.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.maja.2024 19:15:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 C4 2.5 TDI AEL QUATTRO] Proszę o ocenę logów
PostNapisane: 07.mar.2011 09:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Proszę o ocenę logów i odpowiedz w jakiej kondycji jest silnik , układ wtryskowy, pompa i turbo.
Normalne
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
005
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek

Basic Settings
000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
005
Obrazek
011
Obrazek

DYNAMICZNE

000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
005
Obrazek
006
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 09:52:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ogolnie jest OK.
Mam zastrzenia co do temparatury - jest zdecydowanie za niska - termostat kuleje.
Zaplon mocno wczesny - byly jakies klopoty z zapalaniem ?
Auto po modyfikacji. Kto Ci robil ten soft ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 10:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Dzięki za sprawdzenie.
Czyli termostat do wymiany ? na klima-troniku jest 88 a na wskaźniku na desce 90 . Tak były problemy z zapalaniem ale być może był to zły styk na świecach żarowych dopiero teraz mam nowe fajki i jest ok ale póki co nie ma zbytnio niskich temperatur żeby to sprawdzić czy to było to . Ale rzeczywiście były problemy z rozruchem . Myślałem może ze wtryski leją , ale jest ok ? Soft zrobił jakiś rok temu http://www.adt-tuning.pl/ .
Nie stety po fakcie dowiedziałem się ze pompa miała nieszczelności i pewnie dla tego nie trzymał serii ale wyszło co wyszło .

Obrazek

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 12:48:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Podejrzewam spore przekłamania między zużyciem z tankowania i BC (takiej mocy nie uzyskasz dawkami które wyszły w logach).
Troszkę za wczesne ustawienie pompy (na jałowym nie przekraczałbym 4-5 BTDC)
u Ciebie jest ponad 6.
Zaślepiony mechanicznie EGR.
Poza tym wygląda zdrowo, Troszkę zawyżone wskazania przepływomierza, ale może zimą łatwiej uzyskać duży przepływ na wolnych.

Z wykresu podejrzewam że masz drgania zespołu napędowego w okolicach 2000 i między 2500-3000rpm. Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Dokładnie , drgania się pojawiają przy depnięciu pedału w podłogę na wysokich biegach 5,6 w pewnym zakresie obrotów .Czy te ustawienie pompy na biegu jałowym to właśnie ten zapłon ? Co do przekłamań BC nie zwróciłem uwagi muszę się temu przyglądnąć na pełnym baku robię jakieś 1100km a jest chyba 75litrów. średnie spalanie wychodzi około 6 litrów. vagiem mogę skorygować te dawki np adaptacja --> 02 . ja mam ustawione 118 wyświetla się 3,5mg

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:21:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
To_JA_! napisał(a):
Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.


Jak to rozumieć, za wysoki tzn zbyt wiele Nm czy przy zbyt wysokich obrotach (wysoko)?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 13:30:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
adiaudi napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.


Jak to rozumieć, za wysoki tzn zbyt wiele Nm czy przy zbyt wysokich obrotach (wysoko)?


Tak jak poprzednio nadmieniłem w okolicy 1900-2300rpm oraz 2500-2900rpm przy pełnym gazie na wyższych biegach, czyli za wysoki moment silnika w tych zakresach. Albo ryzykujemy i używamy ostrożnie na wysokich biegach (na niskich nie zdąży wpaść w drgania i wykorzysta większy moment), albo limitujemy max moment w sofcie i bezpiecznie jeździmy ze słabszym dołem 2000-3000rpm nawet na niskich biegach. Ja preferuję drugą wersję - zawsze można jeździć 3000-4600 i nie przejmować się dołem.
Na tor ciasny (typu Wyrazów) robię soft który nie wpada w drgania 1-3 bieg o dużo mocniejszym dole. Niestety ze względu na dym i drgania nie nadaje się na normalną jazdę na drodze.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:12:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Troche mniej wachy we wspomnianych przez Tomka zakresach i soft nie bedzie tak "agresywny" dla dwumas/korbowody/wał

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 14:22:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
przemik napisał(a):
Troche mniej wachy we wspomnianych przez Tomka zakresach i soft nie bedzie tak "agresywny" dla dwumas/korbowody/wał


Niestety w pięciocylindrowcu wał jest długi i podatny na drgania skrętne. Dokładne "przycięcie" troszkę zmniejsza przyjemność jazdy między 2000-3000, ale bezpieczeństwo autka to podstawa.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 15:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
To_JA_! napisał(a):
Podejrzewam spore przekłamania między zużyciem z tankowania i BC (takiej mocy nie uzyskasz dawkami które wyszły w logach).


widac ktos brzydko bawil sie nastawnikiem ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2011 16:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
To_JA_! napisał(a):
adiaudi napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.


Jak to rozumieć, za wysoki tzn zbyt wiele Nm czy przy zbyt wysokich obrotach (wysoko)?


Tak jak poprzednio nadmieniłem w okolicy 1900-2300rpm oraz 2500-2900rpm przy pełnym gazie na wyższych biegach, czyli za wysoki moment silnika w tych zakresach. Albo ryzykujemy i używamy ostrożnie na wysokich biegach (na niskich nie zdąży wpaść w drgania i wykorzysta większy moment), albo limitujemy max moment w sofcie i bezpiecznie jeździmy ze słabszym dołem 2000-3000rpm nawet na niskich biegach. Ja preferuję drugą wersję - zawsze można jeździć 3000-4600 i nie przejmować się dołem.
Na tor ciasny (typu Wyrazów) robię soft który nie wpada w drgania 1-3 bieg o dużo mocniejszym dole. Niestety ze względu na dym i drgania nie nadaje się na normalną jazdę na drodze.

Pozdrawiam!


Hmmmm...Naczytałem się o tuningu R5 i powoli zamierzam dodać 10% max spłaszczone do serii. Poruszam się między 2000-3000obr - jak na polskie drogi i tak wystarczy.
Ale całkiem już zbaraniałem, czy to oznacza że jest to niezdrowe ?
Sorki Panowie ale jestem po nocy i idę na noc :(:

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 07:14:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
spanky napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Podejrzewam spore przekłamania między zużyciem z tankowania i BC (takiej mocy nie uzyskasz dawkami które wyszły w logach).


widac ktos brzydko bawil sie nastawnikiem ...


Sądząc z osiągniętego momentu/mocy i przebiegu zarejestrowanego dawkowania w logach dynamicznych (całkiem seryjny przebieg) cały wzrost momentu uzyskano przez oszukanie mapy sterownika pompy. Czyli BC będzie oszukiwał, jak również mapa dymu będzie nieadekwatna, nic nie będzie się dało wyliczyć teoretycznie...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 08:45:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
To_JA_! napisał(a):
spanky napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Podejrzewam spore przekłamania między zużyciem z tankowania i BC (takiej mocy nie uzyskasz dawkami które wyszły w logach).


widac ktos brzydko bawil sie nastawnikiem ...


Sądząc z osiągniętego momentu/mocy i przebiegu zarejestrowanego dawkowania w logach dynamicznych (całkiem seryjny przebieg) cały wzrost momentu uzyskano przez oszukanie mapy sterownika pompy. Czyli BC będzie oszukiwał, jak również mapa dymu będzie nieadekwatna, nic nie będzie się dało wyliczyć teoretycznie...



dokladnie to napisalem , ktos rozregulowal mape nastawnika i stad ten przyrost ... ale dym i pedal ruszyl ... he he he

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 18:23:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
To_JA_! napisał(a):
Podejrzewam spore przekłamania między zużyciem z tankowania i BC (takiej mocy nie uzyskasz dawkami które wyszły w logach).
Troszkę za wczesne ustawienie pompy (na jałowym nie przekraczałbym 4-5 BTDC)
u Ciebie jest ponad 6.
Zaślepiony mechanicznie EGR.
Poza tym wygląda zdrowo, Troszkę zawyżone wskazania przepływomierza, ale może zimą łatwiej uzyskać duży przepływ na wolnych.

Z wykresu podejrzewam że masz drgania zespołu napędowego w okolicach 2000 i między 2500-3000rpm. Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.


A jaki byłby bezpieczny rozkład wartości momentu dla poszczególnych zakresów obrotów - widzę, ze niektórzy po chipach mają po max 380Nm a po dodatkowych przeróbkach nawet więcej, te 320Nm i 160KM wydaje się być umiarkowanie zwiększone w stosunku do serii...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2011 20:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
pawelb napisał(a):
To_JA_! napisał(a):
Podejrzewam spore przekłamania między zużyciem z tankowania i BC (takiej mocy nie uzyskasz dawkami które wyszły w logach).
Troszkę za wczesne ustawienie pompy (na jałowym nie przekraczałbym 4-5 BTDC)
u Ciebie jest ponad 6.
Zaślepiony mechanicznie EGR.
Poza tym wygląda zdrowo, Troszkę zawyżone wskazania przepływomierza, ale może zimą łatwiej uzyskać duży przepływ na wolnych.

Z wykresu podejrzewam że masz drgania zespołu napędowego w okolicach 2000 i między 2500-3000rpm. Troszkę za wysoki moment dla tego układu dwumas/sprzęgło/wał korbowy. Jeżeli masz drgania to staraj się nie wywoływać ich zbyt często (ograniczać gaz) bo możesz uszkodzić wał korbowy/dwumas/sprzęgło.


A jaki byłby bezpieczny rozkład wartości momentu dla poszczególnych zakresów obrotów - widzę, ze niektórzy po chipach mają po max 380Nm a po dodatkowych przeróbkach nawet więcej, te 320Nm i 160KM wydaje się być umiarkowanie zwiększone w stosunku do serii...


Też proszę o odpowiedź - moje pytanie do tego zmierzało...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2011 07:21:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Do 2500rpm trzeba trzymać się serii jeżeli chodzi o dawkowanie, można dodać doładowania i mapy dymu, ale już możemy wpaść w niewielkie drgania (może się okazać konieczna korekta kątów początku wtrysku).
Między 2500 a 3000rpm można stopniowo zwiększać dawkę poruszając się na granicy drgań. realnie około 2900 nie da się przekroczyć 320Nm bez wyraźnych drgań na seryjnym układzie wtryskowym. Około 3150 można uzyskać największy moment limitowany wyłącznie dawkowaniem, powyżej 3500 silnik zaczyna się dusić spalinami (za mała seryjna turbina) przez co przebieg momentu/mocy zaczyna w tym zakresie być limitowany wyłącznie optymalnym doborem map doładowania i poziomem akceptowanego dymu.

Pozdrawiam, i jestem ciekaw jakie wyniki osiągniecie.

PS. Z pomiarów na drodze żaden AEL nie trzyma serii jeżeli chodzi o moment max, szczególnie między bajki można włożyć 290Nm przy 1900rpm. Niestety to jest osiągalne tylko na hamowni silnikowej statycznie, ew. przy zdławieniu z wyższych obrotów co zapewni nadal dość sprawną pracę zespołu turbosprężarkowego.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: