.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 02:01:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AKN] Nie odpala - padnięta pompa
PostNapisane: 21.mar.2011 18:25:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam.
Od paru dni nie moge odpalic auta (przebieg 265 tys. km). Stało się to nagle bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów. A mianowicie rano poprostu nie odpalił. Po rozkręceniu osłony silnika zauważylem pęcherzyk powietrza w przewodzie przed pompą VP44 i odstawiłem auto do pobliskiego mechanika. W okolicy jednego wtryskiwacza były lekkie ślady paliwa wskazujące na puszczający wężyk przelewowy. Mechanik stwierdził że cofa sie paliwo z pompy. Wymienił zaworek przy filtrze paliwa oraz przewód przelewowy. Odpowietrzenie pomogło i auto odpaliło. Jednak jeszcze z filtra czasami leciały drobne pęcherzyki powietrza w stronę pompy. Następnego dnia auto odpalało znowu bez najmniejszego kłopotu, a w wężyku już nie było powietrza. Lecz kolejnego ranka znowu nie odpaliło. Tym razem znajomy polecił mi swojego zaufanego mechanika bo przeraziła mnie próba odpalania przy pomocy PLAKA do kokpitu jak wróciłem do wcześniejszego majstra.

Stwierdzono że padła pompa. Podłączyli jakiś zbiorniczek z paliwem bezpośrednio przed VP44 i stwierdzili że pompa nie zasysa paliwa oraz że moga załatwic urzywana pompke za 2500 zł z 2 miesięczną gwarancja (sprawdzana w serwisie).

Rok temu miałem podobne kłopoty ale wtedy padła elektryczna pompka w zbiorniku i to 2 razy z odstępem około 6 miesięcy. Więc jak nie odpalił to ją sprawdziłem osobiście i działa przetaczając paliwo do małego zbiorniczka.

Często czytamy o padniętym sterowniku. Błędów jednak nie stwierdzono po podpieciu kompa. Czy to wskazuje na mechaniczne padnięcie VP44? Może warto jednak wysłac stereonik do naprawy (nawet na allegro ogłaszają takie usługi) i czy możecie polecic kogoś zaufanego, który się w tym specjalizuje tak jak np. Kobra7, któremu jeszcze raz chyle czoła i składam podziękowania za naprawę sterownika ABS. On jedna nie zajmuje się sterownikami pomp.

Chciałbym zaznaczyc fakt że auto odrazu odpalało bez najmniejszych kłopotów nawet w duże mrozy. Więc czy tak nagle mogła paśc pompa czy się jednak zapowietrzyła.

Wielu mechaników nie chce wnikac w przyczyny tylko poprostu wymieniają pompe i tyle.
Może ktoś miał podobne objawy i jednak obeszło się bez regeneracji VP44 i mógłby się podzielic informacjami.
Czy w okolicach Szczecina jest jakiś "magik" zajmujący się naprawa sterowników lub ewentualnie pomp. Może lepiej zregenerowac tą co jest w aucie niż wymieniac na polecaną.

Co sądzicie o pompach z allegro które sa w cenie okolo 1200 - 1800 zł? Są takie oferty z moich stron i dają miesięczną gwarancję.

http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-2-5tdi-a4-a6-a8-passat-059130106j-i1515878031.html

http://allegro.pl/audi-a6-2-5tdi-pompa-wtryskowa-163ps-nr-059130106j-i1501105720.html


Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audianek :)

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 20:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
wroc do tego majstra od plaka , bo ta próba ze zbiornikiem przed pompą o kant dupy, vp44 zapowietrzona sama paliwa nie zassie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: pompa
PostNapisane: 21.mar.2011 20:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Witam
Z racji tego, że właśnie w tej chwili walczę z vp44 i przegryzłem się przez parę tematów z tym związanych (jest też parę tematów na forum)proponuję kolejność dzialań:
1. Zczytannie wartości VAG-com blok 018,021
2. Zczytanie błędow zapisanych w ecu
3. Zmierzenie oporności pomiędzy pinem 6i7 na sterowniku pompy (skrajne lewe góra i dół - patrząc w kierunku tyłu samochodua)- powinno być 2,5-4 kohm.
4. Jak masz możliwość podpięcie Kts pod serownik pompy i sczytanie błędów.
Jest taka możliwość, że to tylko spalony tranzystor i jego wymiana pozwoli ci jeszcze jeździć (na allegro można znaleźć magików co zrobią o już za ok 100zl+koszty wysyłki), albo zatarte elementy w pompie i pompa wymaga regeneracji. Opcje ktore znalazłeś chyba jednak nie są najciekawsze , można za tą cenę znaleść na allegro z roczną gwarancją z wymianą sterownika na nowy.
Swoją drogą , to musisz mieć nieszczelność, skoro pojawiają się pęcherzyki powietrza (może filtr paliwa). Mechanik chyba też do niczego. Tej pompy nie odpowietrza się przez kręcenie rozrusznikiem.
Niech bardziej doświadczeni mnie skorygują, jeśli się mylę.
Pozdrawiam

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 21:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
O tranzystorku juz troche czytałem i tak czy siak będe próbował go wymienic. Tylko dokładnie jeszcze nie wiem jaki bo polecano kilka róznych. Lutowanie nie jest mi obce i mam w posiadaniu lutownice precyzyjną. Narzędzia to połowa sukcesu. Druga to wiedza którą mam nadzieję że uzyskam tutaj.

Mam pytanie odnośnie tłoczka bo nigdzie nie wyczytałem. Czy jeśli odkręce te 2 śrubki to czy potem trzeba to jakos kalibrowac? Pompa jest jeszcze niezdemontowana i operacje wymiany tranzystorka chciałbym przeprowadzic na aucie. Czy wtedy jest możliwośc jego rozruszania oraz jeśli jest padnięta cewka (jesli mogła tak nagle paśc bo auto nie odpaliło po nocnym postoju) to czy jest ona dostępna np. w Inter carsie itp. Czy nie wystepuje jako częśc zamienna, a jedynie z całą pompą?

Mechanik od "Plaka" mówił że moga byc jeszcze podgiete przewody paliwowe pod autem i to moze byc przyczyną zapowietrzania sie układu paliwowego. czy jest wogóle taka mozliwośc? Przewody powinny byc zabezpieczone.

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pompa
PostNapisane: 21.mar.2011 22:09:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Oporność cewki od przestawiacza kąta wyprzedzenia (dolna)to 10,2 ohm, górna od dawki to 0.2 ohm. Sterownik można wyciąnąć odcinając kable od cewek i wykręcając czujnik obrotów. Jest film na You Tube jak ktoś lutuje ten tranzystorek (znajdziesz linki na moim wątku). Bardzo precyzyjna robota i druciki są posrebrzane praktycznie się nie lutują. Też zamierzałem robić to na silniku ale jak to zobaczyłem to wyciągnąłem całą pompę. Moim zdaniem kalibracja jest potrzebana po wymianie el. elektronicznych ale pewien nie jestem !
Co do nieszczelności zaczął bym od filtra paliwa. Szukakj podobnych wątków na forum.
Ja znalazłem że IRLR 2905 jest lepszy ze względu na mniejsze napięcie sterowania bramką.

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 22:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
konrad_1977 napisał(a):
O tranzystorku juz troche czytałem i tak czy siak będe próbował go wymienic. Tylko dokładnie jeszcze nie wiem jaki bo polecano kilka róznych. Lutowanie nie jest mi obce i mam w posiadaniu lutownice precyzyjną. Narzędzia to połowa sukcesu. Druga to wiedza którą mam nadzieję że uzyskam tutaj.

Mam pytanie odnośnie tłoczka bo nigdzie nie wyczytałem. Czy jeśli odkręce te 2 śrubki to czy potem trzeba to jakos kalibrowac? Pompa jest jeszcze niezdemontowana i operacje wymiany tranzystorka chciałbym przeprowadzic na aucie. Czy wtedy jest możliwośc jego rozruszania oraz jeśli jest padnięta cewka (jesli mogła tak nagle paśc bo auto nie odpaliło po nocnym postoju) to czy jest ona dostępna np. w Inter carsie itp. Czy nie wystepuje jako częśc zamienna, a jedynie z całą pompą?

Mechanik od "Plaka" mówił że moga byc jeszcze podgiete przewody paliwowe pod autem i to moze byc przyczyną zapowietrzania sie układu paliwowego. czy jest wogóle taka mozliwośc? Przewody powinny byc zabezpieczone.

Pozdrawiam


Cześć,

Jeżeli nie masz błędów po podpięciu vag-a to najprawdopodobniej sterownik jest dobry. Możliwe że tłoczek w pompie padł ale jeszcze nie przepalił tranzystorka (domniemania) lub pompa jest zapowietrzona. Odkręć wtryski i zakręć rozrusznikiem - zobacz jak paliwo wydobywa się z wtryskiwaczy.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 22:46:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Auto teraz stoi u mechanika i czeka na moja decyzję.
On zaproponował wymianę pompy i moze miec taka za 2500 z 2 miesięczną gwarancją.
Jeśli nie ma błędów to ponoc też może byc uszkodzony tranzystorek.
Co to za klej 2 składnikowy jest na tym filmiku w polskiej wersji?

Myślicie że mechanik nie próbował by odpowietrzyc pompy? Jest to zaufany znajomy od ponad 20 lat mojego przyjaciela. Nie sądze że by ściemniał.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 23:01:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
KLej musi być termo i prądo przewodzący. U mnie regeneracja 1900 z roczną gwarancją.

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 23:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
a co było wymieniane?

Pytanie czy jeśli padł tranzystorek to nie bedzie ssało paliwa więc tym samym odpowietrzanie nic nie da?

Filt paliwa był wymieniany jakieś 1,5 roku temu. Zastosowałem filtr Bosha. Ale jakoś nie kojaże aby to bezpośrednio po jego wymianie były te kłopoty

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pompa cd
PostNapisane: 22.mar.2011 16:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2010 23:18:04
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków
Wymieniany był komplet uszczelek , tłok przestawiacza, cały sterownik i kalibracja.
Przeczytaj na forum wątek z odpowietrzaniem vp44. Są tam linki związane z nieszczelnością układu.
Bez tranzystorka pompa nie działa. Sczytaj najpierw błędy.

_________________
A kiedyś miałem Japończyka, eeech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2011 20:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Właśnie nie było błędów.
Mechanik raz odpowietrzył i się udało jednak na jeden dzień. Drugiego poranka nie odpaliło. Czy to też może być przyczyną uszkodzenia sterownika?
Teraz próbowali odpowietrzyć i nie odpala więc próbowali także poprzez podanie paliwa ze zbiorniczka bezpośrednio na pompę omijając filtr by wyeliminować nieszczelności.

Mam zamiar spróbować wymienić ten tranzystorek. Już go kupiłem. Czy jak go ktoś wymieniał to były potrzebne jeszcze jakieś czynności dodatkowe czy odpalał po odpowietrzeniu. Tranzystorek będe wymieniał na pompie nie demontowanej z auta.

Pozdro.
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 08:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
konrad_1977 napisał(a):
Właśnie nie było błędów.
Mechanik raz odpowietrzył i się udało jednak na jeden dzień. Drugiego poranka nie odpaliło. Czy to też może być przyczyną uszkodzenia sterownika?
...Mam zamiar spróbować wymienić ten tranzystorek. Już go kupiłem. Czy jak go ktoś wymieniał to były potrzebne jeszcze jakieś czynności dodatkowe czy odpalał po odpowietrzeniu. Tranzystorek będe wymieniał na pompie nie demontowanej z auta.

gdyby auto mialo "spalony tranzystorek" to na jeden dzien odpaliloby tylko w jednym przypadku... jakbys jest oblal benzyna i podpalil
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2011 17:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Może wtedy był jeszcze sprawny, a tylko sie zapowietrzył. Teraz nawet odpowietrzenie nie pomaga bo nie zaciąga paliwa i nawet przy pomocy "plaka" nie odpalił. Czy to może byc jednak mechaniczne uszkodzenie i nie ma sensu bawic się w tranzystorek?

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2011 09:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
konrad_1977 napisał(a):
Może wtedy był jeszcze sprawny, a tylko sie zapowietrzył. Teraz nawet odpowietrzenie nie pomaga bo nie zaciąga paliwa i nawet przy pomocy "plaka" nie odpalił. Czy to może byc jednak mechaniczne uszkodzenie i nie ma sensu bawic się w tranzystorek?


Jeżeli będziesz bawił się w naprawę tranzystorka a okaże się że to nie to - najprawdopodobniej zapłacisz więcej za naprawę pompy w Boschu.

PK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2011 14:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Naprawa pompy wyjdzie o wiele więcej jak kupno "nowej". Gość z serwisu znalazł mi za 2500zł z dwu miesięczną gwarancją. Ponoć sprawdzana własnie w Boshu. Dlatego jest gwarancja.
Własnie dostałem smsa że nr mojej pompy to 059 130 160bx. Czy można wstawić z symbplem 059 130 160M lub 059 130 160J?

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 09:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
konrad_1977 napisał(a):
Naprawa pompy wyjdzie o wiele więcej jak kupno "nowej". Gość z serwisu znalazł mi za 2500zł z dwu miesięczną gwarancją. Ponoć sprawdzana własnie w Boshu. Dlatego jest gwarancja.
Własnie dostałem smsa że nr mojej pompy to 059 130 160bx. Czy można wstawić z symbplem 059 130 160M lub 059 130 160J?


Bosch z reguły daje 1 rok gwarancji a nie 2 miesiące. Naprawa Twojej pompy może wynieść 2000-2200 a nawet taniej + rok gwarancji a nie 2500 PLN. Ma papiery że pompa tam była naprawiana?

PK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 10:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
za 2,5 koła ojciec rok temu pompe w białymstoku naprawił... i też rok gwarancji był, a nie jakieś 2 miesiące :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 21:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
W szczecinie są inne cenniki niestety. Po zdemontowaniu sterownika to już i tak by nie chcieli grzebać lub zawołają jeszcze więcej.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 05:02:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
jak i tak masz zamiar pompę wymieniać to strać jeszcze jeden dzień i odpowietrz solidnie cały układ zasilania - jest wątek o odpowietrzaniu pompy - trochę cierpliwości i sprawdzisz fachowość mechaników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 12:12:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Już próbowałem.
Czy ktoś wie czy w miejsce pompy o nr 059 130 160bx można wstawić zamiennik z nr 059 130 160j lub 059 130 160M lub inny

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: