.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 18:34:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5 4,2 AQJ] Czy mogę zalać olejem Valvoline VR1 10W60?
PostNapisane: 27.lip.2011 11:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Witam!
Panowie przede mną wymiana oleju, w poprzedniej Sce 2,2T AAN śmigałem na Valvoline VR1 Racing 10W60 i byłem zadowolony.

Aktualnie mam zalany jeszcze po poprzednim właścicielu Castrol 5W40 Magnatec, auto ma teoretycznego przebiegu z licznika 175 000 km.

Czy olej Valvoline 10W60 mogę zalać do S6 C5 4,2 kod silnika AQJ?

Naczytałem się tu o jakichś rozszczelnieniach i tym podobnych i proszę o poradę.

Dziękuję i pozdrawiam,

_________________
Masta_J

`S3 Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 11:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Masz teraz wolnossaka, nie tak bardzo wymagającego jeśli chodzi o parametry oleju jak auto z turbiną, do tego lubiącego chwilami nieco chlapnąć :diabel:

O ile w AAN widziałbym sens lania 10W60, o tyle dla V8-ki spokojnie wystarczy 5W40, beż żadnej szkody dla trwałości czy jakości smarowania. Nie jestem czasem pewien czy właśnie takiego parametru nie zaleca Audi dla Twojego silnika ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 11:39:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
5w50 mobil1 to salomonowe rozwiązanie dla tego silnika....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 11:46:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
W swojej S8 mam zalany Castrol 10W60 i teraz po zgłębieniu informacji będę zalewał 5W40 motul X-Cess

10W60 może się okazać za gęsty zimą na rozruchu, dobrze odprowadza ciepło latem, ale z drugiej strony w naszym kraju nie ma takich upałów aby wykorzystać właściwości tego oleju

możesz pomyśleć jeszcze o estrowym 0W30 8100 x-lite, jednak to już kasa x2 i nie wiem czy ten silnik rzeczywiście tego potrzebuje

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 11:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2006 18:25:14
Posty: 631
Lokalizacja: śląsk
Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi, na razie mam 2:1 między 5W40 a 5W50 :-)

Przez 4 zimy nie miałem nigdy problemu z 10W60 a mieszkam raczej w górach i bywa tu czasami zimno, silnik szybko się zagrzewał a i w innych okolicznościach się nie przegrzewał stąd moje zadowolenie z użytkowania tego oleju.

Pozdrawiam,

_________________
Masta_J

`S3 Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 12:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
w esie siedzi 20w60 i zimą nigdy nie było problemu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 08:25:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Moje ANK jest zalane tym - http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 205L-.html
Problemów z ciśnieniem nie ma, z przegrzewaniem oleju też nie.
Edit
Spalanie oleju nie występuje, na razie 8 tys na blacie od wymiany i spadło trochę, ale dolewać jeszcze nie muszę, nalane było 3/4 stanu na bagnecie, jest ok 1/4.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 09:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zagor napisał(a):
Spalanie oleju nie występuje (...)

Zagor napisał(a):
(...)było 3/4 stanu na bagnecie, jest ok 1/4.


A to oznacza że przy pojemności układu V8 zniknęło Ci niewiele poniżej 1 litra, czyli spalanie oleju jednak występuje w normie ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 09:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
martab99 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Spalanie oleju nie występuje (...)

Zagor napisał(a):
(...)było 3/4 stanu na bagnecie, jest ok 1/4.


A to oznacza że przy pojemności układu V8 zniknęło Ci niewiele poniżej 1 litra, czyli spalanie oleju jednak występuje w normie ;)


Przez 8 tys zniknęło ok 1/2ltr oleju - tyle samo mi w AEB znikało :)
Więc oczywiście, moje stwierdzenie nie występuje to nadinterpratacja, ale nie jest to norma jak na V8 i krążące o nich opowieści na temat ilości spalanego oleju.
Fakt faktem, silnik suchutki - nigdzie żadnego śladu wycieku, czy nawet pocenia się na uszczelnieniach.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: