.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 13:21:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6 ] problem z multitronic (cvt)
PostNapisane: 08.lut.2011 04:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
Problem polega na tym ze czasmi skrzynia zaczyna sie slizgac na wszystkich biegach . pomaga zatrzymanie sie zgaszenie silnika i ponowne odpalenie . Po tym odpaleniu jezeli delikatnie dodaje gazu jest ok ale jezeli depne mocniej to znowu zaczyna sie slizgac i slizga sie do momentu zgaszenia silnika . Jazda po miescie mimo gwaltownego dodawania gazu niestwaza problemu , problem natomiast wystepuje podczas jazdy autostrada . Vag niewykazal zadnych bledow . Ratujcie bo niedlugo szykuje mi sie trasa 5 tys kilometrow i boje sie ze niedojade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 00:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Kolego - podaj datę produkcji auta, oznaczenie silnika oraz skrzyni. Przydałby się także nr sterownika skrzyni oraz wersja softu (wymagane parametry zaznaczyłem na zdjęciu poniżej)

Obrazek

Dziwne, brak błędów, skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny (brak śladów w buforze no i na wyświetlaczu FIS też pewnie spokój - nie masz podświetlonych i mrugających wszystkich biegów?). Może to nie wina przekładni?

Kiedy ostatni raz był wymieniany olej ATF i olej przekładniowy (i przy jakim przebiegu). Jaki jest aktualny przebieg auta.

Dalsze testy - rozgrzać skrzynię (temperatura ATF minimum 60 stopni) i zapisać dane z bloków pomiarowych 10, 11, 12 i 65 (wystarczy printscreen).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 12:55:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
jutro sie tym zajme , olej wymieniany 6tys temu przebieg 208 tys , brak jakich kolwiek bledow , fis niemryga , po miescie mimo ze nieraz go butuje straszliwie niezaobserwowalem zadnych dziwnych objawow :/ problem jest natomiast na dutostradzie kiedy jade chwile ze stala predkoscia i prubuje przyspieszyc ale tez niezawsze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2011 15:36:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Czy dzieje się to przy tej samej prędkości czy nie ma znaczenia (dowolna stała + przyśpieszenie = ślizganie).

Gdzie wymieniałeś ATF? Możesz przepisać oznaczenie oleju z FV?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 16:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
chwilke mnie niebylo ( praca ) tutaj sa zrzuty o ktore prosiles

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

trzecia wartosc w grupie 65 tez wynosi 0.0


Ostatnio edytowano 22.lut.2011 16:40:34 przez gosc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 16:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
Bart-S napisał(a):
Czy dzieje się to przy tej samej prędkości czy nie ma znaczenia (dowolna stała + przyśpieszenie = ślizganie).

Gdzie wymieniałeś ATF? Możesz przepisać oznaczenie oleju z FV?
mam wrazenie ze niema znaczenia czy jade stala predkoscia czy nie , ostatnio zjechalem z autostrady na rondo ( zmiany predkosci ) i na wyjezdzie z ronda przyspieszylem i zaczelo sie slizgac . W sobote zrobilem traske 50 km w jedna strone autostrada , pod koniec zaczolem " butowac " ale nic sie niestalo . Nastepnie autko stalo 3 godziny i powrot , na powrocie lecialem caly czas na tempomacie i w pewnym momencie musialem przyspieszyc i dupa , zaczelo sie slizgac . Po atrzymaniu i ponownym odpaleniu bylo ok , ponownie tempomat i jedziemy . Kiedy zaczolem podjezdzac pod gorke ponownie zaczelo sie slizgac i WYLACZYL sie tempomat .


Olej byl wymieniany w ASO , oto dane z faktury

AZGB 115 QLB 00 50 SZTUK 1
AG 052 180 A2 SZTUK 6


i jeszcze jedno znalazlem bledy w grupie 09 ( cent. el ) lub w 61 ( niepamietam juz gdzie ) a bledy to
00272
00273
00274
00276
00277


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 17:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Napięcia sterujące wzorcowe. Układ hydrauliczny sprawny. Zastosowany olej ATF prawidłowy.

Zacząłbym od wycieczki do ASO i aktualizacji softu skrzyni - 0010 to dość stary program (aktualny to 0050 lub możliwe, że pojawiło się coś jeszcze nowszego). Usługa aktualizacji nie powinna kosztować więcej niż 200zł.

Skrzynię masz HZS czy JFL? Sterownik pod 7-lamel czyli sprzęgło wzmocnione - to plus ale także i norma w TDI C6.

Błędy, które podałeś dotyczą zaworów we/wy ABS na tylnej ośce - to także może mieć związek.


Ostatnio edytowano 22.lut.2011 17:53:43 przez Bart-S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 17:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
dzieki , skrzynia to chyba JQL
a niemoze byc tak ze to przez abs tak sie dzieje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 17:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Może tak być. Kod błędu wskazuje na uszkodzenie wiązki, zaworu (zaworów) lub ostatecznie sterownika ABS... To, że padły wszystkie 4 zaworki jest raczej mało prawdopodobne - raczej wiązka (zwarcie do + lub masy) lub sterownik... Przy czym lepiej aby wypowiedział się jakiś ekspert - ABS to nie mój "rewir" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: do Barts
PostNapisane: 24.lut.2011 23:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2011 19:54:28
Posty: 7
Bart-S napisał(a):
Może tak być. Kod błędu wskazuje na uszkodzenie wiązki, zaworu (zaworów) lub ostatecznie sterownika ABS... To, że padły wszystkie 4 zaworki jest raczej mało prawdopodobne - raczej wiązka (zwarcie do + lub masy) lub sterownik... Przy czym lepiej aby wypowiedział się jakiś ekspert - ABS to nie mój "rewir" ;)



witam,Barts..czy jesteś dobrze zorientowany w automatycznych skrzyniach??

_________________
autotip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 07:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Nie. W zasadzie tylko Multitronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 08:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2011 19:54:28
Posty: 7
witam,naprawiasz czy tylko Cie to interesuje?

_________________
autotip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 09:09:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Nie jestem mechanikiem jeśłi o to pytasz. Zajmuję się głównie diagnostyką tej skrzyni (na tyle na ile ją poznałem - w moim aucie też siedzi CVT :)).

Robimy niepotrzebne OT - jeśli chcesz pogadać, zapraszam na pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 20:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
moglbys rzucic okiem na to http://img228.imageshack.us/g/17476234.png/ ?
czy jest cos dziwnego w tych grupach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 21:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Poza brakiem adaprtacji sprzęgieł - nie znalazłem niczego podejrzanego (parametry w zakresie).

Używając grupy 00 w adaptacjach (10) sterownika skrzyni skasuj obecną adaptację i wykonaj procedurę od nowa. Nie wydaje mi się, że to mogłoby rozwiązać problem - ale na pewno nie zaszkodzi ;)

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 21:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
te zrzuty zrobilem w momencie kiedy skrzynia sie slizgala , tzn meczylem go z godzine na autostradzie i dopiero pod gorke przywalilem w pedal z kickdownem i zaczelo sie slizgac , zaraz zjechalem na parking i zrobilem te screeny

czy w czasie jazdy w grupie 7 oka 2 i 3 powinny miec jednakowa wartosc ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 01:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Nie. Na wejściu masz wartość zgodną z aktualną prędkością obrotową silnika. Na wyjściu skrzynia może mieć max 2200rpm (wszystko zależy od aktualnie dobranego przez sterownik przełożenia).

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 23:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
chyba to nie skrzynia :D , zauwarzylem ze w momencie jak to sie dzieje silnik wkrecasie tylko do 3500-3800 obr/min a przeplywomierz pokazuje jakies szalone wartosci , po odpieciu przeplywki nic sie niezmienia .cisnienie doladowania nieznacznie wzrasta . chyba turbawka bedzie walnieta


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: