.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 15:52:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAH] Cisnienie oleju.
PostNapisane: 10.maja.2009 21:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 140
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam.
Od razu filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=1CqWs5cXK6Q

cisnienie okolo 2.5 bara przy wolnych obrotach, naciskam gaz - podstakuje na niecale 5. Czy to normalne? Nie zawsze mi sie tak dzieje. Poziom oleju ok.

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 22:00:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
co prwda mam C4 z innym silnikiem ale u mnie ten wskaźnik też czasem chodzi jak mu sie pdoba, na pewno nie jest dokładny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2009 23:21:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam jaką miałeś temperaturę oleju i wody przy tym sprawdzaniu ?
Przy dobrze rozgrzanym silniku ciśnienie nie powinno spadać poniżej 1,5 bara na wolnych jak masz 2 to jest bardzo dobrze. Zaznaczam na rozgrzanym silniku. Na zimnym ciśnienie będzie większe bo olej gęstszy :).
Wskazania tego czujnika sprawdzałem gdy mi się silnik kończył , u kumpla mechanika podłączyłem Manometr i wskazania były takie same jak na zegarach.
U ciebie jeżeli było to na ciepłym to bardzo dobrze.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 18:30:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Wszystko jest w najlepszym porządku. Problemu nie ma.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2009 20:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jeżeli olej był rozgrzany powyżej 60 stopni, bliżej 90, to jak najbardziej jest ok.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 16:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 140
Lokalizacja: Ruda Śląska
Temp silnika byla 90 st. wiec z tego co czytam wszystko ok :)
Dzieki za odpowiedzi!
Temat do zamkniecia.

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 20:37:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
hdc napisał(a):
Temp silnika byla 90 st. wiec z tego co czytam wszystko ok :)
Dzieki za odpowiedzi!
Temat do zamkniecia.


Mówię o temperaturze oleju, nie płynu chłodniczego.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 21:49:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 16:13:52
Posty: 140
Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam,
wszystko OK :)
Temp oleju okolo 90 st.

Filmik dla znudzonych i nie majacych co ogladac :)
http://www.youtube.com/watch?v=yMh25hzrbzM

_________________
Audi 100 C3 2.0 TD '86 <-- było :(
Audi 100 C4 2.8 V6 AAH QUATTRO '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 21:54:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Potwierdzam. Nawet uwzględniając niedokładność wskaźnika, wszystko ok.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 21:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
w moim coupe 2.3 89 taki wskaznik na nagrzanym motorze na wolnych obrotach spada do 1.2.Kiedy odpalam auto to wskazuje 5barow.jezdze na mobili 10 w 40.dodam gazu lub podczas jazdy od razu rosnie i trzyma ok 4barow.czy to znaczy,ze motor mi sie konczy?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 11:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2010 20:58:26
Posty: 5
Lokalizacja: Staszów
Auto: Audi 90 2.3 quattro USA
Zalej 15w40 i będzie w porządku. Za rzadki olej lejesz do tak wiekowego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 11:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Blazer napisał(a):
w moim coupe 2.3 89 taki wskaznik na nagrzanym motorze na wolnych obrotach spada do 1.2.Kiedy odpalam auto to wskazuje 5barow.jezdze na mobili 10 w 40.dodam gazu lub podczas jazdy od razu rosnie i trzyma ok 4barow.czy to znaczy,ze motor mi sie konczy?


ja takie ciśnienie oleju w mojej 16tce mam od 3 lat ale nie wiem czy to nie wina padającego czujnika bo u mnie ostatnio juz sie skończył i nie pokazuje nic :) rady kolegi powyżej nie bierz na poważnie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 15:08:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
matred napisał(a):
Zalej 15w40 i będzie w porządku. Za rzadki olej lejesz do tak wiekowego silnika.


bzdura
luzy na panewkach , nieszczelności na pompie olejowej to są przyczyny spadku cisnienia na wolnych obrotach. Jeżeli cisnienie na wolnych nie spada poniżej 1 bar to możesz jezdzić Natomiast jeżeli cisnienie spada poniżej , warto zajżeć w ww. wymienione miejsca. Zmiana oleju na gestszy będzie skutkowała że będzie się dłużej rozgrzewał a efekt na rozgrzanym będzie ten sam. W silnikach V6 są jeszcze w głowicach zaworki wyrównujące cisnienie oleju w głowicach i kiedy one są już zużyte to też cisnienie na wolnych obrotach jest niższe.
Ostatecznie to czujnik cisnienia oleju na wolnych obrotach zapala się dopiero jak cisnienie jest mniejsze niż 0,25 bar.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: