.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 09:19:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 2,5 tdi AKN] '99 manual, prośba o ocene logów
PostNapisane: 15.lip.2011 11:25:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
samochód kilka razy stracił power potem jechał normallnie
poza tym ma od jakiegos czasu dół miedzy 2-3tys a potem startuje jak rakieta
n75 wymieniony kilka dni temu na ori ,kat usuniety rok temu,
widac przełądowanie T i lekkie kulawienie k. wtrysku miedzy 2-3 tys obr dlaczego T przeładowywuje?
przebieg 350tys sedan oska manual

błedy to 00575-intake mafud preasure 11-10 control limit not reached intermittend 01440 fuel lewel signal 30-10 open or short to B+ intertment
00553 mas air flow sensor g70 27-00 implausible signal o ile dobrze przepisałem...

logi od konca ;-) grupy od najwyzszej do najnizszej

dynamiczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/585 ... b056f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce0 ... 08b54.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc2 ... 05cbd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/717 ... febad.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eb ... b308f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a5 ... e251e.html

bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b02 ... 4f47a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b99 ... ba1f2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd4 ... 9c50a.html

statyczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e7 ... 66eb5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec ... e65cc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/873 ... 772a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/712 ... 58a95.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4d ... fa37a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 2a015.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 3ac9c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c8 ... 4c39b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a3 ... 5b5af.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2011 09:32:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
silnik jest zdrowy.

niemniej jednak, program jest zły - zupełnie bez sensu [na poziomie słynnych absurdalnych dzieł sserwis]. samochód może poddymiać.
zbyt małe ciśnienie, za duże dawkowanie, a do tego nie tknięty kąt...

przy 350 000 km powinieneś wrócić do serii i dbać o samochód.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 07:04:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Dlaczego wszystkie korekcje ma lekko na minus ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 09:22:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
fakt samochód lekko dymi na małych obrotach przy duzym obciazeniu np gdy rusza z załadowana lawetą ale dopiero od niedawna .wczesniej mimo czipa wszystko było ok.moze to sie wydać dziwne ale przed czipem dymił wiecej a po czipie wcale!
turbo zaczeło gwizdac jakis czas temu ale nie pije oleju.(olej zaczoł wyciekac z pod głowicy dopiero po przejsciu z półsyntetyka na syntetyk do 340 jezdził na 10w40 wałki są ori max zuzycie krzywki 0,07mm!) z moich obserwacji wynika ze gwizdanie mniej wiecej czasowo pokryło sie z poddymianiem .widac ze brakuje cisnienia do ok 1200 obr chyba to powoduje lekkie poddymianie ?
czy bład 00575 nie pojawił sie własnie przez kulawe T?
głowkując ostro przez weekend wymysliłem ze przeładowanie T miedzy 2-3 tys powoduje zbyt pózna reakcja gruchy. n75 jak widac w logu prawidłowo steruje T -o ile dobre rozumuje ,najpierw rozpędza T a potem natychmiast po osiagnieciu ok 2,2bar zmniejsza doładowanie lecz następuje jakas zwłoka ok 2 sek co skutkuje przeładowaniem do prawie 2,4 i dołem w zakresie 2-3tys a potem znowu jest ok i samochód ciagnie jak trzeba.
przeczysciłem dokładnie i nasmarowałem gruche od T przesmarowałęm od zewnątrz na ile się dało kierownice T i porządnie to wszystko rozhustałem ,przypomniałem sobie że kiedy zaczęło gwizdac T dłubałem przy T szukając nieszczelności wymieniałem kolanka dolne od zaworków n75i n18 zastępując kolanka wezykami o dł ok 15cm niestety chyba nieco za miękkimi bo takie akurat wpadły mi pod ręke .czy jest mozliwe ze to one powodowały bezwładność T? uginając sie do środka przy podciśnieniu? czy ich długość mogła miec na to wpływ? teraz samochód wyraznie lepiej idzie w zakresie 2-3tys zrobie logi dla porównania.
samochód jezdzi zwykle miedzy 1500-2000obr do pieca dostaje czasami jak wyprzedzam cosik ;-) ale prez chwilke, róznica miedzy serią a czipem jest kolosalna szczególnie na dole. spalanie spadło o ok1l ! tylko ja uzywam samochodu i nie pałuje go jak 20 letni czubek (bez urazy) dlatego powrót do serii nic nie zmieni. pytanie do meszruma dlaczego uważasz ze program chipa jest kulawy? czy kąt wtrysku powinien zostac zwiekszony w ecu? czip był celowany na ok 180ps .kiedy T było cichutkie samochód fruwał w kazdym zakresie obrotów palac 7-8l on na trasie nawet do 6 schodzac przy ok 100km/h -test tankowania pod korek.
czy kupic nowe turbo? regenerowane nie gwizdało ale wytrzymało ok 500km i zaczeło podciekać załozyłem powtórnie gwizdające ;-)
samochód ma pojezdzic u mnie jeszcze z 2-3 lata
czy przycinanie kąta wtrysku da sie jakois złagodzić? np dolac cos do paliwa?
czy moze miec wpływ na dołek miedzy 2-3 tys? mimo dołka rozpedza sie od 2-4tys obr w ok 6,5 sek czyli cos pod serie...
pozdro ciepek a6 c5 2,5tdi akn oska sedan manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 09:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zacznij od zaczynania zdań z wielkiej litery bo się tego czytać nie da... :>

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 12:52:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ciepek napisał(a):
fakt samochód lekko dymi na małych obrotach przy duzym obciazeniu np gdy rusza z załadowana lawetą ale dopiero od niedawna .wczesniej mimo czipa wszystko było ok.moze to sie wydać dziwne ale przed czipem dymił wiecej a po czipie wcale!
turbo zaczeło gwizdac jakis czas temu ale nie pije oleju.(olej zaczoł wyciekac z pod głowicy dopiero po przejsciu z półsyntetyka na syntetyk do 340 jezdził na 10w40 wałki są ori max zuzycie krzywki 0,07mm!) z moich obserwacji wynika ze gwizdanie mniej wiecej czasowo pokryło sie z poddymianiem .widac ze brakuje cisnienia do ok 1200 obr chyba to powoduje lekkie poddymianie ?
czy bład 00575 nie pojawił sie własnie przez kulawe T?
głowkując ostro przez weekend wymysliłem ze przeładowanie T miedzy 2-3 tys powoduje zbyt pózna reakcja gruchy. n75 jak widac w logu prawidłowo steruje T -o ile dobre rozumuje ,najpierw rozpędza T a potem natychmiast po osiagnieciu ok 2,2bar zmniejsza doładowanie lecz następuje jakas zwłoka ok 2 sek co skutkuje przeładowaniem do prawie 2,4 i dołem w zakresie 2-3tys a potem znowu jest ok i samochód ciagnie jak trzeba.
przeczysciłem dokładnie i nasmarowałem gruche od T przesmarowałęm od zewnątrz na ile się dało kierownice T i porządnie to wszystko rozhustałem ,przypomniałem sobie że kiedy zaczęło gwizdac T dłubałem przy T szukając nieszczelności wymieniałem kolanka dolne od zaworków n75i n18 zastępując kolanka wezykami o dł ok 15cm niestety chyba nieco za miękkimi bo takie akurat wpadły mi pod ręke .czy jest mozliwe ze to one powodowały bezwładność T? uginając sie do środka przy podciśnieniu? czy ich długość mogła miec na to wpływ? teraz samochód wyraznie lepiej idzie w zakresie 2-3tys zrobie logi dla porównania.
samochód jezdzi zwykle miedzy 1500-2000obr do pieca dostaje czasami jak wyprzedzam cosik ;-) ale prez chwilke, róznica miedzy serią a czipem jest kolosalna szczególnie na dole. spalanie spadło o ok1l ! tylko ja uzywam samochodu i nie pałuje go jak 20 letni czubek (bez urazy) dlatego powrót do serii nic nie zmieni. pytanie do meszruma dlaczego uważasz ze program chipa jest kulawy? czy kąt wtrysku powinien zostac zwiekszony w ecu? czip był celowany na ok 180ps .kiedy T było cichutkie samochód fruwał w kazdym zakresie obrotów palac 7-8l on na trasie nawet do 6 schodzac przy ok 100km/h -test tankowania pod korek.
czy kupic nowe turbo? regenerowane nie gwizdało ale wytrzymało ok 500km i zaczeło podciekać załozyłem powtórnie gwizdające ;-)
samochód ma pojezdzic u mnie jeszcze z 2-3 lata
czy przycinanie kąta wtrysku da sie jakois złagodzić? np dolac cos do paliwa?
czy moze miec wpływ na dołek miedzy 2-3 tys? mimo dołka rozpedza sie od 2-4tys obr w ok 6,5 sek czyli cos pod serie...
pozdro ciepek a6 c5 2,5tdi akn oska sedan manual



optymalne ciśnienie doładowania w tym silniku pojawia się ok. 2000 rpm. jeździmy od 1500 rpm. wszystko poniżej szkodzi silnikowi.

program jest zupełnie bezsensowny - daje góra 156-159 PS. ciśnienie doładowania jest na poziomie 2193mbar - dla 180PS powinno być na poziomie ok. 2340 mbar. dawkowanie masz koszmarnie ustawione - nie dość, że dawka jest za duża względem ciśnienia, to jeszcze limitem jest lmm [a powinno nim być programowe ograniczenie nm].
chaos.

na razie nic nie kupuj. samochodu nie da się naprawić na programie [szczególnie takim]. masz dwa wyjścia - powrót do serii i naprawa albo zostawiasz tak jak jest.

kąt wtrysku nie przycina się w tym silniku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 14:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
meszrum napisał(a):
program jest zupełnie bezsensowny - daje góra 156-159 PS. ciśnienie doładowania jest na poziomie 2193mbar - dla 180PS powinno być na poziomie ok. 2340 mbar. dawkowanie masz koszmarnie ustawione - nie dość, że dawka jest za duża względem ciśnienia, to jeszcze limitem jest lmm [a powinno nim być programowe ograniczenie nm].
chaos.

na razie nic nie kupuj. samochodu nie da się naprawić na programie [szczególnie takim]. masz dwa wyjścia - powrót do serii i naprawa albo zostawiasz tak jak jest


dzieki za opinie meszrum ;-) k....tak to jest kupowac program na allegro
kosztował 300zł ale naprawde wg seri jest przepaść i dlatego mnie to tak dziwi co napisałes szczególnie cały dół do 2000 obr został diametralnie zmieniony

mam jeszcze kilka pytań
dlaczego mimo tak duzej dawki samochód nie dymi w zakresie 1500-4500?
Wczesniej gdy T nie gwizdało nie dymił wcale ,
Czy cisnienie 900-960mbar na biegu jałowym jest prawidłowe?
wydaje mi sie T <<os>> do 1500obr czy to jest przyczyna poddymiania? (za duzo paliwa za mało powietrza?) zaznaczam ze tylko czasami np start pod góre w 4 osoby bez dodawania gazu daje dymka
Logi sa robione przy max bucie, czy możliwe jest ze program w miare jest poprawny dla obciazen np 50% ?
dlaczego mimo duzej dawki prawie 50mg/R miedzy 2-3 tys obr i cisnienia na poziomie ok 2,35mbara samochód łapał dołek zamiast gwałtownie wyrywac do przodu a pózniej przy spadku cisnienia i dawki pow 3000obr dostawał wyraznego kopa?
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 17:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to co masz to cienki mod ale nie jest specjalnie niebezpieczny (widze logi a wiec jedynie wycinek paru map w stanie "pelny but") - to co zostalo zrobione to w zasadzie odbylo sie zdjecie/przesuniecie ogranicznikow wiec auto ma wiecej koksu (przy bucie!) i lepiej jedzie. Jezeli nie bedziesz butowal auta to ten czip ma zerowe znaczenie dla zywotnosci silnika czy zuzycia paliwa
Mozliwe, ze "przeskalowano" przemapowanie stopnia wcisniecia pedalu gazu na dawki paliwa i przez to wydaje Cie sie, ze skrzydel dostal (na zasadzie: dawniej przy 50% wcisniecia gazu dawka byla 50% maxa a teraz jest 70%) - to co masz to softwarowa odmiana powerboxa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 22:00:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
A czy na te pytania znajdzie sie jakies wytłumaczenie ?


dlaczego mimo tak duzej dawki samochód nie dymi w zakresie 1500-4500?
Wczesniej gdy T nie gwizdało nie dymił wcale.

Czy cisnienie 900 mbar na biegu jałowym jest prawidłowe? -przecież to podcisnienie czyli T zamiast pchać hamuje powietrze dobrze rozumuje?
wydaje mi sie ze to przyczyna poddymiania (za duzo paliwa za mało powietrza?) zaznaczam ze tylko czasami np start pod góre w 4 osoby bez dodawania gazu daje dymka.

Logi sa robione przy max bucie, czy możliwe jest ze program w miare jest poprawny dla obciazen np 50% ? czyli 99% czasu pracy sinika? zaznaczam ze zuzycie paliwa spadło przy normalnej jezdzie.

Dlaczego mimo duzej dawki prawie 50mg/R miedzy 2-3 tys obr i cisnienia na poziomie ok 2,35mbara samochód łapał dołek zamiast gwałtownie wyrywac do przodu a pózniej przy spadku cisnienia i dawki pow 3000obr dostawał wyraznego kopa?

sory jesli jestem zbyt męczący ale to dla mnie wazne
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 09:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zastanow sie: Twoj piernik nie ma przepustnicy (ktora ma komarek u dziadka w szopie :peace: ), ktora by miala ustalac stosunek ilosci paliwa i powietrza (wiekszosc starych klekotow jej nie ma bo do pracy diesla jest zbyteczna) - jest ogolnie mowiac prosto sterowany.... "turbo" (mapa) nie zostalo ruszone lub ruszone w niewielkim stopniu /porownaj sobie wartosci z innymi logami to bedziesz widzial/ (a jezeli to prawdopodobnie dla duzych dawek paliwa: cisnienie w mapie zalezy od dawki zyczonej i obrotow). Jezeli przyjmiemy, ze T laduje przy "jezdzie do babci 100km/h" jakos tam (zarowno przed i po czipie) to aby utrzymac taka predkosci potrzeba okreslonej ilosci paliwa - Ty dociskasz tak gazu aby taka ilosc dostarczyc (jak widzisz jestes czescia logiki sterowania silnikiem!)... i nawet jakbys zamiast tego czipa miernoty zalozyl powerboxa, ktory zwieksza dawki o 50% to po prostu by jechac do babci bedziesz wciskal gaz mniej (a wachy bedzie tyle samo bo by jechac do babci 100km/h wiecej jej nie potrzeba)
Sprawa zaczyna sie komplikowac jak wciskasz gaz "w deche"/prawie w deche/... auto bedzie wiecej koksu walilo a wiec wiecej dymu (ekologia)... jakas temp spalin dochodzi ... dochodzi osyfianie sie kierownic w T itp...
Gdyby Ci jakis miszczu cziptunngu robil tego czipa to pewnie by podniosl ladowanie T i zmienil poczatek wtrysku/to zadna filozofia - wierz mi/ (Meszrum /jakby mial dobry dzien i nie wstal lewa noga/ to moze napisalby ze jest super czip) tyle, ze zaraz okaze sie szybko /a w zasadzie nie okaze sie bo czipmacherzy maja to w d...- ja nie bylem inny :peace: /, ze T nie jest przewidziana przez producenta by utrzymywac tak wysokie cisnienie przy okreslonym przplywie/duzym... bo 2.5 wciaga troche powietrza.../ (a nie zapominajmy, ze do tego mamy stara turbine a nie nowke)
Na koniec dodam, ze to co widzisz (np faktyczne ladowanie T) moze byc przeklamane - wystarczy, zeby zmienic "linearyzacje" odczytu cisnienia w ukladzie dolotowym i cisnienie 2200 moze byc tak naprawde 1900 a moze 2400*).... tyle, ze to teoretyczne dywagacje bo widac, ze ten kto Ci sprzedal tego czipa to wgrywacz softow z plyty "1000czipow i zdjec porno" albo beginner w swoim fachu (i do tego mozna porownac jak ma sie ladowanie do przeplywu ... tak latwo oszukac nie jest)
Pozdrawiam,
Przemem

*) generalnie powerbox dorzuca wiecej koksu ale "te lepsze" oszukuja odczyt czujnika cisnienia by zmusic seryjny program by trzymal inne /wyzsze/cisnienie

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 13:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
wiem ze diesle nie maja przepustnicy- przynajmniej sterującej składem mieszanki
Mam jakies pojecie o silnikach ich budowie i zasadzie działania.
Widze teraz ze ten program to kaszana i nie ma co sie nad tym doktoryzowac .Mnie to nie przeszkadza bo nie jezdze z cegła na gazie .Program działa juz 4 lata w tym aucie i jestem z niego zadowolony moze dlatego ze daje wiecej niz seria a nie widziałem dobrych oprogramowań ;-)
samochód pali mniej w zakresie srednich i niskich obciążeń .przed zmiana oprogramowania nie dało sie zejsc ponizej 8 teraz 7 bez problemu .a wiec samo przeskalowanie np wcisniecia pedału gazu nic by nie dało w tescie pod korek zgadza sie?.

A co z moimi powyższymi pytaniami? pomińmy temat kullawego programu bo on akurat nie ma na to wpływu...dołek miedzy 2-3 tys obr ,dymek na dole pojawił sie mniej wiecej z gwizdem turbo-karetka az wszyscy sie oglądają ...;-)
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2011 11:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli T jest uszkodzona [luz wzdłużny/poprzeczny/puszcza olej/etc.] to należy kupić nową. T kupisz w motoremo, które sprzedaje oryginalne Garrett'y. jeżeli zdasz starą, to będziesz mieć zniżkę.

zakup regenerowanej T jest bezsensowny - wytrzyma nie wiadomo ile [na pewno nie więcej niż 30 000 km].

zakup używanej nieregenerowanej jest ryzykowny - j.w.


jeżeli kupisz nową, to wróć do serii.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2011 12:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
meszrum napisał(a):
jeżeli T jest uszkodzona [luz wzdłużny/poprzeczny/puszcza olej/etc.] to należy kupić nową. T kupisz w motoremo, które sprzedaje oryginalne Garrett'y. jeżeli zdasz starą, to będziesz mieć zniżkę.

zakup regenerowanej T jest bezsensowny - wytrzyma nie wiadomo ile [na pewno nie więcej niż 30 000 km].

zakup używanej nieregenerowanej jest ryzykowny - j.w.

jeżeli kupisz nową, to wróć do serii.


no właśnie nie puszcza oleju ;-) luz jest w normie gwizda i chyba przez to nieco nie doładowywuje na dole?
kiedys moto remo regenerowali i było ok teraz 2500 po zniżce na firme i z oddaniem starej wiec cena dobra.

po co wracac do serii? seria jest strasznie kulawa w porównaniau z tym co jest umotane w ecu ;-) nie jezdze z cegła na gazie zwykle 100-120km/h wtedy pali ok 7l w trasie 80% reszta tu i tam po zadupiach.
czy na moje wczesniejsze pytania z dołkiem miedzy 2-3 tys obr znajdziesz jakies logiczne wytłumaczenie?
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2011 12:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pomiędzy 2000 a 3000 rpm nie masz dołka, a masz przeładowanie. właśnie to przeładowanie skraca żywot G2025, który nominalnie ma pracować w zakresie do 2126.6mbar, a nie 2315mbar.

jeżeli chcesz mieć sprawny samochód, to kupujesz nową T, wracasz do serii i możesz upalać do woli.
nic innego nikt przy zdrowych zmysłach Ci nie napisze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 10:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
meszrum napisał(a):
pomiędzy 2000 a 3000 rpm nie masz dołka, a masz przeładowanie. właśnie to przeładowanie skraca żywot G2025, który nominalnie ma pracować w zakresie do 2126.6mbar, a nie 2315mbar.

jeżeli chcesz mieć sprawny samochód, to kupujesz nową T, wracasz do serii i możesz upalać do woli.
nic innego nikt przy zdrowych zmysłach Ci nie napisze.


Pisząc dołek mam na mysli róznice w przyspieszeniu od 1500-2000 samochód wyraznie zapiernicza potem jest lekka zadyszka (2-3tys)i gwałtowny przyrost mocy az do 4500 .Mimo tego przejscia przez 2-3 tys obr samochód przyspiesza od 2-4tys w 6,5sek jak widze u innych AKN potrzebuje na to ok 1-5 do 2 sek wiecej ,wczesniej było lepiej miedzy 2-3 tys.widac ze T przeładowywuje do 2,3 ale nie potrafie sobie wyjasnic dlaczego mimo dawki prawie 50mg/R samochód słabnie a przy spadku cisnienia i dawki wyrywa do przodu.? jest na to wytłumaczenie ?Pprzeciez wiecej wachy i powietrza to wieksza moc .
Czy za mały kąt wyprzedzenia wtrysku nie daje czasu na spalenie tego co wpadło do silnika?
Kopciucha nie widac na bucie .Ten dołek tez jest ledwo zauważalny ale przy wyraznym powerze po 3tys odczuwalny.
Zbieram kapuche na nowe T ale to raczej nie załatwi sprawy przeładowania miedzy 2-3 tys zgadza sie ? przeładowanie jest wynikiem sterowania jak widać w logu 011d
nowe T ma gruche czy trzeba swoją przekładac?

Mój psedo czip ustawia T na 2193bar a wiec to ok 3% wiecej niz seria .
AKE pcha wiecej i T zyje do 300tys km wiec czy przy tym nieznacznym teoretycznym przeciążeniu nowe T drastycznie skróci żywot? zakładając ze but bedzie wcisniety raz na tydzien przez 1 minute?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 11:05:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mam prośbę - przyjmij jedno do wiadomości: to co masz w sterowniku silnika, to kompletny chaos. ten samochód nie ma prawa normalnie jeździć.

spójrz na 008 - w normalnym ECU jest tak 008.1 > 008.3 > 008.2.
u Ciebie jest tak: 008.2 > 008.3 > 008.1.
czyli co? ano kretyn, który to robił nie miał najmniejszego pojęcia o dawkowaniu w TDI. żadnego pojęcia.

spójrz na 011 - normalnie przy w miarę sprawnej T ciśnienia są zbieżne [zazwyczaj 011.2>011.3]. u Ciebie zadane ciśnienie to 2193mbar, a rzeczywiste 2300mbar...
tuner sprzedał Ci gotowca bez testowania na samochodzie.

co do T - w AKE jest zupełnie inna turbosprężarka - tam jest GT2052VS2 bez przewężenia. w AKN masz zwykłą GT2052V z przewężeniem.
VS2 obsługuje ciśnienia nominalne do 2280mbar, a V do 2126mbar.


w tym temacie wyczerpaliśmy wszystko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 14:56:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Meszrum napisał(a):
w sterowniku silnika, to kompletny chaos. ten samochód nie ma prawa normalnie jeździć.
spójrz na 008 - w normalnym ECU jest tak 008.1 > 008.3 > 008.2.
u Ciebie jest tak: 008.2 > 008.3 > 008.1.



kazdy tuner wypier... w kosmos ogranicznik dymienia wiec pies mu morde lizal - w praktyce auto po czipie (przy bucie) jezdzi na tez wywalonym w gore ograniczniku momentu - nie ma nic specjalnie destrukcyjnego w tym ze ten 'prawie tuner" zlal logike i koks to zyczenie (to nazwijmy to brak elegancji)


meszrum napisał(a):
spójrz na 011 - normalnie przy w miarę sprawnej T ciśnienia są zbieżne [zazwyczaj 011.2>011.3]. u Ciebie zadane ciśnienie to 2193mbar, a rzeczywiste 2300mbar...
tuner sprzedał Ci gotowca bez testowania na samochodzie.

no a jakby ten tuner w mapie zapisal "2300" i cisnienie byloby dokldanie takie same ale byloby eleganckie i zachodzilaby rownosc cisnienia zadanego z faktycznym to byloby dla T zdrowiej czy nie (sytuacja: jest czasem 2300 vs jest zawsze 2300)..... mam logi auta z 2.5 na dysku pierwszoligowego tunera z PL co w logach 011D ma cisnienie faktycznie powyzej skali vagcoma i ponoc to byl majstersztyk czy cos tam

Meszrum napisał(a):
co do T - w AKE jest zupełnie inna turbosprężarka - tam jest GT2052VS2 bez przewężenia. w AKN masz zwykłą GT2052V z przewężeniem.
VS2 obsługuje ciśnienia nominalne do 2280mbar, a V do 2126mbar.


przesadzasz....trzeba wierzyc, chciec i zapomniec o fizyce :diabel:
a tak powaznie to wykoksowane (wspomniane wyzej) 2.5 z AFB do ponad 4 tys ma zadane i trzyma 2400 (kwestia wiary ze sie nie zrabi i wystarczajacej ilosci koksu) - ja mam cos okolo 2360... jak sie nie butuje bez sensu to sie jezdzi bez problemu...
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
problem niestabilnosco cisnienia (to "wymykanie" sie cisnienia faktycznego ponad zadane) przerzuca sie pewnie jako nierowna moc.... tak to jest z powerboxami :peace:
Za swojego pierwszego czipa lacznie z wlutowaniem placilem 350pln i byl 100 razy lepszy.... wiec jezeli za to dales 300 to przeplaciles

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 21:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Meszrum wiiem ze program jest kulawy tez widze porównując go z innymi to przyjołem do wiadomosci na samym początku.

wiem tez ze na tym programie samochód zapier.....nie jezdził !

moje pytanie które zadaje po raz 4;-)

Dlaczego mimo dawki prawie 50mgR i cisnienia ponad 2300 samochód łapał dołek tzn zastanawiał sie czy jechac juz czy jeszcze a przy spadku dawki do ok 45mg/R i cisnienia do ok 2100 po 3200obr trzeba było patrzec przez okno czy juz traci przyczepność czy jeszcze?

Pytanie głownie do Przemka bo widze ze Meszrum juz stracił cierpliwość do mnie;-) i zamyka temat

Program siedzi w ecu 4 lata. Pół roku temu na tym czipsie nie było problemów teraz tez to nie jest problem to tylko kosmetyka bo i tak w tym zakresie nie jedzie gorzej jaka seria.

Nie ma problemu lub nie czuc go jesli np wyprzedza sie z butem 50%

Meszrum napisał ( na tym programie auto nie ma prawa normalnie jezdzic).

Pod żadnym pozorem nie zamierzam kwestionowac jego wiedzy i doświadczenia bo zapewne jest bardzo duża ale:
osiagi po czipie są nieporównywalne z serią !- Lepsze
Moze i przy max bucie wacha leje sie jak w boingu 767 ale dla obciazen jazdy do kościoła ,babci i sporadycznego smigniecia tira zuzycie nie przekracza 7litrów

Z jakiegos powodu na który mam nadzieje dostane w koncu odpowiedz miedzy 2-3 tys cisnienie odbiega od zadanego moze i jest to wina czipa (to pierwsze moje logi) ale powtarzam -samochód jezdził dobrze a cos go zesłabiło kilka miechów temu -stracił ok 1sek miedzy 2-3tys obr to tak na oko ;-)

Odchyłka cisnienia na 4 biegu przy ok 140km/h to ok 0,5%. czy to jest duzo? (o ile kazdy map sensor jest idealnie wykalibrowany i nie zmienia parametrów np pod wpływem temperatury)
długie wahanie cisnienia (przeładowanie miedzy 2-3tys obr) przy rozpędzaniu T i potem jego hamowaniu moze być spowodowane np wadliwie działajacym sterowaniem T(grucha ,nagar na kierownicach)?
Tak czy siak porzadnie to wyczyszcze i wykiełtam na wszystkie strony moze to poprawi reakcje T.

T przeleciało na tym czipie u mnie ok 80tys km i poza gwizdkiem nic go nie boli wiec raczej nie jest zamęczone i tak go wymienie na nówke ale tylko dlatego ze gwizda chyba ze cos przeoczyłem i jest kulawe.?

Czy przy nowym T jest grucha?

pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 22:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...ano dlatego traci moc w tym zakresie, gdyż program jest nienajlepszy [ale o tym już chyba pisałem]. sęk w tym, by poza tym co widać w logach jeszcze ruszyć inne miejsca, których już nie widać.

tak, przy nowej T masz gruchę.
nowa T i grucha to jak nowa żona i nowa kolekcja butów/torebek - są nierozłączne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 08:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
[quote="meszrum"]...ano dlatego traci moc w tym zakresie, gdyż program jest nienajlepszy [ale o tym już chyba pisałem]. sęk w tym, by poza tym co widać w logach jeszcze ruszyć inne miejsca, których już nie widać.

które miejsca?

Powtarzam program jest 4 lata dołek tzn utrata ok 1 sek miedzy 2-3tys ok pół roku.
Program przecież sam sie nie zmienił 6mcy temu .

i po raz 5 zapytam ;-)

Dlaczego mimo dawki prawie 50mgR i cisnienia ponad 2300 samochód łapał dołek tzn zastanawiał sie czy jechac juz czy jeszcze a przy spadku dawki do ok 45mg/R i cisnienia do ok 2100 po 3200obr trzeba było patrzec przez okno czy juz traci przyczepność czy jeszcze? (za duzo paliwa za mało?)

Tak czy siak znajde przyczyne i wierz mi nie jest to wina programu wiem jak jezdził samochód i jak jezdzi teraz.
dobrze jest sie skonsultować ale robienie czegos bez zrozumienia z mojej strony jest niemozliwe dla mnie -taka moja wada genetyczna ;-)

Program w koncercie życzen daje ok 50mg/R a cisnienie 2193 -o ile pamietam czyli takie by samochód naszczał tyle wachy ile da rade spalic a juz na pewno aby mu nie brakowało i pojechał razem z wirnikiem T a nie został on pod samochodem. sam nie dymi czyli spala to co mu nakapie...

Wg mnie przeładowanie do 2,3 powoduje dupiate sterowanie T i jakas przydługa bezwładność bo przy wyzszych predkosciach cisnienia sa niemal identyczne ponizej 2,2bar mam racje czy nie?
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: