają to samo. Ja się jeszcze trzymam normy - poniżej 0,5l/1000 km jest według serwisu bardzo OK ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 21:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Papla napisał(a):
U mnie jest A6 C6 z 2.0 TFSI z przebiegiem 92K.
Dymek leci czarny - a dokładnie to nie leci tylko zdaża mu się polecieć i widzę to w lusterku przy gwaltownym przyśpieszeniu (kickdown).


Czarny dym? Wg mnie zbyt bogata mieszanka tj. coś się pokiełbasiło i w cylindry idzie o wiele za dużo benzynki.

W kwestii oleju. Jaki olej lejesz? Zalecany do silnika czy jakiś sportowy ulepszacz typu Mobil 5W50. Lanie gęstszego (bardziej lepkiego) oleju do silnika zaprojektowanego do pracy z olejami mniej lepkimi (0W30), może skutkować właśnie większym zużyciem oleju.
Probe041 napisał(a):
Mamy w rodzinie 2.7 TDI i nie bierze ;) A przebieg prawie 2x taki jak piszesz


Z nowymi dieslami (z DPF) jest tak, że przeważnie poziom oleju rośnie. Czyli jak nie rośnie to właśnie bierze.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 21:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
O DPF w C6 naprawdę nie ma co się martwić :) EOT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 21:47:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
kosma_sz napisał(a):
W kwestii oleju. Jaki olej lejesz? Zalecany do silnika czy jakiś sportowy ulepszacz typu Mobil 5W50. Lanie gęstszego (bardziej lepkiego) oleju do silnika zaprojektowanego do pracy z olejami mniej lepkimi (0W30), może skutkować właśnie większym zużyciem oleju.


Olej zgodny z zaleceniami tzn Castrol 5w30.
najpierw lałem SLX ale jest sporo droższy więc przesiadłem się na EDGE - zresztą ludzie z Castrola i osobno z Audi - potwierdzili, że te oleje niczym sie praktyczni enie różnią - poza ceną i marketingiem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 21:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Z tego co się orientowałem to EDGE jest HC a SLX full syntetyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 22:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
to się źlle orientujesz - 5w30 EDGE i SLX są w pełni syntetyczne. Poza tym jest to tylko nazwa handlowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 22:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Ok. Kilka informacji z forów zagranicznych.

Tutaj gościu pisze, że zmienił Castrola na olej RLI Byosyn 05-40HD i jak ręką odjął znikło zużycie oleju.

I have 70k in my 2.0T and no oil consumption issues since I changed to the RLI Byosyn 05-40HD. With Castrol Syntec I used about 1/2 quart per 5k miles. I would not go beyond 4k OCI with any oil. I am experimenting with a 7500 mile OCI with the RLI right now. The oil is getting sent for analysis this coming weekend.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1455414

Szwedzka instrukcja obsługi definiuje zużycie na poziomie jednego litra na 10000 km.

One more inresting thing is, that Swedish Handbook declares oil consumption precisely to 1 qrt per 6250 mile, too


http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 414&page=2


I pierwsza odpowiedź znaleziona w sieci dotycząca dużego zużycia oleju w tych silnikach:

the remedy to sort out the excessive oil-comption of 2.0 TFSI engines, involves the replacement of the carter-under-pressure-regulating-valve, replacement of the crack-shaft-sel-ring, as well as a software-update for the engine.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 23:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
kosma_sz napisał(a):
the remedy to sort out the excessive oil-comption of 2.0 TFSI engines, involves the replacement of the carter-under-pressure-regulating-valve, replacement of the crack-shaft-sel-ring, as well as a software-update for the engine.[/i]


Czy możesz przybliżyć co to za części do wymiany - tzn. jak to się po Polsku nazywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 08:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
W kwestii oleju. Jaki olej lejesz? Zalecany do silnika czy jakiś sportowy ulepszacz typu Mobil 5W50. Lanie gęstszego (bardziej lepkiego) oleju do silnika zaprojektowanego do pracy z olejami mniej lepkimi (0W30), może skutkować właśnie większym zużyciem oleju.

a ja zawsze myslalem ze odwrotnie...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 08:35:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Przemek :D



Probe i Papla wybacz i inni, DPF oczywiście ze w ON z zaczytania szybkiego wtopa, myślałem ze to TDI, które tak samo żere olej i jest z tym problem.

Co do castrola SLX pro jest to syntetyczny olej (lecz syntetyczny nie oznacza zawsze full syntetyka w związkach), lecz testowałem na prawdę długo oleje i uważam go za najgorszy :( śmiem twierdzić ze Lotos jest zdecydowanie lepszym olejem.
Sam zalewam motula 8100 nie żałuje i to 5W30 do przebiegu 260tkm nie bierze, V6 z natury nie ma z tym problemu jeśli nie ma defektu jak i w C6 Z DPFem to nie szewrolet czy folfo ;). Poza tym leje specyfica motula do 1,9 PD nie bierze (tzn nie ma "konefki" nigy od wymiany do wymiany)
U wujaszka w AWXie 1,9 PD a castrolu bierze go sporo... przebieg 170tkm zdrowy takze...a puszcza czarno szare bąki.

Wynalazek to 2,0 TFSI nie modyfikator+, nie jest on w dziecięcym rozwoju... duży współczynnik tarcia przy wysilonych silnikach zwiększonym ciśnieniu w silniku to nic innego jak by dla lżejszej pracy silnika upuścil z kół na 1,2 bara w kołach :)
Modyfikator nie jest tylko do zastosowsnia w padakach 20 letnich, zmniejsza współczynnik tarcia (na prawdę). Zostało mi go troche zalałem go do kosiarki, na baku kosiłem całą działkę, po zalaniu i 3 koszeniach juz 1,5ej. Rozebrałem ją dla ciekawości i na tłoku elementach ciernych był olej :n: trzymał się po przejechaniu palcem i sprawdzeniu co to itp odczucie jak by palcem przejechał po na maxa nawoskowanej karoserii. Nie ingeruje w olej tylko na powierzchnie metalowe.
Nie wspomne o tym, ze zakup tego "gazetu" przekonal mnie po naocznym teście w fabii bez miski olejowej i pracy na 3 trpm przez 30 min (na targach na Służewcu) nie chodzi o to ze chodzil tylko jak to zmniejsza współczynnik tarcia. Dopatrywałem się jakiś sztuczek, kombinacji a tu wtopa nic :). Nie wiem czy działa on rzeczywiście przez 50tkm, pewno mniej w golfie spadlo mi spalanie z 7,3 do 6,2 nie wspomnę o innej pracy silnika "efekt jazdy z górki". Przy obecnych cenach paliw zdecydowanie się oplaca wydac te 190zl.
Allroad 2 tony przy predkosciach 220 deptanie potem miasto korki max 10,7 ;) eco jazda 8,6. Takze jestem z zasady na nie na wynalazki typu ceramizery, motodoktory co obglucają szczeliny dla lepszej kompresji i zatkaniu przedmuchów.
Kolega kiedys byl dystrybutorem specyfików na szyby, karoserie, felgi, anty grafitti nanotechnologicznych. Testowalem te próbki rewelacja, jeden minus cena.

Co do uturbionych motorów koncernu VAG, jedni piszą z doświadczenia że po 30tkm sprawa się normuje z konsumpcją olejową. Inni natomiast oczekują wymiany dołów olejowych, lub całych silników. Jeden fakt jest niepodważalny problem jest natury technicznej nie olejowej bo to tylko pudrowanie syfa, moce i Nm z 2 litrów sześciennych przechodzą same siebie, plus spasowanie motorowni tak aby nie zacieral się i serwis takze musi ZARABIAC teraz... Przypomina mi to hondy 1,6 160ps, lecz one byly 15 lat temu i przy kontrolowaniu oleju raczej nie bylo szopek jak i zmienne fazy rozrządu byly o niebo lepiej dopracowane.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 13:08:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Papla napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
the remedy to sort out the excessive oil-comption of 2.0 TFSI engines, involves the replacement of the carter-under-pressure-regulating-valve, replacement of the crack-shaft-sel-ring, as well as a software-update for the engine.[/i]


Czy możesz przybliżyć co to za części do wymiany - tzn. jak to się po Polsku nazywa.


Nie mam pojęcia. To pierwsze to jakiś regulujący zawór podciśnienia. To drugie to pewnie chodziło o "shaft seal ring", chyba pierścień uszczelniający wału.
przemekk74 napisał(a):
Cytuj:
W kwestii oleju. Jaki olej lejesz? Zalecany do silnika czy jakiś sportowy ulepszacz typu Mobil 5W50. Lanie gęstszego (bardziej lepkiego) oleju do silnika zaprojektowanego do pracy z olejami mniej lepkimi (0W30), może skutkować właśnie większym zużyciem oleju.

a ja zawsze myslalem ze odwrotnie...


I tak i nie. To wszystko zależy od tego jak zaprojektowany jest silnik. Silniki pracujące na mniej lepkich olejach (0W30) wymagają mniejszej warstwy olejowej. Jeśli zalejesz do takiego silnika (5W50) to film olejowy będzie grubszy, kompresja będzie lepsza, ochrona będzie lepsza itd...ale należy się spodziewać, że część oleju zostanie na gładzi cylindra.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 16:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
kosma_sz napisał(a):
I tak i nie. To wszystko zależy od tego jak zaprojektowany jest silnik. Silniki pracujące na mniej lepkich olejach (0W30) wymagają mniejszej warstwy olejowej. Jeśli zalejesz do takiego silnika (5W50) to film olejowy będzie grubszy, kompresja będzie lepsza, ochrona będzie lepsza itd...ale należy się spodziewać, że część oleju zostanie na gładzi cylindra.

mysle, ze nie masz racji... siki beda szybciej znikac (moim zdaniem) zawsze...
co do lepkosci to nie chodzi o zadna filmoteke ale o to zeby cisnienie w panewkach bylo wlasciwe
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
nie chce ciagnac dyskusji, wyrazilem swoje zdanie podobnie jak Ty

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 00:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
Wymieniłem już co się tylko dało tzn. świece (zgodnie z przeglądem) sondę lambda (była walnięta i wychodził błąd) zawór PCV (faktycznie był walnięty).
Przejechałem około 1000km po trasie i to dosyć energicznie więc jak coś zostało w tłumiku to musiało się wypalić.
A tu dzisiaj testuje i znów czarny bączek poszedł z rury przy depnięciu.
Z ciekawostek – ostatnio wzrosło mi zużycie oleju do ok 1l/1000km ale po wymianie PCV spadło (przynajmniej na razie) do około 0,5l/1000km.
Macie jakiś inny pomysł na ten dymek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 30.mar.2012 10:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Silniki bez bagnetu do sprawdzania poziomu oleju musiał wymyśleć sam Lucyfer.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 30.mar.2012 15:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
silnik 2.0TDI CR jest w wersji z bagnetem i bez.
Sprawdzilem dla CAGA 143 montowany w A4 i exeo
Wg etki wychodzi mi (oba modele):
Obrazek

Silniki CR ze starym typem napedu pompy oleju (tym z 2.0TDI PD)/zdjecie wyzej/ wystepowaly zarowno z bagnetem jak i zaslepka zamiast bagentu (zaslepka 3Euro wg etki a bagnet 10E - 7ojra chciales/as za free???? :peace: )
Po 19.10.2009 (oznaczenie silnika CAGA, CAHA sie nie zmienilo) zmieniono ten naped pompy oleju ale takze wypas bagnet wychodzi na to, ze jest "seryjnie"...Ja teraz chyba w swoim exeo napisze sobie na szybie "super wypas - mam bagnet" :)
Pozdrawiam,
Przemek
EDIT: w etce jest jakis blad - w A4 caga/caha po 19.10.2009 na rysunku jest bagnet ale jako numer czesci jest opis 'zaslepka' - wiec w przypadku A4 zrezygoniwano z bagnetu nawet jako opcji albo wrecz przeciwnie (w zaleznosci czy katalog czesci czy rysunek jest z bledem)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 06.lis.2012 13:01:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
1.8TFSI 120 koni też lubi palić tak dużo oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 12.lis.2012 18:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
[ B8 CAHA ] Dziwny przypadek podczas sprawdzania stanu oleju.
Witam wszystkich ! Podczas sprawdzania stanu oleju komputer pokazywał zawsze żeby odczekać 2min. ,bo inaczej nie chciał pokazać miarki oleju obojętnie czy było to na zimnym silniku czy po zagrzanym-odczekać 2 min! Teraz zauważyłem że nie ma takiego komunikatu,mogę od razu sprawdzić stan obojętnie czy zaraz po wejściu do auta czy po bezpośrednim jego wyłączeniu,mało tego wczoraj zauważyłem że nawet podczas pracy silnika mogę wejść w stan oleju no i pokazuje mi cały czas max. Pytanie mam następujące czy ktoś w swoim B8 też zauważył coś takiego i czy może ktoś orientuje się co to może być , czy można być spokojnym w tejże sprawie.
Pozdrawiam!

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 15.lip.2013 14:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ODŚWIEŻAM.

2.0 TFSI 2011-2013 łykają ~1l na 1000km bardzo luźno spasowane silniki, do tego efektownie się pieką zawory...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 22.lip.2013 10:47:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
grejf napisał(a):
ODŚWIEŻAM.

2.0 TFSI 2011-2013 łykają ~1l na 1000km bardzo luźno spasowane silniki, do tego efektownie się pieką zawory...


Miałem kupic te A4 2.0 TFSI, ale m.in. z tego powodu zrezygnowałem. Wybrałem e39 w benzynce i jestem zadowolony. Wydałem z 10 tys zł mniej niz na A4b8, no i przynajmniej nie ma tego problematycznego silnika TFSI.

a z ciekawosci?
2.0TFSI z lat 2008-2010 są lepsze? to inne silniki niz te z lat 2011-2013 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: