.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 08:24:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.9TDI AFN 110KM] Prośba o ocenę logów
PostNapisane: 04.kwi.2010 11:03:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Witam.

Silnik: AFN 110 km ,przebieg według licznika 250 tys., prawdziwy kto to wie :) , olej MOTUL 8100 X-cess 5W40, nie bierze oleju, po czyszczeniu turbiny 2000 km, brak jakichkolwiek błędów po czyszczeniu, spalanie od 4,8 do 5,8 ,osiągi wydają mi się prawidłowe bo nie mam spadków mocy, ale nie wiem jak powinna ciągnąć seria więc proszę o radę. Przed czyszczeniem turbiny średnio raz na miesiąc wpadałem w awaryjny przez zawieszanie się łopatek. Prędkość maks. 200 km/h. Bez problemu ciągnie do 180 km/h potem trochę trwa zanim dobije do 200. Felgi 18" więc chyba nie mogę liczyć na więcej ?

Problemy:
- nadmierny klekot zimą przy minusowych temperaturach
- po czyszczeniu turbiny sztanga (sama bez gruchy) chodzi pięknie ale z gruchą nie wygląda to już tak ciekawie ( chodzi w całym zakresie ale mam wrażenie że deczko za ciężko) więc nie wiem czy też trochę jej nie hamuje.


Logi dynamiczne (na 3 biegu):

001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek

Logi statyczne normalnie:

005
Obrazek
010
Obrazek
013
Obrazek

Logi statyczne BS

000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
011
Obrazek

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Ostatnio edytowano 17.kwi.2010 21:21:31 przez gesix, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2010 11:07:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zdrowy AFN :) - pod kątem dynamiki.

Turbo - ok
Przepływomierz - ok [ wymieniaj filtr powietrza na czas]


18" - to już sporo na 235Nm no chyba że często jeździsz sam.

Jaką masz szerokość opony ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2010 11:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Gustav napisał(a):
Zdrowy AFN :) - pod kątem dynamiki.

Turbo - ok
Przepływomierz - ok [ wymieniaj filtr powietrza na czas]


18" - to już sporo na 235Nm no chyba że często jeździsz sam.

Jaką masz szerokość opony ?


Gustav, znajdź mi choć jednego małego haka :D żebym mógł się martwić , pod kątem dynamiki ok to mnie cieszy.
Mam kłopot tylko z klepaniem, zimą klepał ale nie mam osłony pod silnik więc może dlatego tak słychać, teraz przy dodatnich temp. też trochę klepie ale nie wiem czy nie jestem już trochę przewrażliwiony, ale wydaje mi się że jednak za głośno. Czy to będzie związane teraz z kątem wtrysku czy może popychacze ? A jak z kątem ?

Filtry wszystkie na czas a co do oponek to 225/40. Jeżdżę zwykle sam lub + 1 jedna osoba

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2010 12:29:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Co do kąta wtrysku to mógł byś go trochę przyśpieszyć.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2010 14:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Gustav napisał(a):
Co do kąta wtrysku to mógł byś go trochę przyśpieszyć.


Nagrałem dzisiaj filmik chwilę po odpaleniu na zimnym silniku temp. 10 C .

http://www.youtube.com/watch?v=yLMR1Agu4wo

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Ostatnio edytowano 06.kwi.2010 09:03:58 przez gesix, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2010 20:59:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zamontuj osłonę pod silnik - będzie ciszej :)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 09:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Gustav napisał(a):
Zamontuj osłonę pod silnik - będzie ciszej :)


Gustav powiedz mi czy te lekkie klepanie to może być wynikiem opóźnionego kąta wtrysku? Przy minusowych temperaturach czasami nie odpalał od strzału tylko po 1 lub 2 sek i dosłownie sekundowa nierówna praca silnika przy -15. Lepiej chyba mieć nawet deczko przyśpieszony niż opóźniony ?

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 09:07:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Przy - 15*C to normalne ze przez chwilę sobie głośniej popracuje.

Co do kąta wtrysku - za wzorzec uznaje się jednostkę w granicach 51-60 jednostek.

Problem z odpalaniem zimą dotyczą nie tylko kąta wtrysku ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 09:11:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
gesix napisał(a):
Gustav napisał(a):
Zamontuj osłonę pod silnik - będzie ciszej :)


Gustav powiedz mi czy te lekkie klepanie to może być wynikiem opóźnionego kąta wtrysku? Przy minusowych temperaturach czasami nie odpalał od strzału tylko po 1 lub 2 sek i dosłownie sekundowa nierówna praca silnika przy -15. Lepiej chyba mieć nawet deczko przyśpieszony niż opóźniony ?


Norma w tych temperaturach....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2010 01:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Jeszcze EGR do oceny koledzy, po dzisiejszych odczytach od razu kupiłem sobie uszczelki EGRa i kolektora ssącego i zabieram się jutro za czyszczenie bo odchyły są dość spore.
Jakie mogą być objawy zawalonego EGRa skoro z dynamiką w tym afnie jest ok, czy po czyszczeniu odczuje jakieś pozytywne zmiany poza cichszą pracą silnika ?

Obrazek

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2010 22:30:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
EGR oceniamy w 003 Basic Settings...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2010 11:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
przemik napisał(a):
EGR oceniamy w 003 Basic Settings...


No to wszystko niby gra :) , 003 BS. zrobione wcześniej, czyli Przemik nie brać pod uwagę parametrów z 003 stat. ? Całkiem zapomniałem o tym że 003 BS robiłem :D

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2010 11:34:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Patrząc na poprzednie logi 003 BS - wydaje sie ze EGR jest OK.
Mialem podobne odczyty w 003 BS a EGR byl caly zawalony sadzą - wiec go wyczyscilem. Przy okazji odbylo sie wywalanie gnoju z kolektora ssacego. ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 18:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
przemik napisał(a):
Patrząc na poprzednie logi 003 BS - wydaje sie ze EGR jest OK.
Mialem podobne odczyty w 003 BS a EGR byl caly zawalony sadzą - wiec go wyczyscilem. Przy okazji odbylo sie wywalanie gnoju z kolektora ssacego. ;)


Dokładnie jak mówisz, wczoraj zrobiłem czyszczenie. Kolektor ssący ku mojemu zdziwieniu był praktycznie czysty, ale przy EGR nazbierało się trochę sadzy, także przelot gazów mógł być trochę utrudniony ale nie zakłócało to pracy EGRa. Logi po czyszczeniu EGRa zaraz będą: :peace:

Teraz EGR daje równo z mapą i wysterowanie na poziomie 60% to porównując z 003 Stat Normalnie , na innych logach 003 BS i 003 Dyn nie ma praktycznie różnicy.

Obrazek

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2010 10:33:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No i git... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 00:07:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2008 00:27:08
Posty: 104
Lokalizacja: Szczecin
Przemik, powiedz mi czy przy tym opóźnionym kącie wtrysku mogę mieć problemy z odpalaniem z tego tytułu - bo mam je teraz ? Nie wiem jak z świeczkami :/ ale to chyba one są winne, w tamtym roku rozruch wyglądał o niebo lepiej, będę sprawdzał na dniach ale -12*C i rozruch po 4 sek kręcenia rozrusznikiem, następnie strasznie nierówna praca silnika 2-3 sek.

_________________
AUDI A6 C5 1.9 TDI 110 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 09:57:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poprawilbym kat wtrysku w granice ~60 i koniecznie sprawdz swiece zarowe...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: