.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 19:48:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI] Nie pali na jeden cylinder-przyczyny?
PostNapisane: 28.lis.2010 12:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Witam..
Dziś rano po zapaleniu, od strony silnika, lewe cylindry w okolicy filtru powietrza (trudno określić) dobiega głuchy stukot, nie metaliczny, silnik się kiwa, na obroty wchodzi ale jest źle. Stukot z częstotliwością pracy silnika - zapłonu cylindrów.

Auto 250 tyś, wałki od pewnego czasu zakwalifikowane do wymiany, stan hydrauliki też pewnie niezbyt dobry. Do dziś nie było żadnych niepokojących powodów złej pracy - oprócz głośnego klekotania klawiatury.
Nie mam możliwości zrobienia logów, poza tym boję się go w takim stanie odpalać.

Gorąca prośba, zanim zadzwonię do warsztatu, proszę określić potencjalną przyczynę:
1. możliwe aby nagle przestał działać jeden wtrysk a reszta była oki? Czy w takim przypadku uszkodzenia jednego wtrysku było tak nagłe, a nie najpierw szarpał, przerywał?
2. Czy jest możliwe takie uszkodzenie pompy wtryskowej , że nie pali tylko na jeden cylinder?
3. Raczej obstawić, że padła hydraulika lub zawory na jednym cylindrze, biorąc pod uwagę, że stan wałków był fatalny od ok. 30 tyś km?

Serdecznie proszę o pomoc, abym był przygotowany do rozmowy z mechanikiem jutro.

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 18:11:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Nikt nic nie pomoże?

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 20:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
jesli nie masz mozliwosci wykonania logów to mozna tylko gdybac
wg mnie jesli wałki były zjechane mogły np wyskoczyc dzwigienki na jednym z cylindrów. 30 tys na wałkach które juz były do wymiany to i tak duzo i tu bym szukał przyczyny .
trzeba podniesc dekle i zobaczyc pewnie zmasakrowane juz doszczętnie wałki
podejrzewam ze nie pracuje własciwie wiecej cylindrów u mnie w a6 c5 2,5 tdi np podczas odpowietrzania gdy wyłacza sie cylinder z pracy (paliwo pryska na boki) nie ma wielkiego halo silnik pracuje nie równo ale dramatu nie ma...
gdybys chciałan szybko sprawdzic który to cylinder nie pali wystarczy popuszczac po kolei nakretki od wtryskiwaczy jesli trafisz na niedziałajacy nie zobaczysz objawów w zmianie pracy silnika. ale jesli nie masz o tym pojecia to lepiej zostaw to mechanikowi .
reszta tez bardzo mało prawdopodobna
pozdro
napisz jesli znajdziesz usterke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 21:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Usterka zlokalizowań, koniec wałków nadszedł..
Masakry nie było, 1 zawór ssący już nie miał szans pracować..Wypadły 2 pastylki..
Nowe wałki są zakładane + odma...
Zobaczymy..
Dzięki za pomoc

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 12:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
ittmk napisał(a):
Usterka zlokalizowań, koniec wałków nadszedł..
Masakry nie było, 1 zawór ssący już nie miał szans pracować..Wypadły 2 pastylki..
Nowe wałki są zakładane + odma...
Zobaczymy..
Dzięki za pomoc


jakie było zuzycie wałków kiedy były kwalifikowane do wymiany ? tzn 30 tys km temu? duze były ubytki krzywek?
nie zapomnij o nowej hydraulice nanecie po 22 zł za szt ina dostaniesz serwis po 43 i 44 i 15 zł chce wiec w ch...wymien termostat jesli ten ma juz kilka lat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: