.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 12:46:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z wrzucaniem biegów - Audi 100 C3
PostNapisane: 14.lut.2011 19:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 00:24:16
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Witam!

Dzisiaj wystąpił problem w mojej C-trójce. Mianowicie mam problem (duży) z wrzucaniem biegów, na początku był problem z wrzuceniem 2 , reszta biegów wchodziła OK. Żeby wrzucić 2 bieg, Audi musiało się wkręcić na wyższe obroty na 1. Teraz są problemy również z wstecznym. Zaczęło też coś wyć pod maską (prawdopodobnie skrzynia)

Czy to oznacza koniec skrzyni biegów, czy to coś nie groźnego i da się to naprawić. Zdjąłem tą gumę z lewarka zmiany biegów, i zauważyłem, że jakaś (duża) sprężynka wypadła i nie wiem dokładnie skąd.

Drugie pytanie, jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów?
W którym miejscu wlewa się olej do skrzyni biegów ?
Ile litrów wchodzi do skrzyni z 2.0TD.

Mam nadzieję, że mniej więcej wiadomo o co mi chodzi i pomożecie mi.

Audi jest z 85r , jest to 2.0TD.

Aaaa, na postoju, z 1 na 2 wchodzi bez większych problemów, ale podczas jazdy są duże problemy, żeby wrzucić 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2011 20:13:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2010 17:13:42
Posty: 142
Lokalizacja: Żywiec prawie ze :)
Olej w skrzyni : masz 2 korki jeden na goze drugi na dole , po ten na gorze musi byc oleju, tyle :)

_________________
126p
323bf-1
100 c4
Passat b5
80 b3 - i'm driving oldschool !:)

Na Teutatesa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2011 20:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 00:24:16
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
W którym dokładnie miejscu na "górze" ?

Jaki olej zalać, wyczytałem, że powinien być olej syntetyczny GL5 SAE 75W90 , czy nie lepiej gdyby był olej o ciut mniejszej gęstości ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2011 21:01:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Podejrzewam, ze to coś nie tak z lewarkiem zmiany biegów a nie ze skrzynią.
Masz śrubę na imbus 17 na dole skrzyni do spuszczania oleju i taką samą za lewą półośką do nalewania i sprawdzania poziomu. Olej musi sięgać do wysokości tego otworu, gdzie siedzi śruba.
Jeśli skrzynia nie szumiała ( nie miała Luzów ) to nie zmieniaj gęstości oleju, jeśli juz, to na gęstrzy a nie rzadszy.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 00:20:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 00:24:16
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
ZiPi napisał(a):
Podejrzewam, ze to coś nie tak z lewarkiem zmiany biegów a nie ze skrzynią.
Masz śrubę na imbus 17 na dole skrzyni do spuszczania oleju i taką samą za lewą półośką do nalewania i sprawdzania poziomu. Olej musi sięgać do wysokości tego otworu, gdzie siedzi śruba.
Jeśli skrzynia nie szumiała ( nie miała Luzów ) to nie zmieniaj gęstości oleju, jeśli juz, to na gęstrzy a nie rzadszy.


Teraz jest problem z wrzuceniem wszystkich dolnych biegów 1,3 i 5 wchodzą a 2,4,R nie. Też mam dużą nadzieję, że to tylko lewarek a nie skrzynia.

Dzięki za podpowiedź w doborze gęstości oleju :)

Miał ktoś podobny przypadek i mógłby podpowiedzieć od czego zacząć "szukanie problemu" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 00:26:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
1. Napraw drążek zmiany biegów.
2. Zerknij pod samochód i zobacz, czy nie rozłączyły się pręty łączące drążek ze skrzynią.
3. Na samej skrzyni (od góry) sprawdź stan połączeń tych prętów z dźwigniami skrzyni.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 17:37:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 00:24:16
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Witam!

Dzisiaj zdjąłem raz jeszcze mieszek i o to co zobaczyłem

Obrazek

Na moje rozumowanie (nie znam się aż tak bardzo) to powinno wyglądać tak :

Obrazek

Na czerwono zaznaczyłem miejsce w którym moim zdaniem powinno znajdować się to kółko.

Powiedzcie mi , czy dobrze rozumuję i to jest przyczyną problemów ze skrzynią biegów i jak to przymocować, bo lata to jak żyd po pustym sklepie.

I jak ewentualnie dostać się do mocowania tego "kółka" żeby je umocować w odpowiednim miejscu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 19:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To nie tu, cała awaria jest na tym małym łączniku który jest na wierzchu skrzyni i trzyma drążek. Tam się wybijają takie małe przeguby gumowe które wchodzą na kulowe trzpienie, zajrzyj z kanału zobaczysz o co chodzi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 20:17:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 00:24:16
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
mały v8 napisał(a):
To nie tu, cała awaria jest na tym małym łączniku który jest na wierzchu skrzyni i trzyma drążek. Tam się wybijają takie małe przeguby gumowe które wchodzą na kulowe trzpienie, zajrzyj z kanału zobaczysz o co chodzi.

Rozumiem. Dużo jest zachodu z ich wymianą ? Przeszukałem alledrogo ale nie znalazłem takich przegubów. Więc będę musiał kombinować w Intercarsie. Ile jest tych przegubów ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2011 21:13:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To jest łącznik prosty pręcik długości ok 12 cm z dwoma oczkami w których są jabłka do wpięcia w kulkę (podobnie jak siłowniki w klapie tylnej) i te jabłka o średnicy ok 1,5 cm się właśnie wybijają , nie pamiętam czy z pod maski czy z kanału to atakowałem , ale na 99% masz to wybite, ja miałem cygaro jak to były stosunkowo nowe wozy i nie było dostępu do częsci i poradziłem sobie tak że "dorobiłem" te jabłka z kleju do szyb czyli w świeżo wyciśniętą masę włożyłem nasmarowany towotem trzpień kulowy i odczekałem do zaschnięcia, po wyjęciu zrobił się mocny gumowy przegubik i pamiętam że chodziło to z rok aż do znalezienia sprawnej używki.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 01:57:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2011 00:24:16
Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Witam!

Długie rozmowy (heh, ja słuchałem bardziej) z Rodzynkiem wiele mi rozjaśniły.
Jadę za dnia na kanał do kolegi i zajrzymy pod spód.

Jak uda mi się naprawić, to zdam relację co było nie tak...

Olej w razie czego też już zakupiłem to go od razu po naprawie uzupełnię, wybór padł na 75W90 olej przekładniowy firmy K2.

EDIT :

Przyczyna leżała w dwóch prętach pod spodem auta , były wyczuwalne luzy. Poprawiłem. Ale muszę zasiąść do tego na spokojnie, bo kolega miał zalany do kostek kanał i ciężko się było poruszać :/

Rodzynku - raz jeszcze dziękuję !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: