.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 19:33:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 2,4 v6 AML] Po godzinie ciężko odpala.
PostNapisane: 17.mar.2011 20:57:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Witam Kolegów forumowiczów.
Przeczytałem już cały internet:)

Problem:
Pojawił się gdy temperatura powietrza zaczęła oscylować ponad 2-3 stopnie.
Po zgaszeniu ciepłego silnika i po odstaniu ok. godziny ( do dwóch godzin) muszę dłużej kręcić aby auto odpaliło. Po 3h odpala na dotyk. Z rana na dotyk, tuż po zgaszeniu na dotyk, po 10min na dotyk.

Fakty:
- jak odpali prawidłowo silnik gorący to obroty wskakują na 1100 i spadają od razu na 700 ( prawidłowe zachowanie)
- podczas gdy występuje usterka czyli długie kręcenie auto powoli zaczyna odpalać, jakby każdy cylinder po kolei. Po takim odpaleniu obroty wskakują od razu na 700, nie ma tego bujnięcia w górę.
- w zimę ani jednego problemu. Auto zawsze na dotyk odpalało.

Co sprawdzone:
- świece i przewody mają 10tyś NGK, usterka wystąpiła jeszcze w zeszłe lato nawet na nowiutkim zestawie.
- czujnik temp. płynu chłodniczego na złość działa idealnie. Pokazuje prawidłową temp.
Po godzinnym odstaniu przy temp. 3st. temperatura silnika wynosiła 72stopnie, a na desce było 82stopnie, ale po chwili pracy silnika oba wskazania doszły do 90( może czujnik za wolno się wychładza i na zimniejszym silniku podaje za małą dawkę?)
- czujnik zasysanego powietrza pokazuje ok. 57st. co zdaniem wielu jest prawidłowym wskazaniem na rozgrzanym silniku. Niektórzy twierdzą, że nie ma wpływu na samo odpalanie.
- zrobiłem 80km na pb z dodatkiem do czyszczenia wtrysków. Auto na PB chodzi idealnie, nie przerywa, nie brakuje mu paliwa, na LPG z resztą też.
- z rana auto odpala na dotyk więc problem z gazem chyba nie ( instalka ma 10tys km), problem pojawił się w zeszłe lato więc na całkiem nowej instalce.
- jeździłem z odkręconym bakiem jak również z zaślepionym elektrozaworem EVAP.
- całą zimę auto odpalało pięknie i jeździło również, więc cewka raczej ok, choć po zroszeniu jej wodą widać małe iskierki ( gazownik zalecał zmianę, bo na gazie dosyć telepało na jałowym, ale sam wyregulowałem instalkę i jest całkiem znośnie, trochę buja autem - nie przerywa a buja. Tu ewentualnie podejrzenie, że cewka czasami powoli wzbudza iskrę po kolei na każdy cylinder)

Wyczytane:
Problemy z odpalaniem ciepłego silnika:
- czujnik temp. płynu chłodniczego
- czujnik temp. zasysanego powietrza.
- źle działająca cewka, świece, kable ( na forum |Forda ktoś miał tak na świecach NGK)
- pompa paliwa nie zawsze podaje równe ciśnienie
- EVAP, lub filtr węglowy zapchany
- zapchane katalizatory
- rozrusznik się kończy i za dużo prądu pobiera
- zabrudzone wtryskiwacze PB
- regulator ciśnienia paliwa
- przestawiony rozrząd
- czujniki walów rozrządu, położenia wału korbowego
- wtryski gazu przepuszczają do kolektora ( ale z rana pali na dotyk, w zeszłym roku gazownik sprawdzał i mówił, że elektrozawory są sprawne a dodatkowo wtryskiwacze jeszcze trzymają)

Od czego zacząć? Jakieś wskazówki odnoszące się do mojego problemu?

Dzięki za zainteresowanie.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 20:48:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Witam.
Mialem taki problem w audi B4 2.0 pelny wtrysk. Problem polegal na. Zawor regulacji cisnienia na listwie wtryskowej, tam jest wezyk ktory dochodzi do kolektora ssacego i go zalewa. A rano paliwo odparowuje i autko zapala na dotyk.
Sprawdzic mozna to w sposob taki: po jezdzie na benzynie, sciagasz ten wezyk i czekasz czy poleci z niego paliwo, oczywiscie na zgaszonym silniku, jak co jakis czas bedzie lecialo paliwo to znaczy ze walniety jest ten zawor reg cis paliwa.
Nie wiem czy u Ciebie jest takie rozwiazanie.
Pozdrawiam.

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 21:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Dziękuję, tak, jest takie rozwiązanie. Muszę sprawdzić czy nie ma paliwa. Mam już taki drugi regulator i dokładnie to sprawdzę. Usterka nie pojawia się regularnie co tym bardziej utrudnia sprawę.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 22:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Regulator był sprawdzony, nie ma paliwa w wężyku podciśnienia. Instalacja LPG sprawdzona, reduktor nie puszcza i wtryski również.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 08:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Wykonywałeś diagnozę Vag?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 08:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Czesc
Audi było vagowane ze 100 razy:)
Czujniki sprawne, wszystko wygląda ok.

Ewentualnie napisz co konkretnie sprawdzić w vagu poza czujnikami, błędami.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,4 v6 AML] Po godzinie ciężko odpala.
PostNapisane: 26.paź.2016 04:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2016 03:59:49
Posty: 3
Problem rozwiązany? Mam dokładnie to samo tylko w 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,4 v6 AML] Po godzinie ciężko odpala.
PostNapisane: 27.paź.2016 11:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Miałem taki problem w swoim aucie. Został rozwiązany.
Okazało się, że w zbiorniku jeden z przewodów od pompy paliwa był nieszczelny. Kiedy auto jeździło nie było problemów. Po tym jak zgasiłem silnik odpalał bez problemu ponownie. jak auto postało 30 minut to palił za drugim lub trzecim razem. Przez niewielką dziurkę w rurce paliwowej uciekało paliwo i w układzie spadało ciśnienie.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,4 v6 AML] Po godzinie ciężko odpala.
PostNapisane: 27.paź.2016 14:55:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Auto ma LPG, tu szukałbym najpierw przyczyny. Zakręć gaz na butli i ostatnie parę km dojedź do domu na benzynie. Następnie sprawdź czy problem się powtarza. Może np jak stoi popuszczać gaz przez wtryskiwacze lub wężyk podciśnienia od parownika.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,4 v6 AML] Po godzinie ciężko odpala.
PostNapisane: 27.paź.2016 15:08:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Podobnie jak Larix wskazałbym nieszczelność układu LPG.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: