.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 16:03:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A2 1.4TDI] zgięty korbowód
PostNapisane: 14.gru.2010 19:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2010 18:51:55
Posty: 4
Witam serdecznie wszystkich,

Niedawno zakupiłem sobie A2 1.4TDI z 2003 roku. Po mniej więcej 3 miesiącach użytkowania dzieje mi się przedziwna rzecz - jadąc na wysokich obrotach pod górkę nagle słyszę metaliczne, bardzo nieprzyjemne dzwięki z silnika, samochód zaczyna ostro dynić i zaczyna mi się wkręcać na maksymalne obroty mimo, że noga jest nie na pedale gazu. Zdusiłem go hamując i odpuścił. Minęły 2 tygodnie i robi mi to samo ale już nie odpuszcza jak go dławię hamulcem więc aby samochód kompletnie nie wyrwał się spod kontroli wyhamowuję go i wyłączam stacyjkę. Po chwili odpalam go ale nisnik ani drgnie - rozrusznik nie potrafi drgnąć nawet silnikiem. Samochód stoi 2 dni i przed podejściem do odholowania do serwisu próba odpalenia - udaje się.
W serwisie diagnoza jest taka, że olej napędowy dostał sie do silnika i zmieszał z olejem silnikowym, a w skutek tego zbyt wysoki jego stan spowodował, ze odrobina płynu dostała się nad tłoka i spowodowała, że tłok "uderzył" o olej i doszło do zgięcia korbowodu.
Co do oleju napędowego wlewającego się i mieszającego z olejem silnikowym to jeszcze serwis nie namierzył przyczyny.

Muszę wymieniać korbowód i tutaj pytanie do Was jak szukać korbowodu? Czy moge podpasować korbowód od innego silnika, a jeśli tak to po czym szukać (numer jakiś?). Zastanawiam się również czy moze miałoby sens szukanie jakiejś używki???

Za wszelkie rady będę wdzięczny.

Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 19:32:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
turbo puszczało Ci olej do układu dolotowego, a nie że za wysoki poziom oleju był.
Niech Cię ręka Matki Polki broni przed składaniem silnika na różnych korbowodach!!! A już o szukaniu jednego korbowodu nie wspominając.
Szukaj silnika, sprawdź turbinę i wymień silnik.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 19:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2010 18:51:55
Posty: 4
Nie próbować jednak kupić kompletu korbowodów i wymieniać za pomocą serwisu?
Szukanie nowego silnika dla A2 brzmi jak straszna kupa kasy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 20:38:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
A daj żesz spokój, przecież kupisz goły słupek za 1,5 kafla, taniej się tego zrobić nie da...

I faktycznie obejrzyj tą turbinę przed ponowym odpaleniem auta, bo Leoś dobrze mówi.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: