.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 01:30:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AAT] źle pali po zmianie kąta wtr i dawki startowej..
PostNapisane: 16.sty.2011 19:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Jak w temacie, mam bardzo duzy problem z opdaleniem po tym jak chcialem poprawic odpalanie w niskich temperaturach, na pierwszy rzut dolacze fotki widoczne od razu/ bez linkow, bedzie szybko bo maja bardzo maly rozmiar.


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Mialem problem z dopalaniam w temp ponizej -7 st a przy -14 to juz wologe aku prawia do 0 trzeba bylo wymeczyc zeby w koncu zaskoczyl jak traktor potrzepal a w koncu jakby na wszystkie gary zalapal puszczajac duza chmure dymu wice wzialem sie do roboty co jak sie okazalo jeszcze pogorszylo sprawe ale wiem chyba co jest zle tylko nie bardzo wiej jak to poustawiac opisze po kolei co sprawdzilem itd

swiece zarowe wszystkie sprawne ( wykrecalem i grzeja)
kompresja 27-28 bar/cylinder czyli bdb...
wtryski troche leja ale bede w tym tygodniu wymieniane, lecz na 99 % nie tu jest przyczyna...
stawiam na dwie rzeczy:

1.)
Kat wtrysku byl ustawiony az na ok 110 w BS w kanale 4 mialem wartosc ok 4,5 stopnia (ign.timing)
wydaje sie ze ze był zbyt przyspieszony , więc ustawiłem na 75 w BS, silnik troche ladniej i ciszej zaczal pracowac ale zauwazylem ze po takim ustawieniu ten drugi parametr w kanale 004 ( chyba czas wtrysku statyczny zmienil sie na bliski zera ) czy da się wyregulowac kat wtrysku grupa 000 i ten drugi parametr niezaleznie od siebie ?? (ktory jak wyczytalem na forum powinien wynosic ok 6 st przy duzych przebiegach) czy grupa 000 i 004 idą w parze ??

podejrzewam ze przez to doregulowanie kata w grupuie 000 spadla wartosc ign. timing w grupie 004 i stad problem z odpalaniem sie nasilil.

2.)
cos jest nie tak z dawka startowa, kiedys mialem ok 20mg, potem ok rok temu uszczelniali mi nastawnik od pompy i ustawili dawke wolnych obrotow na 4mg, dawki startowej nie sprawdzałem ale ostatnio jak wszedlem w kanal 001 to widze dawke 5.6mg (sama sie przestawila z tych 4 mg z przed roku??)
w kanale 005 dawka startowa byla 16,6 ale po probach zmiany dawki wolnych obrotow do 4mg (kanal 001) dawka rozruchu kanal 005) spadla rownoczesnie do 15,1
mimo ze dawke wolnych ustawilem na 5.6 jak bylo to dawka startowa juz zostala na 15.4mg, nie wrocila do 16,6 a wiem ze powinna byc ok 20mg,

Czy przez taką ubogą dawkę może źle palić ???
zastanawiam sie czy by nie zmienic dawki mechanicznie, dzwonilem do warsztatu w ktorym rok temu uszczelniali mi nastawnik i powiedzieli ze chcac zwiekszyc dawke powinieniem przestawic nastawnik ( puknac mlotkiem w strone do kierownicy ( stojac od przodu samochodu).

P.S.
ustawiajac (dostrajajac kompem) dawke wolnych o grupie 001 na 3,8 po tescie drogowym sama sie zmienila na chyba 4,7, juz nie pamietam, czy moze to swiadczyc o zepsutym nastawniku na pompie?

P.S.2
Silnik jest po chipie przez niemieckie ABT z wpisem do dowodu, moze oni cos namieszali w sofcie ( nie sadze ale dodaje ta informacje )

Prosze o opinie i podpowiedzi co z tym katem ( ten kat ststyczny ktory powinien wynosic 6 stopni jak ustawic przu odbrze ustwionym kacie wyprzedzenia wtrysku)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 10:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
skróciłem troche treść, proszę o podpowiedź, szczególnie w kwesti dostrojenia ign. timing - kanał 004 blok 2 i 3

Dawkę startową będę dziś próbował podnieść przestawiając nastawnik na pompie.
Pozdrawiam :)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 11:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ruszając nastawnikiem zmienisz dawkę wolnych obrotów a nie dawkę rozruchową. Dawkę rozruchowa zmienia się z poziomu VAG`a pod warunkiem, że nie masz zablokowanego sterownika. W takim wypadku tylko tuner może poprawić dawke rozruchową. Narazie nic nie ruszaj. Poczekaj na nowe wtryski.

Zaobserwuj też jak bardzo spada wartość w kanale drugim w bloku 000 po wejściu w BS. ( o ile sterownik podnosi obroty i na ile jednostek spada wartość). Jeśli jest duży spadek to swiadczy to o wymęczonej pompie wtryskowej.

Z doświadczenia u siebie mogę powiedzieć ,że odpalanie przy ustawieniu na 90 jednostek a 75 przy zmęczonym układzie wtryskowym jest dużo trudniejsze. Zwróć uwagę też na to jak kręci rozrusznik. Obrót musi być szybki, a nie taki przymulony. Ja przy odpalaniu zawsze czekam, aż przestaną grzać świece (chwile potem jak zgaśnie kontrolka). Słychać wtedy jak cyknie przekaźnik świec a swiatełko w kabine świeci jaśniej. Wtedy więcej mocy może dać akumulator na rozrusznik.

Na soft`a do AEL`a pojechałbym do kolegi TO JA! Poprawiłby te ABT... :diabel:

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 13:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
jak wchodzę w BS w kanale 000 to silnik podnosi obroty do ok 1200 a kat wzrasta. Wcześniej miałem 110 a teraz obniżyłem do 75 wg wskazówek z forum ale jest gorzej z paleniem, obniżył się ten drugi parametr z kanało 004.

Jak radzicie, zostać przy 75 czy zwiekszyc do 90 ??

Jak zmienić ign timing z kanału 004 blok 2 i 3 ?

Oczywiście grzeję swiece i czekam aż rozłączy przekaxnik w nogach kierowcy aby mieć więcej mocy na rozruch, rozrusznik i aku sprawny, szybko kręci...

tą dawkę to chyba mam zblokowaną bo nie mogę VAGiem zmienic choc pozytywnie przechodzi test i zapis nic się nie dzieje, może ABT chipując kompa zablokowało ten parametr, na pewno nie zwiększy się po ruszeniu nastawnika ??

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 13:33:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Biedron napisał(a):
Ruszając nastawnikiem zmienisz dawkę wolnych obrotów a nie dawkę rozruchową. Dawkę rozruchowa zmienia się z poziomu VAG`a pod warunkiem, że nie masz zablokowanego sterownika.
....... Poprawiłby te ABT... :diabel:


1. Zmieniając dawkę wskazywaną na biegu jałowym zmieniasz globalnie dawki. Tak więc dodając dawki (mniejsze wskazania na VAG-u) zmiana o kilka jednostek daje również taką samą zmianę dawek rozruchowych i maksymalnych (krzywa momentu).

2. ABT to porządna firma i produkuje homologowane Chipsy, w efekcie ich produkt sprawdza się przy idealnym stanie silnika, aparatury wtryskowej, turbiny. Dodatkowo aby spełnić rygorystyczne normy w cyklu jezdnym nie mogą zmienić dawek rozruchowych, oraz zwiększać zadymienia na częściowych obciążeniach. Podobnie nie mogą zoptymalizować ciśnienia doładowania i kąta początku wtrysku dla potrzeb ekonomii spalania, co na małych i średnich obciążeniach silnika powoduje wzrost "spalania" o 10-20%.

3. Można liczyć że moc max i moment jest dobrze zoptymalizowana, obciążenia częściowe pod ekologię.

4. Niemiec nie poprawia zużycia aparatury wtryskowej w programie tylko odsyła nas do mechanika na jej wymianę (każdy chce żyć i zarobić bez ryzykowania "na oko").


marco_wroc napisał(a):
jak wchodzę w BS w kanale 000 to silnik podnosi obroty do ok 1200 a kat wzrasta. Wcześniej miałem 110 a teraz obniżyłem do 75 wg wskazówek z forum ale jest gorzej z paleniem, obniżył się ten drugi parametr z kanało 004.

Jak radzicie, zostać przy 75 czy zwiekszyc do 90 ??

Jak zmienić ign timing z kanału 004 blok 2 i 3 ?

Oczywiście grzeję swiece i czekam aż rozłączy przekaxnik w nogach kierowcy aby mieć więcej mocy na rozruch, rozrusznik i aku sprawny, szybko kręci...

tą dawkę to chyba mam zblokowaną bo nie mogę VAGiem zmienic choc pozytywnie przechodzi test i zapis nic się nie dzieje, może ABT chipując kompa zablokowało ten parametr, na pewno nie zwiększy się po ruszeniu nastawnika ??


Ja ustawiam na biegu jałowym w gr 04 na 4-4.5stBTDC bez użycia BS (nie podniesione obroty). To lepiej obrazuje przecieki pompy więc jest właściwsze dla rozruchu (bardzo niskie obroty)
Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 14:44:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
O taka właśnie odpowiedź mi chodziło :)

Więc ustawiając kat bedę patrzył w grupie 004 na bloki tylko 2 czy 3 ustawić na 4-4,5 ??
poza tym pisałeś w jakims innym poście że nawet na 6 można ??

TO JA, widzę że wiesz o co chodzi więc powiedz czy warto zmienić dawkę startowa z moich 15,4 i wolne obr 5,6 nastawnikiem do 20mg ?

oczywiście liczac się z tym że zmieniając dawkę startową do 20 mg jeśli istnieje taka potrzeba, dawki zmieniają się globalnie biore pod uwage fakt że dawka wolnych wzrośnie, spróbuje wtedy obnizyć ją komputerem, ją moge korygować, dawka startowa zaś jest zablokowana. (być może płaska mapa dawki startowej paliwa z ABT - pod ekologię)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 15:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Co rozumiesz przez stwierdzenie, że dawka startowa jest u ciebie zablokowana ?

Jeżeli robisz wymianę wtrysków na nowe zastanów się nad wersją z AEL-a - twój czip już wtedy się na nic nie zda, za otworzy ci się możliwość dobicia z mocą do 175hp czego z wtryskami z aat nie osiągniesz.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 15:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
jak sie zaloguje do adaptacji silnika ( co dziwne loginem 12233 ktory chyba pochodzi od 1,9) to w kanale 5 (dawka startowa)moge testowac i zapisywac inne wartosci niz oryginalne 128, jednak nic to nie zmienia nawet po wylaczeniu zaplonu i ponownym uruchomieniu auta...
W kanale 001 (dawka wolnych obrotow) moge zapisywac i widac zmiany ale kiedy zwiekszam dawke to globalnie nie idzie, dawka start. sie nie zwieksza a ja tego bym chcial...
moze moj sterownik jest zablokowany albo ABT taka mape paliwa skonstruowalo na sztywno w celach ekologicznych co by nie dymil za mocno po rozruchu...

Odnosnie wtryskow to bede zmienial same koncowki na ktore aktualnie czekam ( sciaga gosc z Trzebnicy przez hurtownie az z wloch firma koncowek-Firad).

Chetnie by, zalozyl mocniejsze ale ktos mi nagadal ze od aela sa dluzsze i AEL ma dziury w denkach tlokow a AAT nie ma wiec moze wypalic denko tloka, sam nie wiem czy to prawda i czy moge bez problemu zalozyc AELoski koncowki ?? mam teraz oryginaly p280-

Poza tym czy to bezpieczne dla AAT moc pow 150 KM ? czy uklad korbowo tlokowy wytrzyma takie obciazenia ( AEL ma wzmocniony wal)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2011 16:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Ja mam w swoim AAT nowe końcówki z AEL - z tego co zaobserwowałem mają identyczne gabaryty, otworki rozmieszczone na 95% tak samo więc nie ma obaw. Wał wg. Etki taki sam, reszta osprzętu także. Żadnych negatywnych objawów nie zauważyłem, dynamika samochodu lepsza.
końcówki firad dostaniesz np tu:
http://www.autodieselparts.com.pl/sklep ... riceTo=120

Co do dawki wolnych obrotów - jeżeli masz 5,6 to jesteś w górnej granicy właściwych wartości - jak już to powinieneś obniżyć do 4,5 a nie podnosić.

Ustawionej dawki startowej w poz. 5 w trakcie ustawiania zmian VAG nie pokazuje - ustawiasz na 160 i zapisujesz. Po kolejnym starcie pokaże ci odczyt z tego, jaką wartość masz ustawioną. W moim przypadku zbyt wiele to jednak w odpalaniu nie zmieniło.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 08:32:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Przestawiłem kąt wtrysku na 5stopni w kanale 04 i odpala z rana ładnie przy aktualnych temperaturach, dziwi mnie tylko to ze teraz na takim ustawieniu mam w BS ok 110 (powinno byc ok 80)jednostek i wydaje mi sie że troche trzęsie budą a jak miałem ustawione na 75 to nie trzesło budą ( minimalne ale wyczuwalne i denerwujące wibracje)

przy 75 jedn. było 0.2 - 07st i bardzo ciężko odpalał (dodawałem plaka)
Teraz przy 5 stopniach mam 110 jednostek i ładnie pali.

Czy da się ustawić niezaleźnie kąt wtrysku na 80 jednostek w kanale 00 BS tak żeby w kanale 04 było 4.5 stopnia ??

U mnie jedno idzie w parze z drugim a chciałbym to dostroić niezależnie o ile jest taka możliwość, może mam przestawiony rozrząd o jeden ząbek albo coś tego rodzaju... Proszę o podpowiedź


Odnośnie dawki paliwa puknałem w nastawnik zwiększając do celów testowych dawkę biegu jałowego do 7,2mg ale co dziwne dawka startowa nie wzrosła :( dalej jest 15,4mg co mnie dziwi bo przed moimi zmianami było 16,6 a ok rok temu blisko 20mg, co może byc ? a może 15,4 wystarczy ?? to zbyt uboga czy bogata dawka w stosunku do 20 mg ??

Może nastawnik do czyszczenia lub regulacji ?? albo kończy swój zywot ...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 08:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
marco_wroc napisał(a):

Czy da się ustawić niezaleźnie kąt wtrysku na 80 jednostek w kanale 00 BS tak żeby w kanale 04 było 4.5 stopnia ??



To musi iść w parze. To jest te same ustawienie tylko inaczej przedstawione. Jak na 110 pali ok. a na 75 nie to poszukaj ustawienia pośredniego na którym będzie dobrze (coś pomiędzy), a najlepiej poczekaj na nowe wtryski i wtedy ustawiaj.

marco_wroc napisał(a):
Odnośnie dawki paliwa puknałem w nastawnik zwiększając do celów testowych dawkę biegu jałowego do 7,2mg ale co dziwne dawka startowa nie wzrosła :( dalej jest 15,4mg co mnie dziwi bo przed moimi zmianami było 16,6 a ok rok temu blisko 20mg, co może byc ? a może 15,4 wystarczy ?? to zbyt uboga czy bogata dawka w stosunku do 20 mg ??


Jak tą wartość zwiększyłeś na 7,2mg to w rzeczywistości zmniejszyłeś dawkę. Pamiętaj, żeby dawkę rozruchowa sprawdzać zawszę w tych samych warunkach tzn. kolejnego dnia jak auto ostygnie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 10:01:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
marco_wroc napisał(a):
Przestawiłem kąt wtrysku na 5stopni w kanale 04 i odpala z rana ładnie przy aktualnych temperaturach, dziwi mnie tylko to ze teraz na takim ustawieniu mam w BS ok 110 (powinno byc ok 80)jednostek i wydaje mi sie że troche trzęsie budą a jak miałem ustawione na 75 to nie trzesło budą ( minimalne ale wyczuwalne i denerwujące wibracje)


Niestety przy lekko lejących wtryskach będziesz miał twarde spalanie, nawet na nowych miękko nie będzie przy tym wyprzedzeniu. Jedyne co można poczarować to w adaptacji gr02 zmienić na 129-130 (wolne obroty lekko w górę).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 11:43:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
rzeczywiście, zobacze co bedzie na nowych wtyryskach...

dziwi mnie tylko to że przy 5 stopniach wyprzedenia mam 110 jednostek w kanale 00 w nastawach podstawowych (BS).... chyba tak być nie powinno ...


jeszcze pytanie odnośnie końcówek wtrysków, jakie polecacie założyć, mam teraz p280- czyli otworki 2.08mm
może założyć od AELa 2.10
lub vw T4 AXG, AHY 2.16 ??

jak już zmieniam ... link z forum z tym tematem http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

napisać nowy soft i cieszyć się ok 170 KM :-)
Oczywiście skrzynie włożyłbym manual 6 gang a zapasowy silnik mam w garazu w razie czego ...

na razie temat dawki i kąta odstawiam do wymiany wtrysków, po wymianie zobaczę na parametry tylko proszę o podpowiedź które końcówki wybrać...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 12:09:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Jak chcesz zwiększyć dawkę startową to jak pisałem w kanale 5 - ustawić 160 i zapisać. Przy następnym starcie powinno pokazać więcej mg ale tak jak powyżej napisano - starcie w tych samych warunkach - jeżeli zgasisz silnik i zaraz odpalisz ponownie, wynik może nie być już miarodajny bo silnik już nie jest zimny !

Wtryski gdy założysz 216 to jesteś skazany na tunera i wybór zamienników niewielki, gdy 210 to znajdziesz odpowiednie softy w necie dla ael-a a może i użytkownicy forum tez ci w takiej sytuacji pomogą...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2011 16:57:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
ok wiec raczej 2.10 zaloze a z dawka pisalem wczesniej ze nic sie nie dzieje jak wpisze inna wartosc i zapisze po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu i uruchomieniu VAGa dalej jest to samo, moze cos z moim nastawnikiem jest nie tak albo mam taki ecu ze zablokowana mam dawke choc wczoraj przestawilem caly nastawnik mechanicznie, dawka wolnych wzrosla a w dawce rozruchowej dalej to przeklete 15,4...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 17:52:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Odswierzam temat, dalej mam problem przy odpalaniu gdy temp jest nizsza niz -10st C. Przy -7 odpala w miare ale trzeba dlugo pokrecic, zalapuje az zaskoczy...
Umieszcze zdjecia logow bo cos mi sie nie podoba kat wtrysku...
Teraz najlepeij pali ( W BS 110-120 jednostek) w kanale 4 blok 3 ustawilem wg podpowiedzi TO_JA_! na 4-4.5 (wyszlo ok 5) czuc wibracje na karoseri i jakby tlumik dzwonil. ( jest tak od kiedy kupilem auto)

Co z blokiem 2 w tym samym kanale ? cos mi sie tu nie podoba... tylko 0.9 stopnia ??

P.S.
Jak ustawilem w BS na 80 to w kanale 4 blok 3 bylo tylko 0.2 st przed GMP.
Silnik chodzil ladnie i rowniutko, nie bylo wibracji na karoserii i tlumiku ale tragedia byla odpalic rano przy 0 st C.

Dawka startowa 15.7 czyli ciutke za bogata, w nowych byla ustawiana na 40 a w naszych ktore maja po 300 000 powinna wynoisi ok 20 ( zwiekszenie ze wzgledu na przecieki pomiedzy sekcjami wewnatrz pompy) wtryski mi troche leja ale gosc od pomp w Skawinie powiedzial mi ze nie powinno miec to wplywu na odpalanie


Moze ktos rozrzad zle zlozyl albo co ?? Prosze o podpowiedzi.


Obrazek

Obrazek

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 18:04:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Rozgrzej auto do temp 80 stopni minimum , wybierz Basic Satinngs 00.
Komputer zaleznie od wersji oprogramownia podnsie obroty. Nanpodstawie wykresu ustaw rozpoczecie wtrysku wzgledem temp paliwa. Odpowiedni wykres dobierz na podstawie reakcji sterownika. Tempratura paliwa to wartosc 2 , rozpoczecie wtrysku to wartosc 9 od lewej liczac.


Jesli zrobisz jak opisalem rozpoczecie wtrysku bedzie ok , ale czy rozrzad jest ustawiony dobrze to juz inna sprawa.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 18:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Lotus napisał(a):
1.)Na podstawie wykresu ustaw rozpoczecie wtrysku wzgledem temp paliwa. 2.)Odpowiedni wykres dobierz na podstawie reakcji sterownika.
Tempratura paliwa to wartosc 2 , rozpoczecie wtrysku to wartosc 9 od lewej liczac.


oczywiscie pomiarow dokonywalem na rozgrzanym do 80st siniku(90 na blacie)
Obroty podnosi do 1200. Wtedy kat ma 110-120 jednostek i 5 stoni Przed GMP

Pozwolilem sobie ponumerowac Twoje wskazowki jako 1 i 2 i poprosze o dokladne instrukcje.

Jak nie dam rady ta metoda dojsc do ladu to znajomy mechanik ustawi mi na zegar, stara sprawdzona metoda ale musi chodzic idealnie.

Tak czy inaczej jest cos nie tak, moze pompa siedzi ale raczej po logach tego nie widac.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 18:44:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
marco_wroc napisał(a):
Co z blokiem 2 w tym samym kanale ? cos mi sie tu nie podoba... tylko 0.9 stopnia ??


Nie dziw się , 0.9 to jest wartość której żąda/oczekuje ECU. na wyższych obrotach może mu się udać (~1500rpm) bo przecieki spowodują lekkie opóźnienie wtrysku.

Przy bardzo słabej pompie podającej (która generuje różnicę ciśnień służącą również do regulacji kąta) ECU nie może ustawić optymalnego kąta podczas rozruchu (bardzo niskie obroty), wówczas zostaje statycznie przyspieszyć pompę tak by nie mogła się cofnąć bardziej.

Można jeszcze spróbować zmodyfikować dawkę rozruchową w programie ECU tak aby skompensować przecieki, będzie spora poprawa rozruchu ale optymalnego kąta to nie zastąpi. Niestety do tego trzeba ingerencji w soft.

W moim aucie mam pompę po regeneracji (nowy zespół wysokociśnieniowy, tulejki uszczelnienia). Niestety obudowa mocno zużyta przez co pompa podająca słaba, musiałem się pogodzić z drganiami na wolnych, zmieniłem tylko w adaptacji w 02 kanale 128 na 129 lub 130 żeby bieg jałowy był 20 lub 40 obrotów wyższy. Drgania są mniej natarczywe.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 19:06:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
czyli te 0.9 moze byc czy cos wskazuje ??
juz sam nie wiem co zrobic zeby auto palilo mi ladnie przy ujemnych temp, czy to pompa, nastawnik, czy jak ?
Nie podoba mi sie jednak ze az 110-120 jednostek jest przy 5 stopniach, czy to moze swiadczyc o zlym ustawieniu rozrzadu lub slabej pompie, moze nastawnik jest juz na wykonczeniu (nieraz 4 mg wolnych obr wacha sie a nie powinno)

Sprobuje ustawic z mechanikiem na zegar a jak nie to wloze ECU od anglika i zobacze jak zapali rano ( ja mam automata a komputer z manuala ale chyba do odpalania to nie gra roli, potem przy jezdzie to wiem ze nie pasuje bo sa inne mapy...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: