.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 16:39:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A8 3.0 TDI 2007 ECU Silnika
PostNapisane: 05.gru.2010 09:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Własnie pytanie jak w temacie: mianowicie mam okazje kupic w/w model po dobrej cenie(okolo 75 tys zł), jednakze jest pewien niewyjasniony watek. W opisie jest informacja ze ECU silnika zostal zalany, co moze sugerowac podtopiony samochod. W chwili obecnej wszystko juz jest naprawine przez ASO, samochod dalej jezdzi. Zasiegnalem informacji bezposrednio u zrodla, otrzymana informacja jest taka, ze woda nie dostala sie do srodka kabiny.
Pytanie zatem - czy macie moze jakis schemat tego silnika, a dokladnie gdzie znajduje sie w/w ECU. Innymi slowy do jakiego poziomu samochod zostal zalany? I czy rzezczywiscie woda nie dostala sie do srodka? Dodam może że samochod ma mały przebieg, zaledwie 45 tyś km, jest to model juz po liftcie, wyglada na zadbany egzemplarz.

Z góry dziekuje i pozdrawiam wszystkich.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 12:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Pewnie dziubem wjechał. W popowodziowe auto bym sie nie pchał. Jak zalał komputer to pewnie i reszte (chyba, że mu napadało, pod skosem jakims magicznym deszczem). Masa elektroniki, znajomy z zalanym subaru do dzis walczy, a robi mu to ASO. Cena az za brdzo atrakcyjna. Co wiecej - czytales o problemach 3.0tdi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 13:21:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
..troche sie naczytalem, po slynnych walkach i odmie w 2.5 tdi przyszla pora na napinacze w 3.0 tdi. Wyczytalem ze wersja 3.0 tdi z konca 2007 roku zostala nieco poprawiona i problem napinaczy zostal wyeliminowany. Ale zapewne jak to w zyciu bywa wszystko zalezy od poprzedniego wlasciciela. A tak poza tym w moim osobistym przekonaniu to genialna jednostka napedowa, moc, a przede wszystkim moment i elastycznosc.

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 14:29:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Nie wiem co w niej genialnego. Moc, moment ? To tylko 233 KM i 450 Nm, więc na taką bude nie powala, ma być ekonomiczny i w tym sie sprawdza. Jak czytales to wiesz ze nie tylko o napinacze i wałki chodzi. Nie służa im generalnie serwisy typu long life.
Dla mnie samochód podejrzany. Malo realny przebieg jak na diesla (chyba, że stał tyle po tym zalaniu) i bardzo niska cena (ten rocznik z tym silnikiem z przebiegami po ponad 100 tyś kosztuje od 100-130 tys zł.
Jedź, obejrz i decyduj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2010 14:41:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niekoniecznie samochód był zalany - pod ECU jest coś w rodzaju otworu/rynienki do odprowadzania wody. często zdarza się, że ten otwór jest zapychany [np. przez liście], czego skutkiem jest gromadzenie się wody w komorze gdzie jest ECU. wystarczy umyć samochód i zalanie ECU gotowe.
osobiście widziałem C6 [inne platformy mają dokładnie to samo], z którego komory na podszybiu woda się dosłownie wylewała [>3l wody].

niemniej woda do środka w takim przypadku i tak się dostanie - po lince od otwierania przedniej pokrywy.

to czy samochód był zalany można łatwo stwierdzić podłączając VCDS'a - jeżeli będą błędy elektryczne [open/short to] w różnych sterownikach, to raczej był zalany. jeżeli ich nie ma, to nie był [po zalaniu w 99% błędy są].

co do silnika, to kwestia gustu - w D3 jeździ fajnie, ale bez szału.
dolicz do ceny awaryjnie 12 000 PLN - na napinacze i wtryskiwacze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Tes i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: