.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 09:55:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2003r 1.9 AVF Multitronic kłopot z olejem
PostNapisane: 02.cze.2011 06:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 20:39:00
Posty: 69
Lokalizacja: Lubin
Auto: A6C5 1.8T
Autko ma przejechane 217tys nic mi się nie działo ze skrzynią do puki nie wymieniłem oleju. Wiem że olej w skrzyni nie był wymieniany to go wymieniłem na ATF LT 71141(ESSO MOBIL) niby do multitroników weszło 5 l . W ASO powiedzieli że tu można lać tylko jeden rodzaj oleju G 052 180 A2. Nic mi nie szarpie tylko mrugają podświetlają sie na czerono pozycje zmian biegu nie zawsze. Podłączyłem VAG i pokazuje błąd P0706 czujnik biegu ale jadę dziśiaj na dokładniejsze pomiary i jestem pełen obaw. Co radzicie formułowicze?

_________________
B4(90KM)
A4(125KM)
A4B6(131KM)
A4B7(140KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2011 09:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
do tej skrzyni tylko org olej z ASO (G 052 180 A2), żadnego innego!

oleju "ATF LT 71141(ESSO MOBIL)" jeszcze nie widziałem..... jesteś pewien w 100% że jest on przeznaczony do skrzyni CVT (multitronic) ??? a nie np do Tiptronic czy innych ?
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do tego to szybciutko wymieniaj na ori olej bo zabijesz skrzynie

przy zwykłej wymianie oleju (statycznej) powinno wejść ~4,3 L

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2011 11:39:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
multitronici psuja sie nie tak rzadi a przeciez maja wlany "olej z aso" - to skrzynia o podwyzszonym ryzyku awarii, ktore nie wynika z oleju (gubienie adaptacji, dokldanie jakis tarczek czy zuzywanie sie lancucha...)
Jezeli komus radzisz zeby pakowal sie w olej z aso (nie podwazam) ale dodaj zrodlo (bo to o nie tak male pieniadze sie rozchodzi):
1) tak naprawde nie mam bladego pojecia ale tak mi sie wydaje
2) naprawiam skrzynie od 10lat i sie znam/zlecilem badania na politechnice, ktore wykazaly etc.
3) nie wiem ale tak powiedzial mi pan w aso, znajomy cioci na jej imieninach etc.

1 - bleble forumowe
2 - wiedza
3 - przekazywanie niesprawdzonych informacji

Zamiennikow olejow z ASO jest pare. koncern vw o ile mi wiadomo nie ma rafinerii wiec od kogos olej zwyczajnie zamawia - juz markowany z ASO to prawie "100wka" wiec moze niekoniecznie warto przeplacac...
moze ktos te skrzynie robi (jakis ZF etc.) i pakuje je takze do innych marek, ktore maja "jakies aso", ktore ma tez jakies zalecenia (np do tipow producent skrzyni zaleca lac esso ktosztujace polowe tego "z aso vw")- czasem warto poszukac/pomyslec...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2011 16:23:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
Kolega sie zapytał to mu odpowiedziałem.
Jestem pewien tego co napisałem bo interesuje sie tematem CVT i jej awaryjnością.

co do olejów to widziałem kilkukrotnie np Febi, Castrola (w wersjach dla CVT) i po przebiegu np 15-20k są już czarne i śmierdzą spalenizna. Dla porównania olej
G 052 180 A2 po podobnym przebiegu o dziwo nie śmierdzi i ma zbliżony kolor do nowego.


przemek, nie rób kolejnej krucjaty przeciwko multi. O tej skrzyni jest już bardzo dużo sprawdzonych informacji wystarczy poszukać. Polecam Forum A4 Klubu, jest tam klubowicz który konkretnie ogarnia temat tej skrzyni i większość jej problemów oraz sposobów diagnostyki jest tam przejrzyście opisane.

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 08:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Robie krucjate przeciwko poradom spod lady jezeli wyczuwam, ze sa one od usera, ktory po prostu wybral rozwiazanie A (nie mowie, ze zle)... nie ma bladego pojecia czy jest ono najlepsze i wciska innym, ze tak musi byc
Jezeli bys napisal, ze wybrales takie rozwiazanie bo tak slyszales/przeczuwasz/doradzil Ci mechanik byloby uczciwiej
Oleje do CVT produkuja topowe koncerny i sprzedaja swoje produkty za polowe tego co ASO, ktore kupuje cholera wie gdzie i jedynie "metkuje" swoje produkty (podobnie jak FEBI:) )- osobiscie w zyciu nie poszedlbym na dojenie do ASO
Olej wymienisz w 100% tylko w jednym przypadku - jak skrzynie rozbierzesz... tak "przez korek" to wymieniasz tylko czesc wiec olej sie miesza ze starym-tak wiec wnioskowanie po jego smaku :peace: czy zapachu cokolwiek jest mocno sliskie
Ile razy wymieniales ten olej, ze masz takie doswiadczenie "az raz" i to rekami mechanika?
Pozdrawiam,
Przemek


P.S.
mialem/mam w zyciu 2 automaty, ktorymi lacznie zrobilem prawie 200tys - zielone nie jestem. multi nie mam i nie planuje*) z praktycznych wzgledow (wieksza awaryjnosc co bym jeszcze przebolal/mechanizm skomplikowany psuje sie czesciej niz prosty/ale nie dosc, ze te naprawy w grubych w tysiakach sie koncza to dochodza siwe wlosy po kontaktach z niekompetentnymi mechanikiami (przerasta ich ta konstrukcja czesto) no i glupie proste czynnosci serwisowe sa cholernie drogie/jakis filtr magnetyczny itp/ - nie mam na to nerwow a kase wole wydac na fajne wakacje z rodzina)
*)jezeli bym mial mozliwosc kupna multi w cenie nizszej o koszt swapa na manuala/w razie doslownie pierwszej awarii.../ to czemu nie...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 09:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
byłem przy wymianie ponad 20 razy oleju w multi i widziałem jak ten olej wygląda po różnych przebiegach i na różnym oleju, znam też opinie i poglądy 3 mechaników którzy na co dzień naprawiają i serwisują ten typ skrzyni, więc moje poglądy nie wzięły się z powietrza. Zresztą większość z nich sprawdziłem osobiście na swojej skrzyni i skrzyniach znajomych.

wymiana statyczna czyli około 60% stanu, jest wymianą prawidłową i wystarcza do prawidłowej pracy skrzyni ( o ile oczywiście elementy skrzyni są sprawne)

pełna wymianie oleju robi się tylko metodą dynamiczną razem z płukaniem całego układu olejowego skrzyni,pompy itp. - wtedy wchodzi ok 9L, i robi sie ją tylko w przypadku konieczności jej otwarcie i np wymiany jakiś jej gratów, np filtrów.

wielu nieświadomych użytkowników Multi myślało właśnie tak jak ty i wlewało do tej skrzyni olej do Tipów i innych automatów co skutkowało szybkimi jej awariami.
Poza tym jeśli uważasz że intensywny zapach spalonego oleju dobrze o nim świadczy to jesteś w dużym błędzie. Oczywiście twoje zdanie trzeba uszanować ale proszę nie wprowadzaj innych w błąd. Smaku oleju nie testowałem, ale podobno wychodzą na nim zajebiste Frytki :D

też nie jestem zwolennikiem przepłacania w ASO, ale w tym przypadku olej z ASO jest na pewno najlepszy. Oszczędzanie na oleju do tej skrzyni to jedna z najgorszych rzeczy.

co do samej skrzyni, dla mnie jest ona dużo lepsza od starego TIPA, nie pogorsza osiągów auta jak Tip no i śmiga się dużo bardziej komfortowo niż na Tip'ie.

Jeśli np Tip sie zjebie to jego naprawa też kosztuje w tysiącach zł. Na chwile obecną ceny ew. napraw Multi są zbliżone do Tip'ów.
Jeśli ktoś kupił auto ze sprawną skrzynia Multi i jest świadomym jej użytkownikiem - np wie że przy realnym przebiegu skrzyni 250-300kk powinno się wymienić łańcuch i zrobić regeneracje pompy oleju (oczywiście wszystkie sprzedawane w Polsce A4 B6/B7 z Multi mają zawsze poniżej 200kk przebiegu :peace: :D, w rzeczywistości prawdopodobnie większość ma 300kk lub więcej), to skrzynia powinna śmigać długo i bezproblemowo. Multi jest po prostu bardziej delikatne - trzeba wymieniać olej max co 50kk km, niewskazane jest ciągnięcie przyczep i częsta jazda po górach. Katowanie jej start-stop na kickdownie od świateł do świateł również jej nie służy.

a temat niekompetentnych pseudo mechaników od Multitroników co na każde pytanie o jakąś awarie od razu stwierdzają że trzeba wybulić np 6000zł to już inna bajka.... chociaż z tego co piszą ludzie po forach to coraz więcej ludzi zaczyna ogarniać tą skrzynie, no i ceny ew. serwisowania tej skrzyni w przeciągu ost 12miesięcy również spadły... wiec tragedii na pewno nie ma.

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 10:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
aha... czyli w ramach hobby latasz po mechanikach by obserwowac olej spuszczany ze skrzyn, notujesz jaki byl wczesnie i robisz analizy? Mechanik powiedzial Ci by jakos umotywowac "olej za stowke" i tyle
Wiesz dlaczego wymiana oleju w skrzyniach biegow nie jest tak istotna? Z prostego powodu: olej w silniku miesza sie z paliwem/woda a olej w skrzyni nie.... brudy sa wychwytywane przez filtr + magnesy dlatego to nie jest tak krytyczne jak w silniku i nie ma co demonizowac.
Producent NIE PRZEWIDZIAL!!!! mozliwosci wymiany calego oleju a dynamiczna to trik ktorym wymieni sie go wiecej ale nie caly bo olej ktory wlewaja MOMENTALNIE MIESZA SIE z tym co jest w niej. Nawet w silniku zawsze troche oleju zostaje - 100km po wymianie brazowiutki olej jest juz ciemnawy na bagnecie (bo te resztki "w zakamarkach" go zabarwily)
Dac ponad tysiaka za wymiane oleju to dla mniej jakby dac sie wydoic... a z tym filtrem magnetycznym to chyba z ponad 2 kola by wyszlo (z ta dynamiczna) - normalnie promocja :peace:
Jak rozumiem do kosztu kazdej naprawy doliczamy tez tysiak olej i tysiak filtr ... no i plus robota i plus inne czesci typu lancuch czy co tam sie w... - dojenie na maxa!
W przeciwienstwie do Ciebie olej w automacie zdarzylo mi sie wymieniac osobiscie, od 10 lat uzytkuje auto z automatem wiec pare doswiadczen mam...
pozdrawiam,
Przemek
P.S.
z moej strony EOT - wazne by ktos kto dotrze do tego watku wiedzial, ze to Twoje prywatne zdanie a nie dogmat zapisany w Koranie

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 10:45:29 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dla mnie to jest ciekawe stwierdzenie:
Cytuj:
co do samej skrzyni, dla mnie jest ona dużo lepsza od starego TIPA, nie pogorsza osiągów auta jak Tip no i śmiga się dużo bardziej komfortowo niż na Tip'ie.

Z tego co wiem to właśnie stare Tipy a nawet wcześniej - stare automaty bez trybu zmiany ręcznej są najtrwalsze. A to że zamulają auto to po prostu tak mają - od nowości.
Mimo wszystko wolałbym starą skrzynie od Mietka "Beczki" niż najnowocześniejszy multitronik lub nawet średnio młody tiptronik (np z 2000 roku)
A powód jest banalny: mój wujek jeździł kiedyś z 10 lat mietkiem, zrobił ze 400000km, skrzynia nigdy nie zawiodła go pomimo tego że nigdy w niej oleju nie zmieniał, podobnie jak silnik (tutaj już zmieniał :P), buda itd.
Znajdź mi teraz taki samochód, może być z multi

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 11:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
drogi MorgothV8,
merole beczki ze skrzyniami 3 biegowymi tez sie psuly

Skrzynia automatyczna klasyczna (nie wazne czy 3 czy 10 biegow - ale nie bezstopniowa czy ze zautomatyzowana zmiana biegow/DSG) jest przeznaczona do duzych obciazen i stosuje sie ja tam gdzie kazde sprzeglo by sie wysra...przy ciaglym ruszaniu (np w maszych co jezdza w kopalniach itp).... sa tez automaty specjalne do drag racingu:)
Tiptronic to nie jest najlepszy automat na swiecie dla jasnosci (mialem 10lat automat hondy i ta skrzynia wydaje mi sie lepsza - no i tansza w eksploatacji bo tam wymienia sie polowe oleje co chyba 100tys lub 5 lat , filtru wymiennego nie ma a olej jest po 20pln/litr... ponad 100tys zrobilem w ruchu miejskim w wiekszosci i zero problemow a czynnosc serwisowa to jedna wymiana za 60pln + wlasna praca)
Sprzeglo do auta co ma moment ze 350 to bedzie ze 2 kola z 2masem kosztowac a jeszcze nie mowimy o kosztach naprawy samej skrzyni jakby jakis synchronizator, lowyzsko czy mechanizm roznicowy sie wys...
Tak MorgothV8, stare pierniki sa tansze w naprawach niz nowe auta - ale kto by chcial pierd... sie ze starym rupieciem.. kazdy woli nowsze :peace:
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 12:32:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
ale kto by chcial pierd... sie ze starym rupieciem.. kazdy woli nowsze

N ja bym chciał się pier ze starym rupiecie - nawet to robię juz od 4 lat.
Nie wolę nowszych - jestem uprzedzony.
Jako drugie auto myslę kupić (ale nie za szybko) Audi 80 Cabrio lub VW Corrado - oba to stare pierniki :)
Ale juz nie robię OT, wracajcie chłopaki do waszej dyskusji o automatach :P

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 12:47:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
MorgothV8 napisał(a):
Cytuj:
ale kto by chcial pierd... sie ze starym rupieciem.. kazdy woli nowsze

N ja bym chciał się pier ze starym rupiecie - nawet to robię juz od 4 lat.
Nie wolę nowszych - jestem uprzedzony.

zacznij robic zawodowo po 4 tys km/miesiac jezdzac glownie zagramanice, jedna awaria ktora slutkuje awaryjnym kupieniem biletu lotniczego w biznesie (za drobne 3 kola - bo trzeba do klienta dojechac jakos) i Twoje uprzedzenie jest uleczone - ja nie mam czasu odstawic auta na zmiane oleju wiec fakt zmian co 30tys to juz dla mnie spora przewaga nad piernikami
Ale owszem... jak sie pracuje do 17tej i jak potencjalna awaria to co najwyzej "a dzis pojade autobusem miejskim" to mozna sie pobawic (no a jak jeszcze ktos umie, lubi i ma czas na majsterkowanie to juz super - idealny kandydat na uzytkowanie nawet 20letniej granady :peace: )
utrata wartosci nowego wozka tak nie boli gdy ma sie DG i jest pojecie "amortyzacji", dochodzi pojecie "leasingu" a w leasing z definicji bierze sie nowe/mlode fury
Preferencje uzytkownika zaleza od jego wieku-poczucia macho, kieszeni, ilosci robionych km, umiejetnosci Adama Slodowego, formy zatrudnienia itp - nie ma idealu dla kazdego
Tyle mojego offtopicu do Twojego offtopicu
pozdrawiam,
Przemek
P.S.
gdy sie wchodzi pod "granade" to sie okazuje, ze najczesciej przewody hamulcowe sa ciagle oryginalne... maja takie spekania..., stare poduszki wystrzela predzej na postoju niz w czasei wypadku, nie ma esp, szyba ma milion takich mikrourazow i przy sloncu czolowym robi taki poblask ze g... widac, przednie lampy swieca jak latarka z tesci itp itd no starosc nie radosc...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 13:21:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
przemku nie masz racji...

nie wiem co to dla ciebie ma za znaczenie ale wiele razy olej w multi wymieniałem sam (z pomocą drugiej osoby) i wiem dokładnie co i jak w tym temacie, więc nie rozumiem czemu piszesz że "w przeciwieństwie do ciebie"

piszesz że wymiana oleju w automatach nie jest tak istotna jak wymiana oliwy w silniku... i tu właśnie widać iż twoja wiedza na temat skrzyni Multitronic jest znikoma. Właśnie dla tej skrzyni olej i soft ma kluczowe znaczenie.
Poza tym nie zawsze trzeba wymieniać filtry razem z olejem, zresztą często wystarczy je dobrze wyczyścić (potem można w sterowniku sprawdzić czy trzymają ciśnienie i czy są odpowiednio drożne)

-W pierwszych latach produkcji tej skrzyni producent w ogóle nie przewidział opcji wymiany oleju co doprowadziło do lawiny wymian skrzyni lub napraw gwarancyjnych. Wraz z czasem okazało się dopiero iż potrzebna jest kilkukrotna modyfikacja (usprawnienie) oprogramowania skrzyni, plus regularne wymiany oleju plus wymiana kilku gratów co 300kkm.

tym bardziej odkąd CVT (multitronik) otrzymał ulepszoną wersje 7-mio lemelową z poprawionym oprogramowaniem dla sterownika - skrzynie te są dużo mniej awaryjne.... i tak jak napisałem wcześniej jeśli ktoś jest świadomym użytkownikiem tej skrzyni to będzie mu służyć długo.
Wyjątkiem są ludzie którzy kupili auto z tą skrzynią i wieżą w licznikowy przebieg np 150kk i myślą że kupili igłę w mega cenie, w rzeczywistości auto ma pewnie ponad 300kk olej nie wymieniany od bóg wie kiedy itp. Potem się dziwią że skrzynia się sypie... i jaki multitronik jest zły.

Na dzień dzisiejszy (po zaktualizowaniu oprogramowania sterownika skrzyni) większość usterek można zdiagnozować przez Vaga. Ponadto dzięki niemu można szybko i dość dokładnie określić w jakim stanie jest skrzynia.

Przemku czy kwota 450zł za wymianie oleju (olej ori oczywiście) w tej skrzyni jest zbrodnią dla ciebie ? zakładając na oko wartość auta 25-40k ?

Rozumiem że nie lubisz być dojony czy jak to tam określiłeś , a najlepiej w ogóle nie inwestować kasy na auto...
to kup beczkę 200D z 3 biegowym automatem, wymień w nim olej za 100zł i jest spore prawdopodobieństwo iż pierdolniesz nią kolejne 500kkm bez dokładania kasy. we polecam ci W124 z 4ro biegowym automatem tam będzie podobnie. Czym nowsze auto tym większe prawdopodobieństwo iż mniej wytrzymałe i że częściej trzeba będzie coś dokładać kasy...

Dodatkowo nie ukrywajmy ale graty do średnio-świeżych i świeżych audików są drogie i będą drogie.... ktoś chce tanie auto to zdecydowanie źle trafił :)

Nie lubisz multitronika nie ma problemu, po prostu nie kupuj go. Ale nie ściemniaj użytkownikom tej skrzyni iż masz jakąś wiedzę na temat tej skrzyni bo użytkujesz całkowicie inny automat od 10 czy 50lat i odrazu stwierdzasz że CVT to złom itp. Robisz po prostu niepotrzebną i nieuzasadnioną nagonkę. Powtarzam skrzynie CVT to całkowicie co innego niż klasyczne automaty, i twoja wiedza jakakolwiek by była, jest w większości w tym temacie nieprzydatna.

jedni lubią w beczkach czy innych furach stare automaty i kręci ich dostawanie mdłości przy redukcji i jest gites. inni wolą co innego i też jest gites. Najważniejsze aby użytkownik był zadowolony.

z mojej strony również koniec EOT , dałem się trochę podpuścić przemkowi, ale ktoś wreszcie musiał wyjaśnić iż nie ma on racji w temacie CVT.
a potwierdzenie wszystkiego o czym napisałem na temat Multi jest łatwo dostępne na kilku innych Polskich forach, więc jeśli ktoś naprawdę będzie chciał sprawdzić coś o czym pisałem wyżej to nie będzie miał z tym żadnego problemu.

Pozdrowienia dla zadowolonych użytkowników Multitroników i automatów wszelkiej maści :peace:

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 14:02:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dobra.... multitronici chyba w beczkach nie montowali? przeciez to auta max okolo 8 letnie???? wiec przypadki ze maja po 300 tys sa jednostkowe... dwa to problem skrecanych licznikow dotyczy samochodow niezaleznie od skrzyni (raczej bym to wiazal: diesel - benzyniak) - jak slysze ze cos sie nie psuje tylkio trzeba dbac to jakby fun 2,5v6tdi wmawial innym, ze silnik jest super tylko mechanicy to durnie... no jest kupa durni i mozna zmienic auto albo zagazowac durni...
Niech bedzie ze te "9 letnie"max!!! (mniej lamelek i innie sratata) sie psuly... zakladajac, ze srednia w dieslu to 150-250tys przebiegu tych pierwszych to powszechna ich awaryjnosc (upgrady lamelek, wymiany kompow gubiacych adaptacje, lancuchy, pompy itp - ale Sopa na tym kasy narobil...) wyklucza nazwania ich "pewne rozwiazanie na wiele lat"... wiec ok, mowimy "pierwsze koty za ploty" i mowimy "kupujemy poprawione wersje... maja powiedzmy po 100-150 tys przebiegu - poczekamy z 5 latek i porozmawiamy.
450pln za wymiane oleju (olej z ASO metoda dynamiczna?....hmmm )? Ile tam oleju wchodzi przy tej dynamicznej wymianie? no troche chyba wiecej niz "5 literkow", prawda? A oddaj do tego mechanika (nie kazdy chce dlubac przy aucie) - i bedzie tysiaczek z hakiem (przeciez nie policzy Ci oleju po normalnej cenie a i magia slowa "multitronic" pozwoli mu skasowac kilka stow za cynnosc o wartosci 100pln max).. a w multi sa przy okazji o ile sie nie mysle 2 filtry...
Kupujac piernika z przebiegiem 150tys to juz lancuch cholera wie ile wytrzyma jeszcze (a wymiana z robota, olejem - tysiace!)
wejdz na www.audi.pl i zobacz czy istnieje jakikolwiek mocniejszy motor oferowany z multi - nie! bo ta skrzynia nie nadaje sie do momentu...(tylko tip lub manual)
Jak narazie jedynym pojazdem uzywanym ze skrzynia bezstopniowa ktory bylby sklonny kupic to skuter-motorower (nie ma lanucha a pasek ani zadnego kompa co ma skleroze, nie musze dokladac lamelek.., odpalam i jade...
No moze nowy w leasing na gwarancji (ale fajowo - wygoda automatu i przyspieszenie manuala)... a pozniej niech ktos inny walczy z bestia
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 14:42:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
multi są od ok 10ciu lat, twoim zdaniem np Niemiec kupuje auto w automacie i do tego w dieslu aby śmigać 15kkm rocznie ? :D :D bo chyba nie wierzysz w magiczne Allegrowe 150-190kkm w dieslach z 2001-2004r. Jedna sztuka na pięćdziesiąt to może tyle miała, ale nie reszta :d

zasada jest od lat ta sama i prosta jak drut. Szkop kupuje Audika, naperdala nim puki ma gwarancje lub puki nie skończy mu się leasing czy coś podobnego (koniecznie przed ważnym dużym przeglądem - bo to sporo Ojro kosztuje) i opierdziela lub wstawia do brudasa do auto-szrot-hausu aby mu sprzedał auto :)
Potem Polak czy inny nasz sąsiad kupuje taka igiełkę poddaje ją kilku standardowym modyfikacją i jazda na alledrgo czy inny shit. a biedny Kowalski kupuje igłe A4 czy A6 z np 2001r w automacie i myśli że prześmiga nim kolejne 10lat bez dokładania złotówek :D

- Tak w Multi są 2 filtry, zwykły i magnetyczny.
- Tak za ok 450zł można wymienić olej na ori metodą statyczną. (dynamiczną wypada zrobić co ok 100kk lub przy jakimkolwiek grzebaniu w środku skrzyni)
- Tak Multitronik występuje w przyzwoitych motorach np 3.0 benzyniak, czy 2.7Tdi (tylko ośka - ten napęd nie jest kompatybilny z Q )
- Tak, nawet stare wersje multi w wersji 7lamelowej +świeży soft dają rade przy 410nm. Nowe wersje ze świeżych roczników ponoć dają rade powyżej 410nm ale nie mam tu sprawdzonych danych. (nam przypadki starej wersji multi i nm powyżej 400 i skrzynia śmiga ok już np 30-40kkm ale to pojedyncze przypadki)
- Tak do monstrów z wielkim km lub nm nadaje sie tylko manual lub odpowiednia wersja TIP'a

Znam kilka osób którym TIP również się wysrał i musieli zabulić po kilka k zł za robote... większość awari multi na dzień dzisiejszy naprawi się w podobnej kwocie.
Multi jest bardziej awaryjne od TIP'a ale bez przesady. Zasada prosta - kto dba tak ma.

pzdr.

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 15:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
automatow nie kupuje sie na trasy ale na miasto (wiec srednia bedzie nizsza niz dla manuali)
jezeli pierwsze sa "10letnie" (oferta allegro akurat zaczyna sie od 2002) to srednia tych starych (powiedzmy 8 lat) nie mija sie z prawda... autem robi sie duzo kilometrow gdy jest ono nowe ... pozniej juz srednia spada - srednio 20 max 25tys km/rok w przypadku takiego 8latka to jest niecale 200tys (czy skrecone do 80... nie ma znaczenia - zreszta to mit ze wszystko ma poskrecane liczniki... chyba po to by sobie usprawiedliwic awaryjnosc superfury)... tak czy siak taki z przebiegiem pod 200tys ze sklerotykiem-ecu, bez jednej lamelki to mina na kolkach (wyrazilem moje zdanie - mozesz sie z nim nie zgadzac)

Mniejsza o to...
Mozesz mnie oswiecic dlaczego trzeba sie tak pitolic z tym olejem? Przeciez tam nie ma kontaktu z innymi substancjami (typu "ropa", "woda"), jest filtr, sa magnesy.... mozesz wierzyc albo nie.. w hondzie po okolo 80tys i 5 latach olej byl czysciutki jak wigilijny barszczyk do picia (w tipie po 200tys szary - no ale to prawie 10lat kiszenia sie jednego oleju)
pozdrawiam,
Przemek

co do skrecania licznikow to zasada jest prosta (n lat pracowalem w DE, ogladalem troche aut w ich autohandlach)... jezeli auto ma wazny przeglad i potencjalnym jego nabywca jest takze Niemiec to raczej nie jest kombinowane... jezeli "akurat pechowo" Tuev sie skonczyl a w ogloszeniu jest napisane "nur fuer erxport.... gawarim pa ruski" (a do tego auto jest z wloch a w papierach stoi jego stary wloski wlasciciel) to stan tacho jest fantazja tego co je ustawial :peace:

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 15:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
do tematu nie kręcenia liczników lub ich znikomego kręcenia mnie nie przekonasz, pracowałem w firmie gdzie miesięcznie sprowadzało się minimum 50aut. Dodatkowo wielu z moich znajomych samemu ciągnie fury zza zachodniej granicy plus znam kilku średnich handlarzy - więc swoje wiem. i nikt mnie nie przekona do twojej opinii.

a wracając po raz ostatni do tematu CVT. Przestań wreszcie porównywać multi do innych skrzyń, w tym do twojej ulubionej hondy. Ta skrzynia ma całkowicie inna zasadę działania od tradycyjnych automatów i inaczej się zużywa, potrzebuje też całkowicie innego oleju do poprawnej pracy (zalej CVT olejem np do TIP'a to zabijesz skrzynie w kilka-kilkanaście kkm) jest ona bardziej delikatna, ale za to dużo bardziej komfortowa. Nowe multitroniki w np A4 B8 są już troche inna konstrukcją podobno znacznie poprawioną, czas pokaże czy usunęli wszystkie słabe i delikatne punkty tej skrzynki czy nie...

Masz ochotę zgłębiać temat CVT głębiej, szukaj w necie teorii (jest tego ogrom) i zaczep się u jakiegoś ogarniętego mechanika aby ci pokazał np jak wygląda olej (różnych producentów) po różnych przebiegach i np łańcuch po przebiegu 300kkm. (jak będziesz miał ochote to moge ci podarować sztukę to postawisz sobie na TV.. na bank będzie ładnie wyglądał) Może wtedy cie oświeci i zaczniesz pisać coś zbliżonego do prawdy na temat CVT.

o ile autor tematu nie będzie miał jakiś pytań to ja zakańczam temat...

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 16:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a ja myslalem, ze ladnie wypowiesz sie co sie tak z olejem dzieje, ze trzeba go tam ciagle wymieniac i to koniecznie na taki za "stowke" z ASO najlepiej dynamicznie *) a Ty mnie tak zbyles...taki zawod :(
Na zachete przypomne, ze watek dotyczy wymiany oleju i tak restrykcyjnie nakazujesz lac olej asowy bo inne sa beee

*) mimo, ze producent takiej opcji oficjalnie nawet nie umozliwia

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 16:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
a ja myslalem, ze ladnie wypowiesz sie co sie tak z olejem dzieje, ze trzeba go tam ciagle wymieniac i to koniecznie na taki za "stowke" z ASO najlepiej dynamicznie *) a Ty mnie tak zbyles...taki zawod :(
Na zachete przypomne, ze watek dotyczy wymiany oleju i tak restrykcyjnie nakazujesz lac olej asowy bo inne sa beee

*) mimo, ze producent takiej opcji oficjalnie nawet nie umozliwia


i po raz kolejny pokazujesz że twoja wiedza w temacie CVT jest ZEROWA walisz ściemę, bijesz piane i nabijasz posty, nie wspominając o zaśmieceniu tego tematu.

Producent oficjalnie zaleca wymianie oliwy w CVT co 50/60kkm metodą statyczną , czyli ok 4,3L
- Metoda statyczna wystarcza do zapewnienia prawidłowej pracy skrzyni.
- tylko w pierwszym okresie produkcyjnym CVT by AUDI firma twierdziła iż skrzynia jest bezobsługowa. (nie pamiętam już kto pierwszy zmienił zdanie Audi czy LUK - LUK robi większość elementów tej przekładni)
- Audi zaleca używanie oleju G 052 180 A2

Producent nic nie wspomina o metodzie dynamicznej. Jednak jest ona b. często stosowana gdy skrzynia jest otwierana i np są zatkane filtry, przewody olejowe itp. (tylko tą metodą można dokładnie ją przepłukać np z opiłków) W pozostałych przypadkach gdy nie trzeba grzebać w bebechach przekładni wymianę oleju przeprowadza się metodą statyczną.

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 17:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Przemo - ale demonizujesz... Zarówno jeśli chodzi o koszty jak i awaryjność...

CVT psuje się tak samo często jak TIP - sęk w tym, że TIPa nasi rodzimi mechanicy dobrze znają (wcześniej pojawił się na rynku, było więcej czasu na "zapoznanie" się z tą konstrukcją) a z CVT nadal są problermy (inna budowa mechanizmu przenoszącego napęd, wcale nie tak skomplikowana przysparza mechaniorom nie lada problemu). O dziwo kłopoty są nawet z prawidłową wymianą oleju ATF... O tym, że zdarzają się w ASO przypadkli zalanie nieprawidłowego oleju już nawet nie wspominam bo to po prostu żenada...

Odpowiadając na Twoje główne pytanie - dlaczego ATF trzeba wymieniać skoro nie ma kontaktu z innymi cieczami, zabrudzeniami...

Otóż tak się składa, że ma - w skrzyni masz elementy cierne. Z czasem w oleju pojawiają się opiłki, częściowo wyłapują je filtr magnetyczny oraz (większe drobiny) filtr zewnętrzny na przewodach chłodnicy. Druga sprawa, że każdy olej z czasem traci swoje właściwości i to kolejny powód dla którego płyn ten się wymienia. To, że skrzynia zaczyna szarpać gdy za długo ATF nie wymieniasz TO FAKT i proszę nie neguj tego bo tylko się pogrążysz... W takim wypadku statycznie wymieniasz olej, ustawiasz adaptację dla nowych parametrów i wszystko wraca do normy...

Odniosę się jeszcze do kosztów związanych z wymianą ATF - to że ASO kasuje 1200zł to ich sprawa. Normalny mechanik który zna temat zrobi Ci to za 100zł + koszty oleju (czyli tak jak napisał kolega Xenomorph, 450zł licząc oryginalny olej). A dlaczego ori ATF? Bo to w tej chwili najpewniejszy produkt. Nie kosztuje dużo więcej niż zamienniki... Testowałem Castrola - po 20 000km czarny jak smoła i śmierdzi spalenizną. Po ESSO były odnotowane przypadki wysypania się CVT - jedyna marka, do której nie mogę się przyczepić to FEBI. Porównywałem wszystkie w/w oleje i żaden nie wygląda/pachnie/ma konsystencję identyczną jak G 052 180. Wolę zapłacić 20zł więcej za 1L i mieć pewność że produkt jest dla tej przekładni przeznaczony (ori olej potrafi po 50 tysiącach mieć barwę bardzo zbliżoną do nowego - żadnemu z zamieników ta sztuka się nie udała).

Na koniec... Multitronic nie jest idealny, ma swoje problemy - ale tak jest z każdą skrzynią (TIPy się nie psują?). Moim zdaniem nie ma co licytować, że taka czy taka przekładnia jest lepsza - po prostu przed zakupem trzeba dokładnie skontrolować auto aby uniknąć wsypania się na minę. W przypadku CVT o minę łatwiej - ale wynika to z niewiedzy na temat tej skrzyni. Na szczęście nasza wiedza na ten temat ciągle ewoluuje a i mechaników ogarniętych w temacie ciągle nam przybywa...

Pozdrawiam!
Bart

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2011 17:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w moim odczuciu pisanie porady zeby lac tylko i wylacznie (w Koranie tak napisali czy co? :peace: ) olej z ASO to nabijanie postow i narazanie kogos na niepotrzebne koszta.. tym bardziej jak sie dyspunuje "wiedza z internetu"
EOT

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: