.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2024 15:36:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2,5 TDI AEL Problem z dawką paliwa
PostNapisane: 19.maja.2011 22:22:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam
Po regeneracji pompy wtryskowej i ogólnym remoncie silnika mam bardo niską dawkę paliwa wynoszącą na poziomie 9. Wcześniej poprzez adaptację ustawiłem ja na wartości 4. teraz niestety adaptacja nic nie pomaga, jedynie co mogę ustawić to 8,2. Człowiek od regeneracji pompy powiedział że może będzie trzeba przestawić nastawnik pompy żeby ustawić dawkę paliwa. Jak tego dokonac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 05:48:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli ktoś regeneruje pompę i nie posiada narzędzi do regulacji nastawnika to nie najlepiej, ale w takim przypadku polecam podjechać do człowieka który wykonywał regenerację niech doreguluje dawkę na 3.7-4.7...
Przed regulacją mechaniczną koniecznie ustaw adaptację na "128" żeby mieć później pełną możliwość ew. regulacji. Dawkę reguluj przy ciepłym silniku / paliwie.

Jeżeli powyższy schemat nie jest możliwy, musisz popuścić cały nastawnik (4-ry śrubki w tym jedna bardzo nietypowa - lepiej u pompiarza) i przesunąć w kierunku głowicy wysokiego ciśnienia. Przed popuszczeniem śrubek zrób ryskę na boku pompy żeby mieć jakieś odniesienie położenia nastawnika.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 16:09:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
... i przed odpaleniem zapnij sobie wysoki bieg, by szybko móc zdusić silnik jak wskoczy na wysokie obroty. :)

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2011 11:32:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Dzięki za rady, dawka już ustawiona :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 13:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam.
Mam pytanie. Czy to normalne że po ustawieniu dawki paliwa na wartości 4 potrafi ona falować nawet do 5. Wydaje mi się że wcześniej miałem dawkę cały czas na jednym poziomie. Jak obniżyłem jeszcze mocniej dawkę to obroty i dawka jeszcze mocniej faluje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: