.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 01:49:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 20:50:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Sprawdź błędy w klimatroniku, niektóre typy jak uszkodzisz czujnik podają temperaturę powietrza zasysanego przez układ przewietrzania jako zewnętrzną.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 20:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To by wyjaśniało sprawę czujnika temp powietrza - gdzie jest zlokalizowany fizycznie ten czujnik z klimatronika ?

Nie wyjaśnia to jednak, dla czego wypięcie kabla z czujnika płynu chłodzącego powoduje niesygnalizowanie działania świec żarowych (o ile działają) - czy jest możliwe, że ta sprawa również w zależności od komputera rożnie wygląda ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2011 08:53:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
U mnie po odłączeniu czujnika silnikowego świece grzeją i sygnalizują. Może jakiś soft celowo nie sygnalizuje grzania żebyś pojechał do mechanika jak padnie/odłączy się czujnik temperatury.
W C4 nie szukałem na razie gdzie w kanale zasysania powietrza ma czujnik musisz szukać (tylko po co jak działa?).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 14:43:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To_JA_! napisał(a):
U mnie po odłączeniu czujnika silnikowego świece grzeją i sygnalizują. Może jakiś soft celowo nie sygnalizuje grzania żebyś pojechał do mechanika jak padnie/odłączy się czujnik temperatury.


Może być i tak jak piszesz, że w jednych softach przy odłączonym czujniku komputer reaguje tak, jak by było -30st a w innych wykrywa, że jest R nieskończone więc czujnik nie działa i nie załącza świec w ogóle...

Może być również tak, że przy odłączonym czujniku temp płynu chłodzącego, brana jest pod uwagę dla żarzenia świec temp z innego czujnika, np oleju ???

Z czujnikiem powietrza twoja sugestia się potwierdziła - dziś rano w samochodzie wyświetla 3st - czujnik spod zderzaka od wczoraj całkowicie odłączony.

PS.
Dziś przy odłączonym czujniku płynu chłodzącego przy temp -2st świece grzały przez 6-7 sek, taki sam czas grzania świec był również przy podłączonym do czujnika przewodzie.

Wniosek taki, że przy odłączonym kabelku ecu w moim przypadku bierze sobie pomiar temp z jakiegoś innego czujnika - w ten sam sposób jak przy odłączonym czujniku powietrza lub w ogóle bierze do żarzenia świec pomiar z innego czujnika niż czujnik cieczy chłodzącej.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 15:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
w moim c4 2,5 przy odlaczonej kostce od krocca przy termostacie:
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to B+
zaczyna grzac swiece jakby bylo bardzo zimno, w poprzedniej c4 2,5 bylo tak samo, oba auta byly/sa z 94 roku i mialy termometr w liczniku, czujnik w zderzaku, wiec komp nie zczytywal temperatur z innych czujnikow, moze masz uszkodzony przekaznik pod nogami kierowcy, cyka charakterystycznie a czy swiece grzeja widac tez po spadku napiecie na voltomierzu jesli masz szeroki licznik.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2011 16:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Przekaźnik cyka, świeczki grzeją (inaczej bym się przy -2st nieźle się nakręcił rozrusznikiem a odpalił od pierwszego wtrysku ;).
Kompa mam z AEL-a wer. 320/321 (oryginał miałem 253/254 i z nim nie wiem jak reagował na brak czujnika bo nie testowałem).

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: