.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2024 00:24:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Witam , Kto pomoże przy A4 b5 1.9tdi 90km ?
PostNapisane: 18.maja.2011 17:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2011 16:37:38
Posty: 2
Mam problem ponieważ otrzymuję różne informację na temat wymiany rozrządu w mojej a4 1,9tdi 90 km 2000r. jeden mechanik mówi że co 60 tys, zas drugi ze co 90 tys, i nie wiem w koncu juz sam. i jeszcze jesli chodzi o wachacze ,byłem u mechanika i zaleca mi wymianę ponieważ mają duże luzy ,czy może ktos podpowiedziec czy wymieniac cały komplet czy pojedynczo, z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 18:27:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
rozrzad co 60 kkm
zawias caly komplet

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 19:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
rozrząd co 80
wahacze pojedynczo

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 23:16:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
rorząd co 60 tysi
zawias - moze byc pojedynczo

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 08:16:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
zawias pojedynczo wymieniaj na lemfordera i bedzie spokoj.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 08:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rozrząd co 60 kkm , wielowahacz wymieniaj w całości.
Wymiana pojedynczego elementu jest rozwiązaniem doraźnym , za chwilę rozleci się reszta.
Temat przerobiony w dwóch moich A4`kach.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 09:28:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Szalejecie z tym zawiasem.

Trudno zeby wywalac wszystkie wahacze jesli jest do wymiany np. jeden "banan" i dwa łaczniki.

Tak naprawde zalezy to od stanu poszczegolnych elementów. Ale fakt ze trzeba podejsc kompleskowo jesli ze tak powiem "wieksza czesc" elemenow jest wybita - trzeba zmienic całosc.

Przecwiczone na moich trzech A4 ;)

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 09:55:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
solaris napisał(a):
rozrząd co 80
wahacze pojedynczo

jezeli rozrzad byl wymieniony KOMPLETNY na markowych zamiennikach lub czesciach z ASO to nie ma powodu by nie stosowac sie do zalecen producenta... jednak w zyciu jest tak, ze cos tam sie nie wymieni, czesci sa czasem wymieniane wg klucza "cena' a nie jakosc itp i wtedy trzeba podejsc do sprawy z glowa a nie pytac sie na forum "co ile przeglad"

Co do wahaczy to proponuje:
- dol pojedynczo (bo kazdy z nich sie osobni rozpina i kosztuja niemalo)
- gora cala para (to wynika z tego ze oba gorne sa spiete jedna sruba wiec robota wspolna a wahacze taniocha)

Przy wymianie kompletu wahaczy (jezeli luzy maja np 3-4 z 8 ) zalecam wymiane amortyzatorow przednich/jezeli te co masz sa ori/ (ogladnij stan odbojnikow i oslon - albo kup je z mozliwoscia oddania jak stare okaza sie dobre) - dlaczego? poniewaz do wymiany amorow trzeba rozpinac wahacze a przy tym latwo uwalic oslony gumowe sworzni (mechanik sie nie przyzna a za pol roku sworzen zacznie stukac)
Amory kayaby to taniocha, sprawdzaja sie a stare auto z nowymi amorami odzyskuje pewnosc prowadzenia...oslony i odboje przy cenie amorow to nie tak malo wiec jak masz dobre to mozna zlac..
oczywiscie jezeli sa podejrzenia do solon przegubow to je takze koniecznie
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Moje przemyslenia sa na podstawie zrobienia ponad 70tys w 3,5 roku vw passatem z 2010 roku, ktory "na starcie" mial 200tys i oryginalne niestukajace zawieszenie z ori wybujanymi amorami
Stukania wahaczy czy skrzypienia POD ZADNYM POZOREM nie ignorujemy (nie kupuj wahaczy najtanszych!) bo kolo moze ustwic Ci sie bokiem
Przed wizyta u mechanika jezdziesz na trzepaki i ktos reka a nie okiem sprawdza stan kazdego sworznia! (bez trzepakow nie ustali sie dokldanie co stuka)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 16:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skoro tak to moje przemyślenia są potraktowane autem ze startowym przebiegiem 267 tys km i wymianą zawiasu przy 350 tys km.
Drugie auto to też A4 z przebiegiem startowym 2000 tys km , teraz ok 250 tys km.
To tak gwoli ścisłości.
Tył w quattro to zupełnie inna bajka ... mogę o tym napisać sporo ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: