.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 19:54:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 AAR] Brak iskry
PostNapisane: 09.lip.2011 09:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Witam klubowiczów nie dawno dostałem w spadku nie działająca audi 100 C4 2.3 aar Wiem ze auto jeździło do końca bez awarii. Po holowaniu do mojego domu i wstępnych oględzinach Okazało się ze nie ma iskry!. Wiec po kolei wymieniałem na pierwszy ogień poszedł Czujnik Halla. Nic nie pomogło teraz cewka z modułem (długa okrągła cewka ) i dalej zero Znajomy mechanik powiedział ze na podszybiu jest jeszcze moduł zapłony po wielo godz poszukiwaniach stwierdzam ze nie mam go na podszybiu. Teraz moje pytanie gdzie szukać jeszcze modułu zapłonowego. Co jest jeszcze odpowiedzialne za iskrę w tym aucie. czy to może pod nogami pasażera jest Jeszce coś co można wymienić. Proszę o pomoc. Podaje adres e-mail Rafal889998951@vp.pl lub na forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2011 13:52:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Pomierzyłeś, czy dochodzi w ogóle napięcie do Halla i cewki?
Może być jeszcze czujnik położenia wału walnięty...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 11:14:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Na cewce chyba jest napięcie bo jak na zapłonie przyłożę miernik to płynie prąd a jak sprawdzić to na czujniku Dodam ze dysponuje zwykłym miernikiem napięcia . A gdzie znajduje się ten czujnik położenia wału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 17:12:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Do kostki Halla powinno dochodzić napięcie.
Czujnik położenia wału masz na obudowie koła zamachowego, bodajże są tam 2szt.
Najlepiej, jakby Ci ktoś podpiął VAG'a, może by coś "wypluło"...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 20:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Moduł zapłonowy masz na tym samym wsporniku co cewka.
Tego modelu nie da się podpiąć pod Vaga.
Wypnij kostkę od aparatu zapłonowego. W środkowy pin wsadź przewód, przekręć stacyjkę do zapalenia kontrolek, drugim końcem przewodu dotykaj delikatnie masę silnika. Powinna przeskakiwać iskra. Jeśli iskra jest, to cewka i moduł ok, aparat do wymiany. Jeśli iskry nie ma do sprawdzenia cewka i moduł.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 21:28:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
W AAR jest czujnik położenia wału? Ło matko, wracam do szkoły...
Sprawdź, czy masz przykręconą masę od aparatu do silnika - takie cienkie przewody, które wychodzą z wiązki w okolicy aparatu zapłonowego i powinny być przykręcone do szpilki pokrywy zaworów. Bez tego kabelka możesz mieć wszystko sprawne i iskry nie będzie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 19:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2008 19:43:30
Posty: 17
Lokalizacja: torun
brak iskry a aar. czujnik hala w aparacie, cewka zaplonowa chyba wiesz gdzie jest, modul spalania stukowego tam gdzie komputer to mniejsze, stawiam czujnik hala najczesciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 19:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Dzis sprawdziłem sposobem "cornee" aparat zapłonowy i sprawa wygląda tak po przyłożeniu masy iskry nie było jednak w aparacie był słychać klikanie oraz słychać był jak włącza się wtrysk rozruchowy. oraz tak jak pisał "wordeck" faktycznie jeden z tych dwóch przewodów był urwany po naprawie i podłączeniu POJAWIŁA SIE ISKRA niestety bardzo słaba nawet nie kopie bardzo po rekach Czemu tak jest co jest tego przyczyna. Wyczytałem w necie ze na tych dwóch biegunach cewki na jednym po przekręceniu pojawia się prąd a drugi biegun przy rozruchu ma przerywać u mnie cały czas jest napięcia na obydwóch Klubowicze co jest grane z tym zapłonem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 19:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
dodam ze posiadam stary typ cewki długa okrągła jak w maluchu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 21:47:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Popraw tę masę, na masz 3 piny - masa, plus i sygnał. Sygnał przechodzi przez sterownik zapłonu i jest korygowany. Podłącz na próbę bezpośrednio środkowe kable od Halla i od tyrystora cewki - musisz niestety przeciąć kable (tylko środkowe), żeby odłączyć moduł i wykluczyć go jako przyczynę. Zanim na mnie nakrzyczą, to dodam, że jeżeli masz zapasowy moduł to zamiast ciąć kable go wymień. Ale pewnie nie masz.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2011 08:19:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
kurcze dziś pojeżdżę poszukam tego modułu bo nie chce ciąć tych kabli. nase od aparaty już oprawiłem teraz z tym modułem popróbuje Pyt czy z innych modeli np 80 1.8 będzie pasował czy to musi być z AAR 2.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2011 08:27:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Musi mieć ten sam nr co moduł który masz w aucie. Czego się boisz? Lutownicę chyba masz... Dokup koszulki termokurczliwe i będzie oki.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 11:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
zrobiłem jak radziliście ale zero reakcji iskry nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 12:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
odepnij kostke od halla, włącz zapłon, między środkowym PINem a masą powinno być napięcie i na zewnętrznych PINach też, czujnik zmieniłeś ale może zasilania nie ma, następna rzecz jaką bym się zajął to sterownik zapłonu, nie wiem gdzie w AARze jest czy przy nogach psażera czy w słupku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 12:40:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
szukałem tego sterownika (mały czarna płytka na 7 lub 5 pinów) nie ma go pod nogami pasażera a w słupkach gdzie mniej więcej koło nóg szukałem tez nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 12:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
a i teraz jak wyczytałem w mojej cewce sprawa wygląda tak ze na minusie przy kręceniu silnikiem nie mruga lampka. a powinno czemu tak jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 12:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Sprawdź, czy masz przykręconą masę od aparatu do silnika - takie cienkie przewody, które wychodzą z wiązki w okolicy aparatu zapłonowego i powinny być przykręcone do szpilki pokrywy zaworów. Bez tego kabelka możesz mieć wszystko sprawne i iskry nie będzie. mógłbym prosić o foto tego miejsca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 18:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2008 19:43:30
Posty: 17
Lokalizacja: torun
rafcio889 napisał(a):
szukałem tego sterownika (mały czarna płytka na 7 lub 5 pinów) nie ma go pod nogami pasażera a w słupkach gdzie mniej więcej koło nóg szukałem tez nie ma.


napisalem ci gdzie on jest. i nie jest to mala czarna plytka jakiej szukasz, tylko wyglada jak komputer mniejszych rozmiarow. Znajduje sie pod nogami pasazera obok sterownika silnika. Jego poprawna nazwa to modul spalania stukowego.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa5 ... 0b497.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2011 20:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
I jest setunia jeździ kupiłem nową cewkę z modułem i odpaliła takie małe a tyle zachodu dziękuje wszystkim za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: