.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 03:06:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Wymiana sondy lambda
PostNapisane: 16.kwi.2011 19:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Witam.
Mam pytanko bo zmieniam sonde i musze zamienić wtyczke i próbuje polutować te kable i mnie szlak tafia, cynka sie nie chce trzymać, polutuje a za chwile wszystko odłazi :/ nie wiem czy jakieś specjalne spoiwo trzeba mieć? sonda Boscha z A4, kable są z tej białej miedzi... wczoraj lutowałem inne kable i chwila moment i po sprawie

EDIT
Zagłębiłemsie w temat i okazuje się, że są sonda ma stalowa niklowane koble, które jednak jest ciężko polutować


Ostatnio edytowano 17.kwi.2011 21:10:11 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2011 22:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
Nie lutuje się przewodów sondy lambda a używa konektorków rurkowych. Lutowane przewody zniekształcają odczyt z sondy.

Informacja z profesjonalnego warsztatu mechaniki i elektryki Bosch Kraków ul. Balicka.

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 05:52:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
GreenGreen napisał(a):
Nie lutuje się przewodów sondy lambda a używa konektorków rurkowych. Lutowane przewody zniekształcają odczyt z sondy.

Informacja z profesjonalnego warsztatu mechaniki i elektryki Bosch Kraków ul. Balicka.


no właśnie wczoraj buszowałem na forach i przetrzepałem google i jedni mówią, że sie lutuje inni nie, nawet na stronie NGK jest napisane, żeby nie lutować ale powód podawany przez producentów i niektórych ludzi wydaje się troche śmieszny i sam nie wiem ile w tym prawdy, twierdzą, że sonda "oddycha", przez szczelinki w kablach idzie do niej powietrze :D a inni piszą, że się nie lutuje bo ich sie nie da polutować co już sprawdziłem, a jak ktoś napisał, jeśli lutowanie zniekształaca odczyt to szykuje się koniec świata bo w elektronice praktycznie wszystkie połączenia są lutowane :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 14:35:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
to własnie trafiłeś na na TEN jeden rodzaj, którego się nie lutuje.

Zresztą zobacz na kabelek wystający z sondy - jest na niej zaciśnięty a nie lutowany.

Wiem co mówię widziałem na własne oczy - swój przewód w toledo polutowałem (nawet łatwo poszło i pojechałem do znajomego do boscha na ustawienie silnika, dostałem zjebkę i widok wykresu na lutowanym i na zaciśniętym, różnica jest.

Zrobisz jak uznasz za stosowne

_________________
Audi It's all about drive


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2011 22:25:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
panowie podpinam się gdzie można dokupić te konektorki do lambdy i czy je dokupić można wogóle

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 08:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie wiem właśnie gdzie i czy można kupić, na pewno w komplecie z sondą są, ja wziąłęm tylko poskręcałem kabelki i na to koszulki termokurczliwe, sonda śmiga aż miło, do 0,95V chwilami dobija :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 10:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
http://www.radar.pl/Konektor-zlacze-rur ... multimedia
http://alejka.pl/zlaczka-zaciskowa-4-6-mm-zolta.html
ja mam takie propozycje ,zastanawiam się jeszcze nad zakupem wkręcanego emulatora lambdy i rozwierceniem go na maxa żeby lambda nie siedziała bezpośrednio w strumieniu gorących spalin może to trochę przedłużyło by jej żywotność

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 11:03:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
widzisz jednak coś jest, ja tylko sprawdzałem na allegro, nie chciało mi się po sklepach chodzić i googlować, w NGK teraz dają w komplecie rurke, opaskje termokurczliwą i po dwa takie koreczki gumowe, które wkładasz przy końcówkach koszulki i jak ogrzewasz to koszulka dociska je do kabla


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 11:35:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! To ja mam inne pytanie odnośnie wymiany sondy lambda. W jakich warunkach najlepiej/najbezpieczniej będzie ją wykręcać z katalizatora - na zimno czy gorąco? :) Jeśli na zimno to pryskać czymś na połączenie sonda-rura, np. WD-40?
Sonda nieruszana od nowości, pacjent to 1.8T. :)

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 11:47:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
najlepiej to na gorąco z palnikiem w ręku ,zaopatrz się w dobry klucz jak za nie będzie chciało dygnąć a masz miejsce utnij tak żeby dało się nałożyć nasadowy klucz bo jak ci się obmieli lambda to czeka cię rozpinanie wydechu i rozwiercanie

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 11:52:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Chodzi o to, że sonda jest dobra i chcę, żeby taka pozostała. :D Muszę ją zdemontować, żeby potem wkręcić w down pipe. Katalizator i tak będę demontował. Jak będzie problem z wykręceniem na aucie to zdemontuję kata i podgrzeję miejscowo wokół sondy. Na stole to i z kluczem można dobrze się ustawić.
Dzięki za wskazówki. :)

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 11:53:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja proponuje się zaopatrzyć w specjalny klucz do wykręcania sondy :peace: chyba, że utniesz kabel przy samej sondzie, u mnie na szczęście poszła bez zbędnego problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 21:52:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ja odkręcałem sondę bez palnika, tyle ze wcześniej zrobiłem przejazdzkę autem w celu zagrzania rury.
Odkręcając na zimno mozna połamać klucze.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: