.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 09:08:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 AWX TDI 1.9 130 2002 Zgasl podczas jazdy i nie odpala
PostNapisane: 07.mar.2009 12:00:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 11:55:50
Posty: 6
witam serdecznie wszystkich. jestem nowy na TYM forum a dlatego ze zakupilem 2 m-ce A4 2002 130TDI SE. I po dwoch miesiacach i 6000km
pojawil mi sie problemdo ktorego nie mam juz sil .kilka dni temu odpalilem auto przejechale okolo 2 km silnik byl zimny auto mi zgaslo bedac na piatym biegu okolo 1500obr/m 70 km/h od tamtego czasu silnik nie chce odpalic. auto dalem na serwis gdyz pewny bylem ze jest to czujnik polozenia walu. niestety to nie bylo to. w serwisie sprawdzili mi komputer: zadnych bledow. pompe paliwowa w baku : dziala. powiedzieli mi ze jest problem bo auto nie ma cisnienia paliwa wiec myslaem ze moze to byc druga pompa ktora jest przy silniku napedzana walkiem rozrzadu. niestety po wymianie pompy dalej mam problem . napewno jest to element mechaniczny bo komputer nic nie ma w pamieci. a ja juz nie mam koncepcji co robic. jesli ktos moze mi pomoc bede wdzieczny.
podsumowujac w jaki sposob silnik stracil cisnienie paliwa. jest to dla mnie nowosc bo zawsze mialem benzyne a tu od 2 miesiecy diesel i ucze go sie jeszcze. Za pomoc z gory dziekuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 12:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wcale nie jest powiedziane że usterka jest mechaniczna , zdarzają się usterki które nie są zapisywane w komputerze.

Jeśli faktycznie nie ma ciśnienia paliwa to przyczyn może być wiele od samej pompy przez filtr , przez pompo wtryskiwacze aż po głowice.

Może być ciężko o złoty środek na forum. Jak widzę skoro tu jesteś a Twój warsztat strzela w ciemno znak to że trzeba zmienić warsztat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 12:40:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
generalnie w tym silniku, pod kątem zasilania paliwem, sprawdzamy 2 rzeczy:
1. pompę podciśnienia paliwa [zwaną pompą paliwową w PD :): ];
2. pompowtryskiwacze.


ad. 1
pompa w tym silniku ma nr 038 145 209 E i sprawdzamy ją VASem 5187 służącym do pomiaru ciśnienia. pomiar powinien być dokonany na pracującym silniku w okolicach ok. 1500rpm.
VAS 5187 powinien wskazywać ciśnienie wyższe niż 3.5bar.

ad. 2
PD w tym silniku mają [zazwyczaj] nr 038 130 073 BA i sprawdzamy je VAGiem 1322.
VAG 1322 powinien wskazywać 190-200bar - tutaj dokładne dane powinien mieć warsztat - skoro ich nie ma, to należy zmienić warsztat.


powyższe odpowie Ci na pytanie, czy usterka leży w zakresie zasilania.
moim zdaniem, przyczyna leży gdzie indziej - czy ktokolwiek sprawdzał w jakim stanie jest rozrząd?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 22:08:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 11:55:50
Posty: 6
tak tez sie obawialem ze moze byc wiele przyczyn. te wszystkie VAGi i te parametry to mam. posiadam cale wykresy ale bez odpowiednich przyzadaow tego nie zrobie. rozrzad jest w eleganckim stanie . tak wiec bede szukac dalej. jutro mam zamiar spedzic pol dnia nad tym...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 23:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
meszrum napisał(a):
generalnie w tym silniku, pod kątem zasilania paliwem, sprawdzamy 2 rzeczy:
1. pompę podciśnienia paliwa [zwaną pompą paliwową w PD :): ];
2. pompowtryskiwacze.


ad. 1
pompa w tym silniku ma nr 038 145 209 E i sprawdzamy ją VASem 5187 służącym do pomiaru ciśnienia. pomiar powinien być dokonany na pracującym silniku w okolicach ok. 1500rpm.
VAS 5187 powinien wskazywać ciśnienie wyższe niż 3.5bar.

ad. 2
PD w tym silniku mają [zazwyczaj] nr 038 130 073 BA i sprawdzamy je VAGiem 1322.
VAG 1322 powinien wskazywać 190-200bar - tutaj dokładne dane powinien mieć warsztat - skoro ich nie ma, to należy zmienić warsztat.


powyższe odpowie Ci na pytanie, czy usterka leży w zakresie zasilania.
moim zdaniem, przyczyna leży gdzie indziej - czy ktokolwiek sprawdzał w jakim stanie jest rozrząd?




Ja tylko chciałem się nie zgodzić z jedną rzeczą, Chodzi o ad.2 bo niestety nei ma możliwości sprawdzenia pompo wtryskiwacza w warunkach nawet ASO. Przrządem VAG 1322 da się testowac wyłącznie dysze starych diesli i zwykłych TDI VP.

Wszelkie testy TDI PD lub Cammon Rail nie będą możliwe bo koszt sprżetu do testu pompowstyskiwaczy czy cammon rail wynosi od 100 000 żł do 500 000 zł.

Z tego powodu możliwości sprawdzenia są mocno ogranicznone do testu na aucie przy uzyciu VAS 5052 lub VAG 29 :)

Pozatym zgadzam się w całej rozciągłości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 23:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus,


własnoręcznie sprawdzałem PDeki od AWX i AVB na stole użyczonym przez pewien łódzki warsztat. poza sprawdzeniem nawet je wyregulowałem [o ile dobrze pamiętam - te od AVB na 180]...
korekcje grubo przekraczające 2mg wróciły do poziomu 0.1 - 0.3, silnik stał się bezdymny, wróciła moc i ustało drżenie na biegu jałowym.

w Łodzi, np. Diag-Mech [k.sz.] sprawdza i reguluje PDeki. to samo Sołtyszewski.


chociaż, nie przeczę, że mówimy o różnych rzeczach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 00:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pompo wtryskiwacz jak sama nazwa wskazuje działa jak pompa głębinowa. Ideą takie pompo wtryskiwacza powstała w głowie Rudolfa Diesla gdy patrzył na działanie właśnie pompy głębinowej..

Żeby więc sprawdzić pompo wtryskiwacz należy do niego doprowadzić paliwo to pierwsze najważniejsze a nie da się tego zrobić bo w połowie jego obudowy znajdują się otwory które pobierają paliwo z płaszcza paliwowego w głowicy.

Następnie sprężyna pompo wtryskiwacza musi zostać naciśnięta z odpowiednią siłą na odpowiednią głębokość. Aż w końcu musi zostać wysterowana cewka by nastąpił wtrysk.

Nie ma takiego urządzenia w warunkach warsztatowych. Są przystawki do stołów probierczych pomp VP Boscha ale jak powiedziałem ceny są astronomiczne. Na chwilę obecną na terenie Łodzi nie ma nikogo kto byłby w stanie sprawdzić taki pompo wtryskiwacz.

Do Cammon Rail zaś system diagnostyczny kosztuje 100 000 zł i takiego sytemu w Łodzi też nie ma ...


Firmy które wymieniasz zalecają wymianę pompo wtryskiwaczy wszystkich czterech lub pięciu z powodów małego doświadczenia diagnostycznego nawet na aucie nie mówiąc już o wymontowanych. A wiemy to od klientów którzy szukają bardziej wiarygodnych rozwiązań i trafiają do innych warsztatów ;)


Sory że odbiegam od tematu ale nie chce żeby chłopak szkukał warsztatu z przyrządem do testu pompo wtryskiwaczy który nie istnieje bo nie zakończył by naprawy w tym roku.

Poza tym jak pisąłem zgadzam się w całej rozciągłosći.


P.S

Co do regulacji pompo wtryskiwaczy to wiąże się ona wyłącznie z kwestją montażu gdzie regulujemy siłę nacisku krzywki pompo wtryskiwacza ale nie regulujemy w żadnym wypadku dawki bo nie ma takiej możliwośći. Wszelkie zmiany we wskazaniach wartości ruheregelung wiążą się ze złym montażem. Chodzi o odległość cewki od rantu głowicy między innymi. :) Temat rzeka dłuższy niż 2.5 gdyż bardziej skomplikowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 00:30:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...i wszystko jasne.
miałem na myśli to, co opisałeś jako odległość cewki, a co ma przełożenie na korekcje.

:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 00:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zastanawiam się jednak jak pomóc koledze i czytałem to co pisał. Sprawdzili pompę w zbiorniku ( nie ma ona takiego znaczenia ) ale sprawdzili. Wymienili pompę tandemową na głowicy. Nie ma ciśnienia , nie ma ciśnienia. Nie wiem skąd to wiedzą ale może po prostu nikt nie pomyślał o filtrze paliwa ?


Słuchaj zrób tak najprościej. Odłącz od filtra paliwa węże przygotuj czyste paliwo w czystym pojemniku , zanurz węże od pompy tandemowej w paliwie próbuj uruchomić silnik. To najłatwiejsza metoda na chwilę obecną/.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 15:14:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 11:55:50
Posty: 6
dzieki lotus za rade zaraz to zrobie do juz bialej goraczki dostaje. caly sek w tym ze sam chce to wszystko zrobic, rownie dobrze moglbym dac auto na warsztat i poczekac kilka dni i zaplacic slono (pewnie) ale sam wole sie pobawic i poznac moje auto. powiem szczerze ze mialem wiele aut i w ciagu ostatnich 4 miesiecy mialem omege C bmw 320d 2002 i teraz mam a4 i jesli chodzi o mecznike i jakosc wykonania to audi nie ma sobie rownych. to tylko moje stwierdzenie. probowalem i nic filtr dziala. teraz sam juz nie wiem ... tak czy siak dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 AWX TDI 1.9 130 2002 Zgasl podczas jazdy i nie odpala
PostNapisane: 08.mar.2009 22:23:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sebuk napisał(a):
w serwisie sprawdzili mi komputer: zadnych bledow. pompe paliwowa w baku : dziala. powiedzieli mi ze jest problem bo auto nie ma cisnienia paliwa


rozumiem że silnik odpalili w końcu na zewnętrznej pompie???

serwis to serwis ASO czy serwis urządzeń domowych? :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 00:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Elektryczna pompa jest tylko wsparciem dla układu , najważniejsza jest pompa na głowicy. Eliminujemy w ten sposób chłodnice paliwa , węże , zbiornik , filtr. Zobaczymy co będzie. Robimy to w warunkach internetowo domowych więc poszaleć się nie da. Alleeeee może odpalimy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 01:33:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
mialem kiedys cos takiego ...

zapchany byl filtr paliwa...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 17:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 11:55:50
Posty: 6
filtr jest ok ale przyda mu sie wymiana bo ropa ciemn iejsza jest nie normalnie gdy przechodzi przez filtr. jak zrobie auto to napisze co bylo nie tak a teraz wracam do kombinowania.... dzieki panowie za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 18:01:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
sebuk napisał(a):
filtr jest ok ale przyda mu sie wymiana bo ropa ciemn iejsza jest nie normalnie gdy przechodzi przez filtr


jak moze byc ok skoro paliwo jest za nim zasyfione ?
filtr do wymiany, plukanie ukladu za nim i powinno odzyc...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 21:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 11:55:50
Posty: 6
dobra . zajelo to troche ale auto odpala i jest ok. jak pisalem wczesniej nie bylo wiadomo co za przyczyna i dalej nie wiem wszystko zostalo wycyszczone caly uklad paliwowy nowy filtr bateria naladowana i auto jezdzi. dzieki koledzy za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2011 19:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 19:24:11
Posty: 12
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Audi A4 B6
odgrzewając tylko kotleta, dla potwierdzenia miałem miesiąc temu identyczny przypadek w AVFie i nowy filtr paliwa oraz przedmuch układu rozwiązały problem. :peace:

_________________
80 B4 1.9 TDI 1Z 90 Kucyków 2007-2010
A4 B6 1.9 TDI AVF 130 Kucy 2010->...
... przygoda z AUDI TDI trwa ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: