.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 05:32:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C4 AAH ] Stukanie w silniku
PostNapisane: 06.lip.2011 00:15:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
Witam szanownych kolegów .Prosił bym o jakiekolwiek rady odnośnie stukania w motorze AAH .Stukanie( klaprotanie jakby zawory) roznosi się po całym silniku nie wiem z której głowicy to dobiega.Wymieniłem w prawej wszystkie 6 szklanek na nowe,ciśnienie na każdym garku 14bar, rozrząd ustawiony prawidłowo przy użyciu blokad. Stukot zaczął dobiegać z silnika po wejściu na około 5tyś obr na 3 biegu i tak już zostało ,żadna lampka od oleju się nie zapaliła przejechałem już od tego czasu z 400km i nic więcej się nie dzieje .Zakres obrotów w jakich pojawia się nie pożądany dźwięk to od 2200 do 2600 ,najlepiej słychać go po odjęciu w tych granicach obrotowych gazu lub przy stałych obrotach. Nie ma spadku mocy. Mam parę pomysłów co do usterek.
1.sprawdzić ciśnienie oleju
2.zmienić w drugiej głowicy szklanki
3.czujniki spalania stukowego (jeśli walnoł to pewnie jeden a nie oba naraz) ,ale czy to dawało by takie dzwięk to nie mam pojęcia jeszcze się nie spotkałem z uszkodzonym takim czujnikiem i nie wiem jaki to daje odgłos

4.wyczytałem ,że te zaworki olejowe w głowicach mogą stukać ale czy to prawda może ktoś się na ten temat sensownie wypowie
5 walnięta któraś ze sprężyn zaworowych
6przepalona uszczelka między cylindrami(miałem tak w audi 100,dźwięk stukania panewki)
7 najgorsza opcja jakaś panewka lub sworzeń tłokowy
Może ktoś cos jeszcze doda :-) ale nr.7 to już mi się nie podoba:-(
Pozdrawiam i ide w kimono do usłyszenia Audi maniacy :-)
motyl

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 00:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
A cha jeszcze dodam że tłumik w kole pasowym był zdjęty i dalej stukot.

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 19:50:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
podpinałeś się pod VAG ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 20:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
No cześć Hans ,nic nie wyskoczyło żaden błąd żadna lampka dziś jeszcze sprawdziłem że w tym modelu jest koło dwu masowe i możliwe że to to tak łopocze i wprowadzało auto w dziwną wibrację zanim zaczeło klamotować coś takiego jakby nie chodził na jakiś gar ??? Jak to widzisz dobry to by był trop? Jednak w sklepie 2300zł :-( takie cudo odrazu by się przydało tarcz zmianić i docisk kolejny tyś.
Pozdrawiam
motyl

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sprostowanie
PostNapisane: 06.lip.2011 20:14:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
znajomy mi coś podłączył ale to nie był Vag takie małe guwienko mieściło się w dłoń i miało dwa podpięcia pod złącze w puszcze przekażników pod maską od strony kierowcy na wuświetlaczu z począdku pokazało VW i Audi niebieski wyświetlacz.

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 20:38:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
koło dwumasowe jeżeli ma luz to powinienieś usłyszeć różnicę podczas pracy silnika na luzie jak puścisz i wciśniesz sprzęgło. Poszperaj na forum bo było o tym. Być może to to.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 20:57:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
ok dzięki za informację ,jak się w tym aucie skrzynię wyjmuje da się samą skrzynię wymontować?czy lepiej całość z silnikiem wyjąć :-) jeszcze w tym nie grzebałem może ręcznie da się to sprawdzić jak tak nic nie wyczuję ??
Pozdrawiam
motyl

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2011 14:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 13:45:09
Posty: 73
Lokalizacja: SĘPÓLNO KRAJ.
sprawdziłem dziś o tym kole zamachowym w każdym aucie inaczej się objawia jego zużycie u mnie nie ma zmian po wciśnięciu sprzęgła jest tak samo.

_________________
Było:
Audi 80 1,3 1982r.
Audi 100 2,2 1987r.
Audi 80 B4 2,3 1992r.
Obecnie:
Audi Avant Quattro 2,8 V6 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: