.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 15:33:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: coupe 2.3 ng chleje jak smok na 6l 30km co robic? pmocy
PostNapisane: 07.sty.2011 22:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
witam
moje coupe b3 2.3 ng oska zaczelo chlac jak smok,dzieje sie to juz ok 2mc,nie zaobserwowalem tego bo jezdzilem innym autem.Ostatnio ujezdzam je czesciej i po wlaniu 6l zrobilem 30km,zostawilem wlaczone aby sie w srodku grzalo,minelo 1h i zdechlo,zalalem 8l mam nakrecone 30km i juz poza skala zaraz sie skonczy.Nie wiem gdzie szukac przyczyny,w wakacje tez byly z nia cyrki co opisalem w linku pozniej:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

naprawilo sie samo.Pozniej byl inny problem,auto nie chcialo zapalic,gubilo iskre,okazal sie komputer czepniety.(odplyw szyberdachu lal po sterowniku i auto nie chodzilo wymienilismy i ok.Przy okazji kable swiece i kompulke wymienialem,


samochod chodzi rowno silnik odpala ladnie,wkreca sie na obroty,moc w miare ok.czasem podczas jazdy czuc jakby sie dusil lekko.

gdzie szukac przyczyny?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2011 23:01:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Może zobacz najpierw, czy Ci nie kapie pod samochód?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2011 23:03:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zakładająć, że nie ma żadnego wycieku, zaczął bym od sprawdzenia sondy i czujnika temperatury


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 06:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
chodzi o czujnik 3pinowy?mam inny wymienie,sonde te zamienie.
czy to moze cos miec wspolnego za wskazaniem temperatury na liczniku?W ogole sie nie podnosi,a auto normalnie sie grzeje i chlodnica zalacza.

dzieki

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 09:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czujnik temp dwupinowy na króćcu wodym w głowicy wkręcony od góry.

jesli nie pokazuje temp na desce, to standardowa usterka czujnika 3/4ro pinowego wielofunkcyjnego wkreconego w ten sam króciec chyba od dołu. nie ma on wplywu na prace silnika.

zmierz sonde na rozgrzanym czy pracuje w miare prawidłowo. sprawdz czy zapłony nie wypadają, bo to też może mieć wpływ. na spalanie tez moze miec wplyw nieprawidłowo ustawiony zapłon - za późny (ja tak miałem, był zamulony i spalanie +50%), ale raczej nie regulowałeś od momentu jak bylo dobrze.

no i walniety termostat, powoduje powolne rozgrzewanie silnika, bo obieg jest caly czas przez chlodnice, a w czasie nagrzewania polewa na ssaniu konkretnie zanim zlapie temp.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 12:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Przelewany. Prawdopodobnie potencjometr przepływki.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 14:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
albo nastawnik ciśnienia paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 20:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
jak sprawdzic sonde?
przeplywke mam na wymiane,przekladac cala?
czy ten potencjometr i nastawnik to te kostki na zewnatrz przeplywki?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2011 22:10:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Blazer napisał(a):
jak sprawdzic sonde?
przeplywke mam na wymiane,przekladac cala?
czy ten potencjometr i nastawnik to te kostki na zewnatrz przeplywki?


tak, to te kostki, nastawnik jest na dwa piny potencjometr na trzy, nastawnik możesz śmiało podmienić, jesłi chodzi o potencjometr to samego nie polecam zmieniać bo później jest problem z ustawieniem więc podmień całą przepływke, jak chcesz sprawdzić sonde to podłącz zwykły voltomierz, ja zawsze podłączam do czarnego od sondy i do masy, na wolnych musi oscylować 0-1V +/-, jak przyspieszasz robi sie bogato a jak hamujesz silnikiem ubogo, jeśli sonda walnięta zazwyczaj pokazuje jakąś stałą wartość, możesz też sprawdzić oporność czujnika temperatury, na rozgrzanym ok 80stopnii powinien pokazywać 200-300Ohm, przy ok 30 stopniach 2000-3000Ohm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 06:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
wymienilem przeplywke kompletna i auto jak nowe,osiagi inne oraz wskazowka wolniej spada od paliwa.Boje sie,ze zabilem silnik przez swoje dziadostwo,mianowicie jakis czas temu zalozylem filtr powietrza k&n.Filtr powinien byc nawilzany jakims srodkiem,przejezdzilem na nim z 2wymiany oleju-ponad rok.Przeplywka w srodku byla cala czarna od jakiegos szlamu,wyciagalem wiele przeplywomierzy i zaden nie byl tak zasyfialy.Nie wiem czy ten syf dostal sie i osiadl w silniku.


Jak ida odplywy wody z szyberdachu na prawym slupku z przodu?

znowu mi leje po komputerze,wczoraj auto szarpalo i chodzilo jakby na 3gary objawy jak przed wymiana sterownika z dolnego slupka pasazera.Wyciagnalem komputer,byl mokry,rozkrecilem i wylalem z niego wode.Wysuszylem i jest ok,narazie jezdze z wyciagnietym kompem(luznym) bo nie zrobilem odplywow.

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2011 08:20:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
na moje to nie wina filtra, zawsze troche oleju z odmy tam wyleci a i kurzu sie troche przedostanie i sie lekki szlam zrobi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 11:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
najczęściej szwankuje czujnik 4-pinowy , szarpanie, zapalanie, dziwne gaśnięcie,... itd.,
wymiana na sprawny (których jest coraz mniej, no może poza serwisem +/- 370,00 zł),
- elektryków którzy umieją i się im chce grzebać koło NG też coraz mniej,
wszelkie przypadłości jak ręką odjął, z tym że spalanie było w normie 10,5l/100 Pb
- jazda po mieście, ... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 13:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Kreska napisał(a):
najczęściej szwankuje czujnik 4-pinowy , szarpanie, zapalanie, dziwne gaśnięcie,... itd.,
wymiana na sprawny (których jest coraz mniej, no może poza serwisem +/- 370,00 zł),
- elektryków którzy umieją i się im chce grzebać koło NG też coraz mniej,
wszelkie przypadłości jak ręką odjął, z tym że spalanie było w normie 10,5l/100 Pb
- jazda po mieście, ... :peace:


Czujnik o którym piszesz nie ma zwiazku z pracą silnika. Natomiast Czujnik dwupinowy owszem ;)

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 23:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
Z ta przeplywka dziwne,wczesniej takiej nie widzialem.Wymieniona jest i jest.Komputer,ktory jest w slupu po stronie pasazera wysuszylem i jest ok.Tylko teraz nie wiem,czy to byla wina przeplywki czy komputera.Po wymianie przeplywki,auto dalej cudowalo,wysuszylem kompa i jest ok-mam nadzieje.Pytanie teraz tylko czy ten sterownik mogl miec wplyw na zuzycie paliwa i czy moze ta przeplywka byla ok?

nie chce zapeszac auto naprawde jezdzi czuc roznice,jestem wlasnie w czasie sprawdzania jak wyglada zuzycia,zostawilem sobie troche gratow na zapas mam czujniki jak cos bedzie swirowac to przeloze.

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: