.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 01:41:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6] Temp. silnika przy dużych prędkościach
PostNapisane: 27.gru.2010 14:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Witam Forumowiczów,

Zauważyłem ostatnio, gdy temperatura na zewnątrz spadła poniżej ok -5 C, dosyć dziwne zjawisko. Przy większych prędkościach - tj od 180 km/h w górę - utrzymywanych przez dłuższy czas bez forsowania silnika przyspieszeniami, temperatura płynu (bo to chyba temp. płynu pokazuje zegar?) spada do około 80C. Im szybciej, tym chłodniej, przy płynnej jeździe ~220 km/h, temperatura wynosi ~75C.

Gdy tylko się zwolni poniżej 160 km/h lub zacznie mocniej przyciskać jednostkę (wyprzedzanie, podjazd pod górę itp), temperatura natychmiast wraca do 90 C.

Pytanie moje: czy to oznacza uwalony termostat?

Pytanie pomocnicze: w warunkach miejskich i zimowej aurze jak długo normalnie powinien silnik dochodzić do 90C?

Serducho to 3.0 TDI (Q).

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 15:29:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5985
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
wydaje mi się, że to normalne...
przy tych prędkościach odczuwalna temp. jest o wiele niższa! może to być -40 - 50*. wystarczy, że jadąc te 180km/h wystawisz rękę przez uchyloną szybę, to zobaczysz co dmucha w chłodnicę....
teoretycznie termostat powinien przełączyć na krótki obieg, ale mimo wszystko wydaje mi się, że inaczej nie może być...
ps. opisując prędkości z jakimi się poruszasz i biorąc pod uwagę warunki panujące na zewnątrz i na drogach jesteś albo odważny albo głupi... :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 15:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Jest jeszcze 3. opcja - jade po suchej autostradzie...

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2010 18:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Jak dla mnie to wszystko jest w normie, zawsze możesz zdjąć zderzak i zasłonić chłodnicę i temperatura nie będzie spadać :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2010 23:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Niestety kolego to nie jest normalne i jak mozna pisac ze w tak zaawansowanym silniku jak 3.0tdi spadek temp. to norma. Otoz nawet jak w ubieglej zimy bylo -30 temperatura u mnie zawsze wynosila 90*C i tak musi byc. Niezaleznie od predkosci i stylu jazdy, jak juz osiagnelo 90*C to tak zostawalo. Jakbym zobaczyl a6 z zaslanieta kartonem chlodnica to wybacz, ale to przykry widok.
Byc moze termostat, jak nie to szukaj problemu bo to zdecydowanie nie jest normalne...

Auto ogolnie zima dosc szybko sie grzeje, moze z 5km jak spod domu odrazu za miasto, a w miescie to z 10-12min to 90*C
Ogonie jak stoisz to ciezko jest mu sie dogrzac do 90*C to w koncu aluminiowy diesel

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 09:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Pytanie może nie na miejscu, ale - jakie są obroty przy tych prędkościach? Ile km/h przy 3000/min?
Pozdr.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 10:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ja mam w 2.0tdi CR 143ps (silnik CAGA montowany np w seacie exeo i a4 b8) tak ze jak jade to jest 90 ale jak stane to spada i jest to normalna nienorlmalnosc (przynajmniej tak jest w exeo, w octaviach i jeden taki potwierdzal to w A5) - i co? a gdzie producent dal d... z umiejscowieniem czujnika albo cos w tym stylu (spadek jest taki ze w przeciagu kilkunastu sekund temp leci ze 20 stopni - zamkniecie ogrzewania i rosnie w 5min do 90 - gdzies przy czujniku temp pewnie woda stoi przy wlaczonym ogrzewaniu, spadek temp ma sie nijak do spadku temp silnika....)
Co do kartonu - na chlodnicy sa fabrycznie takie plastikowe "zaluzje" otwieranie przez wiatr - wiec idea kartonu wiecznie zywa!

Trzeba ustalic czy inni userzy tego auta z tym silnikiem tak maja i juz - ale obstawiam, ze jezeli to w czasie jazdy sie dzieje to typuje niedomykajacy sie termostat (latwo to sprawdzic: raczka na waz od silnika do chlodnicy - jest cos cieplego a silnik niedogrzany => termostat...
Mozna tez permametnie scisnac waz na chlodnice... jezeli efekt ustanie to 100% termostat (no oczywiscie obserwujemy wskaznik by nie przegrzac silnika!)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 15:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
adiaudi napisał(a):
Pytanie może nie na miejscu, ale - jakie są obroty przy tych prędkościach? Ile km/h przy 3000/min?
Pozdr.
3400rpm w manualu na 6 biegu w 2.7 TDI daje 200km/h :): A przy 100km/h jest niecałe 1800rpm :diabel:

Co do kartonu to był żart :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 21:32:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2006 10:17:35
Posty: 116
teoretycznie im szybciej jedziesz tym bardziej schładzasz chłodnice . A czujnik jest w chłodnicy.

Ja bym obstawial ze to norma.Zauwazcie ze to 180km/h utrzymywany przez dłuższy czas :P W benzyniakach potrafi przy tak duzych predkosciach zanizyc temp, to i w dieslu moze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2010 22:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Probe041 napisał(a):
adiaudi napisał(a):
Pytanie może nie na miejscu, ale - jakie są obroty przy tych prędkościach? Ile km/h przy 3000/min?
Pozdr.
3400rpm w manualu na 6 biegu w 2.7 TDI daje 200km/h :): A przy 100km/h jest niecałe 1800rpm :diabel:

Co do kartonu to był żart :):


:/ To stary AEL przy 3400 ma 180km/h. Niewielka różnica w obr/kmh, ale wieeeelka w zakupie i dalej. Sorki, wyłaczam się a tematu - nic nie wniosę po za fanatyzmem starej vorsprung durch technik...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: