.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 02:46:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI] Jak wam zapalają po nocy?
PostNapisane: 16.paź.2010 18:54:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
Słyszałem że te auta czyli AEL i AAT nie lubią takich temperatur gdzie temperatura na dworze jeszcze nie spadła na tyle aby świece żarowe grzały,a nie jest też już gorąco aby odpalały jak latem...czyli temperatura powietrza koło 8 - 13 na plusie... Sugeste od osób mających AEL-e i AAT-eki ...

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Jak wam zapalają po nocy?
PostNapisane: 16.paź.2010 20:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zbynio4x4 napisał(a):
Słyszałem że te auta czyli AEL i AAT nie lubią takich temperatur gdzie temperatura na dworze jeszcze nie spadła na tyle aby świece żarowe grzały,a nie jest też już gorąco aby odpalały jak latem...czyli temperatura powietrza koło 8 - 13 na plusie... Sugeste od osób mających AEL-e i AAT-eki ...

swiece zarowe grzeja na 99% - sciagnij fajke z 1dnej swiecy, wez zaroweczke czy miernik i bedziesz wiedzial
Ojciec mial podobne problemy w starym trasicie - ale tam byla swieca plomieniowa i rzeczywiscie "nie grzala" jak nie bylo mrozow
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 08:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Przemek wszystko cacy, tylko że - jak napisano x razy - AEL i AAT załącza świece jak jest +5 lub mniej. Więc między 8-13 teoretycznie nie załączy...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 09:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
adiaudi napisał(a):
Przemek wszystko cacy, tylko że - jak napisano x razy - AEL i AAT załącza świece jak jest +5 lub mniej.

mozesz/cie miec racje (tak na szybko po forum poszperalem pod katem ael) - mialem jeszcze bardziej prymitywnie sterowane diesle i swiece grzaly w wyzszych temp - po prostu krocej albo dluzeja ale grzaly
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 18:37:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Szwagier mi wczoraj opowiadał że jego AEL`ek q pali od strzała. Mimo że jeszcze nie wyregulowaliśmy kąta,(czas na piwo zawsze się znajdzie , ale z robotą gorzej) także chyba nie jest źle ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 23:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Mój AAT właśnie tak sie zachowuje - gdy grzeją świece żarowe to i przy -25 st. pali o pierwszego strzału, gdy ciepły (przez dobre kilka godzin po wyłączeniu silnika) również.
Ale gdy jest wychłodzony a temp. w okolicach granicy działania świec żarowych ze 3 razy musi obrócić wałem. Kąt pompy ustawiony tuż nad górną granicą (TDI TIMING), wtryski nówki, pompka wyczyszczona i wyregulowana więc chyba tak to już w starszych egzemplarzach czasem bywa.

Na allegro jest gość, który modyfikuje soft - zmiana dawki startowej w celu lepszego zapalania podjeżdżonych diesli - koszt 150, są też moduły zwiększające podczas startu dawkę i załączające świece żarowe - ok 50pln - rozważam któreś z tych rozwiązań przed zimą.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 05:01:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
To gość z allegro robi dobry interes na nieświadomychi. Login do ael'a to 22158 i sam możesz ustawić sobie dawkę startową. Trwa to jakieś 30 sekund. Problemy z zapłonem w takich temp są wtedy, gdy masz ustawiony kąt na fabryczne 57 jednostek. 80-90 jednostek załatwia sprawę. Błąd regulacji kąta będzie dopiero od 100 kilkunastu jednostek. Pozdrawiam

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 06:08:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Niektóre sterowniki mają zablokowane majstrowanie przy dawce rozruchowej np. u mnie tak jest, ale od kiedy akumulator nowy i kąt lekko wyprzedzony to autko pali elegancko w każdych warunkach nawet na seryjnej dawce.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 09:23:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Mój AAT właśnie tak sie zachowuje - gdy grzeją świece żarowe to i przy -25 st. pali o pierwszego strzału, gdy ciepły (przez dobre kilka godzin po wyłączeniu silnika) również.
Ale gdy jest wychłodzony a temp. w okolicach granicy działania świec żarowych ze 3 razy musi obrócić wałem.

To ja mam tak samo, dobrze ze nie jestem sam :D

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 11:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
toms001 napisał(a):
To gość z allegro robi dobry interes na nieświadomychi. Login do ael'a to 22158 i sam możesz ustawić sobie dawkę startową. Trwa to jakieś 30 sekund. Problemy z zapłonem w takich temp są wtedy, gdy masz ustawiony kąt na fabryczne 57 jednostek. 80-90 jednostek załatwia sprawę. Błąd regulacji kąta będzie dopiero od 100 kilkunastu jednostek. Pozdrawiam


Ale to chyba nie to samo - on modyfikuje mapę wtrysku i drogo nie chce jak na Polskie realia choć to pewnie ze dwa kliknięcia są - spójrz tu ile chcą w warsztatach w moich okolicach za taką modyfikację:
http://www.vtech.slask.pl/index.php/ceny.html
Ze zmianą przez Vaga to różnie bywa - ja mam fabrycznie 128 ustawione i dawke pokazuje mi 20mg/r (nie wiem ile powinno być w AAT ale z tego co się doszukałem na forum w AEL-ach ludzie zmniejszają z 40 na właśnie 20) i kąt też mam mocniej wyprzedzony niż standardowy - 80-85, pomimo tego nie pali idealnie. A ze zmianą dawki póki co miałem problem, będę jeszcze próbował polVAG-iem to zrobić.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Ostatnio edytowano 18.paź.2010 13:05:04 przez pawelb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 12:18:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zdaje sie ze wzrost temp => opor spada w czujniku. Jezeli tak by bylo to teoretycznie odlaczenie czujnik temp = niskie temp dla silnika.
Jezeli ECU jest glupi do bolu to odlaczenie czujnika powinno zmusic ecu do grzania swiecami - 2 kabelki do kabiny z przelacznikiem i problem rozwiazany
Zautomatyzowanie:
drugi czujnik temperatury sterujacy tranzystorem... tranzysor przekaznikiem a przekaznik zalacza obwod do ori czujnika temp (czyli do okreslonej temp (np + 15) dla silnika tempe bedzie -200).
Alternatywa: automatyczny wlacznik swiatel z allegro wzbudzany ladowaniem: silnik zapali, pojawi sie ladowanie, przekaznik we wlaczniku sie zalacza i zalacza obwod czujnika temp

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 13:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
I to właśnie mniej więcej jest sprzedawane na allegro pod postacią modułu ułatwiającego rozruch - tyle, że poza załączaniem świec zwiększa on na czas rozruchu dawkę startową.
http://allegro.pl/chip-ulatwiajacy-rozr ... 02123.html

Te stałe grzanie świec to niekoniecznie skoro przy ciepłym silniku nie ma problemów ale podniesienie temp. o 5-7st. to już wiele mogło by zmienić.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 14:46:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
przemekk74 napisał(a):
zdaje sie ze wzrost temp => opor spada w czujniku. Jezeli tak by bylo to teoretycznie odlaczenie czujnik temp = niskie temp dla silnika.
Jezeli ECU jest glupi do bolu to odlaczenie czujnika powinno zmusic ecu do grzania swiecami - 2 kabelki do kabiny z przelacznikiem i problem rozwiazany.


W AAT/AEL jest dokładnie taki głupi ecu. Po odpięciu zapali od strzała w każdych warunkach, więc Twoja propozycja jak najbardziej ma sens.[/quote]

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 15:05:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
co do modulu z allegro - to moze byc nietrafione: to lekarstwo na problem padakowatych pomp wtryskowych i/lub wolniej krecacych rozrusznikow: w normalnych TDI jest tak, ze gorace auto to ecu daje mniejza dawke rozruchowa
czyli silnik np 90st - idzie mniej wachy niz gdy silik ma np 20stopni... ten mofud z allegro prawdopodobnie "oszukuje" ECU by nie widzial temp 90 ale mniejsza - a niech ta mniejsza bedzie np 15stopni - co pomoze to 2.5R5, ktory pali zle jak jest zimny (tylko jest za cieplo by grzalo swiecami?) - jak woda swiecona trupowi - jezeli modukl oszuka ecu "temperatura jest np zero" to ok...
Ewentualnie:
Jezeli ECU jest glupiutki na tyle ze bez czujnika temp nie zalacza zadnych trybow awaryjnych, miganiach check engine itp oraz bez czujnika temperatury zapala jak strzala zarowno jak jest -20 jak i gdy jest +30 stopni niezaleznie czy silnik zimny czy goracy to rozwiazaniem jest automatyczny wlacznik swiatel oparty o pojawienie sie ladowania (czyli skok np powyzej 13V)
Robimy tak: podlaczamy wlacznik swiatel - bedzie w nim pewnie para kabli "przewodzacych po osiagnieciu okolo 13V (normalnie podlaczamy tam zasilanie i + do swiatel
Teraz mozemy podlaczyc tak rozciete kable od czujnika temp lub (jabky tracil rezystancje tam) jakis lepszy przekaznik i dopiero pod ten przekaznik kable od czujnika
Efekt powinien byc: przekrecamy kluczyk, auto nie widzi temp (albo widzi -200), zapala wiec jak strzala, pojawa sie po kilku sekundach ladowanie i ECU zaczyna widziec sygnal z czujnika temp
Lepiej to przedyskutowac z elektronikiem - byc moze trzeba dac jakas diode jeszcze ale nie sadze
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2010 19:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Podepnę się do tematu, może lakoniczne pytanie. AEL - Jaki z praktyki polecacie kąt wtrysku na zimę? Mam fabryczny przy przebiegu 303tkm i zamiar podniesienia na ok 65 jednostek - teraz pali po 2ch obrotach lub od strzała. Poczekam jeszcze na mroziki, ale przeczytaniu postów wydaje mi się że 65-70 powinien być ok.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 07:59:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
1. Wyprzedzenie wtrysku na wolnych przy ciepłym paliwie powinno być ~3-5st BTDC w zależności od stanu pompy wtryskowej - im gorszy stan tym siększe wyprzedzenie (przy bardzo słabej pompie potrzeba czasem nawet 8st BTDC.)

2. Dawki rozruchowe najlepiej skorygować w sofcie tak by zapewniały stabilniejszy rozruch nawet na pompie "z przeciekami".

3. Zakres temperatur i czas grzania świec żarowych najlepiej "podrobić" do modelu stosowanego w AFN'ie czyli grzanie świec już poniżej +15 choć na 0.5s (oczywiście również modyfikacja softu).

W efekcie mamy rozruch na zimno ~1-1.5 obrotu na ciepło dosłownie na dotyk.

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2010 16:58:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
przemekk74 napisał(a):
zdaje sie ze wzrost temp => opor spada w czujniku. Jezeli tak by bylo to teoretycznie odlaczenie czujnik temp = niskie temp dla silnika.
Jezeli ECU jest glupi do bolu to odlaczenie czujnika powinno zmusic ecu do grzania swiecami - 2 kabelki do kabiny z przelacznikiem i problem rozwiazany

Ja tak mam w 1T od pięciu lat. Zrobiłem to zanim nie miałem ogarniętego ustawienia kąta wtrysku. Teraz tego przełącznika prawie nie używam....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 18:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
toms001 napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
zdaje sie ze wzrost temp => opor spada w czujniku. Jezeli tak by bylo to teoretycznie odlaczenie czujnik temp = niskie temp dla silnika.
Jezeli ECU jest glupi do bolu to odlaczenie czujnika powinno zmusic ecu do grzania swiecami - 2 kabelki do kabiny z przelacznikiem i problem rozwiazany.


W AAT/AEL jest dokładnie taki głupi ecu. Po odpięciu zapali od strzała w każdych warunkach, więc Twoja propozycja jak najbardziej ma sens.
[/quote]

Który dokładnie czujnik odpowiada za grzanie świec w AAT/AEL - doszukałem się informacji, że to ten, który znajduje się przy głowicy od dołu przykręconego do głowicy króćca - czy ktoś może to potwierdzić ?

Po odłączeniu wtyczki od ww. czujnika i załączeniu zapłonu w takiej sytuacji powinna się świecić kontrolka świec żarowych tak jak dla -30st czyli przez ~15 sek. - kontrolka się jednak nie zaświeca...czy to oznacza, że świece nie grzeją czy tak po prostu się dzieje, że z odpiętym czujnikiem świece grzeją jak dla -30st tylko nie jest to sygnalizowane kontrolką ?

A może inny czujnik za to odpowiada - czujnik oleju ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 19:41:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Po odpięciu wtyczki z czujnika tego przy głowicy przy wężu górnym idącym do chłodnicy, który jest odpowiedzialny za czas grzania świec, świece powinny grzać długo długo, sygnalizowane jest to kontrolką,
najłatwiej sprawdzić to wg voltomierza na desce, jak grzeją świece to wskazówka zejdzie poniżej 12V,kontrolka świec się świeci, potem za 2 sek jest słyszalne pyknięcie- przekaźnik wyłącza świece, i wzkazówka voltomierza powraca,
lub można wykręcić swiece, przyłożyć do masy obudową zdjąć wtyczkę z czujnika przekręcić zapłon i sprawdzić czy robi się czerwona świeca,
jak nie będziesz miał napięcia na kablach od swiec to bezpiecznik lub przekaźnik,

czujnik oleju nic niema do grzania świec

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 20:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Racja, można sobie sprawdzić spadek V na woltomierzu. Bo niestety kontrolka świec żarowych nie zaświeca się gdy wtyczka wypięta.
Świece na 100% sprawne, przekaźnik też klika (gdy temp. jest poniżej 5st i świece się załączają).

A jak ma się u was sprawa czujnika temp powietrza (ten pod zderzakiem) - wypiąłem wtyczkę, sprawdzam na blacie wskazanie temperatury na dworze i pokazuje tak samo jak z wpiętym - 7st ??? Czujnik jest sprawny bo pokazuje temp na dworze z dokładnością 1st ale dla czego z wypiętym nie pokazuje jakiejś skrajnej temp na minusie a to co było odczytane z wpiętym czujnikiem - czy to normalne zachowanie ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: