.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 05:51:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AEL] Problem z odpalaniem po ok. 3h postoju
PostNapisane: 24.lis.2010 22:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam!
Jak w temacie mam mały problem z odpaleniem auta (muszę go chwile dłużej kręcić) po ok. 3h postoju tzn. kiedy przy obecnej temperaturze na dworze silnik nie zdąży jeszcze wystygnąć na tyle żeby ponownie grzały świece. Rano auto odpala bez problemu. Problem ten występuje w okresie jesienno- zimowym. Co do odczytów z vaga jedyne co występowało to sporadycznie błąd wtrysku sterującego. Poza tym chciałem dodać ze pompa wtryskowa chodzi jeszcze na fabrycznych ustawieniach nie był przyspieszany kąt wtrysku ani nie ruszana była dawka rozruchowa. W czym może być problem? Czy to już pora na przestawianie pompy wtryskowej?

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 11:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Nikt nie pomoże?

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 11:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jeśli po całej nocy jak grzeją swiece odpala dobrze to możemy wykluczyc że schodzi paliwo. Jeśli akumulator zdrowy i rozrusznik ma ładne kopnięcie to kąt wtrysku lekko do przodu i powinno być dobrze.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 11:20:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przydały by sie logi.
Statyczne na początek.
000,001,004,007,013
i statyczne w trybie Basic Settings - 000,004

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 11:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Biedron napisał(a):
Jeśli po całej nocy jak grzeją swiece odpala dobrze to możemy wykluczyc że schodzi paliwo. Jeśli akumulator zdrowy i rozrusznik ma ładne kopnięcie to kąt wtrysku lekko do przodu i powinno być dobrze.

Jak najprościej sprawdzić czy cofa się paliwo?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 12:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
przemik napisał(a):
Przydały by sie logi.
Statyczne na początek.
000,001,004,007,013
i statyczne w trybie Basic Settings - 000,004

Kolega klubowy Gustav swojego czasu vagował mi auto i stwierdził, że wg. vaga wszystko jest ok. Prócz tego błędu wtrysku sterującego o którym wspomniałem. Także nie wiem czy na coś te logi się zdadzą.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 14:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
slaid napisał(a):
Biedron napisał(a):
Jeśli po całej nocy jak grzeją swiece odpala dobrze to możemy wykluczyc że schodzi paliwo. Jeśli akumulator zdrowy i rozrusznik ma ładne kopnięcie to kąt wtrysku lekko do przodu i powinno być dobrze.

Jak najprościej sprawdzić czy cofa się paliwo?


Sprawdzić po nocy czy w przeźroczystym wężyku który idzie od filtra do pompy jest paliwo, a nie powietrze.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 19:53:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Jeśli akumulator zdrowy i rozrusznik ma ładne kopnięcie to kąt wtrysku lekko do przodu

:) do tyłu, do tyłu bo zwiększamy kąt wyprzedzenia :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2011 23:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Odgrzeje temat bo problem został rozwiązany i może to się komuś przyda. Nie ustawiałem kąta wtrysku ani nie zmieniłem dawki rozruchowej. Przyszedł czas na wymianę rozrządu więc zostawiłem samochód u zaufanego mechanika, który wymienił kompletny rozrząd wliczając w to nie tylko dwa paski, rolki oraz pompę wody ale także koło pasowe(stare było już popękane ale chyba jeszcze fabryczne bo ze znaczkami audi/VW), koło zębate wału i pasek wieloklinowy. Rozrząd był ustawiony prawidłowo przed wymianą. Kąt wtrysku ma nadal taką samą wartość jak była ale samochód odpala teraz już normalnie za każdym razem. Nie wiem sam do końca w czym sęk ale wydaje mi się, że na te gorsze odpalanie mogło mieć wpływ koło pasowe. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 07:03:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Przyczyną był kąt wtrysku. Przy wymianie rozrządu został zmieniony. Szkoda, że nie ma logów zrobionych przed i po wymianie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 07:06:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najbardziej prawdopodobna wersja, Po prostu teraz kąt normalny (dokładnie taki sam, zgodny z mapą) jest osiągany przy prawie zerowym prądzie sterującym z centralki, przez co pompa nie musi mieć ciśnienia do jego osiągnięcia.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 11.lut.2011 12:27:08 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 10:43:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Biedron napisał(a):
Przyczyną był kąt wtrysku. Przy wymianie rozrządu został zmieniony. Szkoda, że nie ma logów zrobionych przed i po wymianie.

Jak pisałem kąt wtrysku ma teraz taka samą wartość było to sprawdzane zarówno przed jak i po wymianie rozrządu.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 11:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak było sprawdzane?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 14:37:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Biedron napisał(a):
Jak było sprawdzane?

Vagiem jeśli o to ci chodzi.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2011 18:53:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
adrianzxv napisał(a):
Biedron napisał(a):
Jak było sprawdzane?

Vagiem jeśli o to ci chodzi.


Kąt rzeczywisty to nie wszystko, prawie zawsze wynosi tyle ile zakłada "mapa" w sofcie. Różnice w ustawieniu mechanicznym są kompensowane zmianą prądu sterującego, ale to działa tylko gdy wewnątrz pompy powstanie ciśnienie pompy podającej. Jeżeli ciśnienia nie ma to pompa podaje wtrysk tak jak jest ustawiona mechanicznie (najpóźniejszy z możliwych).
Tak więc pewnie przed rozrządem miałeś 0.9 st BTDC ale przy 70% lub więcej, teraz prawdopodobnie 0.9 st BTDC przy prądzie sterującym poniżej 10%. Daje to dużo wcześniejszy kąt wtrysku podczas rozruchu. Mechanik podczas wymiany rozrządu często wymienia również wężyki przelewów potencjalne miejsca wycieku/zapowietrzania, koszt minimalny - zadowolenie klienta bezcenne.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 11:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2006 14:17:57
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
Umnie problem z zapaleniem nadl istnieje i akurat stalo to sie po wymienia rozrzadu a dokldniej ja pojechalem na ustawienie jeszcze kata wtrysku do znajomego bo nie mialem vag jeszcze i potej operacji klapa ciezkie odpalnie ni wiem czemu co ciekawe przy wyianie rozrzadu na wale nie zgadaly sie znaki przesuniecie o 1 zab ustawione zostalo tak ja ktrzeba nawet potem znaomy sprawdzal co mi kat usatwial:( Problem wciaz jest nikt nieumie sobie poradziec aku ok rozrusznik raczej tez ten zjaomy zmienial kat i co z tego zapalel ale kopa nie mial:( Wkoncu kupilem vag i sam zeczelm sie bawic zauwazylem ze pojewia sie czasem pechezyk powietrza wymiana filtra paliwa tez nei pomogla bo tam suzczeka ejst i tez ktos mial ze tma zasysal powietrze. Ten znajomy wkoncu stwierdzil ze pompa do regeneracji tlyko pytam sie czemu skoro auto zapalao ok a jak on ustawil w nim kat to juz lipa juz rok czasu tak jezdze i wkurzace jestbo ja kcieply albo ja kswieczki zagrzeja to zapala ok:( Moze macie jakies pomysly ??

_________________
Audi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 12:09:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli przed rozrządem zapalał dobrze to ustaw dużo wcześniejszy kąt wtrysku (przy ciepłym silniku na biegu jałowym ~6-8st BTDC -gr04), oraz znacząco podkręć dawkę (tak żeby wskazywało ~2.5mg na jałowym przy ciepłym silniku - najlepiej mechanicznie przesuwając nastawnik). Powinien zapalać jak wcześniej ale to może tylko potwierdzić że pompa do wymiany/regeneracji.
Jeżeli się zapowietrza to wymień ori filtr na taki na wężyki z starszego diesla z pompą rozdzielaczową. Przelew jeżeli ma podgrzewacz filtra złącz jakąś rurką i w ogóle nie podłączaj do filtra.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: