.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 09:10:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] zerwany pasek wielorowkowy i prośba
PostNapisane: 19.cze.2011 12:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
witam.
Przyjechałem do Stolicy z Wałbrzycha
na koncert. W drodze powrotnej zaraz za Jankami zerwał mi się pasek wielorowkowy. Nie jestem pewien czy uszkodził przy okazji rozrząd. Czekamy teraz na lawetę. Prośba: poradzcie do kogo scholować auto. Czy może zostawić auto facetowi z pomocy drogowej (znaleźliśmy go w google 'całodobowa autopomoc warszawa'
silnik ael

uzupełnienie z wieczora:

zostawiłem niunie w zakładzie Carman na Aleji Krakowskiej 99. Mechanik po wstępnych oględzinach powiedział że raczej rozrząd jest cały choć niepokoi to że auto zgasło. Natomiast na pewno rozleciało się koło pasowe. Kosztuje ok 900 zł tak więc naprawę wycenili wstępnie na ok 1500 zł. I pomyśleć że jechaliśmy moim Audi aby było taniej...


proszę nazywaj tematy poprawnie/ mod

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: awaria i prośba
PostNapisane: 19.cze.2011 18:45:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
NPA napisał(a):
witam.
Przyjechałem do Stolicy z Wałbrzycha
na koncert. W drodze powrotnej zaraz za Jankami zerwał mi się pasek wielorowkowy. Nie jestem pewien czy uszkodził przy okazji rozrząd. Czekamy teraz na lawetę. Prośba: poradzcie do kogo scholować auto. Czy może zostawić auto facetowi z pomocy drogowej (znaleźliśmy go w google 'całodobowa autopomoc warszawa'
silnik ael

uzupełnienie z wieczora:

zostawiłem niunie w zakładzie Carman na Aleji Krakowskiej 99. Mechanik po wstępnych oględzinach powiedział że raczej rozrząd jest cały choć niepokoi to że auto zgasło. Natomiast na pewno rozleciało się koło pasowe. Kosztuje ok 900 zł tak więc naprawę wycenili wstępnie na ok 1500 zł. I pomyśleć że jechaliśmy moim Audi aby było taniej...


Witaj,
Koło pasowe kosztuje nowe, oryginalne, około 400 zł. Trochę więcej w intercarsie. Lepiej sam je kup i im zawieź. Na allegro, może nawet w Warszawie znajdziesz.
O masz, 260 zł w Warszawie:
http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-vw-l ... 08056.html
Nie daj się naciągnąć.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 19:52:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
tam masz 2 opcje takiej awari, Luz na napinaczu na osi łamania napinacza lub luz na osi na której obraca się wisco ale skoro napisałeś że rozpadło się koło pasowe , domniemam że na wale to już masz diagnozę , tylko czy aby napewno trafną. Niemniej jednak sprawdź jeszcze te 2 elementy o których wspomniałem.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 20:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
dziękuję za odpowiedź. Problem w tym że nie bardzo się na tym znam. Znalazłem też tani hotel w innej części Warszawy a oni mają auto naprawiać od rana. Spróbuje rano zadzwonić aby dopytać o zbyt wysoka cenę koła pasowego. Nie chciałbym tylko wyjść na cwaniaka bo cwaniakowi mogą zrobić na złość. Pozostaje jeszcze kwestia tego rozrządu.

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 21:39:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
jak nie połamało osłony rozrządu to o rozrząd się nie martw. Niemniej jednak jeżeli jesteś laikiem to może poproś kogoś z kumatych warszawiaków żeby jutro tam pojechał z Tobą i zobaczył to co się stało i ewentualnie pomógł zdecydować co robić.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 05:29:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
oczywiście.
Proszę, czy ktoś z Warszawy mógłby dzisiaj podjechać ze mną na Aleje Krakowska? A może ktoś mieszka niedaleko albo ma po drodze? Mój telefon 502123901

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 07:52:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
rozrzad na bank caly, tez mi zerwalo ten pasek, kolo do wymiany.
Po zalozeniu wszystko ok, auto tez zgaslo, takze nie martw sie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 08:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Idąc od Carmana dalej w kierunku Janek skęć w prawo (kilka kroków)w pierwszą uliczkę Mineralną. Pod adresem 26 jest warsztat, tam jest Rogal i zapytaj o pomoc. 900 za kołopasowe to kryminał...Sorki, ale nie mogę podjechać.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 10:16:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
podaj koledze nr telefonu do Rogala jak to nie tajemnica.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 11:30:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
to kolega moze odrazu Chipa zrobi za 1 zamachem :P

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 13:09:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
dzięki za pomoc. Byłem już w Carmanie-rozrząd cały. Mają problem z doborem koła pasowego. Trafiłem i czekam
na Rogala, może pomoże. Jakby autu nic nie dolegało to rzeczywiście była by okazja chipa wstawić ;-) niestety to cale zajście zje zbyt dużo $iana..

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 13:23:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
hans napisał(a):
podaj koledze nr telefonu do Rogala jak to nie tajemnica.


Naturalnie żadna tajemnica, po prostu nie mam - blisko mieszkam, więc wolę do nich podjechać. Rogal jak paiętam i tak żadko odbierał - zajęty człowiek ;)
Ale jest na stronce
http://www.mrmotors.pl/

Cieszę się że autko nie ucierpiało zbytnio, ale przygody koledze nie zazdroszczę :(
Plus tego taki, że ma ścieżkę do Rogala przetartą :)

Koło pasowe dobrać to prosta sprawa do AELa. Puściłem Ci smsem namary na hurtownię gdzie mają, może niezbyt tanio, ale jest i nie za 900... Powodzenia i daj cynk jak się zakończyła przygoda.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 17:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2003 22:57:20
Posty: 128
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: A4 B6 AVF Q Avant
Najważniejsze: bardzo dziękuję za okazaną pomoc. Gdyby nie Wy prawdopodobnie przygoda na trasie zakończyła by się bilansem o klika stów większym... Nie chciałbym aby zabrzmiało to zbyt patetycznie ale jedną z niewątpliwych zalet marki Audi jest to, że ma to forum i Klub...

Dojechałem szczęśliwie do domu. Nawiasem: z 400km - 70km w korkach - masakra.

Na miejscu mój mechanik oglądając "bijące" nowe koło pasowe stwierdził dokładnie to co wcześniej Klubowy Kolega, że panowie w Carmanie nie przykładają się zbytnio do tego co robią i będzie trzeba po nich poprawić lub wał jest krzywy. Jak się dowiedziałem odpowiednie złożenie wszystkiego do kupy wymaga ścisłego przestrzegania procedur i jakoś nie chce mi się wierzyć, że tam ktoś miał na to czas i ochotę...więc zakładam, że nie będzie trzeba nic szlifować.

Jest jeszcze jedna kwestia która niepokoi: w drodze do Warszawy (na autostradzie), przy prędkości ok 130-140km/h nagle pojawiły się duże wibracje, na przodzie auta, przenoszone na kierownicę - takie jakbym wjechał z podobną prędkością na "tarkę" zwalniającą przed np. przejściem dla pieszych. Trwało to ok 5-8 sekund a po zmniejszeniu prędkości do 100-110 zupełnie ustało. Byliśmy tym tak wystraszeni, że zatrzymaliśmy się na najbliższym parkingu, ale auto wydawało się być w porządku. Za kilkadziesiąt km sytuacja się powtórzyła jednak trochę delikatniej. Nie wiem czy można takie wibracje wiązać z uszkodzonym jak się później okazało kołem pasowym, czy też jest to coś zupełnie innego. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca nawet przy prędkościach powyżej 180km/h. Inna rzecz, że podobnie auto zachowało kiedy wracałem z zareperowanym samochodem na jakiś koleinach przy zmianie pasa (też prędkość ok. 130km/h) Jak myślicie, te dwa wątki mogą się łączyć?

PS. Do Admina: przepraszam, że nie nazwałem wątku właściwie, na usprawiedliwienie dodam, że pisałem w dużym stresie na telefonie. Pozdrawiam.

_________________
A4 B6 Avant AVF Q - jest;-)
było:
C4 AEL Avant '95
B4 1Z Avant '94 (był)
B4 ABT LPG '91 (był)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 18:36:51 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
na okoliczność tych wibracji sprawdź sobie wahacze przód (a dokładnie sworznie) - prawdopodobnie zbieg okoliczności i któryś wahacz dokonał żywota. Wibracje są masakryczne, odczucie jakby się miała buda rozlecieć :) Jeśli uświadczyłeś ich dodatkowo na lekkim łuku - to praktycznie masz winowajcę...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 19:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2006 17:57:48
Posty: 123
Lokalizacja: kielce
Witam.
Przyłączę się do tematu gdyż ostatnio spotkało mnie to samo - czyli rozleciało mi się koło zamachowe ale tak iż pasek i koło było na swoim miejscu. Ale do rzeczy:
Po kilku dniach od momentu odebrania auta od mechanika zauwarzyłem iż strasznie drga mi amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego. Mechanik nie zmieniał go jak i rolki a wcześniej w/w amortyzatorek stał w miejscu. Byłem dziś u niego i mówi że padł i że musi wymienić ale czy to zbieg okoliczności czy :
1-koło ma bicie ? (patrząc na nie wydaje mi się iż chodzi równo)
2-pasek za dłógi ?
3-skrzywili wał jak zbijali to stare koło ?
Taki sam objaw jest przy włączonej klimie
Czy jest możliwość zregenerowania tego amortyzatorka aby był sztywniejszy?

_________________
audi 80 b3 87r 1.9E
audi 80 b3 90r 1.8S
audi 100 C3 90r 2.3E
audi 100 C4 92r 2.3E
omega 2.5 TDS 94r-porażka (nigdy więcej opla)
audi 80 b4 92r 2.0E
audi a6 c4 97r 2.5TDI - do dziś - perełka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 20:17:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
tak jak artur powiedział, 90% wahacze przednie. te objawy pojawiają się właśnie przy takich prędkościach...
natomiast ja obstawiałbym tuleje gumowo-metalowe.
skręć kierę na max i zobaczysz gołym okiem czy coś z gumami nie tak. takie objawy wskazują na mocno wytrzepane tuleje...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 20:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Rozleciało Ci się koło pasowe, a nie zamachowe...Często po wymianie paska lub koła okazuje się, że amortyzatorek jest zużyty i do wymiany. Przy wymianie koła pasowego trzeba przestrzegać procedurki - jest gdzieś na forum krok po kroku.
Te drgania przy prędkościach - bankowo wahacz.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 09:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
NPA napisał(a):
Jest jeszcze jedna kwestia która niepokoi: w drodze do Warszawy (na autostradzie), przy prędkości ok 130-140km/h nagle pojawiły się duże wibracje, na przodzie auta, przenoszone na kierownicę - takie jakbym wjechał z podobną prędkością na "tarkę" zwalniającą przed np. przejściem dla pieszych. Trwało to ok 5-8 sekund a po zmniejszeniu prędkości do 100-110 zupełnie ustało.


Też mnie coś takiego spotkało na autostradzie z Łodzi do Poznania. Myślałem, że zawału dostanę.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: