.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 12:30:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 Avant B7] Za dużo oleju?
PostNapisane: 13.sty.2011 09:38:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2010 16:22:35
Posty: 22
Witam

Przedwczoraj zapaliła się na FIS kontrolka za niskiego stanu oleju. Zrobiłem jeszcze może 40 km i wieczorem nalałem ok. 0,5 - 0,7 litra, odpaliłem samochód i kontrolka już się nie zaświeca, teoretycznie wszystko w porządku.

Rano postanowiłem sprawdzić poziom oleju. Wyjąłem bagnet i ... ciężko cokolwiek odczytać, oleju jest baaaardzo wysoko ponad miejsce odczytu (nie wiem czy w ogóle możliwe jest zalanie aż tyle). Próbowałem odczytu kilka razy, ale za każdym razem to samo.

Czy jest możliwe, że po dolaniu tak małej ilości oleju przelałem i to znacząco? Czy raczej po prostu, coś tam jest brudne w miejscu gdzie wkłada się bagnet i dlatego się brudzi?

Dodam, że z autem wszystko ok, żadnych dziwnych objawów czy coś takiego, jedynie martwi mnie ten poziom.

Z góry dzięki za opinie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
bagnety są trochę durne w nowcyh autach , smugi ooleju moga zostac na bagnecie , ale liczy sie to co jest poziomem , sprawdz dokladnie i nie wpadaj w panikie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 12:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
a sprawdziłeś poziom przed dolewką??

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
newman napisał(a):
a sprawdziłeś poziom przed dolewką??

o właśnie...jeździj aż znowu się zaświeci kontrolka i wtedy sprawdzisz stan przed dolaniem, po czym po dolaniu i będzie wiadomo.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 13:13:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2010 16:22:35
Posty: 22
No właśnie niestety nie sprawdziłem przed dolaniem. Założyłem, że wszystko ok. Utwierdziło mnie w tym przekonaniu też to, że po dolaniu ostrzeżenie na FISie zniknęło.

Chyba, jednak wybiorę się do serwisu, żeby sprawdzili i w razie czego odessali nieco.

Dam znać jak to wyglądało.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 14:28:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
a co masz za motor, bo może to nie poziom, a początek problemów ze słynnym imbusikiem?? czego nie życze

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 16:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
newman napisał(a):
a co masz za motor, bo może to nie poziom, a początek problemów ze słynnym imbusikiem?? czego nie życze

poziom oleju to "co innego" - osobnym czyms jest czujnik cisnienia a czym innym "poziomu" - zdarzylo mi sie, ze zapalila mi sie kontrolka od poziomu w 2,5v6tdi przy stanie na 100% ponad minimum i po dolaniu z pol litra mialem stan ponad max - kontrolka "gasnie" od faktu zarejestrowania otwarcia maski (otworzyl maske wiec sprawdzil - nastepny potencjalny sygnal niskiego stanu chyba nie wczesniej niz za 100km czy jakos tak)
Te czujnik poziomu chyba sa troche "do bani" (brudza sie czy co i daja falszywe odczyty?)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2011 17:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2010 16:22:35
Posty: 22
Mój nie zgasł od samego podniesienia maski :)

Motor 2.0 TDI, 170KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 00:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Dorek napisał(a):
Mój nie zgasł od samego podniesienia maski :)

Motor 2.0 TDI, 170KM

moj tez nie (2.5v6tdi) - bo czujnik otwarcia maski nie dzialal:)
Mozliqw ze w nowszych motorach jest to inteligentniej...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 01:21:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
No coz.... 2.0 TDI.. Jaki kolor mial komunikat o stanie oleju, czerwony czy pomaranczowy? Bo jesli czerwony to byl to komunikat o braku cisnienia oleju a stan byl prawidlowy. Dolales oleju i przelales. W 2.0 TDI z DPF wogole obserwuje sie przyrost oleju a raczej jego rozcienczanie paliwem ( to ma zwiazek z dodatkowa dawka paliwa do wypalenia sadzy w DPFie - taka wada fabryczna sprowokowana przez ekologow a wykonana przez geniuszy z Audi)).
Jesli na chwile tylko braklo smarowania to miales szczescie ale znaczy to ze problem wroci i uszkodzisz przynamniej turbine albo i silnik. Jesli byl to tylko komunikat stanu i byl on przypadkowy to juz lepiej.
nie zebym cie martwil ale pocztaj sobie -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 15:49:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2010 16:22:35
Posty: 22
Bilo, byłem w serwisie i okazało się, że wszystko jest w najlepszym porządku. Stan jest minimalnie ponad max, ale powiedzieli, że w przypadku diesla nie jest to żaden problem i tak może być. Różnica pomiędzy max a min jest tak mała że wystarczy wlać 0,5 od minimalnego stanu i mamy lekko przekroczony max.

A w ramach Twoich pytań to pojawił się rysunek konewki od oleju oraz kreseczka z napisem min. na komputerze FIS, nie czerwona kontrolna oleju na desce rozdzielczej. W instrukcji jest wyraźnie oznaczony ten rysuneczek jako stan minimalny (i nic innego). Po dolaniu oleju, jak już pisałem, zniknęło. Nie brakło smarowania na chwilę, tylko do czasu kiedy nie nalałem (zrobiłem jakieś 30-40 km) w tym czasie odpalane auto było 3-4 razy (i zawsze się zapalało, dopiero gdy nalałem było ok).

Temat, który wklejasz dotyczy raczej czerwonej kontrolki oleju (nie komunikatu o niskim stanie na FIS). Tak na marginesie, nie rozumiem przewrażliwienia ludzi na forum, dotyczącego jakiegokolwiek komunikatu jaki Wam w kochanych autkach wyskoczy. Oczywiście lepiej dmuchać na zimne (tak ja to zrobiłem), ale może warto czasem założyć, że bryka zadziałała poprawnie i wszystko gra? :)

P.s. Jak będziecie dolewać olej ze stanu minimalnego to poleca się lać porcjami 0,2l - 0,3l (to tak dla tych, którzy nie wiedzą i mogliby wywinąć to co ja :)

Pozdr!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 15:54:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Przewrazliwienie nie wynika z zaburzen afektu czy stanu psychicznego. Najzwyczajniej czerwona kontrolka plus 200 m jazdy kosztuje zdecydowanie wiecj niz ta ktora sie tobie zpalila. Po wyplacie za czerwona tez bylbys wyczulony na ten kolor. Dolewanie porcjami jest logiczne.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 16:20:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2010 16:22:35
Posty: 22
No pewnie masz racje :). Współczuje, ale grunt że zrobione i wszystko śmiga jak należy na razie co? Ja w swoim mam 47k. km i póki co wsjo ok. Oby tak dalej :)

To, że porcjowanie jest logiczne, ale myślałem, że 0,5l to jest dobra porcja :). Okazuje się przy zbiorniku 3.8l jednak zbyt dużą ;)

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2011 16:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Dorek napisał(a):
To, że porcjowanie jest logiczne, ale myślałem, że 0,5l to jest dobra porcja :). Okazuje się przy zbiorniku 3.8l jednak zbyt dużą ;)
Pozdr.

to w zależności jaki motor...w S6 C5(4.2) różnica między krańcowymi stanami na bagnecie wynosi litr albo więcej

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2011 11:19:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Zdarza się sprawdzać się stan oleju na pochyłej nawierzchni co potrafi przekłamać wynik.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: