.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 22:53:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKN] Zapaliła się konewka i napis sensor
PostNapisane: 25.mar.2011 12:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
Jadąc spokojnie, zapiszczało i zapaliło mi się toto, po czym zgasło samo po 10s,
potem na postoju na wolnych obr. też się zapaliło i paliło dłużej, zgasło samo.
Po kilku godzinach znowu kilka razy się pojawiło, ostatni raz na bardzo krótko,
może sekunda i w tej chwili nie ma, miał ktoś coś podobnego?

Dodam, że jestem po pełnym serwisie, wymianie oleju, filtrów ok 1000km wcześniej,
sprawdziłem dla pewności poziom oleju, jest max, a z tego co wyczytałem,
to jest powiązane z czujnikiem poziomu oleju w misce. Kończy się czy mozę kabelki świrują?

Obrazek

Zaglądając do instrukcji, odpowiedziałem sobie na pytanie, sugerują w niej uszkodzony czujnik oleju.
Teraz pytanie, jak tak sobie świruje, to jest uszkodzony, czy właśnie kabelki, czy syfek jakiś
po wymianie oleju na nowy i gdzie on się znajduje, szukać w ASO czy IC będzie taniej? hmm
W IC podali info, że są dwa czujniki, jeden ciśnienia (20zł), drugi poziomu oleju czyli miernik i z Helli 209zł.
Nie pozostaje mi nic innego, jak podjechać do kumpla pod VAG'a i sprawdzić, bo inaczej nie widzę, w ciemno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 14:03:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
najpierw sprawdzasz nr błędu w sterowniku silnika.
następnie podajesz go nam wraz z rocznikiem swojego samochodu i VINem.

napiszemy Ci wówczas, który to czujnik [są 3 czujniki oleju] i gdzie ile kosztuje.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 14:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
Właśnie się pokusiłem i podłączyłem się Polskim VAGiem 4.9 i nie ma błędów żadnych,
jest 0 ale mu jakoś nie ufam i nie wierzę, więc może jutro podjadę do kolegi, on się tym
zajmuje i ma pełnego VCDS, to zapewne coś mi powie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 14:38:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
To będzie sensor w misce, masz go połączonego ze stycznikiem w zamku maski. Sprawdź najpierw przewody, często się uszkadzają te do stycznika maski i te w dole miski olejowej.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 19:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Też mam ten sam problem- nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale szukać między innymi przy zamku od maski(pokrywy silnika)??
Dodam jeszcze że przestało pokazywać temperature oleju- tak że przypuszczam że to bedzie coś przy misce olejowej.

Błąd mam taki

00562 ( Sensor for Oil Level/Temperature G266
Open or Short to B+)

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 19:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kryhawrc napisał(a):
Też mam ten sam problem- nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale szukać między innymi przy zamku od maski(pokrywy silnika)??
Dodam jeszcze że przestało pokazywać temperature oleju- tak że przypuszczam że to bedzie coś przy misce olejowej.

Błąd mam taki

00562 ( Sensor for Oil Level/Temperature G266
Open or Short to B+)


G266

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 19:46:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
Kryhawrc napisał(a):
Też mam ten sam problem- nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale szukać między innymi przy zamku od maski(pokrywy silnika)??
Dodam jeszcze że przestało pokazywać temperature oleju- tak że przypuszczam że to bedzie coś przy misce olejowej.

Błąd mam taki

00562 ( Sensor for Oil Level/Temperature G266
Open or Short to B+)


Jeśli masz błąd sensora, to pewnie leży, ale tak jest on spięty też ze stycznikiem pokrywy silnika.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2011 20:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy na pewno padł. Jak były duże mrozy to kontrolka sie nie zapalała-dopóki silnik się nie nagrzał i nie został uruchomiony ponownie. Po ponownym odpaleniu swieciła cały czas.
Ale temperatury tak czy tak nie pokazywał :(:

Dzięki meszrum za konkretne wytułmaczenie :D

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 12:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
Mamy dylemat, po pełnym teście błędów 0, dzisiaj zrobione 60km i ani raz się nie zapaliło,
więc lekko zgłupiałem, ale to w sumie może i dobry objaw, w poniedziałek wjeżdżam
na podnośnik, zdejmę osłonę i wyczyszczę dokładnie wtyk i gniazdo. Wypada czekać
na rozwój wydarzeń, padnie albo nie, szczęściem wielkim była by kwestia instalacji,
co wyczytałem nie jest tak rzadkim przypadkiem, wtyk jest na dole, była zima, brud
i wilgoć robią swoje, więc jest szansa, że sprawność się przywróciła, tylko poprawić i koniec stresów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 13:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
A ja dziś zrobiłem test i jak otworze maske-faktycznie nie zapala sie. Ale gdzie szukać problemu? Na górze czy na dole. Na górze chyba mam wszystko w porządku-tak bynajmniej wygląda.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 08:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Kryhawrc napisał(a):
A ja dziś zrobiłem test i jak otworze maske-faktycznie nie zapala sie. Ale gdzie szukać problemu?

mi sie kiedys poziom zapalil a na 100% bylo over min - mysle, ze to ma jakas tolerancje a z racji, ze to wszystko stare pierniki to ta tolerancja sie zwiekszyla...
Od kiedy sie z glupia zapalilo zrobilem kilkadziesiat tysiecy wiec to jednorazowe "fisiu" /u mnie/bylo
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 11:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
przemekk74 napisał(a):
Kryhawrc napisał(a):
A ja dziś zrobiłem test i jak otworze maske-faktycznie nie zapala sie. Ale gdzie szukać problemu?

mi sie kiedys poziom zapalil a na 100% bylo over min - mysle, ze to ma jakas tolerancje a z racji, ze to wszystko stare pierniki to ta tolerancja sie zwiekszyla...
Od kiedy sie z glupia zapalilo zrobilem kilkadziesiat tysiecy wiec to jednorazowe "fisiu" /u mnie/bylo
Pozdrawiam,
Przemek


Szczerze mówiąc nie zrozumiałem gdzie mam szukać problemu

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 14:44:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
No i walki część dalsza, dzisiaj podpinaliśmy znowu pod komputer i 0 błędów, żadnych niepokojących
faktów, przez sobotę jeżdziłem ok 100km i nic, wczoraj 20km w tym dwa razy się włączyła koneweczka
i zaraz po tym sama gaśnie. To samo dzisiaj, dotąd zrobiłem 80km i dwa razy miałem ten alarm.
Zdjęta osłona, styki i kostka czyściutka jak z salonu, psiknąłem profilaktycznie kontaktem, ale
nie sądzę, by to cokolwiek zmieniło, po tym oczywiście po jakimś czasie znowu się zapaliła na moment.
Do tego jakby mało było stresu, zacząłem słyszeć delikatne terkotanie podczas jazdy, jak jest
na obrotach, coś jakby któryś popychacz zaczął sobie klekotać, tak delikatnie.
Może coś się przytkało w hydraulice? co to może być? Jak zwalniam na biegu znika, jak dodaję
gazu pojawia się, takie subtelne bardzo, po podniesieniu maski w sumie nic nie słychać, jedynie przy
zamkniętych drzwiach w kabinie wyraźnie. Powinienem się zacząć uzbrajać w pampersa czy włączyć
głośniej radio i przestać "srać ogniem" jeżdżąc dalej, wyjdzie w końcu i ten czujnik i hydropopychacz
jeśli to któryś się przytkał, to się odetka czy jak? czy sprzedać i kupić seicento, spać spokojnie,
bo odkąd kupiłem, wszystko jest super, ale ciągle radość przytłumiona jest stresami i opowieściami
jakie to padło jest i już w końcu coraz gorzej sypiam i ciągle zamiast jeździć i cieszyć się,
że mam fajną furkę, słucham, sprawdzam, myślę i spać nie mogę coraz częściej ... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 17:53:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
moze najpierw lepiej kupic nowy czujnik (ze 25zyla na allegro), dolac oleju pod maksa... a jak to nie pomoze to .... paczka pampersow (okolo 50pln) - za wszysto mozeszs zaplacic karta mastercard :peace:
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 20:53:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
Oleum jest pod maksa, a czujka jeśli to ta, 3 pinowa pod miską, to niestety ponad 200 Helli.
Gdyby to była jedna z tych po 20zł, to już były by obie wymienione, a takie eksperymentowanie
za te pieniądze, raczej mało opłacalne jest. Martwi mnie tylko ten stukot, na 99% popychacz mi
zaczął stukotać, teraz się zastanawiam, czy to wymiana oleju na porządny tak zadziałała
czy może to nie popychacz, a wtrysk, po zalanym paliwie dzisiaj, bo zaczęło się objawiać
parę kilometrów od zatankowania "vervy" na Orlenie, to jedyne co mi do głowy przychodzi...

ech... miałem ci ja voyagera, to się napiłem vódki i sprzedałem po pijaku, a spokojny sen minął bezpowrotnie jak widzę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 21:03:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
bez paniki, słyszałem strasznie duzo negatywnych opini o olejach motula. Zalej Valvoline lub liqui moly i zobaczysz czy będzie poprawa.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 21:18:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
K...na, ja jestem świr, ze swoim słuchem, mam często problemy, bo słyszę rzeczy, których ludzie
nie są w stanie wychwycić. Usłyszałem i słyszę dzisiaj ten cholerny stukocik, jakbym mało
miał problemów, a sielana z nową zabawką A6 trwałą całe 3 tygodnie i 1000km, ech...

Chyba sie nawale, a jutro dam głośniej ChilliZet i spróbuję zapomnieć, może się przetka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 21:45:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ten silnik klekocze (taki jego urok)... co do (odczytu) poziomu oleju ma sie nijak
Haslo "logi 13S 14S" moze uspokoja Twoja dusze (inaczej sie rozpijesz :peace: )
Kiedys widzialem watek na forum passata jak ktos w silniku 1,9TDI mial te problemy i po sciagnieciu miski okazalo sie, ze mial gruba warstwe "blota" w misce
Jezeli cisnienie jest i poziom w porzadku zlej temat do nastepnej wymiany oleju i wtedy sciagaj miche, wykrec czujnik, wyczysc go (cena fakt... nie 20 pln-) )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 21:56:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2011 19:14:17
Posty: 32
Dzięki za dodanie otuchy, rzecz w tym, że ja w ogóle nie piję, kompletnie i jak się raz napiłem, to się założyłem,
że sprzedam mojego 14 letniego voyagera za 15 tys zł, po pijaku wystawiłem go na allegro i zapomniałem.
Teraz się boję, co będzie jak się naspawam tym razem, może jeszcze nie sprzedam A6 za 30 kzł,
ale jak nie przestanie dzwonić, to zapije się na śmierć, takim tokiem myślenia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2011 22:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
przecież miałeś dekle podniesione i widziałeś wałki itd. także śpij spokojnie ten rozrząd w tych silnikach gra swoją muzyką i nic na to nie poradzisz jak miałem AKE to z każdej strony słuchałem :):):) nawet jak wstawiłem wałki nowe popychacze dzwigienki pestki to też sluchałem :) tak samo dzwonił jak było wszystko nowe :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: