.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 15:01:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2.5 tdi AAT] awaria sprzęgła
PostNapisane: 10.lip.2011 17:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
Witam !

Panowie pojawił sie pewien problem w moim aucie - pedał sprzegła wpladl w podłogę i nie wraca ani na centymetr.
w zeszłym roku zauważylem że pompka za pedałem przepuszcza plyn. kapał na dywanik. dzisiaj jadac zauwazylem ze sprzeglo nie daje sie wcisnac do konca, ale za ktoryms razem się udało, cos chrupnelo, niestety sprzeglo nie wrociło. zatrzymalem się z pedałem w podlodze i wbita jedynka, ktorej nie mogłem wybić na luz, dopiero po wylaczeniu silnika. i musialem zalatwiac holowanko..

co sie stało ?
to wina ten pompki czy czegoś innego ?
jak sie do niej dostać jesli to ona ?

pozdrawiam

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 18:36:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
pompka pod pedalem sprzegla a dokladnie tloczek sie zlamal normalne w c4, gdzies jest to opisane dokladnie wystarczy uzyc tego duzego czerwonego napisu u gory.


https://picasaweb.google.com/enduroboys ... 6582531778

tu masz zaznaczone element nr.12

jak tloczek nie rozlwalil cylinderka to wyjmij go dorob srube chyba 8'ke jak na foto

https://picasaweb.google.com/enduroboys ... 1830817282 i wstaw zamiast tloczka i juz nigdy siie nie zegnie.

koszt drugiej pompki uzywanej okolo 50zl

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Ostatnio edytowano 10.lip.2011 18:46:17 przez enduroboy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 18:45:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Albo złamałeś pedał, albo po prostu się zablokował... Dlaczego? Najgorsze rozwiązanie jest takie, że popychacz siłownika przetarł ramię wyprzęgnika (czyli taką łapę, na której jest przymocowane łożysko dociskowe), wlazł do środka i się zablokował... Równa się - na początek zdejmij półkę pod kierownicą i zobacz czy pedały całe (pedał sprzęgła jest aluminiowy, czasami pęka), następnie wyjmij siłownik hydrauliczny przykręcony do skrzyni biegów, jeśli wyjdzie lekko razem z prętem popychacza, to oki, jeśli pręt nie chce wyjść, tzn. że siedzi w dźwigni, tzn. że czeka Cię wyjmowanie skrzyni.
Jeżeli pedały są całe, to możesz spróbować poluzować odpowietrznik, jeśli pedał wróci do góry, to problem dotyczy układu siłownik-łapa-łożysko-kosz-tarcza.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 18:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
@wordeck nie stresuj mnie az tak :P

pedal chodzi w przod i w tyl tylko ze nie wraca - trzeba go podniesc noga :P
mam nadzieje ze to pompka

jutro bede dzialal.. tylko jak to cholerstwo wyjac stamtad ?
powiedzcie mi czy jest sens naprawiac stara pompke skoro cieknie czy jednak zalozyc nowa ?

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2011 19:58:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
zdejmujesz polke pod kiera i dajesz nura miedzy pedaly pozycja troche nie wygodna ale dostep w miare.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 12:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
powiedzcie mi czy roznia sie czyms pompki o numerach 4a0 721 401 a 4a1 721 401 ?

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 12:20:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Napisałeś że nie wraca.... :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 12:43:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
pompka wyjeta.. nie uwierzycie co sie stalo.. urwal sie kawalek gwintowanego precika ktory laczy pedal z tloczkiem popychajacym w pompie.. tak wiecpedal nie mial w ogole polaczenia z pompka.
da rade zastapic ta czesc czescia z innej pompki? (tej ktora mozna dostac na allegro)

najlatwiej bedzie jak wyciagne caly pedal sprzegla, jak to zrobic ? odlaczona juz jest cala pompka, teraz chcialbym wyciagnac caly pedal zeby sie lepiej pracowalo

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 20:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
wyzej wrzucilem ci fote jak dorobic ze sruby caly tloczek i nie miec juz wiecej problemu z tym.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 21:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
@enduroboy, nad ta gumka (harmonijka) na tloczku jest taki spłaszczony okrąg - jak wsadze samą srube bez tego to nic sie nie bedzie dzialo ?
w linku jest fotka na ktoraj widac o co mi chodzi :
http://imageshack.us/photo/my-images/20/1694559567.jpg/
jesli to bedzie niepotrzebne to rzeczywiscie dorobie ze sruby..

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2011 03:52:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
nie wiem od czego to jest w etce tego nie ma u mnie tez tego nie ma, czyli jest nie potrzebne :diabel:

wracam za 10 dni takze sie nie odezwe.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2011 10:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2011 22:06:43
Posty: 3
pablo90 napisał(a):
powiedzcie mi czy roznia sie czyms pompki o numerach 4a0 721 401 a 4a1 721 401 ?


Tak różnica jest... 4a1 ma wyjście węża z boku a 4a0 z dołu, nie są to zamienniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c4 2.5 tdi AAT] awaria sprzęgła
PostNapisane: 11.cze.2017 17:30:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2017 17:24:12
Posty: 4
Witajcie.

Odświeżam temat, ponieważ dopadł mnie ten sam problem (mam tą samą wersje z tym samym silnikiem, aat) - pedał sprzęgła lata luźno jak wcześniej wspominano, jednak różnica jest taka że auto stało 2 lata bez ruszania, 2h temu włożyłem akumulator, odpaliłem i auto bez zadnego problemu zapaliło.

Skoro 2 lata temu auto wjechało do garażu, a po dwóch latach tak się stało, co może być przyczyną? Zapowietrzony układ?

Edit: odpowietrzenie układu rozwiązało problem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: