.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 17:02:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2,5 TDI AFB ] Brak obrotów powyżej 3800rpm, logi.
PostNapisane: 06.cze.2011 08:05:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Witam,

Moje Audi A6 C5 2,5 TDI 99' ma pewien problem, brakuje jej zdecydowanie mocy, na postoju silnik jest w stanie wejść na maksymalne obroty ( czerwone pole), gorzej jest już podczas jazdy. Przy chęci zrobienia logów nie miałem możliwości dotrzeć do wymaganych 4200rpm, logi kończą się na 3700-3800. Autko zostało zakupione parę dni temu, jest to mój pierwszy TDI więc staram się posprawdzać wszystko, co moja wiedza i sprzęt mi jest w stanie umożliwić, naturalnie posiłkuję się Waszą ogromną wiedzą i chęcią pomagania innym :)

Postaram się opisać to, co sam zanotowałem podczas jazdy. Możliwe, ze te informację są zbędne, ale myślę ,ze nie szkodzi, jak się trochę wysilę ;)

Auto bez problemu pali na zimnym jak i na rozgrzanym silniku, logi robiłem kilkukrotnie, edukując się w innych tematach, doszedłem do wniosku, że mój MAF zaniżał wartości powietrza, postanowiłem go zlogować, wyjąć, umieścić w wannie ultradzwiękowej z IPA i zlogowa ponownie. Różnica w pracy przepływomierza po czyszczeniu wyraźnie się poprawiła ale z tego co zrozumiałem, jeszcze jest to za mała wartość w stosunku to wartości wymaganej przez sterownik. Postanowiłem zakupić nowy ( najtańszy zamiennik ) przepływomierz, aby sprawdzić czy będzie różnica w logach - okazało się ,ze nowy przepływomierz podaje wartości praktycznie tożsame z wartościami wymaganymi przez sterownik.

Kolejną rzeczą jaką zaobserwowałem to sprawy dymienia, na starym oryginalnym sterowniku, przed regeneracją choćbym chciał, nie mogłem... puścić dymka ;), na nowym zamienniku startując na skrzyżowaniu widzę, ze wkońcu pojawia się czarny dym.

Przejdę teraz do turbiny - z tego co słyszę to pracuje, słychać jak się wkręca. Przyglądałem się sztandze podczas testów - porusza się jednostajnie zarówno w górę jak i w dół. Oglądałem przewody ciśnieniowe, wyglądają na sprawne, żadnych niepokojących przetarć czy pęknięć.

W chwili obecnej, na odcinku 3-4 może 5 kilometrów auto rozpędzę maksymalnie dol 155-160km/h. Od 2000 do 3000rpm auto przyśpiesza... powiedzmy dobrze.

Wrzucam logi, jeśli coś zostało pominięte - przepraszam. Jeśli trzeba, zrobię logi ponownie.
Czy jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić?



Stary oryginalny przepływomierz po czyszczeniu:
Log (003)

Stary oryginalny przepływomierz przed czyszczeniem:
Log (003)

Nowy najtańszy zamiennik przepływomierza:
Log (003)


Log (000)
Log (000)



Log (001)


Log (003)
Log (003)

Log (004)

Log (007)

Log (008)

Log (010)

Log (011)
Log (011)
Log (011)
Log (011)

Log (013)

Log (014)

Log (018)


Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
;)

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 11:07:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie działa praktycznie sterowanie T.
przyczyny:
1. niesprawny elektrozawór N75;
2. niedrożny katalizator;
3. uszkodzona membrana w gruszce T.

zaczynamy od podmiany zaworu N75 [jego nr spiszesz sobie z samego zaworu - powinien być to 059 906 627A].
gdzie jest i jak jest połączony - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 72#1430572 .

kup N75 w IC - będziesz mieć 7/10 na jego zwrot, jeżeli okaże się, że to nie on jest przyczyną niemocy.

po podmianie logujesz dynamicznie 011 oraz 011BS - linki zamieszczasz na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 14:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Dziękuję za odpowiedź, z wielką nadzieją wyczekiwałem tego, ze to właśnie Ty mi odpowiesz :)


Poszedłem do auta i porobiłem to co znalazłem pod podanym linkiem. Sprawdziłem podciśnienie zaczynając od tego biało-czarnego "bączka". Przykładałem palec - jest ssanie.
Poszedłem dalej do zaworu N75 który ma oznaczenia zgodne z tym co podałeś (059 906 627A), przy próbie wybebeszenia go z gum trzymających rozpięły się wężyki z dość głośnym syknięciem, rozebrałem wszystkie, poskładałem tak jak były na początku dokładnie je dociskając. Podążając jednym z wężyków doszedłem do gruszki T. W chwil zdjęcia przewodu z gruszki jest głośne, wyraźne syknięcie i sztanga błyskawicznie opada na dół - na oko to jakieś 0,2 sekundy. Po podłączeniu przewodu do gruszki sztanga wędruje do góry w czasie... 5-8 sekund - bardzo powoli. Test ten wykonywałem na biegu jałowym. Obserwowałem również sztangę gdy druga osoba gazowała silnik, sztanga ku górze wychylała się szybciej. Przy okazji grzebania w tym miejscu popryskałem WD40 dół i górę sztangi, elementy mechaniczne pracujące przy ruchu sztangi.

Zamieszczam filmik z operacji zdejmowania wężyka z gruszki T:

http://it-gemini.pl/akp/dscf0001.avi

Zawór będę mieć dopiero na jutro więc dziś nie mam jak zrobić podmianki. Zaraz pofatyguję się na przedmuchanie zaworu.

Czy coś jeszcze mogę dziś zrobić?

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 16:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na dzień dzisiejszy zrobiłeś wszystko, co było potrzeba zrobić [a nawet odrobinę więcej].

wiemy już, że podciśnienie działa [logi oraz to co opisałeś odnośnie wężyków/gruszki], a także, że na 90% membrana w T jest sprawna.

pozostaje nam zatem podmiana N75 i ocena logów.
jeżeli jednak okaże się, że N75 nie jest przyczyną, to czeka Cię odpięcie wydechu za T i zalogowanie 011d z odpiętym wydechem - z tym jednak się wstrzymamy przynajmniej do jutra [opiszę Ci wówczas gdzie i jak odkręcić wydech].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 07:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Wyprzedziłem pewne fakty, podejrzałem to co pisałeś do innych odnośnie katalizatora, znalazłem też fotki pokazujące, jak powinno się rozszczelnić wydech tuż za wyjściem z turbiny. Zabrałem się do pracy...


...która o mało nie skończyła się spaleniem auta, myślę, ze to można dodać dla potomnych. Rozpięcie wydechu pod maską i podmiana zaworu sprawiły, że auto stało się niesamowicie zrywne, zwinne - wręcz agresywne :)

Udałem się na bezpieczną drogę, na której wykonuję logi dynamiczne, zabrałem się do pracy. Podczas przyśpieszenia potrzebnego dla logowania ( które jak nigdy dotąd nie było aż tak wspaniałe, pracowało w pełnym dostępnym zakresie obrotów ) auto nagle szarpnęło, straciło moc, zaświeciła się kontrolka od akumulatora i przestraszony postanowiłem natychmiast przerwać test, zatrzymałem auto - otwieram maskę a tam.... rozpięty wydech i spaliny ( ogień ) wydostające się z turbiny narobiły mi nie mało bałaganu pod maską, potopił wiązki przewodów, potopił wszelkie łączniki instalacji podciśnienia wraz z wężykami.
Auto przestygło, wróciłem do domu, zabrałem się za re-naprawę. Po 2 dniach bojów związanych z założeniem nowych rurek podciśnienia, nowego zaworu, wymianie wydechu na sprawny, sprawdzeniu i zaizolowaniu instalacji elektrycznej ( stopieniu uległy jedynie osłony ochronne wiązek przewodów, same przewody były w idealnym stanie ), stwierdziłem, ze wszystko jest naprawione tak, jak być powinno.

Pojawił się nowy problem, podciśnienie było w całym układzie, zawór N 75 sterował turbiną podczas BS na postoju. Już przy ruszeniu, widać było ,ze cały układ podciśnienia przestaje działać, Auto rozpędzało się do 2300rmp. Turbinę słychać a sztanga stoi w miejscu. Ponownie rozebrałem cały układ podciśnienia, ponownie został zamontowany NOWY N75, nowe łączniki, sprawdziłem szczelność wszystkich rurek podciśnienia, dodatkowo każdą rurkę pościnałem 1,5cm na każdym końcu, aby nakładane były świeże - ciasne końcówki ;)
Po 3-4 godzinach rozpinania i sprawdzania każdego z elementu osobno powoli opadały mi ręce....
... ale pomyślałem, że jeszcze raz go rozbiorę, zacząłem tym razem od membranki jednokierunkowej ( taki biało czarny bączek na środku komory silnika ), przyłożyłem do ust i okazało się ,ze mogę pchać i ciągnąć powietrze w obu kierunkach, udałem się na szrot, zobaczyć jak działają takie membranki, znalazłem identyczną, okazało się ,ze ma pracować tylko w jednym kierunku - od strony białej w -> stronę czarną. Zamontowałem - pojechałem na test.... masakra - to auto potrafi zapie....jechać! :D

Zabrałem się za logi... na 4 biegu auto podchodziło pod 190-200KM/h! Ale.... testy się nie udały... nie miałem głowy, cały wieczór delektowałem się tym, jak to auto ładnie potrafi jeździć :D

Dziś jak ochłonę, zrobię testy wszystkiego od nowa.

Sprawdziłem mój zawór N podmieniając go z tym, co kupiłem - działają oba. Podmieniłem przepływomierz mój oryginalny z tym zakupionym najtańszym zamiennikiem - działają oba.


Podsumowanie - meszrum - bardzo dziękuję Ci za wskazanie problemu, tak jak w innych sytuacjach tak też w tej - okazałeś się mistrzem.

Jesteś osobą, która zdalnie potrafi wywołać ogromny uśmiech na użytkownikach aut, szanuję Cię ale wiedz jedno, jeśli kiedykolwiek dojdzie do naszego spotkania - połamię Ci żebra i odbiję płuca.... oczywiście uściskami i klepaniem po plecach :D

-----------------------------------------

Jeszcze pozwolę sobie wrzucić logi MAF po przywróceniu auta do pełnej sprawności.

Umieszczam dwa logi, jeden jest oryginalnego przepływomierza, drugi najtańszego zamiennika dostępnego w moim mieście. Celowo nie podpisuję, który to który, aby nie wywyższać żadnego z nich, jeśli jest możliwość, prosiłbym o wskazanie tego, który zatrzymać w aucie:


Log (0 - 003)
Log (1 - 003)

Wieczorem zamieszczę wszystkie logi.

Jeszcze miałbym pytanie odnośnie pozostałych elementów, widziałem, że na podstawie korekty paliwa, czy ustawień pompy potrafiłeś określić przebieg dla auta, jest to wykonalne w przypadku moich logów? Możesz coś powiedzieć jeszcze na temat mojego auta, widząc dotychczasowe logi?

Dziękuję :)

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 13:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Odpięcie wydechu tylko na czas sprawdzenia, czy się odetkał ;)

Co do lmm, to nie wiem czy jest się czym jarać co do mocy... (logi były robione jak dobrze rozumiem na drożnym wydechu).
Pomimo to odbiega bardzo nadal.
Log1 lmm

Obrazek



Log2 lmm


Obrazek



Sam wyciągnij wnioski, czy któryś działa poprawnie... moim zdaniem nie. Co potwierdza regułę, że do AFB zamiennikom nie.
po udrożnieniu wydechu bardzo by nam było miło obejrzeć logi Nd 003,008,011.

Cytuj:
Jeszcze miałbym pytanie odnośnie pozostałych elementów, widziałem, że na podstawie korekty paliwa, czy ustawień pompy potrafiłeś określić przebieg dla auta, jest to wykonalne w przypadku moich logów? Możesz coś powiedzieć jeszcze na temat mojego auta, widząc dotychczasowe logi?


Stan pompy VP44 w przybiżeniu, czy nie mówi pa. Jak i ustawienie ogólne rozrządu, korekcje wtrysków ect, ect lecz to nie jest odniesienniem przebiegu w żadnym wypadku.
Można powiedzieć więcej na temat motoru, jeśli zrobisz porządek z poborem masy powietrza, wówczas kpl. logów (statyczne, basic setinngs, dynamiczne) i jest klarowne jak woda w akwarium co do tego co jest i w jakiej kondycji. Lecz logi nie pokarzą dużo rzeczy. Odma nie drożna, filtr powietrza 2 letni marki fltron ;) . polecam firmy kentch, jak będziesz oglądal obecny polecm zmienić z marszu ponieważ jak jest zasyfiony każde lmm zaniży.
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 14:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nieco wyprzedziłeś etapy naprawy...
całe szczęście, że nic się nie stało.
pamiętaj jednak na przyszłość, że po poluzowaniu wydechu i oparciu go na nakrętkach logujemy tylko 1 raz grupę 011d, po czym skręcamy wydech. podczas jednej próby temperatura spalin jest zupełnie bezpieczna.

co do logów przepływomierza, to:
1. czy są one zrobione na drożnym wydechu i nowym N75? pytam, gdyż odczyt masy powietrza jest nadal zbyt mały - niestety może to mieć związek z 013/014 [duże korekcje], co z kolei może wynikać z problemem rozrządu [hydraulika];
2. log 0 wg mnie jest zrobiony na zamienniku;
3. postaraj się wyczyścić alkoholem izopropylowym swoje stare lmm Bosch;
4. jak naprawiłeś wydech?

oczywiście czekamy na całość nowych logów.
postaraj się logować grupy dynamiczne oddzielnie, z kolei statyczne mogą być logowane 3jkami.

o całości logów napiszę gdy zamieścisz wszystkie po naprawie/pożarze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 07:49:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Witam, po małej przerwie, wracam do walki z moim Audi, auto jeździło w miarę normalnie około 3-4 dni, po tym straciło moc, v-max 140 na ogromnym odcinku drogi, biegi przeciągały zapewne z braku Nm.

Wczoraj podłączyłem pod komputer, wyskoczył błąd czujnika przepływu powietrza ( tak tak, to ten nowy zamiennik), zwierał. Przy logach podawał cały czas tą samą dawkę 532mg w każdym zakresie obrotów, postanowiłem go wymienić. Siedzi myty alkoholem IPA Bosch. Przypomnę jeszcze, że zawór N75 siedzi nowy - oryginalny, rurki podciśnienia wraz z łącznikami są nowe, łączniki dodatkowo zostały posilikonowane. Układ wydechowy drożny, naprawiony "po Polsku ;)" ( stąd mogę ponad 3800rpm wkręcać silnik bez problemu). Filtr powietrza został wymieniony na nowy, wszystkie logi zrobione już na nowym filtrze, odznaczyłem log, gdzie chciałem sprawdzić czy stary filtr powietrza miał jakiś wpływ na ilość mg w 003. Podciśnienie występuje w każdej rurce, sztanga turbo pracuje. Mam wrażenie, że moje auto na wolnych obrotach pracuje dość głośno, jak jakaś śmieciarka...

Damy radę coś z tym zrobić? Powoli zaczynam myśleć nad zezłomowaniem tego auta :(


Statyczne:
Log (000,001,003)
Log (004,007,013)
Log (014,018,023)

BS:
Log (000)
Log (003)
Log (004)
Log (011)

Dynamiczne
Log (000)
Log (001)
Log (003) - Stary Filtr Powietrza
Log (003) - Nowy Filtr Powietrza
Log (004)
Log (008)
Log (010)
Log (011)


(Tutaj ponownie sprawdzałem dynamicznie, czy dojdzie do sytuacji, że turbina będzie pchać ponad 2400mbar.)
Log (13 - 011)

Poprzeglądałem trochę inne logi, widziałem ,ze koledzy te same badanie wykonują w 7-9 sekund a u mnie trwa to aż 20 sekund ( 011 ) :(

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 07:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Złom? :(

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 10:52:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
SebaX wydaje mi się, ze Tw problem lezy po stronie zuzytej hydrauliki popychaczy, podkladek, dzwigienek, lub nawet walkow takze.
po korekcjach na wtryskach widać niedobór ECU musi nadrabiac, zawory jak sie nie otwieraja z ''nalezytym skokiem'' kompresja jest wowczas slaba., malo powietrza i mniej wachy skutkuje niedoborem mocy.
warto podniesc delke i spojrzec.

Lecz bardzo wazna sugestia, lmm zamiennik do AFB z tego co z doswiadczenia Meszrum pisal nie spelnia zadania, stary umyty nie podniosl sie. Tnie dawke w 008d.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2011 21:04:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Dziękuję za odpowiedź. Przypuszczałem od początku, że tak może się skończyć moja przygoda z TDI. W Poniedziałek postaram się dobrać do wałków, są jakieś wytyczne, których powinienem się trzymać, przy zwalaniu pokryw? Jest jakieś fotostory?

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2011 12:30:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest tak, jak napisał grejf.
widać to w grupach 003d oraz 010d - silnik po przekroczeniu 3500 rpm zaczyna zasysać mniejszą ilość powietrza.

fotostory nie ma [chyba].
zwróć uwagę na to, czy nie spadła któraś z dźwigienek.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2011 06:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Hej, przeżywam koszmar, auto oberwało mocno po miskach olejowych zarówno silnika jak i skrzyni. Olej oczywiście wylądował na ziemi a cała akcja miała miejsce ponad 300KM od domu w .... niedziele :/

Wczoraj udało się auto zlawetować do domu. Mam okazję zajrzeć do silnika zarówno po zdjęciu połamanej miski olejowej jak i zrzuceniu pokryw. Przy okazji mogę porobić zdjęcia - może wałków? Może coś od dołu jest ważnego? Dla potomnych - ala fotostory. Na allegro nie mogę znaleźć miski olejowej do tiptronika. Ktoś z czytających ma może taką?

Pozdrawiam.

:(

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2011 14:07:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
uuu...
telef na miche Ci podalem na PW, moze bedzie.

mozesz porobic kazdej glowicy, wazne zebys uwiecznił na foto, popychacze, podkladki, dzwignie pod kątami nie tylko z gory i policzyl czy nie ma brakow...
Przetrzec z oleju.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: