.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 23:24:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z automatyczną skrzynia biegów audi A2 1.2 TDI
PostNapisane: 21.sty.2011 20:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
Dzień dobry...

Kupiłem audi a2, lekko uderzone. Przed kupnem nim nie jeździłem, podczas jazdy testowej okazało się ze nie ma czwartego biegu. Otóż sytuacja wygląda w ten sposób ze jadę, biegi zmienia normalnie i wszystko działa dobrze do czwartego biegu. Przy próbie włożenia czwartego biegu przez automat coś tak zacharczy cicho i wyrzuca na luz i z autem nic się dzieje, nie ma gazu ale trzyma go na wolnych obrotach. Pomaga tylko wyłączenie samochodu i odpalenie na nowo i tak w kółko.

Drugi problem jaki zauważyłem to taki że nie działa manualnie przerzucanie biegów.


Macie jakieś pomysły co to może być ? Bardzo byłbym wdzięczymy za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 00:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No ja mam sporo pomyslow. :). Skrzynia o ktorej piszesz wymaga bardzo precyzyjnego ustawienia sprzegla i nastwanika. Takie czynnosci wykonuje sie co 30 000 km a podlegaja one standardowym procedura utrzymania sprawnosci technicznej.

Jesli nie wykonuje sie tych nastaw moze dojsc do uszkodzenia mechanicznegonskrzyni biegow a w efekcie luzow i brak mozliwosci pelnej synchronizacji. Oznacza to ze komputer chce trafic dokladnienw czwurke ,ale nie moze ba sa luzy.

Przyczyn moze byc wiele, moze to byc tez problem samego nastawnika hydraulicznego czy sprzegla.

W koncu moze to byc poprostu zle poskladane bo to czasem wyprawiaja warsztaty z tymi samochodami to jestbcos niewyobrazalnego. Kiedys nawet mielismy w serwisie Lupo z taka skrzynia gdzie zaiast hydraulicznego plynu ktos nalal plyn hamulocwy.

A wmogole to pamietam naprawialismy taka awarie i musze sie zastanowic co to byla za przyczyn. Wydaje mi sie ze znalezlismy w skrzyni biegow niewyobrazazlny patent ale musze sie zastanowic , jak sobie przypomne to dopisze. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 08:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
brak 4 biegu to norma w tych skrzyniach , tzn najczesciej sie on psuje
tak czy siak masz skrzynie do wyjecia , pozniej pstrykne fote jak wygladala w srodku ostatnia skrzynia od 3l ktora rozbierałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 10:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
Do wyjecia ale co jest w niej do zrobienia jak nie ma tego biegu? Zawsze to bedzie jakaś wskazówka do mechanika mojego ;)

Byłbym wdzięczny za odpowiedz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 13:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
wieczorem wkleje fotke to zobaczysz o co biega
a ze nie chodzi ci tip to pewnie trzeba regulacji i anpasung


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 14:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
tak jak pisalem wczesniej ze przypomne sobie co bylo przyczyna wypadania czwartego biegu w tym spatentowanym przypadku.

dostalismy lupo juz po jakis probach napraw w innych warsztatach ktore nie przynosily efektyu, okazalo sie ze w skrzyni ktos wkleil na klej lozysko do obudowy skrzyni, jedno z lozyskowan choinki mialo luz wiec probowali to zniwelowac klejem do aluminium co w efekcie bylo tragiczna pomylka , zreszta z samej definicji takie dzialania sa chore.

byc moze wlasnie w twoim przypadku klopot polega na luzie lozyskowania , ale wyjmowanie skrzyni biegow jest dopiero ostatnim etapem bo trzeba najpierw sprawdzic sterowanie jako podstawe diagnostyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 18:40:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

tu nie bylo wstecznego , po problemach z czwórką pojawia sie problemy ze wstecznym , to jest przemienne , zalerzy od ktorej strony choinki rozpizdzi sie obudowa

nie polecam ci absolutnie zadnych skrzyn po naprawach i regeneracjach
bo bedzie tak samo jak pisze lotus
jak kupowac to tylko sprawną uzywana skrzynie , bo zdobycie samej obudowy nie jest takie proste


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 19:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
No nic, mechanik w poniedziałek będzie wyciągał skrzynie i zobaczymy... Oby nie byłą do wymiany bo się załamie... ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 19:20:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
nie galopuj .. najpierw diagnostyka .. najlepiej jakby sprawdzil to ktos ktos kto ma pojecie o tym mechanizmie , bo inaczej mozesz poplynąc w spore koszta !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 19:44:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
Dzisiaj zrobiliśmy tak, podnieśliśmy samochód i ręcznie zapieliśmy czwórkę wtedy mechanik pokręcił kołem i wydobył się taki dziwek jak przy probie włożenia czwórki normalnie. Mówił coś o jakimś synchronizatorze i wodzikach, dobrze myśli ? Bo ma zamiar się za to zabrać w poniedziałek.

Co o tym myślicie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 20:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mysli moze i dobrze , tylko widzisz ta skrzynia wymaga precyzyjnych ustawien wiec zapytaj czy ma doswiadczenie i odpowiednie oprzyzrzadowanie do takiej naprawy. W przeciwnym razie moze byc roznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 20:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
lepiej napisz z kad jesteś , bo moze ja albo lotus mamy do ciebie po 100km
tam ci ręczne wkladanie biegow nic nie da , tu trzeba miec jakąs praktyke
a twój mechanik jest pewnie dobrym mechanikiem , tylko tu trzeba być dobrym wgryzaczem , ja jak pierwszy raz robilem to cudo jakies 7 lat temu to skupowalem po serwisach każdy odpad i literature :) aby tylko to jakos ugryść !
Auto jest tak skonstruowane ze nawet jak polos nie byla dlugo ruszana , to moze sie skonczyc wymiana poloski , drogiej i niedostepnej :/
ostatnio robilem takiego co gosciu sam probowal przegub wyjac , skonczylo sie na polos 500eu + lozysko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 20:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
No jestem z Bochni, okolice Krakowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 20:42:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
daj gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2011 21:07:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
9673024


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2011 19:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
Mechanik mówi ze skrzynia cała ale synchronizatory 3 i 4 biegu do wymiany, koszt na serwisie to 500 zł... No ale cóż trzeba przeboleć.

Czemu może nie działać ten tiptronic żeby ręcznie się dało przerzucać ? jak zmienię te synchronizatory to będzie działać czy jeszcze coś możne być walnięte ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 16:21:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2011 20:39:51
Posty: 12
po wymianie synchronizatora 3 i 4 biegu, obudowy synchronizatora i widełka 4 biegu wszystko działa jak należy :)

dziękuję za wszystkie rady i zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: