.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:57:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI] Regeneracja Turbo
PostNapisane: 18.sty.2011 19:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie turbiny ponieważ puszcza olej i ma luzy może jakaś podpowiedź czy regenerować czy lepiej kupić używaną dużo czytałem i różnie piszą. dzwoniłem do przedstawiciela firmy Garrett i powiedział że producent nie sprzedaje podzespołów do regeneracji. To dziwne bo dzwoniłem też do firmy regenerującej turbiny powiedzieli że zakładają tylko oryginalne części i dają dwa lata gwarancji więc już nic nie wiem poradźcie coś jak regenerować to może macie jakąś sprawdzoną firmę a może używaną. Z góry dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 02:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Bo Garett nie sprzedaje czesci i nir przewiduje regeneracji. Wolni strzelcy ktorzy regeneruja sprezarki a wyrastaja jak grzybybpo deszczu po prostu klamia jak z nut..

Obiecaja Ci nawet felatio zeby tylko wydobyc z Ciebie kase , a w razie bys chcial cos zareklamowac to dowiesz sie ze zle byla zamontowana. Generalnie jest masa dupkow ktorzy sie za to biora , ale sa tez i dobrzy tylko ja nie wiem ktorzy to :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 06:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
No właśnie dowiedziałem się że przy zakupie nowego turbo trzeba zdać stare które idzie do recyklingu. I tak nowe kosztuje 3200 zł zdajesz starą dostajesz upust 700zł i cena spada do 2500zł. Ma to sens, ale to i tok dość dużo kasy a gwarancja tylko na rok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 13:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
dawid7721 napisał(a):
No właśnie dowiedziałem się że przy zakupie nowego turbo trzeba zdać stare które idzie do recyklingu. I tak nowe kosztuje 3200 zł zdajesz starą dostajesz upust 700zł i cena spada do 2500zł. Ma to sens, ale to i tok dość dużo kasy a gwarancja tylko na rok.


zanim zabierzesz sie za turbo sprawdz czy z weza odmy nie podcieka olej który naturalnie wypluje sprezarka .z turbo wymieniasz odme i filtr powietrza i najlepiej sprawdzic cisnienie smarowania .polecam tylko nowe turbo przeleci 200 -250tys .regenerowana max 40 tys na orginalnych czesciach garret !!! o ile jest dobrze wywazona a z uzywka loteria zwykle padaka polezy z rok gdzies na regale a potem zakładasz kilka tys i swiszcze albo sadzi olej. przerabiałem obie wersje .nigdy nie kupie juz uzywki ani nie zregeneruje bo szkoda kasy . garret sie wycwanił i od 2 lat nie ma czesci do regeneracji turbo ze zmienna geometria kierownic .popros kogos kto ma firme to kupisz turbo ok 20% taniej na firme ,polecam firme reg mot burzynscy z iławy .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 18:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:39:23
Posty: 101
Wiesz co to raczej turbo ponieważ ma taki luz że jak ruszę wirnikiem to łopatki trą o obudowę separator już kupiłem nowy jest założony filtr powietrza kupię na dniach i spróbuję odpalić na tym turbo ale się obawiam że znów wyleję z węży z litr oleju. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2011 09:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
dawid7721 napisał(a):
Wiesz co to raczej turbo ponieważ ma taki luz że jak ruszę wirnikiem to łopatki trą o obudowę separator już kupiłem nowy jest założony filtr powietrza kupię na dniach i spróbuję odpalić na tym turbo ale się obawiam że znów wyleję z węży z litr oleju. :(


jesli ociera wirnik o obudowe to na 100% wymiana ale zanim wymienisz sprawdz cisnienie smarowania min to 0.8barna biegu jałowym przy 2000 4 bar a przy 4000 max 7bar pisze o cisnieniach bo nadmierne moze powodowac wyciekanie oleju z turbo .orginalne turbo wytrzymało u mnie 290 tys a luzu promieniowego nie miało nadmiernego .luz wzdłuzny powoduje rozszczelnienie promieniowy nei jest tak wazny (w moim starym golfie z 90r jest orginalne turbo a sam ma 450 tys luz promieniowy jak diabl ale nei bierze oleju nic !! olej mineralny ;-)i no ale jesli ociera to czas jego zycia sie skonczył . trzeba koniecznie sprawdzic tez czy przez odme nie dociera olej do turbo moze tak sie dziac gdy mala blaszka pod separatorem sie rozszczelni -u mnie tak sie stało .mam nadzieje ze wiesz tez ze w tych silnikach cisnienie oleju włacza sie dopiero przy 2000 obr !!! jadac 1900 obr nawet na suchyn silniku olej nie zaswieci !!!! jesli nie wierzysz odłącz przewód od czujnika i sprawdz ;-) konstruktor powinien za to isc do paki .nowe turbo to wydatek ok 2500 wiec warto sprawdzic wszystko to o czym pisałem .nadmiar oleju ze starego turbo łatwo usuniesz przez odpiecie weza przy klapie gaszacej dołaczasz drugi o mniejszej srednicy kierujesz na zewnatrz i niech wypluwa co ma w innym przypadku łatwo o rozbieganie silnika a katalizator tez niechetnie przyjmie litr oleju....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 20:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2010 20:11:29
Posty: 66
Ja osobiście byłbym za regeneracją.bo kupić używkę to jest loteria. Wybrać konkretny warsztat który się zajmuje regeneracja i obowiązkowo gwarancja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 20:41:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
[quote="szypu"]Ja osobiście byłbym za regeneracją.bo kupić używkę to jest loteria. Wybrać konkretny warsztat który się zajmuje regeneracja i obowiązkowo gwarancja.[/q

masz duzo kasy regeneruj .za max rok kupisz nowa wyjdzie ci 1000 +2500
ja regenerowałem 2x pierwszy raz na orginalnych czesciach garret 40 tys km i zgon 2 lata potem kolejny raz w innej firmie nie było orginalnych czesci bo garret zabronił regeneracji tez rozreklamowanej od poczatku dziwne dzwieki po 1000 km wycieki oleju małe ale ok 4 krople na minute ,naturalnie poszła na gwarancji do reklamacji cudem wymieniłem odme i pokazałem ze załozona uzywka nei ma wydmuchu wiec montuje prawidłowo i nie mogli sie dowalic co do złego montażu .mam ja w domu lezy nówka w pudełku (chetnie sprzedam przebieg 0 km ;-)) bo załozyłem uzywke ;-) za 600zł ta chodzi juz z rok ale swiszcze jak karetka pogotowia i wydaje dziwny dzwiek przy zejsciu z obrotów .tyle ja ratuje ze nie bierze oleju i nie ma luzów .czekam az sie wypluje i kupie nowa .tyle zaoszczedziłem ze miałbym juz dawno nowa i na jedno by wyszło a przynajmniej nie jezdziłbym zestrachany i sprawdzał co troche poziomu oleju bo jak wiadomo czujka cisnienia w tym pasciu od 2 tys sie zaswieci no a jak sie zaswieci to moze byc już za pózno dla wałków i turbo nie wspomne czym grozi rozbieganie silnika jak załapie na wyplutym oleju

nie ma konkretnych warsztatów od regeneracji vtg sa konkretni naciagacze i frajerzy tacy jak ja którzy sie na to łapia .ale moze dzieki temu jakis oszust nie zarobi na was . pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 21:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak turbiny do ON, ale ja do swojego AEB założyłem regenerowaną, śmiga już ok 70 tys. km i żadnych problemów, nie pamiętam nazwy zakładu, ale gdzieś na końcu Łomianek pod Warszawą.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2011 21:51:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
masz duzo kasy regeneruj .za max rok kupisz nowa wyjdzie ci 1000 +2500
- popieram w 100%.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2011 22:25:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nikt nie kupi nowej turbiny garreta bo ta podnioslaby o 50% wartosc starego auta - kupuje sie nowe "nie ori', regenerowane z gwarancja "na swapa"
, regeneruje sie lub kupuje sie uzywki... nic w sumie trudnego z tym T - niewazne jaka droga sie pojdzie ale jezeli robi sie calosc w jednym miejscu Z MONTAZEM i RACHUNKIEM (zadbac lepiej o opis na fvat "turbina i montaz"+nr rej samochodu a nie lakoniczne 'naprawa') i w razie czego w okresie "gwarancji" spokoj
Zestawy naprawcze do turbin sa po allegrach wiec to nic dziwnego ze to naprawiaja (a jakiej jakosci czesciami i jak wywaza to inna sprawa)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 09:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Mi osobiście chodziło o to, że lepiej kupić turbinkę używaną a nie regenerowaną. NAjlepiej z auta, które można uruchomić :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2011 09:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
k44761 napisał(a):
Mi osobiście chodziło o to, że lepiej kupić turbinkę używaną a nie regenerowaną. NAjlepiej z auta, które można uruchomić :)

fajnie, a moze jeszcze aby mozna bylo logi dynamicznie porobic przed zakupem?
Szkoda, ze takich nie sprzedaja :/
kupuje sie cos co cholera wie ile ma nabite, ile moze lat! lezy czekajac na kupca oraz czy pochodzi z auta powypadkowego czy "powypadkowego"
Najlepiej kupic z FVAT albo pisemna gwarancja wraz z montazem a to czy uzywka czy regenerowana to juz wg preferencji osobistych
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 20:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
bartorajt napisał(a):
Najlepiej z FVAT i koniecznie też ze sponsorem.


ile tematów bedziesz jeszcze odgrzewał?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 20:37:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
A czy ktoś zna jakieś wiarygodne dane, jaką przeciętną żywotność mają turbosprężarki w silnikach AKE?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 21:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hektor napisał(a):
A czy ktoś zna jakieś wiarygodne dane, jaką przeciętną żywotność mają turbosprężarki w silnikach AKE?


jeżeli pytasz o nową T, to wszystko zależy od sposobu obchodzenia się z nią. przy poprawnym podejściu wytrzyma min. 300 000 km.

regenerowana wytrzyma rok [w najlepszym przypadku] i zacznie zdradzać luz poprzeczny. dlatego też Garrett wycofał się z regeneracji [nie dlatego, że jest pazerny, tylko dlatego, że dba o jakość], gdyż regenerowane na oryginalnych zestawach nierzadko po kilku miesiącach puszczały olej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 08:08:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
meszrum napisał(a):
jeżeli pytasz o nową T, to wszystko zależy od sposobu obchodzenia się z nią. przy poprawnym podejściu wytrzyma min. 300 000 km.

regenerowana wytrzyma rok [w najlepszym przypadku] i zacznie zdradzać luz poprzeczny. dlatego też Garrett wycofał się z regeneracji [nie dlatego, że jest pazerny, tylko dlatego, że dba o jakość], gdyż regenerowane na oryginalnych zestawach nierzadko po kilku miesiącach puszczały olej.


Rozumiem, że to "T" to jest symbol w jej oznaczeniu?
Skoro regeneracja nie przynosi oczekiwanych skutków, to pozostaje kupić nową, ale zdaje się, że nowa turbina kosztuje jakieś niebanalne pieniądze (grubsze kilka tysięcy zł?). Te wszystkie oferty na rynku po 2 000 - 2 500 zł to są chyba właśnie regenerowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 10:37:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
T to skrot od Turbo.

ja mam ponad 2 lata regenerowaną i nie ma luzów odczuwalnych, co prawda zrobilem na niej tylko 60tkm na razie...
Co innego, jak jeszcze wtedy garrett'a moja byla na czesciach oryg. regeneracji...
+ urządzenia laserowe do jej naprawy.

Nowa http://moto.allegro.pl/turbosprezarka-a ... 70060.html

Tdi 2.5LD 180HP AKE/BAU/BDHEuro3/4 GT20 VNT 454135-5010S 059145701K

http://www.faketurbo.com/auditurbo.htm :helm:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 18.kwi.2011 11:20:05 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 11:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
No właśnie, a czy bez demontażu można można jakoś wiarygodnie sprawdzić luzy na wirniku?
I jeszcze jedno pytanie: zdaje się, że w wersjach 150 KM były inne turbiny niż późniejsze 155, 163 i 180 KM?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 11:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
hektor napisał(a):
No właśnie, a czy bez demontażu można można jakoś wiarygodnie sprawdzić luzy na wirniku?
I jeszcze jedno pytanie: zdaje się, że w wersjach 150 KM były inne turbiny niż
późniejsze 155, 163 i 180 KM?


edytowalem post powyżej... nr. serii Turba do AKE

można, rura ktora idzie od filtra powietrza do T, zdjąć rure i popenetrować palcem - luz osiowy i wzdłóżny na wirniku. Do tego polecam zrobić logi 010, 011 dynamiczne, oraz Basic Settings 011. Stare oryg. T nie oznacza wcale gorszszego od regenerowanego. Także jak chcesz znać swoje zrób logi...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: