.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 07:42:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 110 KM, AVG] Demontaż turbiny do czyszczenia, jak ?
PostNapisane: 01.lut.2011 19:26:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2006 14:26:41
Posty: 175
Lokalizacja: Kraków
Auto: A6/AVG
Witam Panowie;

Musze przeczyścić zasyfione turbo i mam problem:

1. zdemontowałem obudowę filtra powietrza, odkreciłem trzy nakretki kluczem 12 od strony tłumika i tyle.

2.I co dalej? potrzebuje info step by step, bo samą turbinę rozebrac potrafie i wyczyścic ( robiłem to przeszło rok temu z kolegą), tylko wtedy nie przyjrzałem sie jak ją demontował

3. Jakie klucze bede potrzebował i czy zamiast grzechotki wystarczy mi klucz "fajka" ? bo cały zestaw nasadek mam na budowie. No i kanał jest na parkingu na powietrzu wiec wole miec wszystko przygotowane

4. moze jakiś filmik na you tube odnośnie demontazu w silniku AFN lub AVG? samo czyszczenie jest dośc fajnie objasnione filmikami tylko filmiku z demontażem nie znalazłem.

Generalnie potrzebuje mieć w rece takie ustrojstwo : http://www.youtube.com/wa...feature=related

Oczywiscie autko zvagowane , chodzi mi tylko o sam demontaz

Pozdrawiam;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 19:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Zdemontuj całą puchę filtra powietrza.
2. Odkręć wydech (3 nakrętki)
3. Odkręć kolektor dolotowy wraz z przyłączami (klucz grzechotka + imbus 6)
4. Odkręć wylot oleju (od dołu turbiny) - najgorsza i najpodlejsza operacja (klucz typu gwiazdka o ile pamiętam 4 lub 5)
5. Odkręć górę zasilania magistrali olejowej (klucz płaski 19 lub 22)
6. Odkręć turbinę razem z kolektorem wydechowym.
7. Na stole zdemontuj turbinę - 3 śruby.

Narzędzia:
klucz 17, klucz 19, klucz 22 zestaw imbusów, zestaw "gwiazdek", pincetka, smar miedziany, WD-40, klucz grzechotka.

Przed założeniem naprawionej turbiny do zakupienia:
uszczelka pod kolektor ssący, 4 uszczelki pod kolektor wydechowy, uszczelka odpływu magistrali olejowej, uszczelka między turbiną a wydechem, nakretki mocujące kolektor wydechowy (o ile się uszkodziły).
Śruby mocujące kolektor ssący i szpilki na które nakręca się nakretki mocujące kolektor wydechowy traktujemy smarem miedzianym.
Zmieniamy filtr powietrza, olej i filtr oleju (o ile turbo wraca po regeneracji - warunek konieczny), jeśli turbo idzie tylko do zmiany lub czyszczenia mechanizmy vnt - tylko zmiana filtra powietrza (Mann lub Knecht).

Uwaga: w Etce są źle zamienione numery nakrętek mocujących kolektor wydechowy i niektóre ASO o tym nie wiedzą ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 20:41:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2006 14:26:41
Posty: 175
Lokalizacja: Kraków
Auto: A6/AVG
Baskecior napisał(a):
1. Zdemontuj całą puchę filtra powietrza.
2. Odkręć wydech (3 nakrętki)
3. Odkręć kolektor dolotowy wraz z przyłączami (klucz grzechotka + imbus 6)
4. Odkręć wylot oleju (od dołu turbiny) - najgorsza i najpodlejsza operacja (klucz typu gwiazdka o ile pamiętam 4 lub 5)
5. Odkręć górę zasilania magistrali olejowej (klucz płaski 19 lub 22)
6. Odkręć turbinę razem z kolektorem wydechowym.
7. Na stole zdemontuj turbinę - 3 śruby.

Narzędzia:
klucz 17, klucz 19, klucz 22 zestaw imbusów, zestaw "gwiazdek", pincetka, smar miedziany, WD-40, klucz grzechotka.

Przed założeniem naprawionej turbiny do zakupienia:
uszczelka pod kolektor ssący, 4 uszczelki pod kolektor wydechowy, uszczelka odpływu magistrali olejowej, uszczelka między turbiną a wydechem, nakretki mocujące kolektor wydechowy (o ile się uszkodziły).
Śruby mocujące kolektor ssący i szpilki na które nakręca się nakretki mocujące kolektor wydechowy traktujemy smarem miedzianym.
Zmieniamy filtr powietrza, olej i filtr oleju (o ile turbo wraca po regeneracji - warunek konieczny), jeśli turbo idzie tylko do zmiany lub czyszczenia mechanizmy vnt - tylko zmiana filtra powietrza (Mann lub Knecht).

Uwaga: w Etce są źle zamienione numery nakrętek mocujących kolektor wydechowy i niektóre ASO o tym nie wiedzą ...



Dzieki Basket za odpowiedź, mam do ciebie pytanie:

czy koniecznie potrzebuje grzechotke? Bo kurcze zestaw mam akurat na budowie na wsi. mam duzy zestaw imbusów i i reszta wymienionych kluczy + kluucze typu "fajki"
I nie wiem jak odkręcić ten sztywny przewód który dochodzi do obudowy turbiny ( cos ala przewód doprowadzajacy paliwo do wtrysków), spryskałem nakretke na nim wd40 ale jakos nie szło a bałem sie cos ukręcic

fliltry i płyny wymieniałem 2 miechy temu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2011 23:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
raques napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1. Zdemontuj całą puchę filtra powietrza.
2. Odkręć wydech (3 nakrętki)
3. Odkręć kolektor dolotowy wraz z przyłączami (klucz grzechotka + imbus 6)
4. Odkręć wylot oleju (od dołu turbiny) - najgorsza i najpodlejsza operacja (klucz typu gwiazdka o ile pamiętam 4 lub 5)
5. Odkręć górę zasilania magistrali olejowej (klucz płaski 19 lub 22)
6. Odkręć turbinę razem z kolektorem wydechowym.
7. Na stole zdemontuj turbinę - 3 śruby.

Narzędzia:
klucz 17, klucz 19, klucz 22 zestaw imbusów, zestaw "gwiazdek", pincetka, smar miedziany, WD-40, klucz grzechotka.

Przed założeniem naprawionej turbiny do zakupienia:
uszczelka pod kolektor ssący, 4 uszczelki pod kolektor wydechowy, uszczelka odpływu magistrali olejowej, uszczelka między turbiną a wydechem, nakretki mocujące kolektor wydechowy (o ile się uszkodziły).
Śruby mocujące kolektor ssący i szpilki na które nakręca się nakretki mocujące kolektor wydechowy traktujemy smarem miedzianym.
Zmieniamy filtr powietrza, olej i filtr oleju (o ile turbo wraca po regeneracji - warunek konieczny), jeśli turbo idzie tylko do zmiany lub czyszczenia mechanizmy vnt - tylko zmiana filtra powietrza (Mann lub Knecht).

Uwaga: w Etce są źle zamienione numery nakrętek mocujących kolektor wydechowy i niektóre ASO o tym nie wiedzą ...



Dzieki Basket za odpowiedź, mam do ciebie pytanie:

czy koniecznie potrzebuje grzechotke? Bo kurcze zestaw mam akurat na budowie na wsi. mam duzy zestaw imbusów i i reszta wymienionych kluczy + kluucze typu "fajki"
I nie wiem jak odkręcić ten sztywny przewód który dochodzi do obudowy turbiny ( cos ala przewód doprowadzajacy paliwo do wtrysków), spryskałem nakretke na nim wd40 ale jakos nie szło a bałem sie cos ukręcic

fliltry i płyny wymieniałem 2 miechy temu

To właśnie zasilanie - magistrala olejowa. Aby nic nie zniszczyć wykręć go ze skręconą nakrętką - to mniejsze zło niż ukręcenie i konieczność zakupu i wymiany kolejnego węża olejowego.
To połączenie składa się z 2 elementów - jeden zostaje w obudowie turbawki, drugi nakręca się nań.

Co do grzechotki ... można się bez niej obyć, ale szczególnie kłopotliwe jest odkręcanie kolektorów, stąd lepiej go posiadać.
Gorsze jest tylko odkręcanie powrotu oleju na dole turbiny, w warunkach amatorskich i zwłaszcza u wiejskich mechanizatorów ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: