.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 03:15:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 22:48:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
marco_wroc napisał(a):
czyli te 0.9 moze byc czy cos wskazuje ??


- musi być, konkretnie wskazuje co jest w mapie wyprzedzenia wtrysku dla tych obrotów, dawki
marco_wroc napisał(a):
juz sam nie wiem co zrobic zeby auto palilo mi ladnie przy ujemnych temp, czy to pompa, nastawnik, czy jak ?

Duże prawdopodobieństwo że to pompa, ale inna nie musi być lepsza, nowa głowica wtryskowa poprawi moc, ekonomię (o ile wtryski są dobre - najlepiej wymienić razem), ale bez wymiany pompy podającej (czyli również obudowy wypracowanej) zapalanie nadal będzie nie najlepsze.

marco_wroc napisał(a):
Nie podoba mi sie jednak ze az 110-120 jednostek jest przy 5 stopniach, czy to moze swiadczyc o zlym ustawieniu rozrzadu lub slabej pompie, moze nastawnik jest juz na wykonczeniu (nieraz 4 mg wolnych obr wacha sie a nie powinno)

110-120 jednostek to proste do przeliczenia na kąt pomnóż razy 0.11 i od wyniku odejmij 5.2 powinno być prawie idealnie. Nie ma to nic wspólnego z ustawieniem rozrządu. Przestawienie rozrządu bym raczej wykluczył chyba że hydropopychacze mocno "puszczają" i zawory się nie otwierają (ale to mało prawdopodobne żeby wpłynęło na zapalanie - raczej na moc i moment).
Zakres w którym możesz przestawić rozrząd w takim diesel'u nie uszkadzając zaworów o tłoki jest a tyle mały że praktycznie nie ma wpływu na zapalnie.
W aktualnych temperaturach mam dawkę 5 - 5.5 i też lekko się waha. Jeżeli zmiany są poniżej 1mg to bym nie rozpaczał, szczególnie że mogą one wynikać z kiepskiego stany wtrysków.


Jeżeli będziesz wymieniał wtryski to zacznij od nich, dobre rozpylenie to podstawa zapalania. Oczywiście ważne jest też ciśnienie sprężania - szczególnie mierzone na zimno gdy olej ścieknie z pierścieni (warunki jak dla rozruchu).

Różnice między wtryskami często wynikają z ich "lania" co powoduje twarde spalanie i inne przyspieszenia wału korbowego a więc inne wyliczone dawkowanie wtrysku. Poprawnie jest wskazywana ta wartość tylko jeżeli masz standardowy kąt wtrysku (~0.9st BTDC), przy innym dynamika spalania nie pasuje do modelu i pokazuje głupoty, ważne żeby nie różniły się mocno między sobą.


marco_wroc napisał(a):
Sprobuje ustawic z mechanikiem na zegar a jak nie to wloze ECU od anglika i zobacze jak zapali rano ( ja mam automata a komputer z manuala ale chyba do odpalania to nie gra roli, potem przy jezdzie to wiem ze nie pasuje bo sa inne mapy...


Co do ustawiania na zegar, szczególnie na wartość seryjną (0.25mm) to będziesz płakał bo ona daje jakieś 2-3 stopnie po górnym martwym punkcie w BS więc zapalanie na mrozie tylko z dużej górki. Fabryczne ustawienie sprawdza się tylko przy nowym silniku i nowej aparaturze wtryskowej, a tego nie mamy (możliwość regulacji kąta wtrysku przez ECU już na obrotach zapewnionych przez rozrusznik - czyli wysokie ciśnienie pompy podającej).

Ten typ nie posiada zdaje się też kodowania. Przewidziano inne centralki (softy) dla manuala i automata, ale różnice mogą ograniczać się do mapy dymu i mapy pedału gazu żeby spełnić normy i nie szarpać przy zmianach biegów. Moment max może również mieć nieco inny przebieg żeby nie przeciążać skrzyni biegów.

ECU raczej nie padały w nich, jedynie tuning mógł nieco namieszać ale wątpię, chyba że to tylko na papierze ABT, wówczas wszystko możliwe.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 10:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli pompa ustawiana jest zegarem w odniesieniu do punktu na kole zamachowym na wartości rzędu 0.30 to maleńki ruch wałem powoduje zmiany.

Czyli żeby miało sens ustawienie rozpoczęcia wtrysku wskazane było by perfekcyjne ustawienie rozrządu jeśli chcemy ustawić to tak jak się należy.

Poza tym ustawienie zegarem nie ma żadnego sensu kiedy silnik już pracuje bo po ustawieniach zegarami robi się korektę BS 000 :) po co więc robić coś co poprawia się i tak dynamicznym odczytem.

Mam do Ciebie taką prośbę , rozgrzej ten silnik do 80 stopni uruchom BS 000
i ustaw pompę według tego wykresu.

http://img231.imageshack.us/i/a2300031200obroto.png/

To znaczy że wartość B wynosząca dla przykłądu 120 wymaga wartości rozpoczecia wtrysku 40 :)

Tak więc masz odczyty 000 BS gdy komputer podniesie obroty do 1200

0 40 0 0 0 0 0 0 120 0
0 39 0 0 0 0 0 0 130 0
0 37 0 0 0 0 0 0 140 0
0 35 0 0 0 0 0 0 150 0

Rozpoczęcie wtrysku jest zależne od temperatury paliwa , zrób tak jak napisałem bo nie ma sensu ustawiania zegarem skoro silnik pracuje a możesz skorygować to BS 000. Chyba że jest tak źle ustawione że nie uda Ci się zrobić tego przesuwając pompy bo nie zmieści się w zakresie. Ale próbuj tak żeby uzyskać wartości zbliżone do powyższych.

Potem zobaczymy co dalej .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 10:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
...ale najpierw wymień pompę wtryskową, wtryskiwacze i zadbaj o to by mieć idealną kompresję silnika. Wtedy te ustawienia się sprawdzą.

Przy zużytym osprzęcie jeżeli go nie będziesz wymieniać - a nie sądzę byś to robił, może poza wymianą końcówek wtryskiwaczy - tak jak To_Ja_! sugeruje powinieneś ustawić do przyzwoitego zapalania znacznie ponad górną kreskę.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 12:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A możecie przez chwile nie przeszkadzać bardzo was proszę i nie wymieniać mu niczego , bo póki co od początku nie widziałem żeby miał ustawiony silnik prawidłowo !

Zrób proszę tak jak napisałem wcześniej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 13:06:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Lotus napisał(a):
A możecie przez chwile nie przeszkadzać bardzo was proszę i nie wymieniać mu niczego , bo póki co od początku nie widziałem żeby miał ustawiony silnik prawidłowo !

Zrób proszę tak jak napisałem wcześniej :)


No to brakuje jeszcze tylko diagnozy na podstawie dźwięku silnika słyszanego przez komórkę włożoną pod maskę podczas rozruchu :peace: (żart).

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 13:11:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Posłuchaj mnie , przestań się przez chwilę odzywać i przeszkadzać jak nie masz nic innego dopowiedzenia zamiast "wymień pompę" bo post za postem robisz zbędne zamieszanie. Nie wdawaj się ze mną w dyskusje i obserwuj.. Ok ?


Mam do Ciebie marco_wroc taką prośbę , rozgrzej ten silnik do 80 stopni uruchom BS 000 i ustaw pompę według tego wykresu.

http://img231.imageshack.us/i/a2300031200obroto.png/

To znaczy że wartość B wynosząca dla przykłądu 120 wymaga wartości rozpoczecia wtrysku 40

Tak więc masz odczyty 000 BS gdy komputer podniesie obroty do 1200

0 40 0 0 0 0 0 0 120 0
0 39 0 0 0 0 0 0 130 0
0 37 0 0 0 0 0 0 140 0
0 35 0 0 0 0 0 0 150 0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 15:54:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Lotus napisał(a):
Posłuchaj mnie , przestań się przez chwilę odzywać i przeszkadzać jak nie masz nic innego dopowiedzenia zamiast "wymień pompę" bo post za postem robisz zbędne zamieszanie. Nie wdawaj się ze mną w dyskusje i obserwuj.. Ok ?


Sorry OT:

THX, Nigdzie nie pisałem żeby wymienić pompę to nie mój wniosek.

PS. Nigdy też nie piszę że ktoś się nie zna i pisze głupoty, czasem początkujący mechanik ma rację a Profesor od silników się myli - sorry już nie śledzę tematu, skoro ktoś ma monopol na "jedynie słuszną opinię".

z poważaniem :sylwester:

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 16:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zrozum że podstawą postępowania w diagnostyce są prawidłowości krok po kroku , a nie szukanie rozwiązania jakiegokolwiek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 00:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
To_JA_! napisał(a):
Lotus napisał(a):
Posłuchaj mnie , przestań się przez chwilę odzywać i przeszkadzać jak nie masz nic innego dopowiedzenia zamiast "wymień pompę" bo post za postem robisz zbędne zamieszanie. Nie wdawaj się ze mną w dyskusje i obserwuj.. Ok ?


Sorry OT:

THX, Nigdzie nie pisałem żeby wymienić pompę to nie mój wniosek.

PS. Nigdy też nie piszę że ktoś się nie zna i pisze głupoty, czasem początkujący mechanik ma rację a Profesor od silników się myli - sorry już nie śledzę tematu, skoro ktoś ma monopol na "jedynie słuszną opinię".

z poważaniem :sylwester:

:peace:
Megalomanii mówimy stanowcze nie!

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 08:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pocaluj mnie w dupe Bscecior i tak zrobiles sie z siebie wystarczajacego debila ponieważ robisz wiecej szkody niz mozna się spodziewać. Nie mam zamiaru tracić energii na hipotetyczne dyskusje z wiejskim mechanizatorem zamiast konstruktywnie pociągnąć temat i rozwiązać problem założyciela postu. Tylko jak pomóc komuś rozwiązać problem w obliczu zamieszania i bałaganu jaki tworzysz.

Generalnie to klade laske na te ostrzezenia dokladnie tak samo jak na ciebie , pociesza mnie tylko z kazda chwila , że kazdy juz sie przekonał jakim jesteś moderatorem potworem. Jak się ma kompleksy to tak jest , słabość charakteru skrywana za ekranem monitora wychodzi , ale się chętnie z tobą skonfrontuje na zywo.


A teraz poprosze drugie trzecie , czwarte , pjąte ostrzeżenie pajacu :)
Wszak w zeszłym roku deklarowałeś na PW zamiar zniszczenia mnie , czy może coć źle pamiętam ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 10:41:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Lotus dostajesz kartkę za obrażanie innych . Albo pohamujesz język , albo wylecisz.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 10:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ale ja bardzo chętnie wylecę bo to czy ja tu jestem czy nie to żadna łaska dla mnie , to ja poświęcam mój czas i ja dziele się moimi doświadczeniami więc nie wstawiaj mi tu takich gadek bardzo proszę bo mam w dupie obecność tutaj lub nie z POJEBANYMI moderatorami


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POJEBANYMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Trzecie proszę ostrzeżenie pedały !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 10:47:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
w taki sposób to możesz odzywać się do swoich kolegów czy rodziny. Nie do nas. Na Twoje życzenie polecisz .

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 19:33:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Ale sie narobilo z ta awantura... troche porywczy ten Lotus choc doceniam ze chcial pomoc, wezme pod uwage jego podpowiedz, zaraz poanalizuje jak mialbym to ustawic, tak czy inaczej mysle ze ustawienie na zegar ma sens bo wtedy jest 100 % dobrze do rozruchu gdy sa jeszcze za male obroty i komputer jeszcze nie koryguje kata wtrysku, kolega mechanik ostatnio ustawial VW LTka z takim samym silnikiem i na komputer zle chodzil, dymil i trzasl sie jak ustawil w 00 BS na 80 jak wszyscy pisza, ustawil na zegar i chodzi jak zlotko wiec moze w niektorych przypadkach cos komputer albo uszkodzony nastawnik przeklamuje, sam nie wiem, moze rozrzad lekko przesuniety... ustawie na zegar i zobacze jak bedzie auto palilo i co bedzie pokazywal komputer.

Na razie tak do -3 pali od strzala wiec jest OK.
Sprezanie mierzylem na cieplym silniku, musze jeszcze zmierzyc na zimnym po nocce, nawet nie wiedzialem ale ma to sens bo zle pali przy mrozach ale czy bylaby roznica w sprezaniu przy -3st a np -10(juz wtedy ciezko pali)...

TO_JA_! Dzieki za wyczerpujace podpowiedzi :)

PS.

PROSZE MODERATOROW O WYCIECIE TYCH KLOTNI Z MOJEGO WATKA, WSTYD ZEBY KTOS KIEDYS CZYTAL TAKIE RZECZY, DZIEKI :peace:

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2011 19:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
pawelb napisał(a):
...ale najpierw wymień pompę wtryskową, wtryskiwacze i zadbaj o to by mieć idealną kompresję silnika. Wtedy te ustawienia się sprawdzą.

Przy zużytym osprzęcie jeżeli go nie będziesz wymieniać - a nie sądzę byś to robił, może poza wymianą końcówek wtryskiwaczy - tak jak To_Ja_! sugeruje powinieneś ustawić do przyzwoitego zapalania znacznie ponad górną kreskę.


wydaj mi sie ze pompa jest OK, logowalem z TOMSEM, ale 100% nie ma, moze w srodku cieknie miedzy sekcjami , kto wie, wtryski i tak zrobie ale pompiarze mowia ze nie powinno to miec wplywu na odpalanie, moim zdaniem dobrze rozpylona mieszanka to sprzyjajace warunki dla prawidlowejo zaplonu oleju napedowego oczywiscie poza 2 dodatkowymi niezbednymi warunkami ( wysokie sprezanie oraz odpowiednia temperatura w komorze spalania - sprawne swiece zarowe)

Zaplon mam ustawiony na 110-120 wiec duzo wyzej niz gorna granica...
Tyle trzeba bylo ustawic zeby dobrze odpalal i zeby bylo ok 5 stopni wyprzedzenia w grupie 04

To mnie troche dziwi i nie wiem dlaczego tak jest,
Jak ustawilem jak wszyscy na forach pisza na 70-80 w grupie 00 to w grupie 04 kat wyprzedzenia wyszedl tylko 1 stopien i strasznie zle palil.

Za to ladnie chodzil i nie czuc bylo lekko denerwujacych wibracji na karoserii i wydechu jak jest teraz przy 110-120.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2011 22:58:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
OT.
Jednak ciekawość wzięła górę, widzę spore zmiany - chyba na lepsze... :peace:
To co kol. Lotus zaprezentował to już nie jest zwykła megalomania, to zwyczajny brak dobrego smaku i kultury osobistej, przepraszam że przyczyniłem się do zaistniałej sytuacji. :|



A co do tematu, ja bym jeszcze spokojnie przetestował kąt dynamiczny na poziomie 3-4 st BTDC - może wystarczy do dobrego zapalania.
W moim samochodzie gdy go nabyłem pompa była ustawiona tak że na wolnych widziałem 8 st BTDC, inaczej by wcale nie zapalił poniżej 0 stC. :cry2:

Co do "specjalistów", to niestety nie mają absolutnie racji, dobre wtryskiwacze to podstawa zapalania szczególnie przy wtrysku bezpośrednim (w pośrednim również ale w mniejszym stopniu). Słabe rozpylenie powoduje również twardszą pracę na biegu jałowym (przez zwiększenie dawki wtryśniętej do momentu zapłonu).

Co do mierzenia ciśnienia sprężania "na zimno" to miałem na myśli silnik nie nagrzany, a nie zamrożony, czyli np. po postoju w garażu (temp. poniżej 25 stC.) Rzecz w tym żeby cały olej zlał się wcześniej z gładzi ciepłego sinika i złożenie tłok-cylinder pracowało na zimno (zwykle większe luzy). Pomiar zamrożonego nie ma sensu gdyż nie da się przyzwoicie ocenić ile energii zabiera praca zgęstniałego oleju silnikowego.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 22:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
wtryski mam już założone po regeneracji, widziałem na przyrządzie, łądnie rozpylając wydając ciekawy dźwięk :-)
Trochę więcej mocy było ale po podpięciu kompa pokazywało dawkę 2,5mg, zaraz po wymianie końcówek na większe ( te od AELa 502)
Na moich oryginałach AAT miałem dzień przed wymianą dawkę 4.0mg jak pisaliście.
Możliwe że opory przepływu się zmieniły i komp przekłamuje ?
Zmieniłem dawkę znów na 4.0 ( komputerem nie fizycznie i jakby ta moc zagineła) więc chyba powróce do tych 2,5 bo lepiej auto chodziło a kąt jeszcze spróbuje sam ustawić na 3-4 stopnie jak sugerujesz, powinno miej trząść karoseria ( choć po zmianie końcówek już jest lepiej) a jeszcze powinien odpalac dobrze, potestujemy.
Jak dalej bedzie średnio to ustawie z mechanikiem na zegar.

CIEKAWOSTKA:

jak zgaśnie kontrolka świec na liczniku to czekałem aż rozłączy przekaźnik pod nogami kierowcy, wtedy zaczynałem kręcić rozrusznikiem, myślałem że w ten sposób mocniej nagrzeję komorę spalania i nie będę obciążał akumulatora rozrusznikiem który i tak ma sporo pracy przy grzaniu świec...
Nie tylko ja tak robię... czytałem na forum

Myliłem się, lepiej kręcić jak tylko zgaśnie kontrolka w liczniku a świece jeszcze grzeją, zauważyłem że dużo lepiej pali jak rozpyla paliwo na rozżarzone świece a nie po ich skończonym grzaniu, to pewne w moim przypadku!!!
Niemcy nie zrobili tego opóźnienia bez powodu, kręcimy panowie od razu po zgaśnieciu kontrolki :) :peace:

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 07:29:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Teraz potrzebujesz softu z AEL'a lub dłubniętego, ponieważ opory przepływu na wtryskach są znacząco różne i mapa dymu i dawkowanie pompy będzie nieadekwatne. W efekcie dawka będzie większa niż "myśli" ECU a kąt wtrysku mniejszy, do tego ciśnienie doładowania też dobrane dla mniejszych dawek.
Jeżeli masz FIS to będzie znacząco zaniżał wskazania zużycia paliwa. Tak moc troszkę zniknęła ponieważ o te 2 zmniejszyłeś limit mapy dymu.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 00:01:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
rozumie, gdzies juz na forum o tym czytalem , FIS mam ale to nie robi dla mnie wielkiej roznicy.

Czyli jak powinienem poustawiac dawke wolnych i kat wtrysku zeby bylo ok ?
biorac poprawke na bledne rozumowanie ECU :)

Dawke mialem 4,0przed wsadzeniem wtryskow od AELa,
po wymianie wtryskow zmienila sie na 2,5mg/cykl, tak powinienem zostawic ?

vagiem zmienilem ja na 4,0 czyli zmniejszylem fizycznie dawke podawana przez pompe, stad spadla moc ktora wczesniej wzrosla o kilka KM ( po wymianie wtryskow na wiesze)

Kata wtrysku nie sprawdzalem ale nic nie zmienialem mechanicznie.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 00:22:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
czekam na odpowiedzi na powyzsze pytania a tymczasem przypomnialem sobie ze kolega rozbiera c4 w automacie z silnikiem AEL wiec pozycze od niego kompa, wsadze do mojego auta i zobacze jak jedzi, moze bedzie lepiej na oryginalym sofcie AEL niz ten moj ECU AAT z softem dlubnietym przez ABT.

Czy do pelni przerobki na AELa i jej mocy powinienem miec jeszcze pompe i turbine od AEL ? czy te wtryski+ECU wystarcza ?

Oczywiscie zrobie adaptacje immo po zmianie ECU (prosze o wskazowki jak)

Byc moze ABT cos naknocilo w mapach i dlatego ciezkawo mi pali ponizej -7st C.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: