.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 15:13:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 AAH 2.8] Zgasl w biegu i nie chce odpalić...
PostNapisane: 14.lut.2010 17:26:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Na trasie przy normalnej jeździe "zabrakło mi zapłonu". Jadę sobie 110km/h na gorącym silniku i nagle buuuuuuu, obroty spadają na obrotomierzu, silnik spada z obrotów, brak iskry. Zatrzymałem się, rozrusznik kręci jak oszalały,ale silnik nawet jednego pojedynczego zapłonu nie ma,nic, z cewek nie wydostaję się "iskra", martwe. Wszystkie bezpieczniki ok.
Spadające obroty były widoczne na obrotomierzu,a więc nie jeden z czujników obr.
Po włączeniu zapłonu nie migają kontrolki,jedynie świeci sie olej i ładowanie i abs-tak jak normalnie.
Wzmacniacz stopnia zapłonu padł-to brązowe z dwiema wtyczkami?
Bo hall to tylko na start jest potrzebny,nie w trakcie pracy silnika?
Auto gubiło zapłony wcześniej. Komputer?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 18:52:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Pasek rozrządu sprawdziłeś? Od tego zacznij - reszta później...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 19:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
To mnie zaskoczyłeś...
Sprawdziłem Vagiem, nic,zadnych nieprawidłowości....
EDIT:
Rozrząd cały, przynajmniej nieprzestawiony na walkach.
Co z tym robić? Nie ma iskry. Błędów nie wywala. Wzmacniacz zaplonu padł?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 21:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Zakończenie tematu:
Ścięty klin na kole napędzającym pasek rozrządu na wale. Rozbita szczelina na klin na wale. poluzowana śruba M18 dociskająca kółko(sic! to było ruszane półtora roku temu... wymieniany simering na wale...)Oględziny wskazywały długą i powolną mękę. Wszystkie moje posty odnośnie dziwnych odgłosów i nierównej pracy można uznać za nieważne.
Dziwny wyciek oleju pod kolektorem wydechowym 4. cylindra zachęcił mnie do zajrzenia do cylindra przez otwór świecy. Latarka, na tłoku pękniecie i odciśnięty zawór. Smród benzyny pod korkiem wlewu oleju.
No i szukam motoru.
ArtHurO - niezwykle celna uwaga!


Dodałem ostateczny wynik.
Olej w cylindrach wlał na skutek rozwalonych uszczelniaczy. Pęknięcie było jedynie iluzją związaną z refleksami na warstwie oleju.


Ostatnio edytowano 03.gru.2010 00:11:31 przez Michal_Z28, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 21:20:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Też miałem przypadek ściętego klina na małym kółku od rozrządu(na wałku korbowym), ale w silniku NG - na szczęście nic sie nie stało i po wymianie koła oraz rozrządu (bo drogi nie jest) auto śmiga do dzisiaj.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 17:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Koledzy a możecie bliżej przybliżyc jak zdjagnozowac ścięty klin na wale korbowym. ostatnio dałem post o problemie moze u mnie rownież to wystebuje...

POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 21:21:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Trzeba rozebrać obudowę rozrządu i inne osłony tak, aby widzieć wszystkie koła po których idzie pasek. Kręcisz rozrusznikiem i widać wszystko jak na dłoni- wałki w głowicach się kręcą, ale koło na dole kręci się z inna prędkością niż wałek na którym jest obsadzone. Najlepiej zdemontować i obejrzeć samo koło wieloząbkowe - to, na którym jest pasek rozrządu.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 21:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Kolego ale kolo jest skręcone śrubą z drobnym gwintem a kółko zebate jest połączone kilkoma mniejszymi śrubami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 21:42:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jeżeli piszesz o AAH to dolne koło wielorowkowe jest przykręcone imbusami, które bezproblemowo odkręcasz. Jak to zrobisz to właściwe koło masz na wierzchu. Jest tam bodajże 6 sztuk śrub M8 na imbus 6. Kupujesz odpowiednie nasadki na grzechotkę i do dzieła.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2010 22:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Kolego to jeśli byłby ścięty klin to po wrzuceniu begu i pchnięciu w obojętnie która stronę to rozzad by nie pracowal zgadza sie???

Bo u mnie jest takie zjawisko ze wrzucam bieg i po popchnięciu go do tylu rozzad się cofa i na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2010 00:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Musisz odkręcić śrubę M18 żeby zdjąć koło zębate napędzające rozrząd i zobaczyć klin(ek). o ile dobrze pamietam nie trzeba odkręcać tych kilku imbusów-można zdjąć całość, to bez znaczenia.

Na pewnym niemieckim forum znalazlem określenie klina jako stricto: b e z p i e c z n i k. Gdyż faktycznie, za maly na ciągłe stawianie oporu w trakcie pracy.

Dodam,że klin na kole nie jest pracujący tzn nie wywiera oporu na toczenie, jest to bezpiecznik, ma zaledwie 5mm długości. Opór pracujący tworzy ta sruba M18 z drobnym gwintem.

W moim przypadku sprawa ostatecznie wygladała tak:
-przyczyna zerwania klina było niskie cisnienie smarowania na wałkach rozrządu
-niedokręcona śruba M18 lub dokręcona za lekko
Ciąg przyczynowo-skutkowy:
Po poluzowaniu śruby, a na dodatek na skutek dużego tarcia(niskie cisnienie oleju) na wałkach klin zaczął się wybijać i się oberwał powodując zatrzymanie obrotów wałków i jednoczesne zaprzestanie podawania impulsów przez czyjnik Halla(brak iskry).

Nie doszło do kolizji rozrządu. Cały silnik rozebralismy w pył. Nie było żadnych śladów zuzycia wału, uderzeń w tłoki, zawory całe itd. Wymienilismy panewki, perścienie, uszczelaniacze, splanowalismy głowice, wymienilśmy uszczelki itd...

Co ciekawe: po odpaleniu i godzinach pracy silnika ciśnienie nadał było niskie (1Bar na wolnych, T=90 st. C) Myślałem,że przyczyna leżała w zaworze zwrotnym pompy oleju (oldruckregelwentil), założylismy podkładki, najpierw jedną, ciśnienie podniosło się o 0.5Bara, potem grubszą i było 2,1Bara na wolnych przy ok. 90 st. C.
Bez kitu powiadam Wam,że AAH jest bezkolizyjny :-)


Ostatnio edytowano 28.mar.2011 02:20:08 przez Michal_Z28, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 09:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2010 19:09:29
Posty: 17
Lokalizacja: częstochowa
Kolego jest tak, że faktycznie sprawdziłem śrubę i klin.
Okazuje się, że wszystko jest w należytym porządku, śruba była dociągnięta fest, że był problem z jej odkręceniem ale się udało.
Został sprawdzony klin i na wszelki wypadek zastąpiony nowym orginalnym klinem.
Jeden z klubowiczów napisał do mojego postu o czujniku położenia WAŁU KORBOWEGO fakt byc może jest uszkodzony i dlatego jest problem uruchomic silnik.
Dziękuję i Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 12:37:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
quattroc4 napisał(a):
Kolego to jeśli byłby ścięty klin to po wrzuceniu begu i pchnięciu w obojętnie która stronę to rozzad by nie pracowal zgadza sie???

Bo u mnie jest takie zjawisko ze wrzucam bieg i po popchnięciu go do tylu rozzad się cofa i na odwrót.


Nie zgadza się - rozrząd by pracował dalej, ale nie właściwie. Klin, a właściwie jego opiłki wchodzą pomiędzy wał a koło i wszystko ładnie sie kręci.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 18:51:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Michal_Z28 napisał(a):
Bez kitu powiadam Wam,że AAH jest bezkolizyjny :-)


Bzdura , zależy jak się ustawi, gnie max na dwóch cylindrach, przeważnie na obu głowicach. Miałeś farta i tyle.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2010 20:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Jest jedno co najmniej położenie obu wałków,w którym wszystkie zawory są zamknięte. Tak to projektanci wymyślili, czyli raczej kolizja to niefart. W założeniach są bezkolizyjne, nawet w dokumentacjach to opisano.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2011 19:27:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Po operacjach z podkładkami na zaworze było jak opisałem do wczoraj. Zrobione było z 50km. Po miesiącu postoju odpalamy, a tu 0.5 Bara na wolnych i zaczęło jeszcze bardziej spadać, aż kontrolka oleju się zapaliła...i koniec, nie ma ciśnienia.
Co jest grane? Pompa padła wreszcie na amen?

14.03.2011, EDIT:
Zanikło cisnienie, bo padł Filtron... po wymianie na Boscha wróciło na 1,2b na wolnych...shit.
Kupiłem pierwszą z brzegu pompę oleju z alledrogo za 90zł z przesyłką w ciemno od goscia z Siedlec, który mial cały silnik od C4 na części jeszcze w samochodzie.
Teraz cieszę się jak dziecko, bo na gorącym oleju mam ponad 2,2b przy 790obr/min :-D

Wrzucę zdjecia rozebranej starej pompy za tydzień. W środku tragedia, porysowane powierzchnie, pościerane wszystkie metale do gołego. Przed założeniem "nowej" rozebralismy ją i obejrzelismy-wszystko gładkie jak szkło, metal fabrycznie "zaczerniony" żadnych rys, żadnych luzów itp.
Teraz tylko wymienić wszystkie tarcze i klocki, bo szlag je trafił od nieużywania, przegląd i strzała, wreszcie!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Ps.
Temat podkładek tak naprawdę g... dał,gdyż ten zawór otwiera się przy 16barach, a tyle ta pompa od 10 lat nie widziała.
I w starej i w "nowej" pompie poruszyć tych zaworów palcami praktycznie się nie dało.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: