.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 13:33:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 19:14:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2011 21:08:55
Posty: 17
Lokalizacja: mazury
Kolega miał trochę podobny problem ze swoją A80 w jego przypadku przyczyna była sonda lambda a raczej jej brak - okazało się że był wycięty katalizator razem z sadą a przewody zostały, i było dobrze póki w zimie nie spadła z nich izolacja i zaczęły sie problemy... auto zaczęło spalać kosmiczne ilości paliwa i szarpać a nawet potrafiło zgasnąć - na allegro został zakupiony - VAG KKL USB i za pomocą programu VCDSLite 1.0 - została zdiagnozowana sonda lambda, nie było żadnego błędu w sterowniku ale podczas odczytu "live" nie było żadnych zmian na niej. Po wjechaniu na kanał było widać wiszące kabelki które podczas jazdy zwierały do wszystkiego i sterownik dostawał świra po wypięciu kostki pod maską problem znikł jak ręką odjął :D Generalnie jest tak że masz tam tzw. komputer czyli sterownik silnika który odpowiada za wszystko czyli spalanie, równą pracę silnika itd. a jego gniazdo diagnostyczne znajduje się pod maską razem z bezpiecznikami to te dwie kostki (biała i czarna) podpięcie samochodu może dużo powiedzieć. Co do pompki paliwa to ciśnienie paliwa w układzie powinno wynosić około 2,5 do 3,0 bar możesz to sprawdzić podłączając manometr do pomiaru np. ciśnienia oleju z odpowiednim zakresem w układ, sprawdzając ciśnienie po 10 minutach powinno ono wynosić min. 2,0 bar - jest to tzw. ciśnienie podtrzymania jej wydajność sprawdzamy przez pomiar ilości przetłoczonego paliwa i wynosi ona 650 cm3/30s. Bardzo ważny jest również czujnik temperatury płynu chłodzącego (ten dwu-pinowy) to on mówi dla sterownika jaka jest aktualna temperatura co ma wpływ na ilość podawanego paliwa sprawdzamy go omomierzem, jego rezystancja przy 20-40 C wynosi 2,5...1,3 kOhm a przy 80 C 280...360 Ohm. Najpierw odłącz lambdę i obserwuj co się dzieje, przejedz się jeśli nie pomoże wypnij czujnik temperatury. Mam nadzieje że sobie poradzisz w razie wątpliwości pisz - jeśli napisałem coś nie tak z góry przepraszam ludzką rzeczą jest się mylić.

_________________
Audi 100 C4 2.3 Kat AAR KE-Jetronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 11:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Witam.
Kolego jaki masz zalozony gaz, manual czy sekwencje? Jezeli masz manual to ten silnik caly czas bedzie zle chodzil. W tym silniku nie ma prawa byc gazu manualnego (tylko sekwencja) i glupek zaklada manualny gaz do silnika na pelnym wtrysku. Co do zlego rozruchu to sprawdz zawor cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. Mialem takie audi z tym samym sil na gazie i szybko sie pozbylem. Pozdrawiam.

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 14:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2010 06:27:13
Posty: 36
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Nie no bez przesady. Nie strasz kolegi. Co prawda powinna być sekwencja ale na instalce II generacji z silnikiem krokowym na wężu auto też będzie dobrze jeździć pod warunkiem że gaz jest dobrze wyregulowany. Posiadam w swoim autku taką instalkę i jestem z niej bardzo zadowolony. Miałem też okazje naprawiać i regulować kilka takich instalek w autach na pełnym wtrysku i nikt jeszcze nie miał zastrzeżeń. Co prawda jeśli to jest instalka I generacji to jest to nieporozumienie bo wtedy ani sonda ani reszta elektroniki benzynowej nie ma wpływu na zmianę parametrów silnika podczas jazy i jest to szkodliwe dla silnika. Także jeśli masz instalkę I generacji to załóż do niej sterownik LPG i silniczek krokowy na przewodzie dolotowym, wyreguluj instalkę i będzie dobrze.

_________________
A4 B5 1.6 ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: