.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 13:19:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 10:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Dlaczego mimo dawki prawie 50mgR i cisnienia ponad 2300 samochód łapał dołek tzn zastanawiał sie czy jechac juz czy jeszcze a przy spadku dawki do ok 45mg/R i cisnienia do ok 2100 po 3200obr trzeba było patrzec przez okno czy juz traci przyczepność czy jeszcze? (za duzo paliwa za mało?)

Wg logu 011D wynika cos zupelnie innego
dawki powyzej 50 sa jedynie ponizej 2000obrotow/czyli gdy T dopiero zaczyna sie zbierac (pozniej zyczenie kierowcy jest nizsze niz ogr momentu i nawet jakby ogr momentu wynosil 200 to nie mialoby to znaczenia)

spisane z 011D
przeladowanie (timestamp, obroty)
5.16 2227
8.34 3109
delta (czas, wzrost obrotow): 3,18 882... czyli dla wzrostu o 100obrotow potrzeba 0.36tms

niedoladowanie
8.74 3225
15,87 3364
delta (czas, wzrost obrotow): 7.13 139... czyli dla wzrostu o 100obrotow potrzeba 5,12tms

Wychodzi na to, ze w fazie niedoladowania, Twoje auto potrzebuje 14 razy tyle czasu by zwiekszyc obroty o 100obr/min (to tez wyzsza predkosc ale takiej roznicy wzrostem oporow powietrza raczej sie nie wytlumaczy)


Konczac milo i przyjemnie watek mozna podsumowac to w 2 niepodwazalnych faktach
1) Twoje auto jest popsute
2) Twoj czip jest mierny
Ad 1
nie bede fantazjowal dlaczego niedoladowuje o tym czy to prawie tuner cos tak namieszal /nie sadze/ a moze T popsula sie a moze wydech a moze cos tam...wg 001S wynika ze vp44 raczej tutaj przyczyna nie jest
Ad 2
Roznica w zdaniu M vs ja jest w ocenie jak jest ten czip jest mierny... wg mnie jest mierny ale nie ma co nad tym plakac a wg Meszruma jest tak mierny ze od niego kury przestana w calej wsi skladac jajka i pozdychala wszystkie cielaki
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 13:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Panie ciepek.

wez jedno do siebie 350tkm i chip (jaki by nie byl), a byl zreza Ci kazde 2,5TDi "ostrzet" wczytujac sie w topick 40tkm ujezdzania wołgi ktora ma geny na chipa zerowe.
Zadajesz pytania tak na prawde o chip, ktorego zaden z Nas nie robil... i dlaczego dymil, teraz nie dymi...

Cytuj:
dlaczego mimo duzej dawki prawie 50mg/R miedzy 2-3 tys obr i cisnienia na poziomie ok 2,35mbara samochód łapał dołek zamiast gwałtownie wyrywac do przodu a pózniej przy spadku cisnienia i dawki pow 3000obr dostawał wyraznego kopa?


Jak Przemek napisal Meszrum tez, im wiekszy but z dolu, tym większe ządanie na osprzet i pomimo spręrzenia sie do kupy wszystkiego
50mg, poczatkowego przeladowania na Turbo to sa odczyty jedno, a drugie co z tego po ''chipie'' i 40tkm juz nie domaga, wychodzi na to ze T kuca to [silnik/osprzet] sie zuzywa, raz ''zrobionego chipa'' nie masz na cale zycie ogolnie piszac, aha jaki brak cisnienia od 1,2rpm :| to nie latarka, ze klikniesz i swieci optymalizacja mapy jest archiwum X. Zreszta widac ze logi krecisz smialo pod 4,4rpm wowczas logi wygladaja w paru pkt. jako tako, wiec czemu sie dziwisz ze auto z pewno ujaranym T idzie dopiero od 3trpm... jak powinno w serii isc od 1,9mBar /2rpm do 2,1mBar/3,8rpm po czym powinno byc widac po Bozemu OB. Mozna by gadac i gadac, Ty zadaj 6 raz to samo pytanie to Ci odpowiem Tw kupa [silnik] tego nie ogarnia po raz drugi, tyle.
Pelny but odpada na chipie, ideologia jest jego zupelnie inna... Teraz to go rezasz bez celu, to ze on idzie lepiej nie oznacza jego poprawnosci.

Soft seria i dbaj o serie.
edit/ aha dokladnie bym obejrzał dzwigienki, popychacze, podkladki jaki jest ich stan.
Powodzenia
dziekuje.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2011 21:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
powoli sie juz motam w tym wszystkim...

zrozumiałem ze (choc troche trudno odczytac co napisał grejf ;-))

1)<czip> upalił turbo tak? audi przeleciało 350tys na nim a 80 tkm po czipie. Wg mnie T potencjalnie odeszło na naturalną emeryture bo zasłuzyło i tyle - myle sie?

2)Jesli nowe T wytrzyma 80tys to pozostaje przy tym czipie na którym wszyscy tak psy wieszają bo :

a) jezdze miedzy 1500-3000obr czesto z laweta a dzieki niemu ruszam i przyspieszam bez problemu nie dramatyzujmy ze to drastycznie obciąża silnik bo moment i tak nie przekroczy nawet skrajnie 350Nm

b)auto spala srednio 1 litr mniej

c)przy wyprzedzaniu jak trzeba jest kopyto

d) kopyta uzywam z głową raz na jakis czas a porównujac z jazdą bezmózga na serii dojadę znacznie dalej.

e)ten gówniany czip ogranicza cisnienie do niecałych 2,2bar ,szcza paliwem na bucie -owszem ale teoretycznie nie daje mu sie własciwie spalic bo kąt został ten sam (wbrew pozorom i cyferkom nie dymi na bucie) nie dramatyzujmy ze max 10 dodatkowych koni uzywanych od ŚWIĘTA zezre mi drastycznie osprzęt .To odemnie zalezy jak ciezką mam noge.

3)W jaki sposób niedomaga T? dla tego ze nie pokrywają sie cisnienia zadane z rzeczywistym? moze mi to ktos cierpliwie wyjasnić a nie walic wszystko na czip?

4)T widze ze pcha cisnienie tylko nie w tym momencie co trzeba i dla tego nie potrafie zrozumiec a raczej jestem przynajmniej( średnio kumającym debilem) dlaczego niby T jest złe czy to nie jest jego zadanie napierdzielic powietrza ? a ile i czy w tym czy w innym momencie to juz odwala sterowanie czyli n75,grucha,kierowniceT -dobrze pisze czy zle?

5)Czy moze byc tak ze ciezko działające kierownice powodują to latanie cisnienia i róznicy mocy/momentu? i zamiast kupowac nowe może wystarczy wyczyscic stare ewentualnie wymienic gruche?

6)samochód nie dymił ani przed ani po czipie ani teraz tylko jak spadną obroty np 700-800 ruszanie pod góre z 1,5 -na lawecie wiec czip ma tyle do tego co nic wczesniej nie jezdziłem z obciazeniami wiec nie zaobserwowałem i nie wiem.

7)jesli jest dawka 50mg/R a cisnienie 2350mbar mimo, ze (gówniany czip pozwala na niecałe2,2)w zakresie 2-3trpm i mozliwosc przesunięcia kąta wtrysku do 10 btdc to co niedomaga bo tego za chiny nie moge zakumać?

8)T? jak ? daje za mało/za duzo? wacha ? przeciez wali do oporu, kąt wystarczjący dla tych obrotów zgadza sie?

9)wreszczie czego silnik nie ogarnia? i co jest ujarane w T ze samochód jedzie od 3trpm? samo T czy sterowanie?

10)T gwizda a wiec jest podstawa do wymiany pod zadnym pozorem nie twierdze ze jest dobre tylko co ?-naraz sie całe spieprzyło? moze po prostu wystarczy przegląd i czyszczenie?

11)wiem ze czip jest zły ale to co widac to max but a tak nie jezdze .Wiec mało mnie to interesi. Tego co jest podczas 99% jazdy nikt nie widzi a mnie interesi przedział 2-3tys gdze kazdy wali wszystko na beznadziejny czip a utrata przyspieszenia powstała tam jakis czas temu jak czip juz zarósł pajeczyną w ecu tylko ze nikt tego nie dopuszcza do wiadomości.

dziekuje za cierpliwość i porady ale krasnoludki nie podmieniły czipa 6mcy temu a auto cos boli i jest to wina sterowania T lub samego T tylko nie potrfie wyjasnic jak mgło paść a ładuje do 2,35?bar...

rozrzad jest ok ori. max zuzycie 1 krzywki 0,07mm reszta 0.00-0,05mm cichy bez niepokojących odgłosów.
do 340 lany półsyntetyk ! min przez serwis OOOO do 234tys ciekawe prawda?;-)

pozdrawiam wszystkich zainteresowanych ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 09:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
PRZEMEK spisane z 011D
przeladowanie (timestamp, obroty)
5.16 2227
8.34 3109
delta (czas, wzrost obrotow): 3,18 882... czyli dla wzrostu o 100obrotow potrzeba 0.36tms

niedoladowanie
8.74 3225
15,87 3364
delta (czas, wzrost obrotow): 7.13 139... czyli dla wzrostu o 100obrotow potrzeba 5,12tms


Przemku o ile umiem liczyć a do tej pory byłem święcie o tym przekonany
jest tak :

przeladowanie (timestamp, obroty)
5.16 2227
8.34 3109
delta (czas, wzrost obrotow): 3,18 882... czyli dla wzrostu o 100obrotow potrzeba 0.36tms

niedoładowanie
8,74 3225
14,69 4594
delta (czas, wzrost obrotow): 5,95... 1369 czyli dla wzrostu o 100obrotow potrzeba 0.43 tms a nie 5,12

uwzględniając bardzo duzą róznice oporów powietrza przy skrajnie róznych prędkosciach całe wyliczenie jest najprosciej mówiac g....warte....chyba ze wiesz jak odnieść opór powietrza znając CX samochodu do danej predkośći i wpływu na jej przyrost
a w pierwyszej części w której rónica jest 14 krotna całkowicie błędne .
chyba teraz rozumiem dlaczego nie rozumiem co napisałes wczesniej ...
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 11:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
zrozumiałem ze (choc troche trudno odczytac co napisał grejf ;-))

Rozumiem Ciebie w pelni... ja troche z Czechami pracuje wiec i Grejfa jakos sie rozumiec nauczylem :)



Cytuj:
uwzględniając bardzo duzą róznice oporów powietrza przy skrajnie róznych prędkosciach całe wyliczenie jest najprosciej mówiac g....warte....chyba ze wiesz jak odnieść opór powietrza znając CX samochodu do danej predkośći i wpływu na jej przyrost
a w pierwyszej części w której rónica jest 14 krotna całkowicie błędne .
chyba teraz rozumiem dlaczego nie rozumiem co napisałes wczesniej ...

mea kupa
masz racje co do blednych moich wyliczen ale sam jestes wspolwinny :peace: zamiesciles loga dla dwoch biegow (wzialem tms z drugiej fazy)... tak czy siak jak sam wykazales w fazie przeladowania przyspieszenie jest wieksze niz w fazie niedoladowania,
analizowales fragment z wczesniejszego biegu gdzie predkosci sa mniejsze (wiec i opory takze)
Teraz na logike:
fakt1: diesel jedzie iloscia koksu a nie iloscia mieszanki (dlatego nawet proste powerboxy czy g... czipy poprawiaja osiagi starszcyh klekotow)
fakt2: Twoje auto z obrotami traci przyspieszenie (jak wykazales) nie tak bardzo (ale raczej wersje o dostaniu skrzydel od 3 tys chyba mozna pogrzebac?) a T zaczyna miewac klopoty
wniosek (na pograniczu wrozby andrzejkowej): to nie brak paliwa jest przyczyna klopotow z doladowaniem (bez koksu to auto by nie jechalo) czyli T nie laduje "sama z siebie" (gruszka a moze pietruszka a moze kierownice - nie wiem i nie zgaduje)

Chcesz bardziej analizowac kwestie skrzydel?
Znajdz sobie jakiegos loga (pewnie bedziec cos "w ABSie") gdzie bedzie timestamp, predkosc i obroty... bedzie widac jak zmienia sie zdolnosc przyspieszania z obrotami

Tip: jest program Kpower co na podstawie logow z vagcoma i infie o masie pojazdu etc robi wykres mocy i momentu (dziala jak "dyno-hamownia")


Cytuj:
1)<czip> upalił turbo tak? audi przeleciało 350tys na nim a 80 tkm po czipie. Wg mnie T potencjalnie odeszło na naturalną emeryture bo zasłuzyło i tyle - myle sie?

trzeba by sie wrozki jakiejs zapytac...a jezeli chcesz "naukowo" to musialbys miec loga 011D zrobionego przed montazem czipa
Generalnie mozna przyjac ze to tak jakby 70letniemu dziadkowi dac viagry i wyslac na maraton (dziadek dostal ataku serca przez maraton czy przez zla viagre a moze zwyczajnie ze wzgledu na wiek?)

Cytuj:
2)Jesli nowe T wytrzyma 80tys to pozostaje przy tym czipie na którym wszyscy tak psy wieszają bo :

moze i wytrzymac 300tys... wystarczy, ze butowac nie bedziesz

Cytuj:
a) jezdze miedzy 1500-3000obr czesto z laweta a dzieki niemu ruszam ....
b)auto spala srednio 1 litr mniej

a kury srednio skladaja o jedno jajko wiecej i kurczaki maja po 4 udka
... generalnie czip w starym klekocie nie ma sie nijak do zuzycia paliwa przy normalnej jezdzi... a przy bucie... a owszem ma sie: zwieksza dawki a wiec zuzycie i drastycznie skraca zycie (miedzy innymi) turbiny (ale dodaj sobie do tego tloki, sprzeglo itp, itd)
Chcesz glebszej analizy? przeczytaj soft co teraz masz, podeslij mi a ja sprawdze czy cos do obrotow 3tys zostalo zmienione (obstawiam, ze nic poza innym przyporzadkowaniem dawek paliwa do wcisniecia pedlau gazu czyli "zyczenie kierowcy" z loga 008)


Cytuj:
e)ten gówniany czip ogranicza cisnienie do niecałych 2,2bar ,szcza paliwem na bucie -owszem ale teoretycznie nie daje mu sie własciwie spalic bo kąt został ten sam

kat wtrysku nie ma takiego mega znaczenia w klekocie... zdradze Ci, ze nie jest on nawet zalezny od faktycznej dawki paliwa a od zyczonej (w Twoim superczipie jest ona czesto faktyczna ale w normalnie z czipowanym klekocie przy bucie najczesniej faktyczna = ogr momentu)


Cytuj:
3)W jaki sposób niedomaga T? dla tego ze nie pokrywają sie cisnienia zadane z rzeczywistym? moze mi to ktos cierpliwie wyjasnić a nie walic wszystko na czip?

pewnie jest tylko, ze Twoje auto jest "popsute" a czy to T a moze cos innego = > wrozka. Zakladajac, ze to T powiem, ze jest popsuta bo nie potrafi utrzymac zadanego cisnienia (to ze przeladowuje troche z dolu to normalne przy przekoksowaniu bez podniesienia proporcjonalnego mapy T)

Cytuj:
4)T widze ze pcha cisnienie tylko nie w tym momencie co trzeba i dla tego nie potrafie zrozumiec a raczej jestem przynajmniej( średnio kumającym debilem) dlaczego niby T jest złe czy to nie jest jego zadanie napierdzielic powietrza ?

zadaniem (sterowania) T nie jest dostarczac powietrza ale utrzymac zadane cisnienie.... jest tak, ze gdy silnik malo powietrza trawi to jest latwiej utrzymac okreslone cisnienie (bo mniej trzeba powietrza "pchac") a gdy silnik zaczyna wcisnac powietrze turbinie jest ciezej (to tak jakbys mial pompowac materac z mala dziurka/male obroty/ albo z duza dziurka/duze obroty/.

Cytuj:
5)Czy moze byc tak ze ciezko działające kierownice powodują to latanie cisnienia i róznicy mocy/momentu? i zamiast kupowac nowe może wystarczy wyczyscic stare ewentualnie wymienic gruche?

moze tak... a moze nie? Moj ojciec mial kloppty z przeladowywaniem T... dal do mechanika, wyczyscili kierownice on zaplacil a T dalej przeladowuje - moze dali d... a moze problem po stronie kierownic nie lezal a moze cos tak innego. Jak widzisz bez zadnej zlosliwosci w paru punktach odsylam do wrozki bo przyczyn (potencjalnych) zawsze jest pare....vagcom to tylko "termometr"
Jedyne 2 pewniki podtrzymuje
1) masz popsute auto
2) masz g... czipa
wszystko inne to domysly
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2011 21:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Niestety nie wiem jak cytować fragmenty wiadomości więc moze zrobie tak:

cyt. Przemek analizowales fragment z wczesniejszego biegu gdzie predkosci sa mniejsze (wiec i opory takze)

jesli pomiar ma byc w miare wiarygodny to opory powietrza trzeba wyeliminowac lub max zminimalizowac wiec nie wiem co Cie dziwi w tym ze tak robie. ten pomiar jest i tak o d...rozbic bo po 5okm/h powietrze nieproporcjonalnie do predkości hamuje.

cyt. Przemek Twoje auto z obrotami traci przyspieszenie

nic dziwnego przyspieszam w warunkach drogowych nie na hamowni
opór powietrza dla predkosci ok 50kmh jest znikomy natomiast dla 120-nieproporcjonalnie duzo wiekszy
dla przykładu porównaj v max dowolnego pojazdu o róznych mocach silników
100konny pojedzie np 18okmh a 200konny 240. a juz na pewno nie 360kmh
wg tego toku myslenia mój sam najlepiej przyspiesza na 6biegu miedzy 1500-2000rpm a tak nie jest.

cyt. Przemek wersje o dostaniu skrzydel od 3 tys chyba mozna pogrzebac?)

tak i nie ,samochód stracił ok 1sek miedzy 2-3trpm co sie objawia - ciagiem ,małym spadkiem ciągu i znowu ciągiem .nie dostał skrzydeł tylko straciił miedzy 2-3tys tak jak pisze po raz 10 .reszta jest taka sama od 4 lat nic nie ubyło i nie przybyło. gówniany czip jest 4 lata awaria ok 6 mcy.

cyt. Przemek wniosek (na pograniczu wrozby andrzejkowej): to nie brak paliwa jest przyczyna klopotow z doladowaniem (bez koksu to auto by nie jechalo) czyli T nie laduje "sama z siebie" (gruszka a moze pietruszka a moze kierownice - nie wiem i nie zgaduje)

zgadzam sie w 100% chciałem sie upewnic czy wyczyścic kierownice,s prawdzic gruche czy od razu nową kupować ale skoro sie nie da to sie nie da kupuje nową bo stara i tak wyje.

cyt. Przemek Generalnie mozna przyjac ze to tak jakby 70letniemu dziadkowi dac viagry i wyslac na maraton (dziadek dostal ataku serca przez maraton czy przez zla viagre a moze zwyczajnie ze wzgledu na wiek?

czyli mozna smiało stwierdzić -nie wiadomo a wiec wszystkiego na g....czip zwalic sie nie da...

Auto spala srednio 1 litr mniej

cyt Przemek
a kury srednio skladaja o jedno jajko wiecej i kurczaki maja po 4 udka
... generalnie czip w starym klekocie nie ma sie nijak do zuzycia paliwa przy normalnej jezdzi... a przy bucie... a owszem ma sie: zwieksza dawki a wiec zuzycie i drastycznie skraca zycie (miedzy innymi) turbiny (ale dodaj sobie do tego tloki, sprzeglo itp, itd)

Tez trudno mi w to uwierzyc i wytłumaczyc sensownie ale wiem
ile pali a ile palił moze sprawnosc sie poprawiła moze wypadł kawał sadzy z kata a moze cos innego palił 8 pali 7
jakby mnie ktos pytał o spalanie po czipe odpowiedziałbym identycznie jak Ty
ale jak to Ferdek Kiepski mówi - są na tym świecie rzeczy które sie fizjologom nie śniją ;-)
sprzegło szybciej pada ? u mnie nie bo ruszam bez gazu a dzieki temu eliminuje niepotrzebny poslizg który był wczesniej przy ruszaniu z gazem.
rok temu sprzegło miało ok 50% zuzycia jest ori luk trzymałem je w rekach bo wymieniałem uszczelniacz wału. Wiec nie przesadzajmy wszystko zalezy od mózgu drivera.

cyt.Przemek1) masz popsute auto
2) masz g... czipa
wszystko inne to domysly

1)wiem po to robiłem logi
2)dowiedziałem sie i zgadzam sie ale pozostane przy rozsadnej jezdzie bez zmiany oprogramowania .zrobie nowe logi na nowym T
3)to było najwazniejsze ale skoro brak pewników dobrze poznac rózne opinie

pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: