.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 13:43:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 1.8Tq] Proszę o porady
PostNapisane: 01.kwi.2011 11:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2011 00:09:43
Posty: 6
Lokalizacja: polska/anglia
Witam mam kilka pytań co do jednostki 1.8T w audi a6.
Kupiłem te auto kilka dni temu stad moje ptania.

1. Z tyłu silnika małe wycieki oleju, ciężko mi je zlokalizować bo to tył silnika i trudno mi dopatrzeć się skad są te wcieki. Proszę mi powiedzieć jakie są najczęstrze powod wcieków w tych silnikach.

2. szybka pasażera - w połowie staje i się nie domyka, trzeba użyć siły rąk, opuszcza się ok , ale zamyka do połowy wtedy troszkę pomocy i idzie dalej. Czy musze wmienić całość podnośnika , czy po prostu coś tam jest gdzieś w połowie walnietę lub hamuje itd.

3. Olej , od 7 lat z tego co widze w książce serwisowej lany był 10W/40,
z tego co słyszałem są różne opinnie- dla turbiny itd najlejej 5W . Moje pytanie czy jest sens zmienić olej na syntetyk cz po prostu pozostać przy półsyn. 10W ?

4. teraz banalne pytanie, bo nie mam napelki na klapce, jakie powinno być ciśnienie opon. Z tego co się orientuje to 2.2-2.6 czy 2.3 dla wszystkich opon bedzie ok ? Koła są standardowe 205/55/16.

Dziękuje za opowiedzi.

DANE AUTA audi a6 2000r 1.8T quattro, przebieg 90tys mil ( bo mieszkam w anglii )

_________________
pozniej cos dopisze nie mam weny :)P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2011 13:43:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2004 21:06:18
Posty: 107
Lokalizacja: bogatynia
Ciśnienie w oponach-2,2-2,2 a na pełne obciążenie 2,6-2,8.Wycieki z tyłu silnika najczęściej pojawiają się spod obudowy napinacza łańcucha ale też spod uszczelki nasady głowicy.Problemy z szybą-najczęściej zużyte prowadnice szyby-takie plastikowe-można kupić.Olej o którym piszesz to minimum dla tego silnika z racji turbiny i rozbudowanej hydrauliki-20 zaworów,napinacz łańcucha rozrządu.Pilnuj tylko aby był to olej z wyższej pólki ,ja polecam valvoline maxlive 10W /40 bo na pewno masz niezły przebieg.

_________________
A6 C5 Avant 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2011 16:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2011 00:09:43
Posty: 6
Lokalizacja: polska/anglia
Dzięki za pełną odpowiedź :d

_________________
pozniej cos dopisze nie mam weny :)P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 01:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2011 00:09:43
Posty: 6
Lokalizacja: polska/anglia
endriu13 napisał(a):
Ciśnienie w oponach-2,2-2,2 a na pełne obciążenie 2,6-2,8.Wycieki z tyłu silnika najczęściej pojawiają się spod obudowy napinacza łańcucha ale też spod uszczelki nasady głowicy.Problemy z szybą-najczęściej zużyte prowadnice szyby-takie plastikowe-można kupić.Olej o którym piszesz to minimum dla tego silnika z racji turbiny i rozbudowanej hydrauliki-20 zaworów,napinacz łańcucha rozrządu.Pilnuj tylko aby był to olej z wyższej pólki ,ja polecam valvoline maxlive 10W /40 bo na pewno masz niezły przebieg.


Wciek znalazłem uszczelka nasady glowicy także mały koszt :)
Szybę zrobiłem -faktycznie prowadnice.

Olej i tutaj się zastanawiam nad 5W/30 ?????

Może ktoś mnie przekona do 10W/40 :) . Tak jak pisałem w,czesniej od ok 6 lat lany był 10w/40, a że ja lubie zmiany i że syntetyk powinnien być lepszy i dla silinik i dla turbiny przystaje przy 5W/40.

Macie wiecej doświadczenia, co proponujecie ????

_________________
pozniej cos dopisze nie mam weny :)P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 11:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Co do oleju to cyfra przed W oznacza gęstośc przy niższych temperaturach. Posiadam silnik AWX i od początku lany był 5W ale pewnie w każdym przypadku lepiej nie zmieniac tego na czym cały czas jeżdził.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 13:06:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2011 00:09:43
Posty: 6
Lokalizacja: polska/anglia
sam już nie wiem 10W/40 jes ok , ale dla tubro lepszy 5W/30 tylko czy waro zmieniać :<

A mam pytanie z innej beczki wcześniej miałem samochod z silnikami benzynowmi gdzie zakładałem filtry stożkowe (były bez turbo), tutaj chcę założyć zwykły bez zadnych modyfikacji. Czy jest sens pakować dużo droższy K&N czy standardówka wystarczy.

_________________
pozniej cos dopisze nie mam weny :)P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2011 17:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Ważne by odpowiednio ochronić stożek przed dostawaniem się wody bo podobno nie jest to rzadki przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 11:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2004 21:06:18
Posty: 107
Lokalizacja: bogatynia
Co do oleju to ja nie wiedząc co było w aucie za niemca,zaryzykowałem Valvo Maxlive 5w/40 czyli synt.i jest ok.tzn.zużycie oleju ok.1 l na 10 tys jest dla mnie akceptowalne,nie wiem czy zmiana na 10w/40 wniosłaby poprawę.

_________________
A6 C5 Avant 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: