.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 12:30:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 2.5 tdi aat] zrywa pasek klinowy co robic!!
PostNapisane: 18.paź.2010 09:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
witam
od czerwca uzjezdzam 100 91r z tym motorkiem,kupilem auto od kolegi bez oc i przegladu oraz turbina i intercooler nie chodzily jak nalezy.Wymienilem turbo i chlodniczke,przy okazji mechanik dojrzal ze kolko jest krzywe na wale to je wymienilem.Od tamtej pory jezdzilem bez awaryjnie ok6tys km,z tym ze turbo dalej nie mialo mocy i nie ciagnelo jak nalezy.W zakresie 1.5tys-2.5 bylo cos czuc,na trasie czasem ciezarowke bylo ciezko przegonic.Jak juz sie rozpedzila to 140 ponad szla,dalej nie dusilem.Przez caly czas pala sie swiece i rozruch dluzszy,dalem do mechanika posprawdzali to i tamto i stwierdzili ze swiece sa ok,ale turbo nie bije,zaledwie cos 0.2bara.Odebralem auto i dalej jezdzilem.Tydzien temu brat ciagnal lawete i strzelil pasek klinowy ten co idzie na alternato i pompe wspomagania,uszkodzil napinacz.Wymienilismy pasek i napinacz i ok.Po 4dniach podczas zwyklego rozruchu znow strzelil.Narazie nie wymieniam,nie wiem co robic,czy znow kolko czy moze walek krzywy,od czego tak sie dzieje.Nie chce co tydzien paska kupowac,co robic.pozdr

minelo troche czasu,a auta dalej nie zrobilem.Zastanawiam sie teraz nad kupnem nowego kola pasowego,na alle gro 400zl,tylko nie wiem czy to sie oplaci.Boje sie,ze czop na ktorym siada kolo pasowe jest krzywy.W tych autach to czesta przypadlosc?Pada kolo czy czop walu?jak sprawdzic czy czop jest krzywy.Nie chce kupowac kolka jest okaze sie nie potrzebne.prosze o pomoc.

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 21:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
szukalem po forum i nie moge znalesc konkretnej odpowiedzi na moje pytania,dlatego prosze o kontytuacje watku i odpowiedz

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 19:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Tsiakiś nie kumaty mechanik. Skoro pasek strzelił to musi być tego jakiś powód. No i co najważniejsze, czy były jakieś oznaki, że coś się nie do końca dobrze sprawuje;/. Bicie na wale i nieprawidłową pracę koła (bicie lub bujanie) można zmierzyć czujnikiem pomiarowym. Jednakże niewielkie bicie nie powinno niszczyć pasków w takim tempie. Może napinasz szlag trafił i krzywo napina pasek, może któreś z innych kółek bije.

Co do mrugającej kontrolki świec.
Jej mruganie nie świadczy o uszkodzeniu świec a o błędach w sterowniku. Stad brak chęci do jazdy....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 21:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
dzieki za odpowiedz
jak wymienial to zauwazyl tylko te kolo,ze cos nie tak z nim.Napinacze uzywki,dzialaly dobrze w poprzednim aucie.Nie mam dostepu do takiego miernika.Masz na mysli sterownik swiec,czy sterownik jako komputer silnika?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 22:03:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Blazer napisał(a):
dzieki za odpowiedz
jak wymienial to zauwazyl tylko te kolo,ze cos nie tak z nim.Napinacze uzywki,dzialaly dobrze w poprzednim aucie.Nie mam dostepu do takiego miernika.Masz na mysli sterownik swiec,czy sterownik jako komputer silnika?


Na początek dobra rada, zmień mechanika. Po drugie paląca się kontrolka świec zarowych w dieslu to odpowiednik check engine w beznynie. Jedyna rada to podłączyć pod kompa (u kumatego mechanika) i zobaczyć co autku dolega.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2011 22:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
nie moze polaczyc sie z komputerem,nie wiedzialem ze kontrolka swiec tak dziala.Dalem innym tym razem kumatym,nie poloaczyli sie.Pomierzyli i poszukali i wyszo ze turbosprezarka padnieta.Kupilem 3miesiac wczesniej-padnietą.Zwiekszyli dawke i auto ciut sie poprawilo,ale po 1mc zaczelo sie zrywanie paska.

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 00:01:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2rafal7 napisał(a):
Blazer napisał(a):
dzieki za odpowiedz
jak wymienial to zauwazyl tylko te kolo,ze cos nie tak z nim.Napinacze uzywki,dzialaly dobrze w poprzednim aucie.Nie mam dostepu do takiego miernika.Masz na mysli sterownik swiec,czy sterownik jako komputer silnika?


Na początek dobra rada, zmień mechanika. Po drugie paląca się kontrolka świec zarowych w dieslu to odpowiednik check engine w beznynie. Jedyna rada to podłączyć pod kompa (u kumatego mechanika) i zobaczyć co autku dolega.

W zasadzie należy zapytać czy kontrolka świeci na stałe, migając światłem przerywanym, czy odpala się losowo,czy pojawia się przy naciśnięciu pedąłu stopu.
1) Błąd krytyczny odłożony w sterowniku (immobilizer, lub coś zdechło na amen)
2) Błąd krytyczny chwilowy
3) Błąd czujnika pedałustop`u.

Solucja: zapiąć VAG`a ,ustawić baud rate na 240 i odczytać błędy.
Co do pękającego paska PK, obawiam się że oprócz niezauważonego przekoszonego napinacza paska PK, leży sprzęgło alternatora (lub jego brak, lub wszystko na raz) lub druciarstwo poprzedników osiągnęło zenitu.
Tak,czy inaczej sugeruję wycieczkę do mechanika, który wie gdzie łapki włożyć i nie zedrze z Ciebie czapki kasy...
Aha. Bez podpięcia VAGiny darujmy sobie wrożenie z fusów.
To tak jak z ciążą ... podejrzewamy że jest ,ale ujawnia się po pewnym czasie ... Wystarczy odpowiednio wcześniejsza wizyta u lekarza ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: