.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 16:58:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A2 1,4 tdi 2002r]układ chłodzenia ubywa, nie ubywa płynu...
PostNapisane: 14.sty.2011 22:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2009 23:08:25
Posty: 14
Witam
Posiadam Audi a2. Niestety nie ma zbyt dużo informacji na jego temat, dlatego zadaje pytanie na forum.
Mam problem z układem chłodzenia. Zapowietrza się i ubywa płynu, nie da się jeżdzic samochodem gdyż po ok 7km dmucha zimnym powietrzem w kabinie i wskażnik temperatury idzie momentalnie mocno w górę, ostatecznie finał to temperatura powyżej normy i koniec dalszej jazdy żeby nie przegrzać silnika
Po wcześniejszych, różnych już zabiegach sprawdziłem chłodnice czy jest przepływ oraz jej szczelnośc, łącznie z przewodami i opaskami. Nigdzie nic nie kapało.
Bardzo dokładnie odpowietrzyłem układ. Najpierw na otwartym korku, następnie przy zamkniętym. Obroty ok. 3k, rozgrzany. Najpierw przy chłodnicy następnie przy dogrzewaczu który jest wyżej. Po tych zabiegach wszystko jakby palcem odjął. Zrobiłem kilkaset kilometrów, w tym 150 jednorazowo, był to okres ok 1 tyg. Zdjąłem maskę i sprawdziłem poziom płynu, był idealnie tyle co wlałem. Podkusiło mnie jednak i odkręciłem korek. Zasyczało ze zbiorniczka. Rano idę do samochodu i nagle jest to samo co było. 7km. i samochód się przegrzewa.

Pytanie:

CZy te samochody mają układ chłodzenia w którym jeżeli nie będzie ciśnienia to płyn wyleci? A może mam coś do wymiany? Jeżeli tak to gdzie najlepiej szukać usterki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 13:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Tak jak zrozumiałem to dwa błędy popełniłeś. Odpowietrzanie układu odbywa się tylko i wyłącznie na zakręconym korku, no i na biegu jałowym a nie 3k jak napisałeś.
Moje uzasadnienie jest takie że, układ ciśnieniowy potrzebuje zamknięcia typu korek aby prawidłowo funkcjonował, więc pierwsza faza Twojego odpowietrzania mogła dodać tylko powietrza w układ i czasu trzeba było do kroku drugiego. Jak gazowałeś przy odpowietrzaniu to nic nie odpowietrzyłeś bo powietrze krąży w układzie a nie zbiera się przy odpowietrznikach. No i jak wiadomo odpowietrzanie zaczyna się robić po włączeniu wentylatora chłodnicy, czyli przy najwyższym ciśnieniu w układzie.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 14:08:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2009 23:08:25
Posty: 14
Dzięki za odpowiedz.
Jednakże odkręcenie korka nie może powodowac zapowietrzenia się układu.
Wczoraj przed postem również odpowietrzałem (na zamkniętym korku) Przy otwartym praktycznie nic nie wylatuje z odpowietrzników.
Dzisiaj rano idę do samochodu i płynu brak!
Wnioskuję że gdzieś mam wyciek, dlaczego jednak udało mi się jeżdzic przez pewien okres i nic sie nie działo, a tu po jednej nocy niema nic w zbiorniczku wyrównawczym? Ostatnio szukałem dokladnie wycieków jakieś 30min. i nigdzie nie zbierał się płyn.
Dzisiaj doleje płynu zdejmę pokrywę spod silnika i wstawię go na noc do garażu.
Zobaczę czy będzie plama.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 14:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
[quote="powis"]Dzięki za odpowiedz.
Jednakże odkręcenie korka nie może powodowac zapowietrzenia się układu.

Błąd :!:

To jest układ ciśnieniowy a nie zwykły czajnik. Pisałem o odpowietrzaniu, a nie zapowietrzeniu.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2011 23:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2009 23:08:25
Posty: 14
Rozumiem że jeżeli dobrze go odpowietrzę i zrobię ciśnienie to płyn nie będzie uciekał?

Tłumaczyło by to dlaczego po wcześniejszym odpowietrzeniu jeździłem i nic się nie działo.

Teoria absurdalna ale tylko ona tłumaczy sytuację opisaną w pierwszym poście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 20:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Najpierw stwarzasz ciśnienie max w układzie, a potem odpowietrzasz :!: Po to aby pęcherze powietrza uciekały w miejscach do tego przeznaczonych typu odpowietrzniki, a nie dalej krążyły napowietrzając płyn.


Wymień korek zbiorniczka, zacznij odpowietrzać zaraz po włączeniu went chłodnicy przy ogrzewaniu na maxa, powtórz czynność dwa, trzy razy.

A tak swoją drogą odnośnie absurdalnych teorii to ja wbijesz napowietrzony płyn w chłodnicę i tak to zostawisz, to się rano kokosów nie spodziewaj. Pociapane trochę żeby zrozumieć ale tak to ustrojstwo działa.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 23:42:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2009 23:08:25
Posty: 14
Miałem wyciek. Płyn zaczął zbyt mocno ubywac. Nigdzie nie było śladu a puściła jedna obejma która idzie od pieca do nagrzewnicy. Nic z niej nie kapało gdyż płyn spływał po aluminiowej rórce i ginął w otulinie silnika. Nasączała się płynę i nie można było zlokalizowac wycieku. Dopiero przytykałem ręką na wężach i okazało się że tam jest mokro. Teraz płyn nie ucieka ale pojawił się nowy problem. Zadałem pytanie w nowym poście jako że jest to inna usterka a zależy mi żeby wypowiedziały się osoby które miały taki sam problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: