.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 13:42:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba o analizę logów Audi A6 [C5 AFB 2.5 TDI V6] 98r.
PostNapisane: 19.lut.2011 14:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Proszę o analizę logów. Moje auto to Audi A6 C5 2,5 TDI V6 150KM silnik AFB 98r.
Dziwnie się zachowuje przy odpalaniu z rana i po rozgrzaniu kręci 2-3 razy.

oto logi:

Statyczne:
Grupy: 000 001 003

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupy; 004 007 013

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupy 014 018

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Logi statyczne w Basic Settings

Grupa 000

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 003

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 004

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 011

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Logi dynamiczne

Grupa 000

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 001

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 003

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 004

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 008

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 010

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grupa 011

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2011 19:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Witaj,

Z logów statycznych wynika że masz problem z EGR-em (brudny, zaślepiony lub niesprawny) oraz 3 korekcje wtrysków poza normą. Kąt wtrysku ustawiony prawidłowo.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 11:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
problem z EGR rozumiem. Kupię nową przepływkę. A co oznacza że korekcje 3 wtrysków są poza normą? Musze kupić nowe wtryski czy można je w jakiś sposób wyregulować, ustawić. O które 3 wtryski chodzi?

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 11:56:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bartas83 napisał(a):
Kupię nową przepływkę.



A po co ze tak spytam ???

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 12:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
przemik napisał(a):
Bartas83 napisał(a):
Kupię nową przepływkę.



A po co ze tak spytam ???



wstyd się przyznać ;) ale wydawało mi się że EGR i przepływka to to samo tylko inne określenie. Zmyliło mnie to że kolega napisał w nawiasie (brudny, zaślepiony lub niesprawny) - myślałem że to chodzi o przepływomierz który łatwo się brudzi i przeważnie stosunkowo często siada (u mnie siadł 2 razy).

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 13:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
karazim15 napisał(a):
Witaj,

Z logów statycznych wynika że masz problem z EGR-em (brudny, zaślepiony lub niesprawny) oraz 3 korekcje wtrysków poza normą. Kąt wtrysku ustawiony prawidłowo.

Pozdrawiam
Paweł


Właśnie sobie przypomniałem, że gdy kumpel naprawiał mi silnik tzn. miałem wymieniane dźwigienki, popychacze i pestki powiedział mi, że zatkał mi jakiś zawór zwrotny i powiedział że teraz się lepiej będzie zbierał bo silnik nie będzie dostawał tego całego syfu z powrotem, no i faktycznie tak jest bo gdy przejechałem się autem to faktycznie zbiera się o wiele lepiej. natomiast dodał że ekologia dostanie w d... , ale co tam. natomiast co z tymi korekcjami wtrysku?

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 22:19:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR jest zaślepiony - należy go uruchomić. kolega, który robił Ci silnik sprzedał Ci kit - silnik nie ma prawa się zbierać lepiej. pracuje za to głośniej i emituje spaliny o znacznie wyższej temperaturze, gdyż mieszanka jest budowana wyłącznie o zasysane powietrze, a nie jak powinna - na bazie spalin i powietrza. spalanie wtórne spalin obniża temperaturę spalin i tym samym wydłuża żywotność turbosprężarki.

w tym silniku jest problem ze zbyt późno osiąganym ciśnieniem doładowania. bardzo możliwe, że spowodowane jest to niedrożnym katalizatorem - należy odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować z tak odpiętym 011d [i zamieścić na forum].
przyczyną zbyt późnego doładowania może być uszkodzenie zaworu N75, bądź przypadkowe zamontowanie N18 w miejsce N75.
na skutek powyższego ten samochód jest bardzo słaby do 2500rpm.

drugi problem to korekcje. związane jest to z remontem silnika.
to samo z utrudnionym rozruchem na ciepłym - po nieprawidłowej wymianie elementów rozrządu [wałki, dźwigienki i reszta] jest zazwyczaj taki problem.

dodatkowo zaloguj statycznie trzy grupy jednocześnie: 001, 007 oraz 020 [silnik rozgrzany].

pompa wg logów jest sprawna.
kąt wtrysku poprawny.
przepływomierz jest sprawny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 22:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Katalizator na 100% się skończył, i go jeszcze nie zrobiłem. Mam zamiar wstawić strumienicę, bo koszt nowego katalizatora jest nieludzko drogi. Co do zaworu n75 to na pewno nie był wymieniany więc przypadkowe zamontowanie N18 w miejsce N75 odpada.

W tym tygodniu będę miał wymieniane amortyzatory więc przy okazji powiem mechanikowi aby wstawił mi tą strumienicę. Jak mi to wstawi to kupię nowy oryginalny zawór N75

http://allegro.onet.pl/zawor-czujnik-eg ... 23477.html

co do korekcji to nie wiem co mam kupić/zrobić. Sprawdzić wtryski na stole probierczym boscha a jeśli wynik negatywny to kupie nowe. Czy po ewentualnym kupnie nowych wtrysków problem z korekcjami zniknie?

rozrząd był robiony ok 28 tys km temu. Wymieniane dźwigienki, popychacze i pestki były jakieś 2-3 tys km temu i naprawdę po wymianie auto zrywało przyczepność na II biegu bez pomocy sprzęgła. Wcześniej kompletnie nie miało ducha (2 dźwigienki były złamane, popychacze wytarte i brakowało 8 pestek - stan wałków bardzo dobry).

Na początku maja wyjeżdżam autem do Anglii więc chcę mieć wszystko na 100% sprawne.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 23:27:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prosisz o analizę logów, ale nie czytasz tego co napisałem.

gdzie napisałem, żebyś cokolwiek wymieniał?
napisałem, że jest problem z ciśnieniem - masz odłączyć wydech przed katalizatorem i zalogować 011. jeżeli to nie przyniesie pożądanych skutków, to następnie należy podmienić [nie kupować!] N75. kupując co popadnie na ślepo wydasz 10 000 PLN i będzie tak samo.

korekcje mogą nie wynikać ze zużytych wtryskiwaczy, lecz ze źle przeprowadzonej wymiany elementów rozrządu [napisałem powyżej]. stąd też problem z rozruchem ciepłego silnika. wymiana wtryskiwaczy nic nie da w takim przypadku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 09:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
dobrze już dobrze. Zrobię jak mówisz. Tylko ze względu na to że nie mam kanału ani podnośnika do auta to najpierw pozbędę się tego skończonego katalizatora i powiem kumplowi aby mi zamontował strumienicę. Przy okazji wymieni amory. Potem zrobię logi i je tutaj wstawię. W sumie to auto najgorzej pali jak jest mróz im zimniej tym gorzej jak jest ciepły do tylko raz na jakiś czas 2 razy przekręci. ale ok Wrócę tu jak będę miał strumienicę i te logi o których piszesz.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 14:34:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
do odkręcenia wydechu nie jest potrzebny kanał.

tutaj masz wszystko: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 11#1326211 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 15:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
dzięki meszrum. Jutro po pracy zacznę walczyć i wieczorem dam logi.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 23:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
Witam Panowie, dołączę się do dyskusji, a mianowicie mam pytanie czysto teoretyczne, zakładając że rozrząd i działanie silnika to nie jakieś czary-mary tylko czyste prawa fizyki nasunęło mi się pytanie w jaki sposób źle ustawiony rozrząd wpływa na korekcje na wtryskach?

poprawcie mnie jeśli się mylę:
- nie ma żadnych czujników dających sygnał położenia wałków rozrządu. założenie jest takie że wałki są ułożone we właściwy sposób w stosunku do wału silnika,
- pompa dostaje kąt wtrysku na podstawie sygnału z komputera, a komputer określa go na podstawie obrotów wału i położenia pedału przyspieszenia
- określenie w którym momencie ma dojść do wtrysku jest zależne od położenia wału czyli sygnału z czujnika położenia wału

w uproszczeniu tak wygląda wyznaczanie momentu wtrysku, ustawienie kąta wtrysku to w zasadzie zapewnienie pompie działania w odpowiednim zakresie... ale to już trochę nie na temat, zmierzam do tego pytania:
jaka jest zasada wyznaczania korekty na wtryskach?
są one ustalane w celu równej pracy silnika, czyli teoretycznie (i w uproszczeniu :) ) popychania wszystkich tłoków z jednakową siłą. do korekcji dawki na konkretnym wtryskiwaczu dochodzi gdy na przykład dany tłok ma "mniejszą szczelność" czyli mniejszą sprawność i potrzebuje większej dawki i co za tym idzie "silniejszego wybuchu", lub na przykład gdy wtryskiwacz jest uszkodzony i nie wytwarza odpowiedniej mgły paliwa w cylindrze, ale jaki wpływ może mieć źle ustawiony cały rozrząd?

meszrum do Ciebie chciałem skierować to pytanie, chciałbym to ogarnąć moim skromnym rozumem, a Ciebie uważam za osobę kompetentną i z odpowiednią wiedzą na ten temat i chciałbym żebyś w tym kontekście to pytanie odbierał :peace:

a jeśli chodzi o ten konkretny przypadek auta o którym w temacie, proponuje na początek odetkać EGR i ponownie zlogować, moje kolejne czysto teoretyczne przemyślenia na temat tych konkretnych logów przedstawię... jak je przemyślę :)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2011 15:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Witam po dość długiej przerwie, ale w końcu po zmianach zrobiłem nowe logi.
1. Usunięty katalizator i wstawiona strumienica
2. Udrożniony EGR (był zaślepiony)
3. Zamontowałem nowy przepływomierz BOSCH 0 281 002 429
4. Zalogowałem 3 grupy jednocześnie 001 007 020 (na prośbę meszruma)
5. Podniesione zostały także dekle aby sprawdzić czy znowu jakaś dźwigienka nie spadła i czy wszystko jest na miejscu. Wszystko było ok.
6. Sprawdziliśmy też szczelność wszystko, ok.
7. Błędów brak

Oto nowe Logi:

***Logi statyczne***

Grupa normalna
bloki 000, 001, 003
Obrazek

bloki 004, 007, 013
Obrazek

bloki 014, 018
Obrazek

Basic Settings

Grupa 000
Obrazek

Grupa 003
Obrazek


Grupa 004
Obrazek

Grupa 011
Obrazek

Grupa 001 007 020 zalogowana jednocześnie
Obrazek

***Logi dynamiczne***

Grupa 000
Obrazek

Grupa 001
Obrazek

Grupa 003
Obrazek

Grupa 004
Obrazek

Grupa 008
Obrazek

Grupa 010
Obrazek

Grupa 011
Obrazek

Poprawiła się trochę moc od dołu, ale wydaje mi się że powinno być jeszcze lepiej.
Porównując nowe logi ze starymi widać w logach dynamicznych w grupie 011 różnicę wartości.

_________________
..::Born to ride::..


Ostatnio edytowano 17.mar.2011 22:59:38 przez Bartas83, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2011 20:28:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dlaczego kupowałeś nowy przepływomierz?
stary był sprawny. teraz masz dwa sprawne.

moc na dole wróciła.
samochód w tej chwili generuje pełną moc. rozpędzenie C5 AFB na 3jce z 2000rpm do 4000rpm zajmuje 6.4s - u Ciebie jest to ok. 6.47s, a zatem prawidłowo [granica błędu pomiarowego].
nic więcej pod względem mocy nie wyciśniesz z tego samochodu.

wklej ponownie log 003BS - zamiast niego wkleiłeś 000BS. nie wiemy na ile działa EGR.

co do rozruchu - jeżeli jest utrudniony, to spróbuj zwiększyć dawkę startową [rozruchową]. zrobisz to w ten sposób:
silnik WYŁĄCZONY > zapłon WŁĄCZONY > VC > 01-Engine > Login - 11 > wpisujesz Login* > Adaptation - 10 > Channel Number: 05 > w oknie New Value wpisujesz 33768 [możesz wpisać wyższą, lecz większość sterowników tego silnika dopuszcza maks. 33768] > Test > Save > Done, Go Back > zamknij VC > wyłącz zapłon > odczekaj minutę.

włącz zapłon > VC > 01-Engine > Login - 11 > wpisujesz Login* > Adaptation - 10 > Channel Number: 05 > Read > sprawdzasz czy nowa dawka została zapisana > jeżeli tak, wyłączasz wszystko i możesz uruchomić silnik.

*Login
do Twojego samochodu będzie pasować jeden z poniższych:
26231, 26232
26241, 26242
26251, 26252
26261, 26262
26281, 26282
po każdym nieudanym logowaniu należy wyłączyć zapłon, poczekać chwilę i spróbować ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 13:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Dzięki meszrum

Wstawiłem już ten poprawny log w 003BS.
Udało mi się zalogować i zmienić dawkę startową paliwa na 33768.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 15:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
skoro zmieniłeś dawkę, to napisz juro czy rozruch poranny się poprawił.

co do 003BS, to niezbyt wiele widać na skrinszocie - jeżeli w chwili ON jest ok. 270mg, to jest nie do końca OK - powinno być ok. 160mg.
270mg oznacza, że EGR nie do końca się otwiera - należy zdemontować i dokładnie wyczyścić i umyć.

jeżeli czyszczenie nic nie da, to należy podmienić zawór N18 na inny by sprawdzić, czy sterowanie jest poprawne.

oczywiście możesz nie robić powyższego - przywrócenie wartości 160mg nie ma wpływu na moc [ma wpływ na ekologię].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 22:55:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
O 14.00 pojechałem do pracy i byłem tam do 22.30 Przez ten czas auto stało i nie było odpalane. O 22.30 Wsiadłem do auta i przy temperaturze 5*C był problem z odpaleniem. Podniesienie dawki startowej nie pomogło :/ Dalej słabo odpala ;/ Za pierwszym razem zakręcił 3-4 razy i nie odpalił, Za drugim razem pokręcił też ok 3-4 razy i odpalił ale bardzo słabo. Od dołu tak jakby nie palił na 1- czy 2 cylindry. Świece wymieniałem jakieś 2 lata temu na Beru.

Co do EGR to w chwili ON jest ok 263mg/R czyli czeka mnie czyszczenie, bo nie chcę, aby jakiś paproch dostał się tam gdzie nie powinien.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 15:38:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zatem nic samodzielnie z rozruchem nie zrobisz. przyczyną może być źle ustawiony rozrząd [nie mylić z kątem wtrysku] bądź zużyta pompa wtryskowa.

czy naprawa jest opłacalna?
nie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 20:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2007 18:37:49
Posty: 83
Lokalizacja: Bukówiec Górny
Jeśli można wiedzieć ile taka naprawa kosztuje, jakie części są potrzebne i gdzie to można naprawić.

_________________
..::Born to ride::..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: