.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 11:14:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 22:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
wiesz, ja niedawno robilem kpl. rozrzad + hydraulika walki to zaplacilem 4tys. Rok temu pompa kosztowala mnie 3tys.
To auto jest swietne, ale serwisowo kosztowne i wymagajace.
Zauwaz tez ze kupiliscie uzywane auto, pewnie z importu, nie mozna oczekiwac ze bedzie jak nowka. To w koncu audi a nie fiacik - musi kosztowac ;-) Ale jak to jezdzi.....

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 09:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
wenmin1 napisał(a):
szczerze powiedziawszy nie stać nas ani trochę na tak poważne naprawy tego samochodu. też się tak właśnie zastanawiamy co jeszcze możemy w tym samochodzie znaleźć. Filtru odmy poprzedni właściciel prawdopodobnie nie wymieniał, wstawił za to nowy rozrząd, ale nie dbał chyba jednak za bardzo o samochód bo jak się okazało wymienił klocki hamulcowe ale tarcz już nie.
Rozmawiamy z nim na bieżąco o tym, co dzieje się z naszym samochodem i jak widać wyraźnie nie chce, żebyśmy odstapili od umowy, za to jest w stanie bez narzekania zgodzić się na poniesienie kosztów naprawy. Uważacie, że powinniśmy walczyć o rezygnacje z kupna samochodu? Na sądowne rozwiązywanie problemu też nie bardzo mamy czas i pieniądze.
Jutro porozmawiamy z mechanikiem dokładnie. jeszcze zapomniałam dodać, że w czasie kiedy powoli spadała temperatura zapaliła się kontrolka od świec, a jak już stanęliśmy to po włączeniu zapłonu wskaźnik temperatury przesunął się na 90st.
I jeszcze taka jedna sprawa, myslelismy, ze to moze drobiazg - wtryski paliwa były po lewej stronie silnika mokre i podobno samochod troche kopcil.
Sądzicie, że wymiana odmy po wymianie pompy coś pomoże?

I przede wszystkim, czy możemy zaufać mechanikowi, który po kilku dniach zmienia zdanie? Jak już pisałam mechanik to kolega kolegi, my nie mieliśmy tu nikogo zaufanego.


Witaj ponownie,

jeżeli podczas jazdy zapaliła się kontrolka świec to oznacza jakaś usterkę.
Podstawą sprawdzenia pompy jest podłączenie pod komputer - to dużo wyjaśni - poproś mechanika żeby przy Tobie to zrobił i pokazał błedy w zakładce "engine" - spisz je i wrzuć na forum.

Sprawdzenie pasków tak jak wcześniej napisałem - trzeba ściągnąć osłony i dokładnie to obejrzeć. Fachowiec zdejmuje przód w kilkanaście minut (trzeba uważać na zatrzaski, żeby ich nie uszkodzić)

Zalane wtryskiwacze - należy sprawdzić czy są dobrze dokręcone, prawdopodobnie wycieki są z przewodów przelewowych pomiędzy wtryskami. To nie jest duży problem ani kosztowny.

Odmę powinnaś wymienić - to bardzo ważna rzecz w tym silniku, koszt ok 200 PLN w ASO (za część, bez wymiany). Napewno po wymianie silnik odetchnie:)

Jeżeli masz rozrząd wymieniony - to dobrze, sporo zaoszczędzonych pieniążków. Poproś gościa o fakturę - żeby sprawdzić jakie elementy rozrządu zostały wymienione.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 19:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
mechanik nie jasnowidz moze sie mylic a jesli przyznaje sie do błedu to tylko swiadczy o nim dobrze.
prawdopodobnie przyjałem najczarniejszy scenariusz (5-10 tys ) mozliwe ze po naprawieniu wspomagania ,wymianie termostatu,pompki paliwa w baku i odpowietrzeniu fura bedzie latac .

mam jeszcze inne sugestie .zjezdzaliscie na stacje po paliwo czyli bak był pusty lub prawie pusty( ze wskazan wskaznika ) wskaznik moze oszukiwac wiec najzwyklej w swiecie mogło zabraknac paliwa .jesli paliwo nawet było mogła sie zepsuc pompka w zbiorniku i tez jesli w baku nie ma ok 40l paliwo nie dotrze do vp. brak paliwa w filtrze to potwierdzenei tej tezy. kolejna sprawa zapowietrzenie vp z tym zwiazane . jesli prawidłowo sie jej nie odpowietrzy to moze rózne rzeczy wyprawiac nie mówiac ze najzwyklej w swiecie moze sie zatrzec . a wiec zatankowac najlepiej do pełna, sprawdzic droznosc przewodów paliwa odpowietrzyc filtr i pompe i powinien zajarac. pózniej podłaczyc vag( błedy logi) . podejrzewam walniety termostat za wolne skoki temperatury prawdopodobnie sie przycina badz czujnik temperatury choc mniej prawdopodobne . wymiana odmy spowoduje ze prawdopodobnie przestanie cieknac pod wtryskami o ile nie rozszczelnił sie juz w innych miejscach (silnik jest suchy?)
usterke wspomagania mechanik zlokalizuje w 5 sek to pikus
kontrolka swiec zarowych nie musi niczego powaznego oznaczac trzeba wykasowac bład i sprawdzic czy znowu sie pojawi najprawdopodobniej nie. mnie tez kiedys zgasł przy ruszaniu i zaswieciło sie toto wykaswane wiecej sie nie pojawiło .
jesli chcesz cieszyc sie tym samochodem koniecznie sprawdz rozrzad wałki itd potem logi dynamiczne trzeba zrobic a koledzy przeswietla na wylot co to za sprzęt ;-)
podejrzewam ze poprzedni własciciel nie wymienił termostatu ,pompy wody skoro oszczedzał nawet na hamulcach. jesli odma zatkana ,turbo tez było zle smarowane (1000 regeneracja na 40 tys km) tym bardziej wałki (na bide 4000)(a jesli poszedł na wymiane rozrzadu w wersji lajt czyli tylko paski? ;-) no to szykuj kolejne 1,5 tys o pompie nie wspomne bo bez logów to puste słowa ...do tego robocizna min 1000 zł aha trzeba luknac do wlotu turbo i zobaczyc czy łopatki sa nie postrzepione od brudnego filtra powietrza jak tak to niebawem wymiana turbo o ile juz nnei jest kulawe .
koniecznie trzeba zdemontowac przód 40 min roboty i sprawdzic ustawienia rozrzadu i vp oblukac co nowe a co stare przycisnac cwaniaka niech spiewa co było wymieniane i gdzie kiedy ,rachunki itp ,jesli chce pokryc koszty to szukac wszystko . w razie czego rzeczoznawca koszt 300 zł jak przylezie i zobaczy zryte wałki 5000 wypisze jak nic 360 sprawa w sadzie i 5000 dostaniesz od cwaniaka na bank + zwrot kosztów .bierz koniecznie rachunki na częsci i naprawy !!!
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 19:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Fachowiec zdejmuje przód w kilkanaście minut (trzeba uważać na zatrzaski, żeby ich nie uszkodzić)
Zalane wtryskiwacze - należy sprawdzić czy są dobrze dokręcone, prawdopodobnie wycieki są z przewodów przelewowych pomiędzy wtryskami. To nie jest duży problem ani kosztowny.
Odmę powinnaś wymienić - to bardzo ważna rzecz w tym silniku, koszt ok 200 PLN w ASO (za część, bez wymiany). Napewno po wymianie silnik odetchnie:)

w kilkanascie minut to mozna podniesc samochód zdjąc koła i co najwyzej odrecic przód nadkoli .....
które zatrzaski sie połamia ? nie ma nawet 1 szt same wkrety ,sruby,nakretki no chyba ze kostki reflektorów ale to chyba trudno zepsuc bo to uniwersalne w kazdym vw audi
jak sprawdzic czy jest dobrze dokrecony wtryskiwacz bez zdjecia pokryw? i po co? . moze sie pocic na przewodach odprowadzajacych dawki szczątkowe (sparciałe wezyki gówniane podładki miedziane 60 gr szt wezyk 80 zł/m -pasuje od traktora 5zł ;-) ew zatkana odma powoduje wyciek miedzy uszczelnieniem dekiel - wtryski lepiej spróbowac złozyc na tej samej a spróbowac uplastycznic uszczelniacze u mnie zawsze to działa bo nowa ok 400zł/ szt badzo mało prawdopodobne 1-5% mała nieszczelnosc miedzy nakretkami przewodów wtryskowych a wtryskami odma 290 zł aso stalowa wola róznica do 30 % zalezy od aso ale kulczyk jest pazerny wiec wiele sie nie zaoszczedzi ....
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: