.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 17:26:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 2.5 V6 TDI pytanie
PostNapisane: 13.lis.2010 22:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2005 21:25:55
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Podpowiedzcie po którym roku poprawili te silniki chodzi o wałki rozrządu.
Z góry dzięki czy warto w ogóle się tym silnikiem iteresować. :D

_________________
Audi Coupe 2.0 ABK Tak jak wyjechała z fabryki
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 23:02:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=2+5+v6
Może ten temat coś pomoże :)

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2010 23:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Szukaj silnika z ozn. BAU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 00:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
http://www.a6klub.pl/a6-c5-silniki-25td ... htm#144436


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 09:49:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Oznaczenie silnika pierwsza litera "A" wałki ślizgowe, silniki 150PS i 180 w Allroadzie
Oznaczenie silnika pierwsza litera "B" wałki z dźwigniami rolkowymi ~2003 silniki 163 i 180 PS

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 09:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
To_JA_! napisał(a):
Oznaczenie silnika pierwsza litera "B" wałki z dźwigniami rolkowymi ~2003 silniki 163 i 180 PS
Nie do końca wszystkie są poprawione

Piotruś napisał(a):
Dla silników 155PS AYM bardzo podobnie do AKE również nie nastąpiła żadna zmiana konstrukcyjna, lecz dotychczasową moc 155PSów i płaski moment obrotowy 310 Nm - podniesiono odpowiednio do 163 PSów z zachowaniem dotychczasowych 310 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 1400 do aż 3600 obr/min.
Wczesniejszy kod silnika AYM zastąpiono kodem BFC.

Warto zauważyć, że wraz z pojawieniem się BFC nastąpiła kolejna - "technicznie" dosyć istotna ewolucja magistrali CAN - co pośrednio wpłynęło też na kolejne modyfikacje pomp wtryskowych (zalążek przejścia z normy spaliwn EURO3 na normę EURO4) oraz znaczące dosyć zmiany "hardwarowe" sterowników silnika.
Niemniej - żadna z wyżej wymienionych modyfikacji nie jest w szczególny sposób odczuwalna przez uzytowników i jako taka nie powinna wpływać na ewentualne decyzje zakupowe.

W przypadku porównywania dwóch egzemplarzy AYM vs BFC podstawową uwagę wciąż należy przykładać do rzeczywistego stanu technicznego silnika - a głównie kondycji rozrządu.

Niestety ale lekko podniesiona moc BFC (bez zmian momentu obrotowego) może równie szybko "ulecieć w powietrze" (wraz ze ścierającymi się krzywkami wałków) identycznie jak we wszystkich wcześniejszych odmianach 2,5TDi lecz z literką "A..." w kodzie silnika - o czym naprawdę warto pamiętać w chwili zakupu "nowego" samochodu ... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 10:46:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Masz słuszność rzeczywiście przeoczyłem BFC w ETCE (ma stare ślizgowe),
Widać nasz ulubiony koncern robi różne pułapki. Sorry, dzięki za info.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 18:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2005 21:25:55
Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za podpowiedz po prostu nie mam zaufania do tego ślinka.
Pracowałem kiedyś w warsztacie i robiliśmy w takim silniku wymianę wałków i wszystkich gratów + cały rozrząd,pompa wody i wszystkie paski był to Passat chyba 2004r.
A że był to znajomy to i tak wyszło 9700 zł wiec może poszukać lepiej 1.9 TDI.

Pozdro.

_________________
Audi Coupe 2.0 ABK Tak jak wyjechała z fabryki
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2010 21:11:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
nowy zestaw wałków RUVILLE wraz z całą hydraulika to 2300 brutto - jezeli ma sie DG to odzyska sie VAT a netto wrzuci sie w koszta (realnie zostanie 1500pln) co statystycznie zalatwia problem na okolo 150-250 tys.
Rozrzad w BAU czy innym 2.5 to taki sam koszt a doplata z tytulu wymiany walkow wzgledem roboty rozrzadu to pewnie kilka stow.
Walki moga pojsc ale wcale nie musza (zrobilem jakies 65tys "najgorszym AFB" i sie jakos/odpukac/ nic nie posypalo)
Walki w BAU sie nie wycieraja - po prostu czasem pekaja
Walki w 1.9TDI tez sie wycieraja czasem (i dochodza wlasne problemy tego silnika jak pompowtryski i spekania glowic) - mniej awaryjny: tak, bezawaryjny: nie
Jezeli ktos za wymiane rozrzadu i walkow skasowal 9 tys to jest to jeden walek ....z klienta
Kazde auto ma wartosc... do wyboru podchodzimy z glowa.
W razie max katastrofy 2.5 mozna wlozyc 1,9 i jest takie auto nawet (jedno namierzylem - chlopak skapowal sie juz po kupnie ze motor jest po swapie) - zmiana ustawy akcyzowej (zmiana dotyczy tego ze teraz podstawa do akcyzy jest motor faktyczny w sprowadzonym aucie a nie w papierach) moze doprowadzic do radylnego wzrostu swapowanych motorow przed 1wsza rejestracja (np 2.5->1.9)
motor BFC to AYM poliftingowany. Poza problemem z walkami ma on "wade" w postaci blokady i z czipa over 180koni nici....co w przypadku piernika AFB to bulka z maslem
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: