.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 19:24:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 2.8 30V - rodzaje skrzyn automat
PostNapisane: 30.lis.2010 13:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Mam mozliwość zakupu A6 C4 quattro automat rok 97. Silnik 2.8 30V - nie znam oznaczenia. Interesuje mnie czy było w nich wiecej niż jeden rodzaje automatów, czy są jakies wynalazki czy raczej tradycyjne 4ro biegówki bez udziwnień i ew. na co zwrócić uwage przy ocenie jego stanu. Może pytania wydadza sie komus głupie nie użytkowałem automatu na codzień z takim silnikiem. No i czy w razie tfu tfu awarii duza jazda jest z wymianą na manual...

POZDRO

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
strzeż się multitronika, tiptronik tylko jeśli był należycie serwisowany.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Leo napisał(a):
strzeż się multitronika, tiptronik tylko jeśli był należycie serwisowany.

Tam jest zwykły automat 4 biegi :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
aha :) No nie chciało mi się sprawdzić w etce i widzisz :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:08:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie musisz się strzec multitroników. W C4 tego jeszcze nie było.
Ogólnie każdy automat w C4 jest OK

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:19:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
poprawcie mnie a w c4 2.8 ACK był ?! no i rocznik ???

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:21:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Leo napisał(a):
poprawcie mnie a w c4 2.8 ACK był ?! no i rocznik ???

http://www.audiklub.org/zestawienie/ack ... x/all.html

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:32:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
ee no tyle to nawet ja wiem ze nie było tych wynalazków w C4... chodziło mi przede wszystkim czy jest to klasyczny, w miare posłuszny automat, bez udziwnien i zbednego skomplikowania. Dzieki za podpowiedź, na co zwrócic uwage przy ogledzinach - chodzi mi o dzialanie takiej skrzynki.

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Ostatnio edytowano 30.lis.2010 14:32:27 przez czekereke, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:32:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a dzięki Mirek :)
A C5 to jakie ma oznaczenie modelowe?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 14:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Leo napisał(a):
a dzięki Mirek :)
A C5 to jakie ma oznaczenie modelowe?

4B
Możesz wybrać model np A6, od roku 1999 i w kolumnie "Typ" będziesz miał oznaczenie ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 15:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
nastepne durne pytanie... :):
w wersji z automatem nie ma blokady dyfra prawda?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 15:02:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
czekereke napisał(a):
nastepne durne pytanie... :):
w wersji z automatem nie ma blokady dyfra prawda?

W C4 A6 w żadnym niema blokady dyfra, w C4 100 była.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 16:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Dzieki wielkie... Pytania moje moga sie wydać głupawe ale jak pisałem, nie byłem jeszcze posiadaczem ani V6, ani automatu - mimo ze wiele użytkowałem ale to inaczej sie podchodzi :d

teraz tak, na co szczególnie zwracac uwage kupujac taki automat.. mam na mysli szarpania itp. czy są one dopuszczalne i ew. z czego wynikaja i co się z nimi robi :?:

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 17:42:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jeśli auto z automatem ma hak holowniczy, to dla mnie jest juz podejrzliwe.
Szarpań, stuknięć i dziwnych odgłosów ze skrzyni w czasie jazdy i na postoju podczas zmieniania biegów nie ma prawa być wogóle. Biegi muszą się zmieniać płynnie i "miękko".
Trzeba zwrócić uwagę na stan oleju, na jego kolor i zapach. Powinien być zółty, przeżroczysty i nie smierdzieć spalenizną. Spalony ( przepalony ) olej będzie brązowy ( czarne tez widziałem !!! ) . Skrzynia nie moze mieć wycieków.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 20:52:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
rozumiem. co w takim razie ew. szarpnięcia przy zmianie (najczesciej chyba spotykana usterka) moga oznaczać i czy musi się to wiązać z wymianą/naprawą skrzyni?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 21:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
ZiPi napisał(a):
Jeśli auto z automatem ma hak holowniczy, to dla mnie jest juz podejrzliwe.
Szarpań, stuknięć i dziwnych odgłosów ze skrzyni w czasie jazdy i na postoju podczas zmieniania biegów nie ma prawa być wogóle. Biegi muszą się zmieniać płynnie i "miękko".
Trzeba zwrócić uwagę na stan oleju, na jego kolor i zapach. Powinien być zółty, przeżroczysty i nie smierdzieć spalenizną. Spalony ( przepalony ) olej będzie brązowy ( czarne tez widziałem !!! ) . Skrzynia nie moze mieć wycieków.

Przy kupnie auta wleziesz pd auto i bedziesz spuszczal olej, wachał go i ogladał ? Daj spokoj.. Po paru tys km olej i tak zmieni barwe. Automat rowniez moze ciagnac, co z tego że hak ? Zaraz miał jako wozek handlarza z laweta latać ?

czekereke - przejedz sie tym autem, sprawdź czy mocno nie szarpie, jadac spokojnie wdepnij gaz do oporu, sprawdź jak zachowa sie skrzynia, na postoju przy otwartych drzwiach powrzucaj P,R,N,D i sluchaj jak pracuje. Sprawdź sprzeglo sie nie slizga, czy po zmianie biegów chwilowo nie spadaj, czy podnosza sie obroty a auto nie przyspiesza itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 21:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
no wlasnie o takie wskazówki mi chodzi. wydaje mi sie ze hak samochodu nie dyskwalifkuje, aczkolwiek ten go nie ma :> Automat w tym samochodzie (A6 C4 2.8 30VQ) nie jest chyba niczym najnowocześniejszym... co ile tam pasuje wymienic olej w skrzyni?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 23:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
dsg 60 tys km
tip 60-90 tys km
W C4 i pierwszych A8 (tip, czy nie) te skrzynie są praktycznie niezniszczalne i idiotoodporne (a na pewno bardziej niz chocby nowszy 5-bieg tip) - 90 tyś (olej, filtr, uszczelka, oring itd.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 18:54:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
qww napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Jeśli auto z automatem ma hak holowniczy, to dla mnie jest juz podejrzliwe.
Szarpań, stuknięć i dziwnych odgłosów ze skrzyni w czasie jazdy i na postoju podczas zmieniania biegów nie ma prawa być wogóle. Biegi muszą się zmieniać płynnie i "miękko".
Trzeba zwrócić uwagę na stan oleju, na jego kolor i zapach. Powinien być zółty, przeżroczysty i nie smierdzieć spalenizną. Spalony ( przepalony ) olej będzie brązowy ( czarne tez widziałem !!! ) . Skrzynia nie moze mieć wycieków.

Przy kupnie auta wleziesz pd auto i bedziesz spuszczal olej, wachał go i ogladał ? Daj spokoj.. Po paru tys km olej i tak zmieni barwe. Automat rowniez moze ciagnac, co z tego że hak ? Zaraz miał jako wozek handlarza z laweta latać ?

.
W starych automatach jest miarka z bagnetem do sprawdzania oleju.
Automatyczne skrzynie najbardziej nie lubią dwóch rzeczy:
1 - Jazdy dłuzszy czas z duzym obciązeniem ( V max albo jazda z cięzką przyczepą ) to właśnie prowadzi do przegrzania skrzyni i spalenia oleju, dlatego napisałem, ze hak jest dla mnie podejrzliwy.
2 - Szybkiej zmiany biegu z R na D i odwrotnie .

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 23:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
aaa widzisz.. w tym modelu o którym mowa (A6 C4 2.8 30VQ) nie znalazłem miarki/bagnetu... skrzynia bezobsługowa? :|

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: